Auteur |
Bericht |
924
Omgeving Leuven
|
Bij twin turbo's wordt meestal een kleine turbo, voor lagere toeren, en een grotere turbo voor bij hogere toeren gemonteerd, of je daarom die lag minder voelt, ik weet het niet, 0 ervaring
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
14 jul 2006 22:13 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Nee hoor. Tegenwoordig zijn er voor de 930 veel verschillende soorten turbo's op de markt. Mijn turbo is groter dan de standaard turbo, maar heeft tegelijker tijd veel minder spool up tijd nodig waardoor dus minder lag.
PS. een 993 TT heeft geen lag meer.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
14 jul 2006 22:22 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 jul 2006 22:45 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
14 jul 2006 22:58 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Ha ha ha
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
14 jul 2006 22:58 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Marcel,
Het is niet jippie bedoeld hoor.....dus ff voor de duidelijkheid no hard feelings.....maar voor de 380 pk op de achterwielen heb je dus echt ongeveer 450 pk nodig op het vliegwiel en dat rijmt niet met wat je eerder hier verhaalde. Ik zeg dus niet dat het niet kan. Maar dan moet er toch bekend zijn wat er gemodificeerd is en hopelijk niet alleen de motor ...ben je toch denk ik met mee eens?
En een keer op de rollenbank of de motortestbank zal uitsluitsel geven. Wil ik met die van mij -ja een bloedsnelle 964 C2 -ook nog een keer...ik heb namelijk een ......RS-chip, K&Nfilter en CUP-rohr....wauw
En nee ......ik ga geen sprintje met je aan....
Zie trouwens net, dat er een erg leuke animatie is toegevoegd...maar turbo ervaring met P's heb ik niet dus zal verder de mond ..euh handen stil houden. Wel vorige week nog in een subaru WRC meegereden...getuned tot 380 pk met 700Nm met testuitdraai...schiet ook wel aardig op....
Groeten Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
14 jul 2006 23:07 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die 924;
"Bij twin turbo's wordt meestal een kleine turbo, voor lagere toeren, en een grotere turbo voor bij hogere toeren gemonteerd"
Dat gold voor de 959, maar de 993TT, de 996TT en de 997TT hebben twee dezelfde blowers(twin = (identieke) tweeling): een voor elke cilinderbank. De BMW535d bijvoorbeeld heeft wel weer een setup met een grote en een kleine turbo die elkaar aanvullen, maar de 335i heeft weer 'gewoon' twee kleintjes. Lag zal er altijd zijn als er tenminste voluit geprofiteerd moet worden van de turbo's. Alleen als er compromissen worden gesloten (de Mosselman-methode; relatief hoge compressieverhouding en weinig druk) heb je wel een direct aansprekende motor, maar dat gaat vrijwel altijd ten koste van de maximale laaddruuk en dus het vermogen.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
15 jul 2006 0:25 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Echt wel!
Alleen niet meer vergelijkbaar met het gat van een 930...
|
15 jul 2006 4:08 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Roi,
Zal jouw verhaal eens naar Kraan mailen. Kijken wat hun reactie is.
Marcel B.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
15 jul 2006 8:20 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Roi,
Kun je me uitleggen wat een RS-chip is? Heb nu ook een K&N filter, CUP-rohr en lege kat.
|
15 jul 2006 9:18 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
|
15 jul 2006 9:35 |
|
|
Marcel B.
|
Tuurlijk gaan we nog een stukje tuffen, Ruud. Weer een tijdje geleden.
Misschien een idee om een HWPorscherit te doen alleen voor HW'ers. Bijvoorbeeld rondje naar Ouddorp, Renesse, Zierikzee and back?
inclusief lunch natuurlijk...
Nu weer even on topic. Verder maar even via PB
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
15 jul 2006 9:41 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Heeej...wa's da...mij een beetje werk uit handen nemen?
|
15 jul 2006 10:07 |
|
|
Marcel B.
|
Kwestie van inleven in het drukke mod's bestaan.
|
15 jul 2006 10:13 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Je hebt idd geen idee...
|
15 jul 2006 10:21 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 jul 2006 10:28 |
|
|
Marcel B.
|
Volgens mij heeft Horn nog wat tijd over.....
|
15 jul 2006 10:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Precies genoeg om een tujboo rijdertje te bannen...
|
15 jul 2006 10:52 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Je bent en mag kritisch zijn over het vermogen wat Marcel claimed Roi.
Maar afgezien van enig effect van een andere chip in je eigen auto, doen die andere 2 items ook vrijwel geen bal hoor(behalve de INDRUK geven dat er meer vermogen is )
|
15 jul 2006 10:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Vandaar ook de 'wauw ' erachter volgens mij.
K&N en cuprohr geven idd alleen een ander geluid.
Beetje vergelijkbaar met het 'vroemvroem' roepen vroeger in de showroom bij de dealer. Toen dacht je ook dat je hard ging
|
15 jul 2006 10:59 |
|
|
Marcel B.
|
Ach, ik ben het al weer vergeten. Zometeen naar Apeldoorn voor de IJssellandrit.
Voor de slimmerikken: ik weet dat de rit morgen is, maar we gaan die streek nog even op eigen houtje verkennen vandaag.
Horn, opzet is geslaagd. Ben zeker tot aan morgenavond niet op het forum.
|
15 jul 2006 11:38 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Idd. Horn begreep h'm, ik geef maar aan dat het allemaal leuk klinkt (letterlijk zeker en figuurlijk ook).... en dat wil ik en iedere eigenaar graag horen, maar ik weet ook wel dat het geen "verborgen pk's"vrijmaakt. Die zijn er namelijk niet.
@porscheware
RS-chip wil zeggen dat de eprom opnieuw geschreven is met kenveld van de RS 964. Het gaat dan -volgens mij- om het kenveld (3D) van motorbelasting, toerental, onstekingtijdstip. Nou, dat zet ook niet veel aan hoor want nominaal had die 260 pk t.o.v. de 250 standaard. Maar goed vorige eigenaar vond het blijkbaar nodig. Rijdt wel ok, maar je merkt er niet veel van. Het heeft wel een nadeel want belasting van de airco zit er niet in terwijl ik wel een airco heb. Dus met airco (die het nou niet doet) aan slaat ie wel eens af....en dat lichtere RS vliegwiel -dat er ook in zit- helpt dan zeker niet mee...integendeel.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
15 jul 2006 13:14 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Leuk om te weten, thanks!
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
15 jul 2006 13:27 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Dat lijkt me nou het frusterende aan de Moderator-status John!
Je zeer belangrijke en "on-topic" antwoord wordt volledig genegereerd! :shock:
Blij dat ik me dáár niet druk over hoef te maken....
|
15 jul 2006 13:46 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
15 jul 2006 14:34 |
|
|