Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 21:42

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
993 met veel corrosie aan de raamlijsten en andere delen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Steven schreef:
Allemaal goed en wel, de kosten om hem optisch in orde te zetten schat ik op maximum 1.250 euro, maar hoeveel zou ik voor wagen zelf mogen betalen volgens Porsche normen gezien zijn huidige staat ?

En zijn er nog niet zichtbare plaatsen die gevoelig zijn voor corrosie bij een 993 die ik dan best ook even dubbelcheck bij die wagen voor eventuele aankoop ? Op de lak van de wagen zelf en ook bij voor en achterraam zie ik nergens roestblaasjes. Kan de motor zelf aangetast zijn eigenlijk ? Dit laat ik zowiezo wel even checken door mijn garagist op een brug mocht het ooit zover komen.

Maar eerst had ik graag een idee qua prijs vernomen, zodat ik niet teveel betaal en ik weet als ik eventueel nog verder moet onderhandelen :)

Mijn 2 pennies:

- er staan genoeg 993's te koop en ook in ouw kleur en alles wat je er op wilt hebben, gewoon een kwestie van geduld. Haast is een hele slechte raadgever.

- nou ik vind deze auto er niet strak uitzien, overal is aan te zien dat het ding niet veel TLC heeft gehad.

- hoeveel denk je voor 1250 euro te kunnen opknappen, en denk je heus dat ie alleen daar roest waar jij het nu ziet.

- 32500 euro niet echt een bodemprijs voor Belgie. ALs je alles op telt zit je zo weer aan het normale bedrag (of meer).

- ooit van een AKK gehoord, lijkt me goed besteed geld in dit geval.

- als ik zo de remschijfjes zie, lijkt me enige aandacht geen overbodige luze. Setje schijfjes zo rond de 12-1300 euro...

Lekker verder zoeken, er staan genoeg mooiere.....

22 feb 2007 19:15
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
En dan een paar maanden later....... toch dat 18inch setje met banden Ca 2500,-
Oh ja hij staat toch wat hoog en kan beter rijden....bilstein's met H&R veren (o.i.d) uitlijnen en-wegen o.i.d ca 3000,-
Hmmm toch ook maar wat dikkere uitlaten.....Porsche soundsystem ca 500,-
Tja... hij kan toch wel wat lekkerder klinken... RSR dempers ca 600,-

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Ik moet dus eigenlijk meer vragen dan 40k voor mijn auto :lol: :wink:

22 feb 2007 21:31
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Dat corrosiepatroon op de foto rechtsboven komt me bekend voor, van mijn 3.2 :idea:

Is corrosie van het aluminium, heeft 8 jaar op de P. gezeten die ik kocht toen deze 7 jaar oud was. Is nooit een spatje verder gegaan en de lak sprong er (dus) ook niet af.

Die uitlaateindstukken: de originele, matte, roestvrijstalen dingen? Vervangen door nette verchroomde!
Al verchroomde? Dan slechte kwaliteit, ook vervangen! Zie mijn album voor een optie.

Goed laten bekijken tijdens AKK en dan beslissen/onderhandelen :idea:

22 feb 2007 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Bedankt voor alle input mannen ! Ik twijfel nog steeds eigenlijk. