Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 11:46

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
wel of niet 964 van voor '92 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
michael schreef:

Ook dat lijkt me een geval van schijnveiligheid.

Rij een keer met een 356 cabrio tegen een boom aan met 30 km/u en we praten verder (of niet...).

Met 30 km/u, gaan we nog wel verder praten (als het geen rot exemplaar is), maar wel zonde van de wagen :wink:

Tegen 50 pas ik echter :?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 jun 2006 14:34
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
Rij een keer met een 356 cabrio tegen een boom aan met 30 km/u en we praten verder (of niet...).

Dat wil ik ook niet met mijn 911 cabrio of welke andere auto dan ook.
Niet vanwege de auto, maar enig idee wat "slechts" 30 km/u al met je lichaam kan doen :?: :idea: :|

06 jun 2006 14:45
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
Niet vanwege de auto, maar enig idee wat "slechts" 30 km/u al met je lichaam kan doen :?: :idea: :|

Ja.

In een 964 stap je misschien niet fris uit, maar in een 356 kun je gewoon wel eens niet meer uit kunnen stappen...

06 jun 2006 15:33
Profiel
PF #911
België
Bericht 
niet overdrijven hé, hoeveel coureurs rijden wel niet ergens tegen (overlaatst nog ronde ven belgië op een stilstaande wagen) met een snelheid van +40 km/u en buiten wat schrammen en vaak een sleutelbeenbreuk komen ze er ook met de schrik van af...
Ex: Elise S1 111S

06 jun 2006 15:36
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Coureurs rijden meestal met een rolkooi en bandenstapels en/of vangrails op een circuit zijn meestal iets vergevingsgezinder dan laten we zeggen... een boom.

06 jun 2006 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Voor de verkoop kan je mi beter een jonger exemplaar hebben met airbag. Bij de verkoop van mijn 964 heb ik vele keren aan moeten horen dat het ontbreken van airbags een zwaar minpunt is. (Ik had er zelf bij de aanschaf geen probleem mee...)

Klopt het echt dat oudere airbags niet betrouwbaar zijn? Zo ja, testen garages dat dan niet bij het reguliere onderhoud?

06 jun 2006 16:01
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Na tien jaar is de betrouwbaarheid al aardig afgenomen. Vele dealers adviseren zelfs vervanging na tien jaar, maar dat kan ook een economische reden hebben. :wink:

06 jun 2006 16:05
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
Teun schreef:
Klopt het echt dat oudere airbags niet betrouwbaar zijn? Zo ja, testen garages dat dan niet bij het reguliere onderhoud?

Speciaal voor jou ;) hier eerder. :lol:

Godspeed schreef:
niet overdrijven hé, hoeveel coureurs rijden wel niet ergens tegen (overlaatst nog ronde ven belgië op een stilstaande wagen) met een snelheid van +40 km/u en buiten wat schrammen en vaak een sleutelbeenbreuk komen ze er ook met de schrik van af...

Ik hoop echt voor je dat je het zelf nooit zult ervaren. :|

06 jun 2006 16:08
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Met coureurs bedoelde ik wielrenners :lol:

En heb het nooit zelf "mogen" ervaren, maar wel mijn broer; in een bergaf +-40-50 km/u en een 8-tal keren over de kop maar buiten vele schrammen geen andere schade...
Zelf heb ik alleen nog maar mijn sleutelbeen bij de voetbal gebroken (en nog geen eens een penalty mee gekregen :cry: ) en overreden geweest door een wagen maar das een ander verhaal...

06 jun 2006 16:20
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Het punt was dus dat je bij een ongeval in een 964 (zelfs zonder airbag) normaliter er stukken beter vanaf komt dan met een 356...

06 jun 2006 16:42
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Devils son schreef:
Het punt was dus dat je bij een ongeval in een 964 (zelfs zonder airbag) normaliter er stukken beter vanaf komt dan met een 356...

hangt ervan af wat je met beter bedoelt, want mensen op zelfmoordmissie kunnen je daar tegenspreken :lol:

Maar idd normaal gezien wel...

06 jun 2006 16:44
Profiel WWW
Bericht 
Godspeed schreef:
hangt ervan af wat je met beter bedoelt, want mensen op zelfmoordmissie kunnen je daar tegenspreken :lol:

Als je in een Porsche rijdt verdwijnt iedere zelfmoordneiging als sneeuw voor de zon...

06 jun 2006 17:14
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Heb toch ooit eens het verhaal van een kerel in de krant gelezen wiens zaak failliet was gegaan en ze normaal zijn 993 kwamen opeisen. Hij pakte de wagen en wou zelfmoord plegen door op een paal van een brug te rijden. Resultaat: hij overleefde de klap (wel met een gebroken been) maar was wel zijn porsche kwijt en zat nog in diepere shit...

06 jun 2006 17:17
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
Godspeed schreef:
Met coureurs bedoelde ik wielrenners :lol:

En heb het nooit zelf "mogen" ervaren, maar wel mijn broer; in een bergaf +-40-50 km/u en een 8-tal keren over de kop maar buiten vele schrammen geen andere schade...

De gevolgen bij een "vrije val" vergelijken met die bij een klap tegen een object dat niet of nauwelijks meegeeft. :shock: :roll:

06 jun 2006 17:26
Profiel
Bericht 
Godspeed schreef:
Heb toch ooit eens het verhaal van een kerel in de krant gelezen wiens zaak failliet was gegaan en ze normaal zijn 993 kwamen opeisen. Hij pakte de wagen en wou zelfmoord plegen door op een paal van een brug te rijden. Resultaat: hij overleefde de klap (wel met een gebroken been) maar was wel zijn porsche kwijt en zat nog in diepere shit...

Als je de Porsche weer in moet leveren komen de neigingen terug... :wink:

06 jun 2006 23:35
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Als je de Porsche weer in moet leveren komen de neigingen terug... :wink:

Nog de Porsche, nog de neigingen ooit kwijtgeraakt :lol: :wink:

Van sommige Porsche-eigenaren vraag je je het wel af :wink: :arrow: ... of ze de neigingen bij de Porsche hebben gekocht :twisted: :wink:

07 jun 2006 0:19
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3