Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 5:28

Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Mijn oude turbo staat te koop met een belachelijke KM stand 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht Mijn oude turbo staat te koop met een belachelijke KM stand
Ik zie hem in een keer hier staan. Mijn JJ-BZ-43 die ik van 1999 tot en met 2004 heb gereden. Alle originele facturen liggen hier nog in mijn la.
Geinig.

http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?modelexact=1&make=Porsche&model=944&keywords=&min_pr=&max_pr=&transmissionid=&fuel=&colour=&body=&min_year=&max_year=&min_mileage=&max_mileage=&distance=&postcode=&sort=18&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dummydealertypeid=m&dealertypeid=p&dealertypeid=b&id=200707276518106#

Maar whahahaha ik ben benieuwd of de teller echt terug is gezet naar die 150.000km die ze noemen BELACHELIJK

Toen ik hem verkocht had ie namelijk al 228.000 gelopen, en dat is inmiddels ruim 3 jaar geleden. En ik heb zelfs het vermoeden toen ik hem in 1999 kocht dat ie al was teruggeslingerd naar de 189.000 die hij toen aangaf.

Waar kan je dit soort fraudeurs aan de hoogste boom op laten hangen??

Overigens zonde wat ze (vorige eigenaar of garage) met de wagen hebben gedaan. Die vette sportuitlaat is er onder vandaan terwijl dat ding een super geluid had en in prima staat verkeerde.
Hieronder een fotootje toen ie nog van mij was, met vette uitlaat en zonder turbobadge (wat ook veeeeeel leuker is)

EDIT: nu met een meer reele kmstand de nieuwe advretentie http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... 7276726289

Afbeelding

jj bz 43 jjbz43

Laatst bijgewerkt door rse op 19 feb 2007 1:16, in totaal 4 keer bewerkt.

17 feb 2007 18:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Goed dat je dit meld. Hopelijk heeft iemand er wat aan.

17 feb 2007 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Contact opnemen met de RDW? Of NAP (nationale auto pas) misschien dat die daar iets voor kunnen doen?

Kan misschien ook een nieuwe teller ingezet zijn? maar als de TS al aangeeft dat ie het vermoeden al bij aanschaf had, dat ze hebben rommelen met de KM stand.

17 feb 2007 19:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Het verkopen van een auto met teruggedraaide kilometerteller is strafbaar. Als bij de verkoop van een auto een vervalste kilometerstand wordt gepresenteerd alsof dat de echte stand is, kan het Openbaar Ministerie strafrechtelijke vervolging instellen uit hoofde van artikel 329 Wetboek van Strafrecht (bedrog bij verkoop). De koper van een auto waarvan na aanschaf blijkt dat de kilometertellerstand veranderd is, kan via het burgerlijk recht de verkoper aanspreken.
De uitspraak van het gerechtshof in 's Hertogenbosch in januari 2006, tegen een ondernemer die tellerstanden veranderde, vormt een goede basis voor sluitende wetgeving die alle vormen van tellermanipulatie strafbaar stelt.

Bron: autopas.nl

17 feb 2007 19:47
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Meneer aard schreef:
Kan misschien ook een nieuwe teller ingezet zijn?

Dan is er na verkoop van de wagen door 'rse' nog behoorlijk mee gereden... :wink:

Ik vraag me dan alleen af of Baars dit weet; maw of dit opzet van hun kant is?

17 feb 2007 19:51
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
patrick911 schreef:

Tuurlijk weten ze dat, daar zou ik niet al te naief in zijn.

17 feb 2007 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
patrick911 schreef:
Meneer aard schreef:
Kan misschien ook een nieuwe teller ingezet zijn?

Dan is er na verkoop van de wagen door 'rse' nog behoorlijk mee gereden... :wink:

Het zou zomaar jaren geleden na mijn inruil gebeurd KUNNEN zijn (ik heb hem met 228d op de klok ingeruild bij een zekere porsche garage te Peize) Daar zag ik hem namelijk te koop staan na inruil voor maar liefst 9000 euris. Hij zweeg, nadat hij eerst met 179.000 km adverteerde, daarna in zijn advertentie in alle talen over de km-stand.

Ik was altijd al benieuwd maar heb ondanks allerlei posts op dit forum en het 944 forum de eigenaar na mij nooit meer kunnen traceren.
Ik had het vermoeden dat hij bij de NPC rondreed, maar ook dat is nooit bevestigd.
Na dat mogelijke ritje in zijn achteruit is ie echter blijkbaar alleen maar achterste voren over de snelweg gegaan.

Laatst bijgewerkt door rse op 17 feb 2007 23:46, in totaal 4 keer bewerkt.

17 feb 2007 19:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
MS964 schreef:
Het verkopen van een auto met teruggedraaide kilometerteller is strafbaar. Als bij de verkoop van een auto een vervalste kilometerstand wordt gepresenteerd alsof dat de echte stand is, kan het Openbaar Ministerie strafrechtelijke vervolging instellen uit hoofde van artikel 329 Wetboek van Strafrecht (bedrog bij verkoop). De koper van een auto waarvan na aanschaf blijkt dat de kilometertellerstand veranderd is, kan via het burgerlijk recht de verkoper aanspreken.
De uitspraak van het gerechtshof in 's Hertogenbosch in januari 2006, tegen een ondernemer die tellerstanden veranderde, vormt een goede basis voor sluitende wetgeving die alle vormen van tellermanipulatie strafbaar stelt.

Bron: autopas.nl

Dan moet Baars hem snel heel ver vooruit gaan draaien, minimaal tot zo'n 250.000 km, anders is ie het bokkie.

17 feb 2007 19:58
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Kortom: als een speer aangifte doen bij de plissie!

17 feb 2007 20:17
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
rse schreef:
Het zou zomaar door de vorige verkoper (XX in Xxxxx) gedaan kunnen zijn.

... of door de ex-eigenaar die 'm bij Baars heeft ingeleverd :roll:

:@: RSE :arrow: als Baars bij jou in de buurt is - mss even lang gaan met je stapeltje facturen :idea: .... is de onderhoudsgeschiedenis meteen weer compleet :twisted:

:@: wolf :arrow: Amsterdam ligt dan niet zo ver van Schagen, maar ken je de heren van Baars :?:

17 feb 2007 21:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
Olaf schreef:
rse schreef:
Het zou zomaar door de vorige verkoper (XX in Xxxxx) gedaan kunnen zijn.

... of door de ex-eigenaar die 'm bij Baars heeft ingeleverd :roll:

Dat denk ik niet. (maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet)
Hij stond in Peize namelijk eerst geadverteerd met 179.000 km.

Ik snap waaarom je XXX invult, maar ik had er toen al geen goed gevoel bij en wil mensen alleen maar attenderen dat ze goed opletten. Ik zeg echter niet DAT die het gedaan heeft, maar er is nu in ieder geval tot twee keer toe misleidend geadverteerd inzake deze auto.

Laatst bijgewerkt door rse op 17 feb 2007 23:47, in totaal 2 keer bewerkt.

17 feb 2007 21:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Wat een verhaal. Dit lijkt me toch een interessante casus om mee verder te gaan 8)

17 feb 2007 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
Daarom heb ik ook altijd via de forums en mijn eigen site gezocht naar de koper van die wagen in Peize. Maar blijkbaar is dat niet zo'n internetter.
Pas als die boven water is kan er e.e.a. hard gemaakt worden in deze zaak.(wat betreft de historie dan)

Wellicht dat dat via een aangifte bij de politie ook zou kunnen lukken?? wat denken jullie?
Dat politievolk komt ook niet opdagen als een ander je auto half totalloss heeft gereden 9heeft mijn vriendin ervaren) dus of ze hier energie in gaan steken??
Volgens mij hebben die alleen tijd voor flitsen en kijken of je niet met 1 wiel over een doorgetrokken streep rijdt.

Laatst bijgewerkt door rse op 17 feb 2007 23:40, in totaal 2 keer bewerkt.

17 feb 2007 22:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Toevalligerwijs zijn wij als AUDI/VW verkoopteam deze week wederom door de direktie op de hoogte gesteld van het feit dat wij toch aub álle auto's willen "nappen" eer dat we ze daadwerkelijk inruilen: als bij een volgende eigenaar blijkt dat de km. stand een keer op "zomerstand" is gezet, zijn wij als laatst verkopende partij de SCHULDIGE en dat kan veel geld gaan kosten !

17 feb 2007 22:32
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Dat klopt wel PLH. De laatst verkopende partij is in deze degene die de verantwoording draagt. Zeker een dealer zal dus er alles aan moeten doen om zijn onschuld te bewijzen. NAP vermelding etc.

Wel een interresante zaak om eens tegen het licht te houden.

Hopelijk komt de potentiele koper dit draadje tegen.

17 feb 2007 23:14
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ben trouwens al 's een keer een draadje begonnen over terugdraaien tellers. Zie

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7454&sid=17902caa57aaa1b3de451aeedea99b28

Dit ivm de uitspraak van rechtbank Den Bosch, die ik hieroven ook aanhaal.

17 feb 2007 23:41
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik dacht dat dat als de wagen in eigen land blijft onmogelijk was geworden in Nederland :?:
Hier is het in elk geval onmogelijk geworden (carpas) en al jaren (minstens 8) werden de kilometerstanden bij de keuring bijgehouden dus als men toen ging terugdraaien was het maximaal tot ietsje boven de vorige kilometerstand.
Nu moet bij elk bezoek aan een"garage" je kilometerstand doorgegeven worden die dan in een centrale gegevensbank komt. Zelf voor het plaatsen van een ander lampje , radio , etc moet dat doorgegeven worden.

Laatste update 22/10/2013

18 feb 2007 0:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
Volgens mij gebeurt het in Nederland massaal. Registratie van km-standen is sporadisch.
Van mijn S2 was namelijk de eerste NAP stand van 2004 terwijl de wagen in 2001 is geimporteerd.

Laatst hoorde ik in het nieuws een zeer hoog percentage waarvan de km-stand zou zijn teruggedraaid. Nou ik geloof het.
Voor mijn gevoel is het nederlandse systeem nog zo lek als een mandje. En er zullen best strenge regels voor zijn, maar aan de handhaving ervan wordt 0, nada, niks gedaan. Ik zweer je dat die ex-turbo van mij jj-bz-43 in totaal de 300.000 km voorbij is.

Ze staan hier in NL liever met een driepootje in de berm.........................

Het feit dat deze sites sowieso mogen bestaan zegt mij genoeg
http://www.kilometerstandcorrectie.nl/

Bij de contactgegevens staat dan ook geen adres maar alleen een GSMutje

18 feb 2007 0:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Elke keer als er een werkorder op een kenteken wordt geopend, al is het maar voor het vervangen van en een lampje, wordt de km. stand ingevoerd en gelijk ook in het NAP - systeem vastgelegd.

18 feb 2007 1:01
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
tenzij je een auto zelf onderhoud of buurman Beun het voor je doet. daarbij komt dat je als particulier nog aardig wat moeite moet doen om een km-stand van NAP op te vragen.
Systeem werkt best, maar is zeker niet waterdicht. Evenals het carpas systeem in Belgique overigens.
Je moet er gewoon zo'n megastrenge wet op zetten als in Duitsland - keihard straffen.
Wat een verhaal overigens. :?

18 feb 2007 1:11
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Tegnwoordig hebben wij een carpas op de keuring.
Daar staat echter alles op vermeld .Zelfs als er kleine krasjes in de lak zijn , een deukje , een sigarettengatje in de bekleding etc.
Alles wordt erop gezet.
Verdoezelen kan het niet meer want bij verkoop van de wagen MOET de carpas erbij zijn.
Ik heb onlangs een kleine aanrijding gehad door verkeersagressie en vluchtmisdrijf na aanrijding.Gelukkig nummerplaat genoteerd en een getuige.
Nu was verleden week de expert van de verzekering hier en kreeg ik gisteren hun expertiseverslag.
Ook daar staat alles tegenwoordig op (was een tijd geleden niet) Tot de deelbare achterbank , radiobediening aan het stuur , electrische ramen , stuur met leer bekleed , middenconsole etc etc etc .
De hele optielijst wordt er nu bij vermeld buiten de normale zaken die er horen op te staan (leeftijd , chassisnummer , nummerplaat , kilometerstand , etc)

18 feb 2007 1:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@horn: min. één keer per jaar: de APK (alhoewel er in de tussentijd natuurlijk genoeg geknoeid kan worden . . .)

18 feb 2007 1:25
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
plh schreef:
@horn: min. één keer per jaar: de APK (alhoewel er in de tussentijd natuurlijk genoeg geknoeid kan worden . . .)

Zoals vroeger hier dus

911-lover schreef:
al jaren (minstens 8) werden de kilometerstanden bij de keuring bijgehouden dus als men toen ging terugdraaien was het maximaal tot ietsje boven de vorige kilometerstand.

Ik heb ooit iemand gekend die zijn kilometerstand naar voren draaide.
Dit vanwege de kilometervergoeding die hij uitbetaald kreeg.
Hij kreeg geen wagen van de zaak maar moest zijn eigen voertuig gebruiken voor het werk.
De werkgever betaalde wel een afgesproken kilometervergoeding minus een procent voor eigen gebruik. Voor hem was die controle op de keuring etc dus wel handig :twisted:

18 feb 2007 1:28
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
plh schreef:

heb laatst de nap van die domeinen cabrio gecheckt. nap gaf aan 'pas op; onlogisch kilometerverloop'. alles klopte alleen 1x was er een volledige verkeerde stand ingegeven. Zoiets als:
37.123
40.356
45.283
80.234
49.594
52.453
56.100

Bleek die 80K volgens nap waarschijnlijk een foutje te zijn geweest van een verzekeringsmaatschappij (die het had ingevoerd). lettertje van het kenteken fout ofzo. als ik de auto had gekocht had ik die invoer gewoon kunnen laten verwijderen bij nap... :?

18 feb 2007 1:42
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Nicolò schreef:
Kortom: als een speer aangifte doen bij de plissie!

Het zou mij ernstig verbazen als die er mee aan de slag gaan. Heeft geen enkele prioriteit.

18 feb 2007 2:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende