Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 0:56

Antwoord op onderwerp  [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
968 versus 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Sorry hoor maar een 968 vind ik een geweldige dikke Porsche qua model/design maar ook qua prestaties en betrouwbaarheid.

Allaaf voor de 968 :!:

22 mei 2006 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Zo kunnen we ook tal van argumenten bedenken waarom de 964 het nét niet is :roll:

Zo kijk je niet Objectief maar puur naar eigenbelang!

Ik zie net dat je een 944 hebt gehad.... Heeft die dan zo'n geweldige prestaties en ontwerp?

Ja, voor velen wel!

Gezellig topicje dit :oops:

22 mei 2006 21:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Stel je hebt €15.000,-

Je kan er een redelijke 968 voor kopen, óf een slechte 911, niet?

Daar zit wel wat in Boosten :) Gek idee, tegen de tijd dat je zo oud (of jong, alles is relatief) bent als ik kun je voor dat geld wellicht al een 964 kopen ...

22 mei 2006 22:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Misschien zelfs alleen maar een 964, want tegen die tijd zijn de Harmonica modellen misschien veel meer waard dan nu!

22 mei 2006 22:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Misschien zelfs alleen maar een 964, want tegen die tijd zijn de Harmonica modellen misschien veel meer waard dan nu!

Vraag het me af. Denk dat ze daar niet zeldzaam genoeg voor zijn. Ze zouden niet zo vertroeteld moeten worden, gooi er tig door de shredder en dan .... wellicht :wink:

22 mei 2006 22:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: 968
Gizmo schreef:
Er zullen vast wel test verslagen zijn waarbij de 911 en de 968 vergeleken zijn met elkaar.

Dat is een betere en een eerlijkere mening dan die van Koen of iemand van zijn 911. De test die toen gemaakt is, werd gemaakt door dezelfde persoon. En dat is de meest eerlijke vergelijking.

Ik ben zeker niet vooringenomen.
Zoals eerder geschreven heb ik jaren een 911 gehad en dat was voor mij de enigste Porsche. Alles na de 993 was voor mij ook geen Porsche.
Ik was zeer erg vooringenomen en had echt een tunnelblik.
Deze wagen heb ik uit frustratie gekocht daar een koop van een 930 ineens door de verkoper werd afgehaakt. Deze wagen heb ik dan aangeschaft als tijdelijk (was van een kennis van me) tot ik een andere Elver had gevonden.
Alszo'n wagen dan op zo korte tijd zo'n dikkop als ik (aircooled flatt six or nothing) kan overtuigen wil dat wel wat zeggen.
En ja hoor , voor de prijs van de 968CS kan ik een andere mooie Elver kopen. Was die echt beter mag je zeker zijn dat die er al lang stond.
Ik ben nooit getrouwd geweest met een wagen en ben zelfs de beste wagen meestal zeer snel beu (ik heb er al dik over de 100 gehad) .
En toch wilik hier nu voorlopig niet meer van af. :wink:

Laatste update 22/10/2013

22 mei 2006 22:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Wat een prachtig liefdesverhaal Koen ;)

22 mei 2006 22:12
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Geen liefdesverhaal maar harde feiten :roll: :wink:

Laatste update 22/10/2013

22 mei 2006 22:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Liefde is soms een KEIHARD feit ;)

22 mei 2006 22:13
Profiel Facebook 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
911-lover schreef:
Was bij me net zo PaSCal voor dat ik deze had.
Ik (nu ga ik schenen trappen) keek er zelf minderwaardig naar :oops:
Vraag maar aan oa Dirkie. Dit was voor mij geen Porsche.
Doch ik heb mijn mening moeten veranderen.
Hoe het kan keren hé :wink:

Hoi Koen,

Ik heb je ze allebei (een 964 en een 968). Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik het rauwe gebrul (ik heb tenslotte niet voor niks gaten in mijn luchtfilter geboord) toch mis als ik in de 968 rij. Verder haalt mijn gewone 968 lang niet de snelheid (gewoon planken op de autobahn) vergeleken met mijn 964 (maar die loopt dan ook super). Verder heb ik een C4 en die kan ik echt bijna haaks de bocht omgooien, iets wat ik met de 968 (nog) niet zo snel zal doen. De 968 daarintegen komt meer robuster over (groter), terwijl ik het model ook echt wel goed vind. Mijn 968 heeft ook veel meer luxe dan de 964 (ja ja stoelverwarming, bluetooth, automaat, routeplanner, CD wisselaar), dus ik rij er heel graag in.

Verder is de viercylinder natuurlijk bijzonder krachtig en in de vierde boven de 120 km/h blijft de 968 lekker doortrekken natuurlijk.

Verder is de 968 stukken goedkoper (de helft) dan mijn 964 en dat is natuurlijk ook heel interessant indien je zou moeten kiezen.

Er gaat ook duidelijk meer in de bagageruimte in de 968 en dat is soms ook een plus.

Zoals zo vaak met auto's wordt de keuze natuurlijk niet op louter rationele argumenten gemaakt en heeft smaak (voorkeur) en het budget een grote invloed. Ik ben echter blij dat ik niet hoef te kiezen welke aan te schaffen, maar alleen in welke van de twee ik ga rijden (en dat is al moeilijk zat hoor :lol: )

22 mei 2006 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Ik wil er in de toekomst wel een mooie 928 S4 of GTS bij kopen.

Hier heb ik iets mee vooral dat 8 cilinder geluid en de brute kracht :lol:

22 mei 2006 22:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Valentijn schreef:
Ik wil er in de toekomst wel een mooie 928 S4 of GTS bij kopen.

Hier heb ik iets mee vooral dat 8 cilinder geluid en de brute kracht :lol:

Schijnen wel wat te lusten, word je nog beste vrienden met de pompbediende.

22 mei 2006 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Én die vind je zeker wel mooi :lol:

22 mei 2006 22:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Hoezo , 8) een 928 is een bruut rij machine.

22 mei 2006 22:29
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Toch nog een interessante discussie.

Vind het alleen jammer dat sommigen niet objectief kunnen denken en deze vergelijking in het belachelijke moeten trekken door over minderwaardigheidscomplex te beginnen :(

Voor mij is de 968 een ideaal instapmodel. Heeft een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Vind ik het de beste en de snelste en de mooiste ? Helemaal niet.

Ik vind hem mooi, maar is het geen droom-Porsche !
De 911 blijft de droom om verschillende redenen, maar ik weet wel dat ik later nog dikwijls aan de 968 zal terugdenken...

Greets,
Rufie

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

22 mei 2006 22:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik moet zeggen dat ik een 968 een hele mooie Porsche vind (altijd al gevonden). Ik zou liever een hele mooie 968 hebben dan een redelijke 911. Ook de 928 van het allerlaatste type (mits orgineel) vind ik erg mooi en is nog steeds leuk om er nog eens bij te hebben.

Ach ja, eigenlijk heeft elke Porsche wel z'n charme. 8)

22 mei 2006 22:39
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik begrijp gewoon al die discussies niet over de beste Porsche, en al die mensen, die hun er steeds aan laten vangen.

Paul die van elk model wel een in zijn garage zou willen, ook een tractor

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

22 mei 2006 23:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik begrijp gewoon al die discussies niet over de beste Porsche, en al die mensen, die hun er steeds aan laten vangen.

Paul die van elk model wel een in zijn garage zou willen, ook een tractor

aaaaaaaaaach, jij hebt toch ook wel eens een wedstrijdje gedaan
"voor het verste pissen"
"voor het verste tuffen"
:mrgreen:

22 mei 2006 23:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Niet stiekem, ben er heel open over :lol:

23 mei 2006 7:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
heb ook getwijfeld tussen een 968 en een 964, uiteindelijk 964 omdat ik hier eerder een leuk exemplaar van tegenkwam.

daar ben ik het mee eens, vind elke porsche wel wat hebben, zelfs mijn siemens porsche koffiemachine, broodrooster en waterkoker :)

23 mei 2006 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Zo kunnen we ook tal van argumenten bedenken waarom de 964 het nét niet is :roll:

Zo kijk je niet Objectief maar puur naar eigenbelang!

Ik zie net dat je een 944 hebt gehad.... Heeft die dan zo'n geweldige prestaties en ontwerp?

Ja, voor velen wel!

Gezellig topicje dit :oops:

Tegen wie heb je het nou?
lees anders eerst het berichtje boven de jouwe nog eens goed

23 mei 2006 9:57
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
De insteek van dit topic is overigens wel grappig.

Daar is in het verleden al een heleboel over geschreven.

Zelfs binnen dit forum -dat immers voor en door Porsche-liefhebbers is (toch?)- wordt er geregeld geschamperd over de 'andere types' en dan vooral door 911-rijders.

De 911 wordt door deze 'lieden' veelal als de alfa en de omega van Porsche gezien. Alfa en Omega; dat zijn dan meteen ook wel weer grappige termen in dezen (als we deze termen in automobiel-context plaatsen)...

Is dat te herleiden naar een meerderwaardigheidscomplex dat zich meester maakt van (sommige) 911-rijders, of vindt het z'n basis (toch) in een verkapt minderwaardigheidscomplex (aanval is immers de beste verdediging, nietwaar)?

Ik besef dat dit -wederom- olie op het vuur is, maar daar is dit hele topic immers over gestart...

23 mei 2006 10:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
(..)Zelfs binnen dit forum -dat immers voor en door Porsche-liefhebbers is (toch?)- wordt er geregeld geschamperd over de 'andere types' en dan vooral door 911-rijders.

De 911 wordt door deze 'lieden' veelal als de alfa en de omega van Porsche gezien. Alfa en Omega; dat zijn dan meteen ook wel weer grappige termen in dezen (als we deze termen in automobiel-context plaatsen)...

Is dat te herleiden naar een meerderwaardigheidscomplex dat zich meester maakt van (sommige) 911-rijders, of vindt het z'n basis (toch) in een verkapt minderwaardigheidscomplex (aanval is immers de beste verdediging, nietwaar)?(..)

Flauw hoor :roll: En wie zijn dan die "911-rijders"waar jij het over hebt. Ik ben er namelijk ook één van en ik lijd naar mijn weten niet aan een "meerderwaardigheidscomplex". In het ander geval verneem ik graag wat bij jou tot die conclusie heeft geleid. Sterker nog, volgens mij is er geen onvertogen woord geschreven in dit topic over de 944/968. Vreemd dat het dan toch wordt aangevoerd :cry:

p.s.: ga uitsluitend tot de aanval over als je voldoende munitie hebt en weet wie je "tegenstander" is ... :twisted:

p.s.2: de titel van het topic had allicht wel wat genuanceerder gekund ... heb je aan een van de mod's te danken

23 mei 2006 11:24
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik ga niet met 'namen' smijten (wie de schoen past, trekke hem aan), maar er werd in diverse topics wel laatdunkend over diverse 'andere types' gedaan en dan met name door 911-rijders (je weet wel: die 'gebotoxte Kever'-rijders)...

Zo kan ik me bijvoorbeeld diverse foto's van een Mazda 323 herinneren zodra het over een 924 en/of 944 gaat, werd er met termen als 'Audi' etcetera gesmeten zodra het over die types gaat en zelfs opmerkingen als 'dat zijn geen echte Porsches' hebben de revue al gepasseerd...

Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie maar eens! :wink:

Het is eigenlijk wel grappig: naast een meerderwaardigheidscomplex waart er kennelijk ook nog een chronisch geheugenverlies rond binnen het 911-kamp.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
(let met name op de lachebekjes :wink: )

23 mei 2006 11:40
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Het is eigenlijk wel grappig: naast een meerderwaardigheidscomplex waart er kennelijk ook nog een chronisch geheugenverlies rond binnen het 911-kamp.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
(let met name op de lachebekjes :wink: )

Hmmm, ik voel een grapje opkomen, alleen weet ik niet meer welk.... :wink:

Afbeelding

23 mei 2006 11:54
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende