Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 8:34

Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Mijn oude turbo staat te koop met een belachelijke KM stand 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
heb ooit als student nieuwe auto's van de boot afgereden in A'dam. Werd op zo'n nachtje een hoop schade gereden. Als de nieuwe eigenaar had geweten hoe er met zijn nieuwe auto was omgegaan... :evil:

20 feb 2007 21:53
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Als de nieuwe eigenaar had geweten hoe er met zijn nieuwe auto was omgegaan... :evil:

.... voor mij 'n reden om in dat segment nooit 'n nieuwe auto te kopen - naast de mega-afschrijving over het eerste jaar

20 feb 2007 22:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
horn schreef:
heb ooit als student nieuwe auto's van de boot afgereden in A'dam. Werd op zo'n nachtje een hoop schade gereden. Als de nieuwe eigenaar had geweten hoe er met zijn nieuwe auto was omgegaan... :evil:

het zgn "autoboten" ;meestal door leienaren toch?

20 feb 2007 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
horn schreef:

Ik vind (als ik zo mijn mening mag geven, en niet op jou gericht Horn, maar in het algemeen) niet echt kunnen dat er zo met andermans spullen om wordt gegaan. Je besteld een nieuwe auto om een goede betrouwbaar "gebruiks voorwerp" terug te krijgen. En vervolgens krijg je een afgetrapt hok ervoor terug die liters olie zuipt en een zogeheten maandag ochtend auto is ..

Ontopic:

Is zo`n NAP aan te vragen? Want ik heb zelf voor mijn 924 geen NAP en zou dit wel evt willen, om zo een steady onderhouds / kmstand historie op te bouwen (Onderhouds historie vanaf oktober 2005 aangelegd). Voor evt. koper (als die ooit verkoch gaat worden) voor meer zekerheid.

En er zit inderdaad een functie in de boordcomputer die toestaat 1 maal de totaal teller te resetten. Waarom? Onder het mom van als je een nieuwe auto afgeleverd krijgt dat ie daadwerkelijk 0 km`s heeft gemaakt, terwijl het in wezen 30 ofsow zijn en joost mag weten hoe ze er mee omgaan.

Je hebt ook betrouwbare dealers etc, die gewoon normaal omgaan met de spullen van een ander en ben blij dat die mensen dat ook doen. Persoonlijk heb ik tegenwoordig een soort bekering ondergaan m.b.t. het uitlenen van mijn auto / bijvoorbeeld bij de spuiter zetten ofsow. Heb geen zin om straks me motorblok te moeten reviseren omdat er een paar guppen die auto compleet aftrappen..

20 feb 2007 22:19
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
was een job die ze studenten lieten doen voor 15,- netto per uur. was een hoop centen en je hoefde alleen maar een rijbewijs te hebben. reed je auto's door zo'n grote wokkel/spiraal als ze ook in een parkeergarage hebben naar beneden. van 10 tot 6 uur 's ochtends. zeker mensen die geen ervaring hebben reden vaak deukjes en krasjes, raspende versnellingsbakken, koud veel toeren maken etc etc. had zelf al vanaf mijn 18e een eigen auto, dus kon het wel redelijk. heb nooit zelf schade gereden, maar erg veel (kleine) schades gezien.

maar ja, net als je in het restaurant niet ziet wat er in de keuken met je biefstuk gebeurt - wat niet weet wat niet deert.

inzake NAP: volgens mij wordt jouw auto bij de APK ook opgegeven bij de NAP en heb je dus wel degelijk een NAP profiel met jouw auto. :roll:

21 feb 2007 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
horn schreef:
was een job die ze studenten lieten doen voor 15,- netto per uur. was een hoop centen en je hoefde alleen maar een rijbewijs te hebben. reed je auto's door zo'n grote wokkel/spiraal als ze ook in een parkeergarage hebben naar beneden. van 10 tot 6 uur 's ochtends. zeker mensen die geen ervaring hebben reden vaak deukjes en krasjes, raspende versnellingsbakken, koud veel toeren maken etc etc. had zelf al vanaf mijn 18e een eigen auto, dus kon het wel redelijk. heb nooit zelf schade gereden, maar erg veel (kleine) schades gezien.

maar ja, net als je in het restaurant niet ziet wat er in de keuken met je biefstuk gebeurt - wat niet weet wat niet deert.

inzake NAP: volgens mij wordt jouw auto bij de APK ook opgegeven bij de NAP en heb je dus wel degelijk een NAP profiel met jouw auto. :roll:

Dat wist ik niet dat het NAP gekoppeld is aan de APK. TOch eens kijken of ik daar inzage kan krijgen..Ben wel benieuwd.

Net even gekeken op de site van NAP, schijnt dat je bij een NAP aangesloten garage de tellerstanden kunt laten controleren en een pas kunt aanvragen..

21 feb 2007 0:07
Profiel Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
plh schreef:

Ik kan dan alleen voor de merken AUDI/VW spreken maar dat er aan een nieuwe auto moet worden gespoten is gelukkig zéér sporadisch (bij ons echt minder dan één keer per jaar, dat vind ik op een aantal van ca. 1200 nieuwe AUDI's en VW's erg weinig). Als er dan schade is dan is het meestal een parkeerdeukje: uitdeuken zonder spuiten et voilà.

Dit is dan schade die word gemaakt tussen de haven en jullie.
bij het op en af de boot rijden worden per jaar 1000 ende auto's
schade gereden.deze worden gelijk het schade herselbedrijf in gerenden.
jij denk toch niet dat ze de dealers dit gaan vertellen?
jij bent echt nog een beetje tegoed van geloof hoor.

gr anton964

21 feb 2007 0:29
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
was een job die ze studenten lieten doen voor 15,- netto per uur. was een hoop centen en je hoefde alleen maar een rijbewijs te hebben.

Euro's of Guldens :?:
Beiden is een hoop geld , en zeker voor een student.
Toen ik Sous Chef was in de sterrenzaken had ik dat nog niet netto per uur (en ik praat over de Guldens) :?
Mjn maandloon was goed vanwege de vele uren die ik draaide (80 tot 90 per week)

Laatste update 22/10/2013

21 feb 2007 11:49
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
911-lover schreef:
horn schreef:
was een job die ze studenten lieten doen voor 15,- netto per uur.

Euro's of Guldens :?:

Zo, steek dat compliment maar in je zak Horn! :wink:
Oil of Olaz werkt! :mrgreen: :!:

21 feb 2007 12:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
horn schreef:

Off topic: is die studie afgemaakt? :wink:

21 feb 2007 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Indien de auto in Leusden met schade van de trein of vrachtwagen komt, krijgen wij daar altijd een berichtje van, zoals gezegd: zeer sporadisch..

21 feb 2007 23:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
plh schreef:
Indien de auto in Leusden met schade van de trein of vrachtwagen komt, krijgen wij daar altijd een berichtje van, zoals gezegd: zeer sporadisch..

En daar komen er een hoop met schade van de trein of vrachtwagen hoor.
Laatst een 997 scheurde de hoek om brak uit met zijn kont tegen een beton paal.

Auw........

21 feb 2007 23:21
Profiel Facebook  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4