Auteur |
Bericht |
mvv
roosendaal
|
Re: Projectje 964 Himbeer
Beetje verder met de audio; er liep een aardige bundel naar de frunk waar ooit een aftermarket versterker zat. 4x luidspreker; kabel met tulp, kabel cd-speler wat stroom... handschoenkastje eruit om de kabelboom terug te kunnen krijgen in de buurt van de radio Stoel er even uit om te kijken hoe men de af fabriek versterker heeft omzeild kabelchaos achter de radio verwijderd
|
16 mei 2023 21:00 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Haha, wat een bende daar achter dat dashboard. Mooi dat je het lekker hebt kunnen opschonen. Dan wordt de kans op storingen ook stukken minder.
|
16 mei 2023 21:04 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Onder de stoel zit een plaat met daarop (zie eerdere post) de versterker en iets van het alarm Eronder vond ik nog 5DM (deze auto betaald zichzelf terug ) een lampje een reflector en wat kiezels dus dat scheelt weer wat rammels richting vuilnisbak:
|
16 mei 2023 21:13 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Deurbakken gevonden; waren enorm smerig maar een detailer hier in het dorp heeft ze met beleid gereinigd. Binnenkort nog even met de pluizenverwijderaar aan de gang om het teddybeer-effect weg te werken. Qua deurpanelen valt de match tegen: Dus dat gaan we anders doen: er is een match met een leermonster van een bekleder en ik heb daarvan een halve huid besteld. Het semi kartonnen binnenwerk van zo'n deurpaneel is nog nieuw te verkrijgen dus dan kan ik tot ook weer speakers in de oorspronkelijke maat installeren. De bekleder gaat er over een paar weken mee aan de slag.
|
16 mei 2023 21:19 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Een 911 heeft géén frunk… wel een bagageruimte
_________________________________________ Wim
|
16 mei 2023 21:38 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Frunk : front trunk...lijkt me aardig opgaan voor een 911 toch? Mooie vorderingen weer mvv!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
16 mei 2023 21:56 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Nee, mag niet van de puristenpolitie
_________________________________________ Wim
|
16 mei 2023 21:58 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Aha....deze "outlaw" heeft er geen moeite mee!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
16 mei 2023 22:02 |
|
|
mvv
roosendaal
|
De af fabriek maatwerk hoedenplank even verwijderd; een 2-weg componentenset uit vervlogen tijden zit erachter; maar goed te vervangen. De roosters waren een tikkie lastig te verwijderen zonder ze te beschadigen, maar het is gelukt. ook vond ik onder de hoedenplank de aansluiting van het bijzondere derde remlicht terug, en wederom een kroonsteentje wat wel weer aangeeft dat het remlicht (alhoewel een Porsche item) niet af fabriek was.
|
21 mei 2023 22:36 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Morgen gaat de 964 een weekje logeren bij Rennsport in Breda; voor zaken die ik niet zou kunnen en/of willen: Verse banden Cup 1 opknappen schroefset remmen en blokken schuifdakgeleiders friunk uitdeuken olie en filters blower weerstand airco en nog een heel lijstje
|
21 mei 2023 22:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Lekker hoor. Echt een hele leuke auto (en leuke klus!)
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 mei 2023 9:31 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Lekker bezig, leuk om te volgen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
22 mei 2023 10:44 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Mooie auto en gave kleur. Komende week langs bij Lothar voor een accu, kan ik m eens van dichtbij bekijken
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 mei 2023 16:05 |
|
|
Goofy1
996 Carrera 4S
|
Gaaf!
_________________________________________ vroem vroem.......
|
23 mei 2023 10:27 |
|
|
mvv
roosendaal
|
De Himbeer is terug van een (wat uitgelopen) verblijf bij Rennsport. Deels ook mijn eigen schuld omdat ik terwijl de auto al op locatie was nieuwe dingen aan de lijst bleef toevoegen zoals het opknappen van de Cup 1 velgen. Het weggedrag is er meer dan serieus op vooruit gegaan en ook de looks (beetje DrKnauf junior/DrKnauf stage 1) foto's moesten even snel snel dus kwalitatief meh
|
07 jun 2023 14:05 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Dit is het uitgevoerde lijstje voor Fase 1 bij Rennsport (Fase 2 komt nadat ik het interieur in orde heb gebracht)
remschijven/blokken voorzijde vernieuwd remvloeistof ververst inclusief systeem koppeling
kofferbak uitgedeukt ‘sad face’ van de sleuven onderin de voorbumper verholpen
schokdemperset (schroefset) inclusief veren gemonteerd onderstel gangbaar gemaakt ivm uitlijnen uitgelijnd wagenhoogte ingesteld
draagarmen voor inclusief rubbers stabilisatorstang vernieuwd
Cup 1 velgen terug in nieuwstaat Nieuwe banden rondom
pedaalbox uitgebouwd en en slag koppeling hersteld
rubberdeel boven koelfan vervangen(was verteerd) uitlaat sier/eindstuk origineel gemonteerd (duur geintje)
‘Kleinigheden’: vernieuwen beugels achterbumper monteren originele knipperlicht zijkant geleiders schuifdak vernieuwen vernieuwen gasveren voor/achter stand wissers corrigeren greep portier reinigen/smeren (uit/inb bekleding) bodem afvoer thule frunk metalen strip frumk voorschakelweerstand blower motorruimte noodkabel openen frunk afdekking bevestigingsbouten gordels achter deuropeners binnen (waren wit uitgeslagen) bedrading after-market sidelights verwijderen schakelaar dashboardkast verlichting (stuk gegaan doordat ik dashboardkastje lomp heb uitgebouwd)
Klein onderhoud: motorolie + filter versnellingsbakolie benzinefilter remvloeistof
|
07 jun 2023 14:08 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Zag je auto staan bij Rennsport zaterdag, echt een plaatje!
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 jun 2023 14:46 |
|
|
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
08 jun 2023 0:22 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Lekker bezig Allemaal bekende zaken die ik ook op mijn 964 had uitgevoerd. Ze staan nu heel mooi op haar wielen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
08 jun 2023 11:54 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Beetje verder klussen met het interieur, 2 componenten luidspreker set voor de maatwerk hoedenplank. Pfffff filters waren tikkie groter dan op het plaatje, maar er was plek voor. onder de hoedenplank Dat ga ik bij de deuren tzt wel even anders oplossen. de roosters hadden een laagje zwart vilt aan de binnenzijde zodat je de speakers niet kan zien zitten; vilt is helaas verteerd dus dat gaan we ook opnieuw bestellen, knippen en plakken
|
15 jun 2023 15:56 |
|
|
mvv
roosendaal
|
De retro Blaupunkt Frankfurt qua bekabeling in orde gebracht; netjes gesoldeerd en voorzien van krimpkous zodat de enige stekkers die overblijven de stekkers zijn die direct in de radio gaan. kan hem nog niet inbouwen, wil eerst dasboardkastje terugplaatsen.
|
15 jun 2023 16:02 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Deurbakken scheren om de teddybeer-look wat te verminderen:
|
15 jun 2023 16:07 |
|
|
mvv
roosendaal
|
met de oude (wegens de 23cm speaker door een vorige eigenaar verzaagde) deurpanelen naar de bekleder. Goede match kleur gevonden en halve huid besteld. De karton/hout binnenkant van de panelen is gewoon vers te koop (met de juiste openingen er reeds in gezaagd) dus dat gaat helemaal goed komen.
|
15 jun 2023 16:16 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Frunk goed schoongemaakt, reservewiel gepoetst; mijn perfectionisme zit me soms wel een beetje in de weg het Frunktapijt heb ik laten reinigen; ziet er weer super uit. Alleen qua bevestiging is het een mix van drukkers (goede keuze Porsche) en klittenband (what were you thinking Porsche?). Dus het tapijt gaat ook nog even naar de bekleder voor wat vers klittenband.
|
15 jun 2023 16:21 |
|
|
erwin964c4
|
Nou ben ik wel benieuwd waar dat klitteband zit,want heb die bekleding er weleens uit gehad maar klitteband is me nooit opgevallen. Maar je bent goed bezig
|
15 jun 2023 16:35 |
|
|