Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 0:51

Antwoord op onderwerp  [ 221 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Turboliefhebbers... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht Re: Alle Porsche (Turbo)'s zijn prima!
Harley schreef:
Volgens mij zit in de laatste een flinke bak herrie en bedoel je die, ER 8)

Afbeelding

Ik vermoed dat het deze inderdaad was. Klonk supergoed!

Desondanks ruil ik de 993TT nog maar niet in. :wink: :lol:

18 jul 2006 11:33
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Ed Lauwerens schreef:
Ik heb me, als eigenaar van een 996 Turbo, lang weten in te houden, maar toch een reactie.
Wat mij betreft zijn alle Porsche Turbo's prima en iedereen heeft zijn eigen smaak en waar hij naar op zoek is. Dat de 996 Turbo voor watjes is, kan best zijn. Als ik bij 200 het gas intrap en naar 300 wegschiet voel ik me geen watje, alles is denk ik relatief. Dat het turbogat door sommigen als een bonus wordt gezien vind ik ook interessant. Het maakt het autorijden zeker spannender, maar niet iedereen is daar denk ik op deze wijze naar op zoek.
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom er zo veel mensen zijn die, als ze zelf een bepaald type Porsche hebben, vervolgens alle andere types Porsches gaan afkraken. Ik moet zeggen dat ik de meeste Porsches prachtige wagens vind, ik kan me prima vermaken in een boxter, een 993 of een 996 Turbo. Dus wat mij betreft: Alle Porsche (Turbo)'s zijn prima!

Uitstekend verwoord.
:thumleft:

18 jul 2006 12:50
Profiel
Forum Admin
Cayenne
RS-R schreef:
Ed Lauwerens schreef:
Ik heb me, als eigenaar van een 996 Turbo, lang weten in te houden, maar toch een reactie.
Wat mij betreft zijn alle Porsche Turbo's prima en iedereen heeft zijn eigen smaak en waar hij naar op zoek is. Dat de 996 Turbo voor watjes is, kan best zijn. Als ik bij 200 het gas intrap en naar 300 wegschiet voel ik me geen watje, alles is denk ik relatief. Dat het turbogat door sommigen als een bonus wordt gezien vind ik ook interessant. Het maakt het autorijden zeker spannender, maar niet iedereen is daar denk ik op deze wijze naar op zoek.
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom er zo veel mensen zijn die, als ze zelf een bepaald type Porsche hebben, vervolgens alle andere types Porsches gaan afkraken. Ik moet zeggen dat ik de meeste Porsches prachtige wagens vind, ik kan me prima vermaken in een boxter, een 993 of een 996 Turbo. Dus wat mij betreft: Alle Porsche (Turbo)'s zijn prima!

Uitstekend verwoord.

Zoals vaak, ook helemaal mee eens.

18 jul 2006 13:12
Profiel
‘64 Kever
Ed Lauwerens schreef:
Ik heb me, als eigenaar van een 996 Turbo, lang weten in te houden, maar toch een reactie. .... Dat het turbogat door sommigen als een bonus wordt gezien vind ik ook interessant. Het maakt het autorijden zeker spannender, maar niet iedereen is daar denk ik op deze wijze naar op zoek.

He Ed,

Ik denk dat ik bovenstaande wel uit kan leggen, want ik ben er ook zo eentje die van een "turbogat" geniet... Ik geniet namelijk niet van het turbogat, maar wel van het feit dat je echt een TRAP in je rug krijgt met de "oude" Turbo's.

Een lange tijd geleden reed ik mee in een Ruf BTR-III (toch Erwin?), een dikke en OUDE Ruf dus... Dat ding deed onder de (pakkumbeet) 3000rpm helemaal niets, en daarna ging ie er als een kanonskogel vandoor. Wat een ongelooflijke kick! ONvoorstelbaar...

Iets korter geleden reed ik mee in de Kompressor van Paskal (en nu van Tim), die wagen gaat linear harder. Geen trap, geen turbogat, gewoon HARD vooruit. Aan de ene kant heel gaaf, maar voor mij is het dus minder speciaal. Ondanks dat het natuurlijk enorm speciaal is!

Toen kreeg ik de gulden mogelijkheid om te rijden in een 993 Ruf Turbo-R. Daar heb je 2 relatief kleine schopjes, maar nog steeds duidelijk schopjes. Deze voldoet dus voor mij nog net ;)...

Ik kan niet inschatten hoe het zit met een 996-turbo, maar kan me voorstellen dat daar de schopjes nog iets kleiner zijn. Dat wil zeggen, dat de auto dus eigenlijk nog gerafineerder/netter/beter rijdt. Voor wegligging, snelheid en wat al niet meer veel beter, maarja... Die emotie he ;) (en het feit dat ik hem toch niet kan betalen ;) )...

Overigens, dat een 996-Turbo voor watjes is, een simpel antwoord daarop is een quote van een bekende porsche-monteur (en nee, NIET Erwin!): "Persoonlijk vind ik die 996-Turbo met tip fijner, je hebt met die wagen 2 handjes aan het stuur nodig".... En die jongen is NIET iemand die niks gewend is ;)... Dus: Nee, niet voor watjes (hihi)...

P.S. Volgende keer toch maar es wat langer praten he Ed ;)

18 jul 2006 19:17
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zelfde gevoel had ikmet mijn Integrale.
Onder 2500-3000 toeren reed dat als een gewone injectie , maar daarboven Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr
En dat voor een 2 litertje :shock:

Laatste update 22/10/2013

18 jul 2006 19:21
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
eeuh je gt1 project met de 996gt2 motor
watjes auto :twisted:

18 jul 2006 20:46
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
WATJES!!!

:ass: :wink:

18 jul 2006 21:43
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Do993tupperware schreef:
Ik kan bijna niet wachten tot mijn nieuwe turbo speeltje klaar is , net binnen maar er zijn nog geen gebruikte delen te vinden voor deze , dus dat kan nog even duren
tipje van de sluier het is wit en heeft 612 pk :D :lol:

Mag ik ook meedoen aan dit raad spelletje... :roll:

Ik heb 'm vandaag ff bekeken. :thumleft:

Krijg je dan straks ook een andere Forumnaam?
Do612pk-wit ofzo..... :idea: :?:

18 jul 2006 21:51
Profiel Twitter 
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
paSCal schreef:
Een lange tijd geleden reed ik mee in een Ruf BTR-III (toch Erwin?), een dikke en OUDE Ruf dus... Wat een ongelooflijke kick! ONvoorstelbaar...
Iets korter geleden reed ik mee in de Kompressor van Paskal (en nu van Tim), die wagen gaat linear harder:voor mij minder speciaal. Ondanks dat het natuurlijk enorm speciaal is!
Toen kreeg ik de gulden mogelijkheid om te rijden in een 993 Ruf Turbo-R. Daar heb je 2 relatief kleine schopjes, maar nog steeds duidelijk schopjes. Deze voldoet dus voor mij nog net ;)...
Ik kan niet inschatten hoe het zit met een 996-turbo, maar kan me voorstellen dat daar de schopjes nog iets kleiner zijn.....

Kortom: "ik durf het bijna niet te vragen..................... maar ehh..... zou ik misschien..........? "

:lol: :lol: :lol:

18 jul 2006 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Zag laatst zo'n leuke filmpje over een paar gasten die een tuin-bladeren-blower op de luchtinlaat zetten en er ca. 100 pk extra uit wisten te krijgen!
Een Turbo dus.
Is een turbogat niet op een zelfde manier op te lossen door de turbo kunstmatig al op toeren te brengen door bijv. een electromotor. Is de motor op toeren dan neemt de uitlaat het weer over.
Een turbo is toch niks anders dan een pomp die op toeren gehouden moet worden of door de uitlaatgassen of op een andere manier.

Zal wel te simpel zijn maar zou graag weten waarom dit niet kan.

19 jul 2006 9:06
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Met deze slapeloze nachten denk je wat meer dan normaal
en opeens viel mij in dat de carrera gt 612 pk heeft
Moeten we het daar zoeken Do?

(@ mods misschien even splitsen naar een eigen draadje, raad het project van do)

19 jul 2006 11:37
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
ER schreef:
paSCal schreef:
Een lange tijd geleden reed ik mee in een Ruf BTR-III (toch Erwin?), een dikke en OUDE Ruf dus... Wat een ongelooflijke kick! ONvoorstelbaar...
Iets korter geleden reed ik mee in de Kompressor van Paskal (en nu van Tim), die wagen gaat linear harder:voor mij minder speciaal. Ondanks dat het natuurlijk enorm speciaal is!
Ik kan niet inschatten hoe het zit met een 996-turbo, maar kan me voorstellen dat daar de schopjes nog iets kleiner zijn.....

Kortom: "ik durf het bijna niet te vragen..................... maar ehh..... zou ik misschien..........? "

:lol: :lol: :lol:

Vroeger ook eens een rit meegemaakt met zo een 930 turbo van RUF. Ding had 420 PK. Dit blijft voor mij één van de ritten die me het meest bijblijft. Het was de pure hel achter je rug die losbrak boven de 3000 toeren. Gewoon onverantwoord op de openbare weg, maar o zo zalig !

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

19 jul 2006 11:44
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
rufie schreef:
Vroeger ook eens een rit meegemaakt met zo een 930 turbo van RUF. Ding had 420 PK. Dit blijft voor mij één van de ritten die me het meest bijblijft. Het was de pure hel achter je rug die losbrak boven de 3000 toeren. Gewoon onverantwoord op de openbare weg, maar o zo zalig !
Had jij ook een "Erwin" als chauffeur? :cheesy:

19 jul 2006 13:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Even over de modellen Turbo:

Ik vind de oude Turbo misschien het minst mooi om te zien, maar ik denk dat ze bruter te keer gaan dan de nieuwere modellen. Heb zojuist effe dat filmpje bekeken van Fifth Gear hier op het forum: vind de nieuwe toch wel errug zeker op de weg ( niet dat er wat mis mee is! ) maar hij mist toch een zekere, zenuwachtige look en feeling die de oudere turbo's allemaal wel hadden. Zelfs het geluid is achteruit gegaan. Tis nu nog maar een beetje grommen, niet meer te vergelijken met het gebulder van de 930 turbo en de 964er turbo.
(mijn mening) En dat ze daarom gevaarlijk zijn, die ouwtjes, dat kan ik me best voorstellen - ala trap in de rug! :D

19 jul 2006 15:31
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik heb eens meegereden met iemand met redelijk wat circuitervaring, oa. verschillende rijstages op de Ring. 996 turbo had rolkooi, GT3 kuipzetels.

Het wegdek was kletsnat. Plots vroeg de chauffeur of ik al eens volledig in de remmen gegaan was van 200 km/u naar 0km. Had geen tijd om te antwoorden of daar ging ik bijna door de voorruit (nut van de 5-puntsgordels was duidelijk).
Ongelofelijk : op een mum van tijd stonden we stil. Wagen kwam in een mooie rechte lijn tot stilstand. Niks geslipt, noch een onzeker gevoel. Dat zie ik me met niet veel andere auto's doen. Gewoon onvoorstelbaar. Heb genoeg adrenaline gekregen en vind een 996 turbo zeker ook niet voor watjes.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

19 jul 2006 15:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
kijk, dat zijn de betere verhalen :wink: :!:
turbo gat, hoe groter hoe beter (is imho het echte, ouderwetse rijden!!!!!),
of het nog verantwoord is dezer dagen, ach ja................................

19 jul 2006 15:50
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
ik denk (eigenlijk weet ik het wel zeker) dat ik zowel in een 930-, 964-, -993, 996- of 997 Turbo al dan niet met medewerking van RUF met een grote grijns op het gezicht achter het stuur zou zitten die er waarschijnlijk met grof geweld weer uit getrokken moet worden.

In tegenstelling tot het Speedstertje waar ik op dit ogenblik in rij ben ik wel meer gecharmeerd van de nieuwere types Turbo.

Maar laten we wel wezen: elke Turbo van Porsche is toch fantastisch (eigenlijk elke Porsche...)

oke marcel, 993 natuurlijk ook!

Laatst bijgewerkt door MarcoB op 28 jul 2006 10:51, in totaal 1 keer bewerkt.

19 jul 2006 16:37
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Marco, bewust de 993 vergeten? :oops:

19 jul 2006 17:33
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marc' Oh Oh... schreef:
In tegenstelling tot het Speedstertje waar ik op dit ogenblik in rij

:roll: In reed :twisted: :wink: (tenzij het nu op Flinstone-aard verder gaat)

Laatste update 22/10/2013

19 jul 2006 17:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Wat een prachtige auto's die 930's, als je dan nu ook nogs een de verhalen van RUF erbij hoort, iemand enig idee hoeveel zo iets kost?....

...voor binnen 15 jaar

19 jul 2006 21:41
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Do993tupperware schreef:
tipje van de sluier het is wit en heeft 612 pk :D :lol:

Mooie foto in je album :wink:

19 jul 2006 23:33
Profiel Twitter 
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
what the f :shock:
Afbeelding
strakke bak

nou ja nog een beetje uitlijnen
Afbeelding
612 af fabriek er in gezet
of nog later door iemand anders getuned :?:

20 jul 2006 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Volgens mij is de achteras over? :roll:

20 jul 2006 11:31
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Is vast wel door jou nog iets leuks van te maken... 8) Ben benieuwd de volgende keer op Zandvoort.

20 jul 2006 11:49
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Do993tupperware schreef:

ik denk dat ze geen vriendjes meer zijn :wink:

Wij toch nog wel he :?: :wink:

20 jul 2006 12:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 221 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende