Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 11:49

Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Poetsen.......wat te doen. 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Nee, hoor! :roll: .....

Ja dus. :?

29 maart 2006 17:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Als jíj dat vindt, zal het wel zo zijn...

29 maart 2006 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik de voorzijde van mijn 996 laten spuiten vanwege steenslag. Resultaat is perfect. Dik tevreden. Nu wil ik de rest van de auto er natuurlijk ook als nieuw laten uitzien.

Daarom heb ik gisteren een aantal Swissol producten gekocht in Den Bosch. Had van te voren een afspraak gemaakt om die onderhoudsproducten te laten demonstreren. Onder de indruk wat je met die spullen kunt. Mijn auto heeft kleine krasjes in de lak, hoogstwaarschijnlijk afkomstig van de wasstraat (neen, ik ben niet de schuldige!). Martin de Ridder heeft op een zijpaneel gedemonstreerd welk resultaat er met de Cleaner fluid van Swissol te behalen is. Alle krasjes waren weg. Nabehandeling met Zuffenhausen wax leverde een prachtige diepe glans op. Martin heeft ook nog een stuk van mijn voorstoel behandeld. Ik dacht dat mijn leer er perfect uitzag. Kan dus duidelijk beter.

Er hingen ook nog een aantal foto's van Porsches die hij ooit behandeld heeft. Mooi!!!!! Ik trek volgende week een dag uit om mijn 996-sje eens te verwennen. Ik verheug me al op het resultaat.

Enne, Martin ik weet dat jij ook op het Porsche forum meeleest, nog bedankt voor je tijd en je uitleg.

Groet,

jo996

08 jun 2006 10:29
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
tja dan komen de ham vragen

hoe is het resultaat als je het zelf doet, wij
hebben niet de ervaring van Martin. Dus houd
ons hiervan op de hoogte

welke producten heb je aangeschaft
en wat mag dat kosten ?

08 jun 2006 11:15
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
is het nou ook zo dat je het door hen kunt laten doen?

08 jun 2006 11:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Marco schreef:

Maar dat is nu juist de sport :roll: zelf doen 8)

08 jun 2006 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ik ben geen professional, maar ik weet uit ervaring wel wat de beste omstandigheden zijn:

- schaduw
- niet te warm
- beetje wind (niet van jezelf)
- auto moet door en door droog zijn, met name in kiertjes

Je zult zien dat het onder deze omstandigheden heel goed gaat. Verder moet je de tijd nemen en doen wat er op de fles staat. Sommige producten moeten drogen, sommige juist niet. Het spreekt voor zich dat je eerst een proefvlak moet maken alvorens de hele auto te doen.

Mijn witte 924 zag eruit als wit schuurpapier. Het heeft zeker twee volle dagen gekost en een hoop System Proficare maar je kunt jezelf nu spiegelen, het doet pijn aan de ogen zo mooi.

Veel succes en plezier, met dit weer is het wel een leuke klus en het resultaat zal zeker bekijks trekken.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

08 jun 2006 11:33
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
adu schreef:
Marco schreef:

ieder zijn hobby :wink:
poetsen in ieder geval niet de mijne

08 jun 2006 11:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Marco schreef:
(..)ieder zijn hobby :wink:

Ik zou het ook niet bij iedere auto doen ... :lol:

Afbeelding

p.s.: deze auto behoort niet tot ons wagenpark ... evenmin is de persoon op de afbeelding op eneigerlei wijze aan mij gelieerd :lol:

08 jun 2006 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo,

Ja, je kunt je auto ook laten behandelen. Ik had eigenlijk een afspraak willen maken ergens volgende week, maar dat werd moeilijk. Martin komt je auto op verzoek namelijk ook op locatie poetsen. Hij heeft het erg druk. Is overigens een Pietje precies. Heeft wel 10 minuten zitten vegen op stukje leer.

Het allermooiste resultaat wordt volgens Martin bereikt wanneer je met een polijstmachine werkt. Ik heb er over nagedacht die een aan te schaffen, maar het idee dat ik door de toplaag heen zou kunnen polijsten heeft me toch afgeschrikt. Ik wrijf wel wat langer.

Wat heb ik aangeschaft: Autoshampooconcentraat, Cleaner Fluid Medium, Zuffenhausen Wax, Autobahn Wax (voor de wielen, voorbumper en spiegels en daarmee wordt het kinderlijk (hopelijk) eenvoudig insectenresten te verwijderen), leer cleaner en een leerbehandelingsmiddel.

Kostte in totaal ruim €200,00. Echter, wat ik nu gekocht heb, gaat heel lang mee. Je hebt van die was maar erg weinig nodig. Als ik mijn auto straks in topconditie in de garage heb staan en ik die wasgeur ruik (die Zuffenhausen was ruikt dus ECHT lekker), dan ben ik die financiële aderlating weer zo vergeten.

Jammer dat ik even geen tijd heb anders was ik meteen begonnen met poetsen. Maar ja, de verbouwing op zolder moet toch ook echt een keer af. Heb ik mijn vrouw beloofd en belofte maakt schuld.

Groet,

jo996

08 jun 2006 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Kost wel allemaal een emmer geld zie ik. Op de Swissol website zie ik allemaal van die dure potjes.

Ik ben benieuwd wat dat op 1-laags witte lak kan doen, beter dan Turtle of zelfs System? Iemand ervaring?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

08 jun 2006 13:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ik gebruik het groene flesje van Turtle. Swissol (en er zijn nog een aantal van die producten) zal best mooier/ beter zijn, maar prijs/kwaliteit verhouding :roll: :?:

08 jun 2006 13:41
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marco schreef:
adu schreef:
Marco schreef:

ieder zijn hobby :wink:

Ook niet de mijne. Het enige dat ik graag met de Porsche poets is "de plaat". 8) :wink:

08 jun 2006 13:55
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Maar de mijne des te meer :twisted:

Laatste update 22/10/2013

08 jun 2006 14:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
Zijn er nog andere goede adressen om een professionele auto poetsbeurt uit te laten voeren (motor, interieur exterieur, kofferruimte)........ :?: :?: :?:

08 jun 2006 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94 - STI '06 - E36 T 320i 2.8 - E36 325i
Tiel
Bericht 
thijzer schreef:
...
Is volgens mij wel erg prijzig. Lakverzegeling zoals Protech is ook erg duur vergeleken bij de werkelijke kosten (System: 119 euri ex btw voor bedrijven, niet particulieren). Aanbrengen kost 2 uur, uitwrijven 1 uur en klaar is kees. Mag je daarna 6 weken niet wassen, alleen met water en dan is de lak verzegeld.

Weet iemand hoe je aan dat spul kunt komen?

Is dit iets: http://www.system123.nl/index.php ?
Zo te zien kan je daar gewoon een winkelwagen vullen...

En ze hebben een aanbiedinkje:
http://www.system123.nl/aanbiedingen_showcase.php

[EDIT] Mmmh zo te zien kan je alleen het aanbiedingspakket zomaar bestellen zonder als bedrijf aan te melden... En het is niet echt duidelijk wat er in het pakketje zit. Zo, ok, wie gaat er vóór?

[EDIT2] Nou, bijzonder. Als je gewoon op de site komt en de productlijsten ingaat kan je nergens klikken om te bestellen of prijzen zien. Maar als je naar de aanbieding gaat, op 'bestellen' klikt, dan krijg je toch een winkelwagen. Als je dan linksonder in het scherm op 'verder winkelen' klikt, dan kan je ook alle andere producten in je winkelwagen doen en zie je de prijzen! (Groothandelsprijzen?) Ze maken het je wel lastig om klant te zijn :o

Han

09 jun 2006 1:21
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
Wij gebruiken al enkele jaren Lamont products. Is niet in de gewone handel verkrijgbaar, werken enkel (voorlopig toch maar) B2B. Maar veel dealers (wij halen het van een toyota-dealer :lol: ) die ik ken gebruiken het toch voor die showroomglans te bekomen. En ik moet zeggen prima resultaten, 1 à 2 keer per jaar waxen en voor de rest elke wasbeurt hun shampoo gebruiken (waar blijkbaar al wat wax in zit) en ze blinkt beter als nieuw...

En helemaal niet duur...

http://www.abc-d.be/dutch/firma_6286.html
http://www.lamont.be/
Zoals je ziet de site moet er zelfs nog komen :D maarja zolang het resultaat maar goed is.

Enja binnenin het leer doen we ook met een speciaal product maar geen idee hoe het heet, moet'k eens checken...
Ex: Elise S1 111S

09 jun 2006 8:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
System site kende ik al, maar ze leveren echt alleen aan bedrijven helaas.

Lakverzegeling staat er ook niet op, alleen een ouderhoudssetje hiervoor.

09 jun 2006 9:56
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Amsterdam, the Netherlands/Europe
Bericht System 123 website uitleg
thijzer schreef:
System site kende ik al, maar ze leveren echt alleen aan bedrijven helaas.

Lakverzegeling staat er ook niet op, alleen een ouderhoudssetje hiervoor.

Hallo Thijzer,

ik heb met mijn bedrijf de oude website system-carcare.nl omgeturned naar system123.nl

( Ben hier gekomen door de logs te bekijken van system website )

Het zit zo:

System levert aan bedrijven EN particulieren.
Bedrijven krijgen vaak kortingen die erg hoog kunnen oplopen.
( We hebben het niet over 8 % ofzo... )

Als particulier hoeft men niet in te loggen, even rechts op de winkel knop klikken en je kan het overzicht voor particulieren zien.
Winkel url

Ben je een bedrijf, neem dan contact op met system zelf en dan zal het aanbod groter zijn !

Voor vragen over de website zelf of phpbbvragen stuur gerust een PM of een emailtje.

Met vriendelijke groet,

Ramon Fincken
http://www.creativepulses.nl
http://www.phpbbinstallers.com

11 jun 2006 12:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2 '94 - STI '06 - E36 T 320i 2.8 - E36 325i
Tiel
Bericht 
Dat vind ik nog eens alert en zinvol omgaan met de info die je via een website krijgt! :shock:

Han

PS Ramon staat die lakverzegeling er nu op om te bestellen? En heb je ergens (digitaal) een omschrijving van de producten en hoe ze te gebruiken?

12 jun 2006 0:12
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Amsterdam, the Netherlands/Europe
Bericht 
Graag gedaan :)

Op de nieuwe website komt nog meer info over gebruiksaanwijzingen en dergelijke.
De oude website bestaat momenteel niet meer, ik heb daarom een copy van de oude :!: tijdelijk :!: online gezet op de volgende url:

http://www.system123.nl/website_oud/index.html

Mocht je nog meer informatie nodig hebben, dan kun je het beste even contact opnemen met system zelf.

Met vriendelijke groet,

Ramon Fincken

12 jun 2006 0:51
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
adu schreef:
Ik gebruik het groene flesje van Turtle. Swissol (en er zijn nog een aantal van die producten) zal best mooier/ beter zijn, maar prijs/kwaliteit verhouding :roll: :?:

thijzer schreef:
Op de Swissol website zie ik allemaal van die dure potjes.

Ik ben benieuwd wat dat op 1-laags witte lak kan doen, beter dan Turtle of zelfs System? Iemand ervaring?

Ja, (alhoewel niet op 1-laags wit). ik heb vorig jaar een setje gekocht met bepaalde zaken die je vaak gebruikt, en daarna apart nog een potje voor chroom en een flesje voor kunststof onderhoud. Perfect spul allemaal, en indien je niet voor de duurste serie wax gaat, valt het qua prijs nog wel mee.

Ik ben in het algemeen meer kwijt aan de (katoenen) poetsdoeken dan aan de poetsmiddelen.... :wink:

Gisteren eerst de auto afgespoten en in de shampoo gezet. Toen Afgespoeld.
Daarna met 'Swissol Quickfinish' en de 'paint rubber' de auto afgedaan.
Dit haalt alle kleine oneffenheden van de lak en inderdaad is ie daarna errug glad.
Dan de "cleaner fluid pre wax" opzetten met een poetsdoek en die vrij snel er weer afhalen met een schone doek totdat ie 'squaky clean' is, en dan tenslotte de wax opzetten en inwrijven.
Het chroom nog even schoonmaken en nadoen met de "chrome polish" van Swissol, en klaar is Kees. (na een uurtje of 6...)

Laatst nog even het interieur gedaan met "Swissol protecton", wat ook fantastisch werkt en het nieuw doet lijken; dat in tegenstelling tot veel produkten die zo'n cockpit-spray achtige nep-glans nalaten.

Ik heb dat setje met nabestelling vorig jaar voor in totaal ongeveer 300 euro gekocht en daar kan ik tot volgend jaar mee toe; da's dan +/- 100 euro per jaar aan poets middelen en iedere keer 7,50 voor een setje poets doeken.

Ik vind dat niet duur, vooral niet als je ziet hoe goed het spul werkt voor je auto. Het krijgt mijn lak (die toch echt op sterven na dood is) weer behoorlijk aan het glimmen 8) :thumright:

16 jun 2006 11:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo,

Ik heb mijn 996 ondertussen ook met Swissol behandeld. Kost een berg tijd, maar ziet er dan ook gelikt uit. Met name wanneer de auto in de zon staat. krijg je die prachtige 'wetlook'. En inderdaad, van de wax heb je maar heel weinig per poetsbeurt nodig. Zo'n pot gaat dus erg lang mee.

Groet,

jo996

16 jun 2006 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoa
Noord Brabant
Bericht Swissol van Martin
Afbeelding

20 jun 2006 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht Re: Swissol van Martin
leti01 schreef:
Afbeelding

:shock: :shock: :shock: Wat heb jij daar met een paintbrusher gedaan op je mooie P, :!: :shock: :shock: :wink:

Roi

Laatst bijgewerkt door Roi op 21 jun 2006 0:21, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jun 2006 0:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende