Tja MichM3,
Ik moet toch maar es effe reageren op je laatste 2 reacties.
Je hebt hele leuke verhalen en stellingen, maar ik weet dat je niet uit ervaring spreekt
en al helemaal niets af weet van het funktioneren e.d. van de vialle lpi installatie. Je hebt wel eens ergens een belletje horen rinkelen, maar de klepel nog niet gevonden.
Verhalen blijven verhalen, maar feiten zijn veel interessanter.
Een hoog "specifiek vermogen" is helemaal geen probleem voor de installatie. Je weet heel duidelijk niets van de constructie van de injectoren, noch van het gedrag en dus de verschillen tussen het injecteren van benzine (druppeltjes, neerslaan in spruitstukken) en gas (verdampt probleemloos etc)
.
Het is ook zo dat je met Vialle LPI (mmm had aandelen moeten kopen) geen last meer hebt van de befaamde backfireproblemen
Waar je die wijsheid vandaan hebt, mag joost weten.
Dat foutieve klepspeling nare gevolgen heeft ligt niet aan egaal wat voor lpg-installatie. Fout is fout.
Je schijnt nogal veel over temperaturen te weten en je hebt natuurlijk de kleptemperaturen etc. gemeten zeker?
Bij mijn
metingen van de cilinderkoptemperatuur heb ik toch maar minimale tempertuurstijgingen vastgesteld
.
Tja mbt. jouw opsomming...Ferrari...GT3RS. Dit zul je wel geprobeerd hebben!
Ik durf namelijk te beweren dat het helemaal geen probleem wordt om, tja ik hou het maar in de lijn van het forum, een GT3RS op LPI probleemloos aan het lopen te krijgen.
Ik heb daar op dit moment hele andere problemen mee, ik heb er geen, en er ontbreken me de laatste paar euries om er effe een aan te schaffen
.
Waar heb je trouwens gehoort, of de wijsheid vandaan dat een 911 3.2 en 964 perfect op gas om te bouwen zijn
.
Ergens heb ik wel wat gemist geloof, want schijnbaar is een sequentiele inspuiting in combinatie met dubbele elektronische ontsteking, klopregeling, lambdaregeling, kat, etc heel eenvoudig wat randapparatuur betreft
. Maar ach ja wat zou het, ik heb LPI aan het lopen gekregen en dat zonder last van de neus te krijgen
want je ruikt bij mijn auto als je er gewoon achter staat echt niet dat hij op lpg loopt
.
MichM3... het is misschien verstandig als je echt tips en adviezen gaat uitdelen als je ook weet waar je over praat en je anders waarschijnlijk beter kunt beperken tot het geven van meningen.
Dan hoef ik namelijk niet steeds de misverstanden te corrigeren.
Och van de ander kant houdt de discussie natuurlijk wel in leven.
Och trouwens mocht je interesse hebben in een heel eenvoudige Subaru Impreza 555 met turbo, interkooler met iets meer pks/liter dan doorsnee
, dan moet je maar eens navragen bij de LPI inbouwstations van Vialle... kun je er een zo laten ombouwen.
Ik heb ook nog wel adressen waar je een opgevoerde Volvo T5 kunt laten ombouwen, och sh.. je wilt helemaal geen lpg, geen punt rijdt jij gewoon op benzine.
Het is trouwens ook leuk
om vast te stellen dat er de nodige open minded forummers aanwezig zijn zoals Horn, Mhoeneveld en wie ik verder vergeten ben
.