Re: 981: (If) you love it - the (foto) sequel
Net terug van 5 daagse Alpen/Dolomieten rit. 2400 km ongeveer als ik het goed heb.
1) Hahntenjoch - Imst
2) Timmelsjoch - Sölden
3) Jaufenpas - Sterzing
4) Brixen - Val Gardena
5) Gardena Pas - zo druk - niet eens plek om te stoppen (of parkeren op stenen die hier de rails vasthouden, doen we nog een keer)
6) Furkelpas
7) Felbertauern Tunnel - leuke klim (zeker op snelheid)
Gerlospas
Rustdag - Filgenkogl bergje beklommen (Ahornbahn)
9) Hintertux avondrit
10) Nurburgring/Ahrtal
Audi R8 V10 en M4 langs gelaten op de Jaufenpas, even volgen, maar doel was genieten deze keer van het cabrio rijden. Gezien drukte op de weg ook juiste keuze..
Op terugweg nog langs de Nürburgring - want de A3 en A61 was nagenoeg een file .. wel leuk, wat een spul rijdt (lees racet) daar rond zeg. Super lange weg gereden door een dal zonder maar een woning tegen te komen, met de vraag, waarom rij ik zover naar de Alpen eigenlijk (Ahrtal). Kon een paar locals niet volgen (nou ja , was dat niet van plan ook, vullingen kwamen uit mijn kiezen bijna op mijn tempo al .. ) .
Ervaringen:
- Altijd wel weer een bus voor je op een pas, of een langzame auto, hoe leeg de pas ook is .. Eerste keer wel wat power gemist op de Timmelsjoch - small minor - maar zat niet hoog in de touren - soit - boven de 4000 rpm gaan we weer..
- Wat kun je alles mooi kwijt in een 981 voor 5 dagen, inclusief reserve band, 2 personen!
- Wat is het fijn dat een 981 niet zo breed is. Als ze gras gaan maaien met zo'n Unimog op een enkele auto brede (Furkelpas, dan ben je daar dan best wel heeeeel blij mee. Stond in rij te wachten steil bergop 5 auto's (voorheen geen kip te zien op de pas, Italianen keken ook, wat doen die lui hier allemaal), gelukkig kon de maaier aan de kant, de Macan achter me kwam er vrijwel niet langs, met een 992 weet ik het even niet dan ...
-Wat een shit systeem die Hill hold op de 981, eerste echte minpunt ontdekt. Je moet veel gas geven anders kom je nog niet weg omdat de rem er net te lang op blijft, goed, gebeurt nooit, dus de macan zag mij na te zijn aangesloten in de wachtrij even prutsen bij wegrijden
(twee maaiers actief nl - een rechts - de ander links- met afstand van 500 m en mannetje met bordje erbij)
- Wat een geluid in de tunnels bij afdaling Timmelsjoch richting Italie - genieten met cabrio in het kwadraat!
- Cabrio wel heel fijn - je zit niet binnen met mooi weer - gevoel , met 5 dagen prachtig weer zeker een factor
- Na 3 dagen rijden ben je ook een 981 even zat, dus rust/wandeldag
- Na 6 bergpassen worden zilvervelgen vanzelf wel donkergrijs ..