Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 13:21

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Welke keuze zouden jullie maken? 

Wat zou jullie keuze zijn?
Na het behalen van mijn rijbewijs een auto kopen van rond de 6500 euro (zoals golf/corsa) 11%  11%  [ 3 ]
Na het behalen van mijn rijbewijs een porsche 944 kopen 59%  59%  [ 16 ]
Nu nog 1 tot 2 jaar doorsparen om een p911 te kopen (+/-12500) 30%  30%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 27

Welke keuze zouden jullie maken? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht Welke keuze zouden jullie maken?
Dit is de vraag waar ik mee zit, zou graag jullie mening willen. Mijn gevoel zegt dat ik voor de 911/912 moet gaan. Omdat dit gewoon een grote droom van me is. Die ik kan vervullen maar dan moet ik wel even geduld hebben. En die 2 jaar kan ik prima overbruggen door in de twingo van men moeder te gaan rijden (staat bijna altijd stil)

19 apr 2006 14:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik wilde meteen een eigen auto....
en 911 vind ik wel wat fors als je 18, 19 of 20 bent; alleen al de onderhoudskosten etc.
heb dus gestemd voor de 944 (we zitten immers op het porscheforum en niet op het opelforum)

19 apr 2006 14:33
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Eens met Marco. Als je (te) hoog inzet blijft er niets meer te wensen over. Een eerste auto is onvergetelijk, zelfs ondanks het merk en type.
Datzelfde gevoel van de eerste auto krijg je ook nog een keer met de (eerste) Porsche. Zo wordt het dus minimaal twee keer genieten.

19 apr 2006 14:37
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Na het behalen van je rijbewijs een 944 kopen....

....en vervolgens doorsparen voor een 911! :twisted: :wink:

Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht Re: Welke keuze zouden jullie maken?
bartol1988 schreef:
Dit is de vraag waar ik mee zit, zou graag jullie mening willen. Mijn gevoel zegt dat ik voor de 911/912 moet gaan. Omdat dit gewoon een grote droom van me is. Die ik kan vervullen maar dan moet ik wel even geduld hebben. En die 2 jaar kan ik prima overbruggen door in de twingo van men moeder te gaan rijden (staat bijna altijd stil)

Goed gevoel. Doorsparen. Kocht ook pas 3 jaar na het halen van m'n rijbewijs m'n eerste auto. Dit was wel gelijk een gloednieuwe voor het toen [1991] astronomische bedrag van 26 duizend gulden :wink: .

mhaschreurs.hyves.nl

Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht 
Ik zou eerst iets goedkoops kopen, zodat je eerder het geld hebt voor je P.

19 apr 2006 14:40
Profiel
Groningen
Bericht 
In elk geval geen €6.500 besteden aan een Golf of Corsa, dat zou zonde zijn van het geld (afschrijving) dat je later nodig hebt voor het verwezenlijken van die droom.

Voor dat geld kun je een leuke 944 rijden en houd je redelijk wat over voor onderhoud, maar bedenk wel dat ook hier een deel van het startkapitaal "verloren" gaat.

Persoonlijk zou ik nog ff in de Twingo rondtoeren. Veel mensen rijden nu eenmaal wel eens schade die eerste jaren na het behalen van het rijbewijs en dat zou in het geval van de 944 zonde zijn.

Laatst bijgewerkt door Jort op 19 apr 2006 14:41, in totaal 1 keer bewerkt.

19 apr 2006 14:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
MS964 schreef:

Gespaarde geld heb je dan hard nodig voor onderhoud, benzine, wegenbelasting, verzekering van die 944. Moet je toch al een vette loon hebben wil je dan ook nog flink kunnen doorsparen voor een 911.

mhaschreurs.hyves.nl

19 apr 2006 14:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
michael schreef:
MS964 schreef:

Gespaarde geld heb je dan hard nodig voor onderhoud, benzine, wegenbelasting, verzekering van die 944. Moet je toch al een vette loon hebben wil je dan ook nog flink kunnen doorsparen voor een 911.

Zo denk ik ik er ook over... Als ik nu een auto koop als p944 kan ik pas na een aantal jaren na mijn studie evt een 911 kopen. Want als ik 944 rijdt is sparen er niet meer bij..........

19 apr 2006 14:44
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Heb je eigenlijk echt een auto nodig?

Ik kocht mijn eerste toen ik 26 was ofzo en co-schappen ging lopen.
Benzien was toen ook nog betaalbaar.

Ik zou maar es effe wachten en sparen.

19 apr 2006 15:04
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Welke keuze zouden jullie maken?
bartol1988 schreef:
Mijn gevoel zegt dat ik voor de 911/912 moet gaan. Omdat dit gewoon een grote droom van me is. Die ik kan vervullen maar dan moet ik wel even geduld hebben.

Je zegt het zelf al. Geduld hebben.....
Ik had precies dezelfde droom, en niet om je nou te ontmoedigen of zo, maar ik was al over de 30 toen ik mijn droom waar kon maken.

Want je noemt nu wel 12,5K, maar daarmee ben je er niet. Je hebt hier zelf op dit forum toch ook gezien hoe de kosten oplopen als er iets stuk gaat? Als je er echt plezier van wilt hebben, wacht dan alsjeblieft tot je het je kan veroorloven, want 'm wel hebben maar niet kunnen rijden is nog veel erger...
dat zou het in ieder geval wel voor mij zijn. :(

O ja, en ik heb dus niks gestemd, want zoals hierboven al gezedg, met de 944 kun je waarschijnlijk niet doorsparen, en een corsa is zonde geld. :wink:

19 apr 2006 15:19
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Niet helemaal vergelijkbaar, maar de 944 is wat mij betreft een hele goede 'voorzet' ... om goed te leren rijden in een snelle(re) achterwiel aangedreven auto ...

Corsa zou ik sowieso niet doen .... dan maar een Golf :arrow: 't liefst een GTI van het type 1 8)

19 apr 2006 15:25
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik zou voor een derde optie gaan (die er niet bijstaat):

een klein/licht autootje van maximaal € 500,00 kopen met een heel jaar apk (Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, etcetera) en daarmee gaan rondcrossen...

Dat heeft een aantal voordelen:

- de verzekeringspremie is voor een jonge rijder nog op te hoesten
- je bouwt de broodnodige schadevrije jaren op (hopelijk) die je straks bij je Porsche nodig zult hebben
- je houdt nu al een leuk bedrag over dat als startkapitaal voor het sparen van je droomauto kan dienen (in ieder geval vééééél meer als dan je een auto van om en nabij de € 6.000 zou kopen)
- je bouwt rij-ervaring op en er is nog geen man overboord als je zo'n karretje een keer tegen een paaltje parkeert; als je dat met een duurdere auto of zelfs een Porsche gebeurt, ben je 1) meteen een stuk armer en 2) baal je als een stekker...

19 apr 2006 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Citaat:
Want je noemt nu wel 12,5K, maar daarmee ben je er niet. Je hebt hier zelf op dit forum toch ook gezien hoe de kosten oplopen als er iets stuk gaat? Als je er echt plezier van wilt hebben, wacht dan alsjeblieft tot je het je kan veroorloven, want 'm wel hebben maar niet kunnen rijden is nog veel erger...
dat zou het in ieder geval wel voor mij zijn.

Ik ga er ook een beetje van uit dat men vader tegen de tijd dat ik de gehele porsche zelf kan aanschaffen een deel van onderhoud mee betaald..... :wink:

19 apr 2006 15:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Klopt wat Speedy944 zegt :)
Alhoewel ik op de 944 stemde, herzie ik het nu en sluit ik mij aan bij speedy

@bartol: je hebt een goede vader! :wink:

19 apr 2006 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Lijkt mij de beste!

Persoonlijk zou ik alleen wel voor een Mini Cooper gaan.
Rijdt leuker dan een Alto etc., goedkoop, en na twee jaar is hij waarschijnlijk nog steeds hetzelfde waard.

SPEEDY944 schreef:

een klein/licht autootje van maximaal € 500,00 kopen met een heel jaar apk (Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, etcetera) en daarmee gaan rondcrossen...

- je bouwt de broodnodige schadevrije jaren op (hopelijk) die je straks bij je Porsche nodig zult hebben
- je houdt nu al een leuk bedrag over dat als startkapitaal voor het sparen van je droomauto kan dienen (in ieder geval vééééél meer als dan je een auto van om en nabij de € 6.000 zou kopen)
- je bouwt rij-ervaring op en er is nog geen man overboord als je zo'n karretje een keer tegen een paaltje parkeert; als je dat met een duurdere auto of zelfs een Porsche gebeurt, ben je 1) meteen een stuk armer en 2) baal je als een stekker...

