Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 12:44

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
winterbanden 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
2000 gtv schreef:
Zo ik heb besloten dat mijn winterbanden er niet meer onder komen. Werkt toch niet echt

:shock: :roll: :shock: :? :shock:

Erwin,

Heb jij wel echt met winterse omstandigheden gereden?

Bij mij werkte het juist prima onder:
- de 3.2
- de 964
- de 996 (ook 18")

Voor mij geen auto zonder winterbanden meer van half november tot half maart!
Ik denk dat de winterband zich inmiddels echt wel bewezen heeft!

13 maart 2006 20:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
2000 gtv schreef:
Zo ik heb besloten dat mijn winterbanden er niet meer onder komen.Werkt toch niet echt, dezelfde maat als de zomerbanden :cry: (225x40x18 en 265x35x18)Mijn afgeragde Conti's hadden in december tijdens de driftdag meer grip op nat dan de Dunlop's nu(zelfs op droog!) Voor een 996 zullen ze prima zijn maar niet onder de 993.Ik zal ze tzt op het forum te koop zetten
Zal blij zijn als mijn conti's er weer onder zitten.... :wink:

Heb jij daar gedegen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan ?
Zou het misschien kunnen dat de Dunlop's eerst wat 'ingereden' dienen te worden voordat deze hun maximale grip krijgen ? En je hebt ze goed warm gereden ?
Ook ik heb mijn twijfels over het nut van winterbanden onder een 993 hoor..... Maar het lijkt mij dat er wél een verschil aan te tonen moet zijn.

Dunlop (heb ik er zelf ook onder) staat volgens mij wel bekend als een fabrikant van wat hardere compound banden, dus wellicht daardoor mede verklaarbaar ???

13 maart 2006 20:10
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Rob Herfst schreef:

Ik weet het wel zeker :wink: .... maar moet toegeven dat winterbanden op een droge weg toch hele andere rij-eigenschappen hebben dan 'zomer' banden .... :idea:

13 maart 2006 20:17
Profiel WWW Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Olaf schreef:
Rob Herfst schreef:

Ik weet het wel zeker :wink: .... maar moet toegeven dat winterbanden op een droge weg toch hele andere rij-eigenschappen hebben dan 'zomer' banden .... :idea:
ik heb ook ervaring met winterbanden onder andere auto's en daar zat aanmerkelijk meer verschil in(in positive zin)onder winterse omstandigheden.
Maar nu is het verschil op droog groot in negatieve zin.En met winterse sneeuw(jawel rob, :wink: eind december en 2 weken terug)en nat weer is het verschil naar mijn mening maar minimaal.Of anders gezegd te weinig om ze eronder te houden.Zou aan de Dunlops kunnen liggen maar ik denk dat de banden te breed zijn om goed te kunnen funktioneren.
Mijn 2 centen :wink:

13 maart 2006 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Olaf schreef:
Rob Herfst schreef:

Geen voordelen zonder nadelen.......

13 maart 2006 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Epicurus schreef:
Olaf schreef:
Rob Herfst schreef:

En toch kan ik niet bespeuren dat ik met mijn setje winter Conti's ook maar iets minder grip heb dan met mijn "zomer" Bridgestone S02 setje !
Vgl met "zomer omstandigheden" dan natuurlijk.

Ik kocht de auto met "zomer" Conti's en daar was ik helemaal niet tevreden over, en merk veel meer grip met de Bridgestone S02.
Maar de winter conti's ben ik heel tevreden over ! Zeer veel grip om mijn 408 PK netjes op de weg te houden 8)

Ik heb dus ook extra setje velgen aangeschaft (18" 225/265) en heb daar helemaal geen spijt van. Scheeld me 2 keer per jaar banden wisselen en dat loont na verloop van tijd wel.

Geluid van de winter Conti's is ook prachtig trouwens. Op droge weg knalhard remmen, en dan hoor ik gierende banden, zonder dat de ABS ook maar iets doet al. Komt vast door sneeuwprofiel of zo ? :?:

13 maart 2006 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Gerco schreef:
Epicurus schreef:
Olaf schreef:
Rob Herfst schreef:

En toch kan ik niet bespeuren dat ik met mijn setje winter Conti's ook maar iets minder grip heb dan met mijn "zomer" Bridgestone S02 setje !
Vgl met "zomer omstandigheden" dan natuurlijk.

Ik kocht de auto met "zomer" Conti's en daar was ik helemaal niet tevreden over, en merk veel meer grip met de Bridgestone S02.
Maar de winter conti's ben ik heel tevreden over ! Zeer veel grip om mijn 408 PK netjes op de weg te houden 8)

Ik heb dus ook extra setje velgen aangeschaft (18" 225/265) en heb daar helemaal geen spijt van. Scheeld me 2 keer per jaar banden wisselen en dat loont na verloop van tijd wel.

Geluid van de winter Conti's is ook prachtig trouwens. Op droge weg knalhard remmen, en dan hoor ik gierende banden, zonder dat de ABS ook maar iets doet al. Komt vast door sneeuwprofiel of zo ? :?:

Klopt ook helemaal, zachte compound: meer herrie, véél meer slijtage, maar natuurlijk ook in de zomer: Grip !

13 maart 2006 22:07
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Gerco schreef:
[Geluid van de winter Conti's is ook prachtig trouwens. Op droge weg knalhard remmen, en dan hoor ik gierende banden, zonder dat de ABS ook maar iets doet al. Komt vast door sneeuwprofiel of zo ? :?:
Klopt ,heb ik ook met de Dunlop's.Geluid is net of de wielen al blokkeren zonder dat het ABS ingrijpt.

14 maart 2006 0:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2