Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 4:50

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
911 SC: Motor upgrade 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 911 SC: Motor upgrade
Beste

Wat kan men allemaal doen om een 3.0L wat extra paardjes te geven, buiten de gekende aanpassingen van uitlaat, etc.

22 maart 2006 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht Re: Motor upgrade
porscheke schreef:
Beste

Wat kan men allemaal doen om een 3.0L wat extra paardjes te geven, buiten de gekende aanpassingen van uitlaat, etc.

Beste Porscheke,

Wat ken je allemaal? Dan noemen wij de overigen wel :mrgreen: :mrgreen:

Roi

22 maart 2006 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Niemand :?:

Ik heb hier en daar al gelezen over "Port and Polish head and manifolds" :?: Iemand hier ervaring mee, en wat zijn hier de voordelen van :?:

Zo hoor je ook de geruchten van de 964 nokkenassen die je in de oudere type 911 kan plaatsen, kortom heeft er iemand op het forum al zulke dingen gedaan?

22 maart 2006 16:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
waar ik van gehoord heb (voor een 3.2) is ssi warmtewisselaar en plaatsen van weber carburateurs; Erwin heeft vast meer of betere ideeen

22 maart 2006 16:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Deze kent iedereen denk ik 8) , maar ik wil wat meer weten over bovenstaande of iets anders (buiten uitlaat en carburrators)

Ik heb ook al gehoord van Big bore kits en compresie verhouding aanpassen, ik wil meer die richting uit gaan.

22 maart 2006 16:24
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Porscheke,

Ik dacht trouwens dat jij er een 965 van aan het maken was. Zijn deze aanpassingen in plaats van of voor straks met turbo?

22 maart 2006 16:31
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Heb hier nog het Performance Handbook staan, met allerlei projecten, nieuwe zuigers, turbo's je kunt het zo gek niet bedenken! 500 pk zijn geen uitzondering. Als je eens in de buurt bent mag je het wel lenen, mijne wordt nu vertroeteld in Steenwijk, maar blijft verder wel origineel.

22 maart 2006 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
absoluut een aanrader, leuk leeswerk: Afbeelding

22 maart 2006 22:56
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
yep, die bedoel ik! :wink:

22 maart 2006 23:03
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Die heb ik hier ook liggen (van Dirkie gekocht)maar is niet zo echt mijn ding.
Nogal behoorlijk technisch waar ik de ballen van snap :? :wink:

Laatste update 22/10/2013

22 maart 2006 23:53
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
porscheke schreef:
Niemand :?:

Ik heb hier en daar al gelezen over "Port and Polish head and manifolds" :?: Iemand hier ervaring mee, en wat zijn hier de voordelen van :?:

De in en uitlaat poorten polijsten dat heeft als voordeel dat de lucht beter de motor in komt en meer lucht is betere prestatie.

De poorten worden dan ook vaak groter gemaakt, ik heb dit wel gedaan bij een vorige auto en ook de klep geleiders afgeslepen en de kleppen beter (lees verder) laten sluiten.

robert

23 maart 2006 0:54
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
dit is bv ze hebben die tussen schotten verkleint en de opening groter gemaakt.

Zie het maar als bij je brommer vroeger daar was het gat van de uitlaat groter dan van de uitlaat poort en die word dan naar het maximale uitgeslepen.

Afbeelding

23 maart 2006 1:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ben inderdaad aan 965 project bezig. 8)
Hopelijk kan hij van de zomer in mooi "black" gespoten worden :wink:

Motor gaat er één dezer dagen uit. Ik ben nu aan het overwegen deze motor wat op te krikken (in vermogen) of een andere motor te steken.

Ben er nog niet helemaal uit daarom ook mijn eerdere vraag op het forum voor een 3.2 motor, hoewel dit ook niet makkelijk te vinden is.

3.2 blokken met +200000km zat te vinden maar dan ben je ook kort bij een revisie dus ik weet het nog niet juist wat het gaat worden.

Ik ga me in ieder gevalk dat boek eens aanschaffen en kijken of ik iets wijzer kan geraken

23 maart 2006 8:48
Profiel
PorscheForum Rookie
911 sc
belgie
Bericht xtra easy pk
iemand ervaring met K & N freeflow air filter?

Makkelijk te installeren, 70 euro en + 5 PK claimt men ....?

16 mei 2006 12:27
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: xtra easy pk
kaotik schreef:
+ 5 PK claimt men ....?

Je schrijft het iig wel correct op...

16 mei 2006 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Voordeel van die filters is dat ze schoon te houden zijn en toch meer lucht doorlaten.
Polishen van inlaattraject verdient het dan ook om het filter daarop aan te passen.

Je merkt het gegarandeerd, al was het alleen al in de beurs.

924: 75 euris... t.o.v. 25 kudos voor een origineel. Echter, ze gaan eigenlijk voor eeuwig mee, dus elk jaar een nieuwe is na 3 jaar even duur.

Heb trouwens in mijn Delta een apart openair filter geplaatst met aparte buis. Het geluid is zondermeer ontzettend tof geworden, met een standaard uitlaat. Aanradertje dus in dat geval, maar in de 924 zal het tegen kunnen vallen. Valt nu al tegen :(
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

16 mei 2006 21:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 sc,964/2 en weer op zoek...
Bericht 
Hallo,in het peformance boek van bruce anderson staan veel toffe upgrades voor je 3.o blok.
Grotere cilinders is wel een dure grap hoor,anderen halen de mechanische injectie eraf en gooien op elke cilinder een weber vanaf 40mm tot geloof ik wel 45 mm,geeft werkelijk een fANTASTISCH GELUID!Denk aan een volle gereedschapkist die met 6000 toeren rondgeslingerd word :lol: .Ook wel leuk.

Een andere optie die niet in het boek staat is superchargen oftewel een mechanische kompressor ipv turbo op het blok monteren,let er wel op dat je blok in topconditie moet zijn en dat je beter een xtra oliekoeler kan monteren(een grote mocal bv)in verband met de xtra stress op je blok.Ik heb er wat over gezien in een amerikaans blad,de werkelijke pk winst was uiteidelijk rond de 80 pk geloof ik.

19 mei 2006 10:29
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
thijzer schreef:
Voordeel van die filters is dat ze schoon te houden zijn en toch meer lucht doorlaten.
Polishen van inlaattraject verdient het dan ook om het filter daarop aan te passen.

Je merkt het gegarandeerd, al was het alleen al in de beurs.

924: 75 euris... t.o.v. 25 kudos voor een origineel. Echter, ze gaan eigenlijk voor eeuwig mee, dus elk jaar een nieuwe is na 3 jaar even duur.

Heb trouwens in mijn Delta een apart openair filter geplaatst met aparte buis. Het geluid is zondermeer ontzettend tof geworden, met een standaard uitlaat. Aanradertje dus in dat geval, maar in de 924 zal het tegen kunnen vallen. Valt nu al tegen :(

Bij een 924 kun je wel wat aanpassingen doen, ik heb zelf dat slurfje van de luchtfilter huis gehaald, geeft wat meer (stock luchtfilter nog, K&N inleg moet ik er nog in hangen) luchtfilter geluid (dieper en zwaarder) bij de 2e gasklep geopend. Je kunt ook nog de voorste demper (die direct de 1ste is als je voorbij de 2 pijpen bent) vervangen door een grotere pijp (heb ik hier ook liggen, moet ik enkel er nog onder schroeven).

Maar ontopic: Staat toevallig in dat boek ook iets over turbo`s :roll: Want volgens mijn gebruikt porsche niet direct de turbo`s aan de uitlaat toch? Maar een stukje verderop? Dat is ook weer vermogens verlies, en dan een IC er tussen + openluchtfilter + geen grote knikken in de bochten (wordt de lucht nog warmer van, in theorie zou je eigenlijk meerdere Ic`s kunnen gebruiken).

19 mei 2006 10:38
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]