19 apr 2006 15:52
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Tja...bekend probleem ook bij mij.... Ik droom er mijn hele leven al van ooit zelf eens 911 te mogen rijden, maar helaas heb ik mijn rijbewijs niet! ( 4 mei weer theorie overigens!! Jongens, DUIM VOOR MIJ dat het na 6 keer 7 fout WEL lukt!! )
Ik heb gelukkig wel de centen om b.v een 944 te kunnen kopen, maar dan zit je natuurlijk vast aan behoorlijk wat onderhoudskosten en de benzine als je vrij veel gaat rijden..

19 apr 2006 16:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
SPEEDY944 schreef:

Een goedkoop autotje kopen heeft geen zin.... Enige voordeel is dat ik schadevrije jaren opbouw. Want ik kan zoals eerder gezegt in men moeders twingo rijden......

19 apr 2006 16:25
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
FROST schreef:
6 keer 7 fout

42 Keer :shock: :wink:

19 apr 2006 16:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
WAT>>> JIJ??? nee toch??? :lol:

19 apr 2006 16:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 type-1 1985
alkmaar - oudorp
Bericht 
Ik heb op de 944 gestemd, mijn eerste auto was een ´73 ascona die ik van mijn ouders had gekregen. Mijn droom is ook een 911 maar dat ik gewoon niet haalbaar dus ben ik verder gaan kijken en bij de 944 uitgekomen.
Een heerlijke auto om in te leren rijden, en als je het onderhoud zelf kunt doen vallen die kosten nog best mee.
Maar ik zou wel eerst wat rij-ervaring opdoen in een ander autotje want je hebt veel kans op ongelukken de eerste tijd :?

En na een paar jaartjes de 944 wegdoen en een 911 kopen 8)

944 Granat Rot '85

19 apr 2006 16:28
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een 944 om te beginnen vind ikzelf te zwaar.
Niet allen kwestie onderhoud , verbruik , wegentaks en verzekering (wat al zeker een zware boterham is) maar ook kwestie vermogen.
De eerste jaren dat je rijdt ga je (net zoals bij een moto) op je bek gaan. Deukje hier , schrammetje daar, cilinderkopje stuk wegens koud te hevig vertrekken etc etc.
Als je toch iets vlots en een achtertrekker wil hebben zou ik gaan voor een BMWE30 318 of iets dergelijks. Dat is meer dan krachtig voldoende om te beginnen, een stevige kas (je wet maar nooit) en goedkope wisselstukken .
Die zijn voordelig in aanschaf en onderhoud en spaar dan door. Maar liefst iets verder (een jaartje of 4/5 tot je voldoende rijervaring hebt) dan je voorgestelde 12.500€ want ook daarvoor zal je geen degelijke Elver vinden , gezwegen van het onderhoud etc .
Ikzelf zou mijn zoon NOOIT (al zouden de financien het wel toelaten) als eerste wagen zo'n bom onder zijn gat toestaan. Daarvoor hou ik teveel van mijn kind om hem samen met zijn rijbewijs een moordwapen te geven en de ogen te sluiten voor wat er (zeer waarschijnlijk) kan gebeuren.Ik zou het memijn heelleven mezef niet vergeven Ik moet me (en ik denk hier velen) niet voorstellen wat er zou gebeurd zijn als ik zoiets als eerste wagen had.
Eerst leren wandelen en dan pas lopen :wink:

Laatste update 22/10/2013

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 19 apr 2006 17:06, in totaal 1 keer bewerkt.

19 apr 2006 16:41
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
911-lover schreef:
een achtertrekker

Prachtige Vlaamse term weer. 8)

19 apr 2006 17:06
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol:

Logisch gezien zou het een voortrekker of een achterduwer moeten zijn hé :wink:

Laatste update 22/10/2013

19 apr 2006 17:07
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Jongens, het is toch heerlijk als je meteen een 944 kunt rijden!!! Inderdaad leren rijden, wellicht een PF-rit meemaken, beetje sleutelen, leren slippen en driften, etc etc...Dat is toch schitterend op die leeftijd(en ook op latere leeftijd) :wink: Dat pakt niemand je dan meer af (zegt mijn oma altijd).

19 apr 2006 17:17
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende