Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 12:00

Antwoord op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Porsche in het zicht of niet? & respect div. type P's 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
MS964 schreef:
Aan de andere kant: je hoeft toch niet elk type P mooi te vinden? Altijd dat gel*l van "respect voor elke P", er staat een P-logo op dus is het een P", bladibla.

Ik krijg weleens de indruk dat je elke P mooi moet vinden wil je het PF regelmatig bezoeken. Respect voor elkaar en voor elkaar's auto's vind ik heel belangrijk, maar we moeten nu ook weer niet té omzichtig met elkaar omgaan. Je moet toch kunnen zeggen waar het op staat? :roll:

My 2 eurocents....

maar daar ging het ook niet om...., ik vind ook niet elk type porsche even mooi, maar wel het respect hebben voor ieders keuze en budget grootte.

12 feb 2007 17:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
MS964 schreef:
Aan de andere kant: je hoeft toch niet elk type P mooi te vinden? Altijd dat gel*l van "respect voor elke P", er staat een P-logo op dus is het een P", bladibla. In mijn geval geldt:

Respect voor Porsche als merk: ja (maar ook voor BMW, Mercedes, VW, Audi, etc etc).

Respect voor elk type Porsche: ja (maar ook voor elk type BMW, Mercedes, etc etc).

Vind ik elk type Porsche mooi? Nee, bijna alleen de 911 en de Boxster. Niks mis mee toch?
Respect voor elkaar en voor elkaar's auto's vind ik heel belangrijk, maar we moeten nu ook weer niet té omzichtig met elkaar omgaan. Je moet toch kunnen zeggen waar het op staat? :roll:

My 2 eurocents....

Correct verwoord :thumright:

Laatste update 22/10/2013

12 feb 2007 23:44
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
smtrsssothqù(t

Verdomme, ben net op mijn toetsenbord in slaap gevallen :roll:

Wel leuk, moggeuh Mauk om op te staan, en dit hier om te gaan slapen :salut: :salut: :salut:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 feb 2007 0:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
MS964 schreef:
Ik krijg weleens de indruk dat je elke P mooi moet vinden wil je het PF regelmatig bezoeken. Respect voor elkaar en voor elkaar's auto's vind ik heel belangrijk, maar we moeten nu ook weer niet té omzichtig met elkaar omgaan. Je moet toch kunnen zeggen waar het op staat? :roll:

My 2 eurocents....

Ben het hier helemaal mee eens. Ik wil hier nog aan toevoegen dat het in mijn geval niets te maken heeft met het feit dat een 924/944 geen Porsches vind maar dat het gewoon auto's zijn met een minder tijdloze vormgeving.

De meeste audi's of mercedessen uit dezelfde tijd vind ik nu ook gedrochten op de weg ;). Natuurlijk geldt dit niet voor alle wagens want een oude sl of een 356 zijn prachtig om te zien, maar dit is weer een andere catagorie.

Zo zie je maar dat iedereen z'n eigen smaak heeft wat betreft auto's. Ik vind dat je die hier gewoon neer moet kunnen schrijven zonder dat mensen daar over vallen. Vind je een 924 lelijk, prima. Rijd je erin, ook prima. Zoals Bobby Mc Ferrin ooit zong: Don't Worry, Be Happy

13 feb 2007 0:26
Profiel
Groningen
Bericht 
Zo is dat. 996 altijd oerlelijk gevonden. Als de berijder er blij mee is: top.

13 feb 2007 0:41
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
roenkie schreef:
Natuurlijk geldt dit niet voor alle wagens want een oude sl of een 356 zijn prachtig om te zien, maar dit is weer een andere catagorie.

vind jij... (ik ook overigens)

13 feb 2007 1:11
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Now we'are talking :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 feb 2007 6:58
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
In het zicht plaatsen is iets wat je met je werkgever in overleg moet doen. Als je werkgever het niet op prijs stelt, waarom zou je dan daar geen gehoor aan geven?

Zoiets is toch ongeveer hetzelfde als "kledingvoorschriften", en daar heeft blijkbaar niemand problemen mee... Of zie ik het heel verkeerd?

(Het enige wat ik zeg over de "tenen-discussie": Jammer dat ik blijkbaar alleen een mod/admin op dit forum kan zijn en geen gebruiker! En dit is in dit topic het laatste wat ik daarover zeg!)

13 feb 2007 12:33
Profiel Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Leg me het verschil eens uit met een kledingvoorschrift? Begrijp me niet verkeerd, maar waarom zou ik als accountant niet in mijn vieze oude spijkerbroek mogen komen en wel als kabeltrekker een 997-turbo voor de deur mogen zetten? (lees: 2 extremen uiteraard ;) waarbij ik geen van beide beroepsgroepen wil benadelen, maar kon even geen andere "tegenpolen" verzinnen)

13 feb 2007 13:57
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
paSCal schreef:
(Het enige wat ik zeg over de "tenen-discussie": Jammer dat ik blijkbaar alleen een mod/admin op dit forum kan zijn en geen gebruiker! En dit is in dit topic het laatste wat ik daarover zeg!)

Dat is algemeen zo in het leven als iemand een leidende functie heeft. Deze moeten (of wordt van hun verwacht) steeds wat voorzichtiger en correcter zijn dan de anderen daar ze een voorbeeld moeten zijn . Dit kom je zowel in het arbeidsleven , familiaalleven , verenigingsleven alsook hier tegen .
Als een werknemer je een natrap geeft doet het minder zeer als dat je baas dat doet .
De genaamde hoge bomen stelling is ook hier van toepassing :wink:

On topic :Met het plaatsen van wagens in het zicht is steeds zo geweest. Destijds toen ik nog op school ging mocht ik mijn Ford Sierra 2.3D NIET op de parking van de school zetten van één leraar waar mijn diploma afhankelijk van was. Dit daar hij met een Lada reed . Ik moest dus telkens de wagen op het dorpsplein zetten en 500 meter te voet naar school lopen uit afgunst.
Ook was er nog iemand in mijn klas die van huize uit erg goed gesteld waren. Om dezelfde reden en zelfde leraar schaften de ouders een Skoda aan om de leerling naar school te brengen daar de Jaguar reden tot strees gaf voor die leraar. En daar een diploma toch belangrijk is ...
BTW , die leraar geeft daar (nu 20jaar later) nog steeds les.

13 feb 2007 13:59
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
gast schreef:
Echter, als er niemand op jou accountant kantoor moeite mee heeft dat je zo onder je P vandaan in overall klanten gaat ontvangen, wat let je dan :D
:thumleft:
Jeps, vandaar ook de logische conclusie (voor mij dan hoor), voor wat betreft de auto. Overigens gaat mijn voorbeeld beter op, als je bij klanten op bezoek gaat, want bij "jezelf" op kantoor, kan de wagen van iedereen in het pand zijn. Maarja, je zult altijd mensen met jaloezie/afgunst/whatever hebben, dus denk dat dit een discussie zonder einde is :cheesy:

13 feb 2007 14:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
986 met cup velgen
Den Oever
Bericht 
Ik ben nog maar relatief nieuw in het Porsche wereldje; ik kocht mijn eerste 944 bijna 2 jaar terug.
Het werd toen een 944 omdat mijn vrouw een 911 een auto vind zonder voor- of achterkant dus die kwam er niet in ;-) (over meningen gesproken!)
Maar stel je is voor wat er gebeurt als je in je doodgewoon wijkje (je kent het wel rijtjeshuis met huurtje van 500€) opeens 2 Porsches voor de deur zet??
Voor de echte leek is een Porsche een dusdanig heilig ding dat je zo'n auto onmogelijk kunt betalen als 'gewone man'. Daar zijn ze dusdanig van overtuigd dat niemand van hen ooit op marktplaats zal kijken wat zo'n ding kost. (ik zeg altijd: 'ik moet wel een Porsche 944 rijden want jouw nieuwe Opel kan ik niet betalen')
De hele buurt heeft veel meer respect voor mij... de dames die de hond uitlaten lachen nu opeens wel heel lief naar me.. kinderen gaan spontaan achter het raam kijken als ik er 1 start... als ik er aan zit te sleutelen komen er opeens buren even kwekken die ik nog nooit gezien heb en ga zo maar door.
Een Porsche geeft ongewild status en creeert afgunst bij veel meer mensen dan we denken.
Hoe vaak komen jullie jonge gasten tegen bij het stoplicht de even gaan staan 'gassen' en vervolgens heel uitnodigend naar binnen kijken bijvoorbeeld??
Een collega van mij durft niet eens naar klanten met zijn 944 omdat hij daar scheef wordt aangekeken..
Met andere woorden.. ik snap de starter van dit topic maar al te goed, al blijft het van de gekke dat je rekening moet houden met de mening van leken.

15 feb 2007 20:00
Profiel WWW Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
millie schreef:
De hele buurt heeft veel meer respect voor mij... de dames die de hond uitlaten lachen nu opeens wel heel lief naar me.. kinderen gaan spontaan achter het raam kijken als ik er 1 start... als ik er aan zit te sleutelen komen er opeens buren even kwekken die ik nog nooit gezien heb en ga zo maar door.

Ik vind het leuk om te horen dat je zo veel plezier hebt van je auto maar de wereld is ook maar net zoals je er zelf naar kijkt. Misschien heb je zelf wel een vriendelijke uitstraling omdat je altijd zo gelukkig kijkt als je in de buurt van je p bent. Misschien is dit de dames opgevallen lachen daarom naar je. Misschien heb je wel gewoon heel aardige buren. Misschien zijn die kinderen wel net als ik vroeger, iemand die aan een auto sleutelt is gewoon stoer :wink: Misschien verbeeld je jezelf wel een aantal dingen..wie zal het zeggen. :roll:

En als die mensen je dan al beoordelen op je auto, dan zegt dit waarschijnlijk meer over hun dan over jou ;)

15 feb 2007 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
986 met cup velgen
Den Oever
Bericht 
Ik ben er ook helemaal niet blij mee kan ik je zeggen. Vind het een beetje kortzichtig.
Dezelfde buurvrouw met hondje keek me namelijk voordien niet aan.. en de buurmannen spraken ook niet tegen me.
En zelf ben ik veel te nuchter om te denken dat ik als persoon meerwaarde krijg door een auto..
Maar ik kan je vertellen dat meerdere Porsche 'vrienden' dezelfde ervaring hebben en jij vast ook wel ;-)
een klant van mij vroeg me meteen of ik um als verlengstuk van heb gekocht.. :lol:

15 feb 2007 21:27
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
millie schreef:
(...)omdat mijn vrouw een 911 een auto vind zonder voor- of achterkant

:lol: :lol:
Die is goed. Ik heb al veel gehoord maar deze nog niet eerder.

15 feb 2007 21:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
millie schreef:
Maar ik kan je vertellen dat meerdere Porsche 'vrienden' dezelfde ervaring hebben en jij vast ook wel ;-)

Tuurlijk ken ik het, vaak kan ik er de lol wel van in zien. We hebben een bedrijf en veel mensen zien een mercedes en porsche op de oprit staan en denken dan vanalles... maar niet dat weken van 80 uren werken ook bestaan ;)

15 feb 2007 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
986 met cup velgen
Den Oever
Bericht 
hahaha ;-)
nee, niet eens.
we hebben er uitgebreid naar gekeken bij diverse dealers ook, maar ze vind r echt niks aan.
We gaan ook wel is bij die ADPCR Porsche races kijken (ik ken Frans van Dorp, deelnemer daar) en daar zie je meer 911's dan 944's.
Doet haar niks.
Ik smelt weg hoor bij de sound van menig 911 maat je moet er wel samen lol van hebben vind ik.
En ik ben echt 'verliefd' op de lijn van de 944. 8)

15 feb 2007 22:42
Moderator
PF #57
Bericht 
millie schreef:
een klant van mij vroeg me meteen of ik um als verlengstuk van heb gekocht.. :lol:

En??? :cheesy:

15 feb 2007 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
986 met cup velgen
Den Oever
Bericht 
:lol: ja, hoor.. werkt!! :mrgreen:

15 feb 2007 23:43
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
911-lover schreef:

On topic :Met het plaatsen van wagens in het zicht is steeds zo geweest. Destijds toen ik nog op school ging mocht ik mijn Ford Sierra 2.3D NIET op de parking van de school zetten van één leraar waar mijn diploma afhankelijk van was. Dit daar hij met een Lada reed . Ik moest dus telkens de wagen op het dorpsplein zetten en 500 meter te voet naar school lopen uit afgunst.
Ook was er nog iemand in mijn klas die van huize uit erg goed gesteld waren. Om dezelfde reden en zelfde leraar schaften de ouders een Skoda aan om de leerling naar school te brengen daar de Jaguar reden tot strees gaf voor die leraar. En daar een diploma toch belangrijk is ...
BTW , die leraar geeft daar (nu 20jaar later) nog steeds les.

Doet mij denken aan een neef van mij die op 18 jarige leeftijd na een opmerking van een leraar dat hij nooit iets zou bereiken in het leven de leraar toebeet: "daarom reed ik waarschijnlijk vanochtend in een Mercedes 560 SEC en u in een Opel Kadett" (iets van die strekking althans).

Hij maakte die school niet af...

16 feb 2007 0:08
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
millie schreef:

Moet je antwoorden :
-Neen , maar nu wordt dat wel meer gebruikt dan voor ik een Porsche had

of

-In mijn Mini Cooper blokeerde mijn stuur telkens, nu heb ik tenminste plaats in de wagen om fatsoenlijk te sturen

:twisted: :wink: :lol: :lol: :lol:

16 feb 2007 3:07
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
"daarom reed ik waarschijnlijk vanochtend in een Mercedes 560 SEC en u in een Opel Kadett" (iets van die strekking althans).

Hij maakte die school niet af...

Woont hij nog steeds op het kamp? :cheesy: :mrgreen:

16 feb 2007 6:39
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
millie schreef:

De mythe is bevestigd. Het gaat idd omde lengte :twisted: :wink:

16 feb 2007 13:34
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:

Woont hij nog steeds op het kamp? :cheesy: :mrgreen:

Nee, erger... hij verkoopt ze (thans zou het dan de CL65AMG worden).

16 feb 2007 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
911-lover schreef:
horn schreef:
millie schreef:

De mythe is bevestigd. Het gaat idd omde lengte :twisted: :wink:

Ahhhhhhhhhhhhhhh

en ik heb een Porsche en een SUV....... :P

Dames, ben hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Afbeelding

17 feb 2007 7:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende