Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 5:49

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Ombouw 912 naar 911 ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht Ombouw 912 naar 911 ?
Geachte mede liefhebbers,

Zoals menig van jullie weten ben ik al een tijdje mijn ogen aan het openhouden voor een 1963-1970 911T in Irish Green (213) met de originele staalvelgen en zwart interieur.
Laatst weer een aantal gesprekken gehad bij PS Automobielen in Geseke en Fischer Oldtimers die ook mij even informeren als ze er een tegenkomen en het is moeilijk om er echt zo een te vinden.
Aangezien mijn budget op het moment niet meer dan 30000 euro is zal het zoiezo al moeilijk worden volgens de mannen.

Ik ben op het moment weer bezig met het permanent terug verhuizen naar Amsterdam aangezien ik voor werk terug ga naar London (don't ask :D).
Nu wil het toeval dat terwijl ik in mijn gehuurde opslagplaats bezig was ik een Porsche 912 uit '66 zag staan volledig gestript in Irishgreen met bijna alle onderdelen. Ik ben nagegaan van wie hij is en heb de eigenaar gesproken. Deze heeft hem zelf uit de states gehaald, matching numbers etc. Hij wil hem eventueel wel verkopen (naar mijn schatting voor zo tussen de 8 -10 duizend euro).

Nu komt mijn vraag om jullie advies....... de motor moet zoiezo gereviseerd worden...wat vinden jullie als ik een 911 motor ga zoeken, de wagen restaureren en er een 911 van maak?

Sla ik nu door en ben ik een cultuur barbaar dat ik van een 912 een 911 wil maken of heeft een van jullie hier ervaring mee?
Ik weet het, goedkoop is duurkoop en de restwaarde gaat misschien veel minder zijn want 912 numbers, 911 look etc etc.
Is het beter om een originele 911T te zoeken, desnoods in Geel of Blut Orange en die dan te spuiten in Irishgreen?

Alvast bedankt

:D

12 apr 2006 10:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Ombouw 912 naar 911 ?
Porsche912 schreef:

Is het beter om een originele 911T te zoeken, desnoods in Geel of Blut Orange en die dan te spuiten in Irishgreen?

Hey, ga je mond spoelen, jij! :wink:

Ik vind allereerst dat je zelf moet doen waar jij je happy bij voelt; als je een purist bent (ws niet anders begon je er niet over :wink: ) dan blijft het hebben van 911 onderdelen in een 912 chassis je dwars zitten.
Ik weet zelf niet voldoende van de 912 af, maar volgens mij zijn er meer onderdelen anders dan alleen de motor (oa de remmen en 4 ipv 5 klokken), dus ik weet niet in hoeverre het je niet meer gaat kosten.

Ik denk trouwens dat je voor jouw budget makkelijk een goede 911T (zelfs nog wel een E) moet kunnen vinden. het vinden van die kleur idd is een andere zaak. Dan zou ik een andere T idd overspuiten.

Nou ja, ik niet, maar jij misschien wel :lol:

12 apr 2006 10:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Laatst stond er een groene T met S motor te koop bij Van Beurden in België. Wel met Fuchs, trouwens. Volgens mij wassie niet zo duur (maar ik weet ook niet wat de staat van de wagen was/is).

12 apr 2006 11:57
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
amsterdam
Bericht 
o ja. Een T voor onder de 30? Moet makkelijk te vinden zijn inderdaad. Als je heel lang zoekt en geluk hebt zelfs een S...

En anders inderdaad overspuiten (mijn P was oorspronkelijk groen...). Geloof dat dat voor 3000 al op een goede manier kan (heb ik geloof ik ooit gelezen hier)...

Succes!

12 apr 2006 12:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
amsterdam
Bericht 
o ja. Een T voor onder de 30? Moet makkelijk te vinden zijn inderdaad. Als je heel lang zoekt en geluk hebt zelfs een S...

En anders inderdaad overspuiten (mijn P was oorspronkelijk groen...). Geloof dat dat voor 3000 al op een goede manier kan (heb ik geloof ik ooit gelezen hier)...

Succes!

12 apr 2006 12:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Haha, sorry Patrick :wink: ik bedoelde het niet zo, bergijp me niet verkeerd want ik prefereer ook een 100% kloppende auto en spuit hem zeker liever niet over.

Ik was gewoon benieuwd wat jullie meningen / ervaringen ermee waren want misschien maak ik er wel een te "big deal" van en maakt het niet zoveel uit als je hem goed laat overspuiten en zijn 912 -> 911 conversies wel een gangbare zaak en moet ik er juist niet zo over zeuren.

Natuurlijk speelt ongeduld ook wel mee en toen ik deze 912 zag staan waarvan de originele kleur Irishgreen is en de nummers kloppen ga je van alles in je hoofd halen om je droom te verwezelijken!

12 apr 2006 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Ik zou het niet doen, de ombouw. Als je het nu al vraagt ga je er misschien toch spijt van krijgen.
Volgens mij is het strippen en spuiten in de gewenste kleur dan de betere optie. Naar mijn gevoel zal dat laatste ook geen of weinig invloed hebben op de waarde terwijl de ombouw van 912 naar 911 wel eens een belangrijke invloed zou kunnen hebben.

Veel succes met je verdere zoektocht!

12 apr 2006 12:53
Profiel
Melbourne
Bericht 
ingo schreef:
En anders inderdaad overspuiten.
Geloof dat dat voor 3000 al op een goede manier kan (heb ik geloof ik ooit gelezen hier)...

Ik ben me daar op dit moment op aan het orienteren, en in het algemeen wordt aangehouden 9 tot 10K, maar dat is wel inclusief het loshalen en weer opbouwen van de auto.
Ik weet niet in hoeverre je dat zelf kan, maar dan lijkt me 3K idd wel haalbaar.

12 apr 2006 13:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Porsche912 schreef:
Zoals menig van jullie weten ben ik al een tijdje mijn ogen aan het openhouden voor een 1963-1970 911T in Irish Green (213) met de originele staalvelgen en zwart interieur.

"Ietsje nieuwer" en nog wel even verschepen.....
1972 Porsche 911T 43,000 original miles
1972 911T coupe w/ 43,000 original miles. Purchased new at Guy Gardner`s Porsche-Audi in Fresno, California. Doctor owned from new until 1976, second owner through 2003. This is a non-sunroof coupe with factory a/c, Hella fog lights, 5 spd, tinted glass, S gauges, Blaupunkt am-fm cassette, stabilizer bars, 5 factory Fuchs, books, tools and manuals. Cinnamon leatherette interior - all carpet original and in very good condition. Irish green paint (213) is original with the exception of the driver`s side rear quarter. New Bilstiens at the front along with new brake lines and rear sway-bar bushings. Dash has usual crack at speaker area. Door pockets are as good as they come. Always garaged - motor is super tight.
$35000

This ad is 2 days old.

Andere wagen: maar wat een gave kleur!
Afbeelding

12 apr 2006 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
In de states is er in die kleur en met bovengenoemd budget (IMO) zat te vinden: Slideshow 69-er $18.500

12 apr 2006 13:53
Profiel
PorscheForum Junkie
patrick911 schreef:
Ik weet zelf niet voldoende van de 912 af, maar volgens mij zijn er meer onderdelen anders dan alleen de motor (oa de remmen en 4 ipv 5 klokken.

Het blijft lastig te accepteren door de pre-73 911 eigenaren dat echt het enige verschil (afgezien van opties, die voor beide wagens trouwens hetzelfde te leveren waren) die 6 pitter is...

:wink:

12 apr 2006 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Citaat:
Het blijft lastig te accepteren door de pre-73 911 eigenaren dat echt het enige verschil (afgezien van opties, die voor beide wagens trouwens hetzelfde te leveren waren) die 6 pitter is...

Inderdaad, vandaar dat ik het me afvroeg.

EvR: Bedankt voor de advert, ik blijf alleen Porsche wagens uit de states halen link vinden als ik de wagens niet zelf gezien heb. Ik moet gelukkig voor mijn werk de komende jaren vanuit London veel naar de States dus ik ga zeker daar eens de markt inspecteren. De angst die ik heb bij de Amerikanen is dat geboetseer van ze. Iemand die ik ken had een oude Jaguar daarvan daan gehaald die er strak uit zag maar later bleken alle gaten te zijn dichtgeboetseerd!

12 apr 2006 17:31
Profiel
Melbourne
912 schreef:
patrick911 schreef:
Ik weet zelf niet voldoende van de 912 af, maar volgens mij zijn er meer onderdelen anders dan alleen de motor (oa de remmen en 4 ipv 5 klokken.

:wink:

Nee hoor, lijkt me meer dat ik gelijk had in het feit dat ik weinig van de 912 af weet :wink: :oops:

Maar is echt alleen de motor anders? Ik dacht nl echt (zonder nou daarmee iets aan de 912 af te doen) dat er meer verschillen waren, o.a. op wat ik hier las, alhoewel dat niet zegt dat dit ook niet voor de 911 zo was:

912registry.org schreef:
Both [911 and 912] offered performance features such as four-wheel disc brakes, four-wheel independent suspension with torsion bars, rack and pinion steering, racing pattern 5 speed transmission, and Recaro seats. Options included three-point seatbelts, air conditioning, halogen fog lights, rear window wiper, and electric sunroof.

912s had several components reminiscent of 356 parts. In addition to its flat-four engine, exterior paint colors, seats and headrests, chrome wheels, gear shift, instruments, heater system, aluminum body trim, headlights, fog lights, luggage straps and mirrors were in the 356 tradition."

12 apr 2006 17:41
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
De 912 ombouwen naar 911 kost je meer geld dan m opknappen als mooie originele 912; terwijl hij aan het eind als 911 minder waard zal zijn.
Het kost je dus aan 2 kanten geld volgens mij.

Onderschat ook niet wa je technisch nog meer moet doen om m aan te passen op de 911 motor en het vermogen (remmen, onderstel bijvoorbeeld). En een goeie losse 911 motor zul je ook moeten opknappen of het kost je ook een vermogen (en dan maar hopen dattie goed is).

Mijn stelling: alleen een 912 kopen als je gek bent van een 912; idem voor 911....

12 apr 2006 19:54
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
mijn mening (want die vraag je) - restaureer dat ding tot een perfecte 912. Is financieel interessanter, is origineler en mooier (qua gevoel). Als hij zo origineel is als je schrijft betaal je daar ook een deel aan mee, terwijl jij dat zelf teniet gaat doen.

Als je een 911 in Irishgreen wilt en niks om originaliteit geeft, zoek dan een 911 uit jouw tijd, f*ck matching numbers (als je toch geen purist bent) en laat hem helemaal restaureren tot jouw ideale 911!

My 2 pennies.

12 apr 2006 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Horn & Lindemans,

Dank voor de duidelijke taal en de adviezen, was inderdaad waar ik om vroeg en ik ben het met jullie eens.

Heel eerlijk gezegt viel ik ooit in eerste instantie voor een 912 want die body is zo mooi puur en nog het het meeste OER-911. De 911 uit de 901 series zijn niet te betalen en de 911's die wel binnen mijn budget vielen waren weer iets te jong (nieuwere bumpers die ik minder mooi vind)
Ik zou nu een 912 overwegen vanwege m'n budget en die dan ook in een TOP-conditie kan laten restaureren. Alleen, ja ....niet die 6 pitter die ik toch wel wil.....

Kortom, nog even doorsparen en ondertussen ogen openhouden hoor ik jullie denken......

Thanks voor alle info en eerlijke adviezen!

13 apr 2006 10:02
Profiel
PorscheForum Junkie
amsterdam
Bericht 
Porsche912 schreef:
... nog even doorsparen en ondertussen ogen openhouden....

Je geeft zelf het beste advies, denk ik...

13 apr 2006 13:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Wij hadden ook een 912 (zie album), mijn vader altijd gezegd dat het een heel erg fijne auto is, maar als je dan met zon 911 gaat.......... :D :D
Echt een pak meer vermogen, en je bent af van het 'kevergeluid'. En toevallig hoor ik hem nu niet meer zeggen dat de 912 zo fijn was :wink:

19 apr 2006 16:04
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Helemaal mee eens, afgezien echter van het kevergeluid, want dat vind ik toch ook erg mooi.

19 apr 2006 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
Wij hadden ook een 912 (zie album), mijn vader altijd gezegd dat het een heel erg fijne auto is, maar als je dan met zon 911 gaat.......... :D :D
Echt een pak meer vermogen, en je bent af van het 'kevergeluid'. En toevallig hoor ik hem nu niet meer zeggen dat de 912 zo fijn was :wink:

Ieder zijn meug......... en ik ben dik tevreden met een vroege sterke zespitter, 5 klokken, 4 fuchsen, 3 enen in het volgnummer, 2 opties (harde achterruit en Webasto kachel) en 1 honderd en 60 pk plus een compleet leren dashboard......... :wink: :wink: :wink:

19 apr 2006 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Ik zou die ombouw zeker niet laten om de zeldzaamheidwaarde van een 912. Volgens mij is die van een 912 niet hoog, in iedergeval nooit zo hoog als een 911. Dus kapitaalverlies zal het je waarschijnlijk niet opleveren. Je kan de origenele motor eventueel bewaren.

Grtz. Max

20 apr 2006 18:00
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
boxi schreef:
Ik zou die ombouw zeker niet laten om de zeldzaamheidwaarde van een 912. Volgens mij is die van een 912 niet hoog, in iedergeval nooit zo hoog als een 911. Dus kapitaalverlies zal het je waarschijnlijk niet opleveren.

Maar die niet bestaande originaliteitswaarde zit wel verdisconteerd in de huidige vraagprijs van die 912... :?

20 apr 2006 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Duidelijk allemaal, bedankt!

Houd jullie op de hoogte...

:D

21 apr 2006 0:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]