Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 16:40

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Welke keuze zouden jullie maken? 

Wat zou jullie keuze zijn?
Na het behalen van mijn rijbewijs een auto kopen van rond de 6500 euro (zoals golf/corsa) 11%  11%  [ 3 ]
Na het behalen van mijn rijbewijs een porsche 944 kopen 59%  59%  [ 16 ]
Nu nog 1 tot 2 jaar doorsparen om een p911 te kopen (+/-12500) 30%  30%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 27

Welke keuze zouden jullie maken? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Als je het geld hebt (voor onderhoud, verzekering etc) zou ik een 944 kopen... Als het geld je (nog) niet op de rug groeit, zou ik beginnen met een leuk klein karretje 8)

19 apr 2006 17:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Als ik jou was zou ik beginnen met een 928............. dan valt voor de rest van je leven elke Porsche mee qua onderhoudskosten !! :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

19 apr 2006 17:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
MS964 schreef:
Jongens, het is toch heerlijk als je meteen een 944 kunt rijden!!! Inderdaad leren rijden, wellicht een PF-rit meemaken, beetje sleutelen, leren slippen en driften, etc etc...Dat is toch schitterend op die leeftijd(en ook op latere leeftijd) :wink: Dat pakt niemand je dan meer af (zegt mijn oma altijd).

Dat is inderdaad mooi werk hoor! Maar het financiële aspect weegt erg zwaar voor een 944. Verder is het hopen dat je pa meebetaalt aan onderhoud m.i. een vrij naïeve gedachte. Je pa zal tenslotte niet je hele leven jou onderhouden ;) Mijn pa ziet liever vandaag dan morgen dat ik financieel onafhankelijk wordt :P Een 944 past daar nou eenmaal niet bij. Enkele voorbeelden (en wij doen het onderhoud zelf, als je het zelf niet kan mag je gerust het dubbele bij de volgende bedragen optellen!):
Mijn zus die een keer de handremvergeet: 2000 ouderwetse guldens
Mijn zus die de achterkant tegen een paaltje parkeert: 250 euro (gelukkig hadden we nog een potje verf over!)
Versnellingsbak die zich geheel zelfstandig de soep in draait: 1e keer was het volgens mij wel richting de 1500 gulden
2e keer: 450 euro
Nieuwe koppeling: 1000 euro (dit was inclusief nieuwe drukgroep, betrokken lagers, krukas keerring en 2 neiuwe toerentalsensoren omdat deze helemaal vast waren gaan zitten en dus kapot moesten om de koppeling te kunnen demonteren, 150 euro de stuk x 2!)
Brommer in de flank: een paar honderd euro (met een zijruit en een deur vd sloop) en bovendien een fikse boete en een gebakje+bloemetje voor de bromfietsrijder).
Vergeet vooral niet bij de externe schade posten dat het opnieuw spuiten door een kennis van mn pa is gedaan. Normaal is dit dus echt rete-duur!
Bij elkaar opgeteld kom je hier dus al op ettelijke duizenden euroos uit in de loop van pak m beet 6 a 7 jaar.
Dus bovenop je vaste en voorziene kosten mag je gerust een viercijferig bedrag optellen voor onderhoud. Dan mag je wel direct een topbaan in de wacht slepen wil je je een 944 al direct kunnen veroorloven EN doorsparen. Vooral als aankomend student heb je zeker geen enkele euro over aan het eind vd maand als je alle bier- en hamburgerkosten meeneemt! (ik dacht als feut ook nog van dat zal meevallen, maar ondertussen ga ik meer wisselborrels af als het bestuur vd vereniging... en je zal leren dat dat dus ook een prijzige bierpost zal opleveren).
Dromen zijn er om jaren naartoe te leven, niet om direct te verwezenlijken ;-)

19 apr 2006 18:41
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
iets goedkoops, dat "expendable" is...

achterwiel aandrijving met 160 + pk en geen ervaring is niet echt wat ik aan te raden vind...

eerst iets gemakkelijks, waarme je de normale verkeers ervaring kan opdoen, en wat niet al te veel kost.

daarmee een paar jaartjes ervaring opdoen , en dan es kijken voor een 44 of dergelijke...

19 apr 2006 18:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik zou meteen voor de 944 gaan, niet een gave, maar ene met gebruiksspoortjes rond de 5000/6000 Euri, zodat je wat brokken maken kan.
Dan doorsparen tot je eerste NeunElfer :D!

19 apr 2006 19:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
924 kan ook nog...

19 apr 2006 19:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Bijvoorbeeld.... dan heb je daarna eerder je 911 bij elkaar :D

19 apr 2006 19:41
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Het eerste één a twee jaren in een goedkoop hok gaan rijden , rijervaring opdoen en sparen!

19 apr 2006 19:41
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Ik zou meteen voor de 944 gaan, niet een gave, maar ene met gebruiksspoortjes rond de 5000/6000 Euri, zodat je wat brokken maken kan.

Volgens mij kun je in de prijsklasse die jij op geeft al een hele mooie en goede 944 vinden. Een goede turbo of S2 zal inderdaad wel wat duurder zijn, maar een nette 2.5 is dan zeker te vinden.

Wat dat brokken maken betreft, niet dat ik het zelf financieel slecht heb, maar 5 à 6000 euro vind ik toch een hoop geld! Als dat om mijn spaarcentjes zou gaan zou ik er absoluut geen brokken mee willen maken. En ook bij een 944 tellen de kosten na een aanrijding behoorlijk op; zelf ooit een fietser op de mijne gehad en dat kwam al op dik 8000,- gulden schade uit! Dus pas op met zulke opmerkingen :wink:

On-topic: Eerst even rijervaring opdoen voordat je met flink wat vermogen op stap gaat. Je zou niet de eerste zijn die net z'n rijbewijs heeft gehaald en dan denkt dat hij kan autorijden. Iig succes met je beslissing!

19 apr 2006 20:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik bedoel dus brokken zoals deukjes (parkeerfoutjes) en krasjes.....
Geen bumpervouwen etc. :P

19 apr 2006 20:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ik denk dat ik al wel een idee heb hoe ik het ga doen. Ga eerst lekker in de twingo toeren (want daar kan ik dan al veel lol aan beleven) en dan zie ik na een jaartje wel verder hoe het er dan bij staat.

19 apr 2006 20:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
8000,- ouderwetse guldens schade is:
-gescheurde onderspoiler voor
-gesceurde voorbumper (=polyester, dus kan ook niet tegen paaltjes)
-deuken rechter voorscherm (te herstellen)
-deuken rechter portier rond spiegelvoet (was ook te herstellen)
-rechter buitenspiegel
-koplampkap rechts
-kras motorkap
-spuiten gehele rechter zijkant en de complete neus

En het zag er op het zicht niet zo erg uit, maar de kosten lopen nogal snel op. Een kras in een portier betekend bij een metallic kleur op een 944 al snel een volledige zijkant spuiten!!!!!!!!! Dus geloof me, "kleine brokken" kosten al heel snel een hoop geld!

19 apr 2006 20:47
Profiel
Westervoort
Bericht 
bartol1988 schreef:
Ik denk dat ik al wel een idee heb hoe ik het ga doen. Ga eerst lekker in de twingo toeren (want daar kan ik dan al veel lol aan beleven) en dan zie ik na een jaartje wel verder hoe het er dan bij staat.

:thumright:

19 apr 2006 21:33
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2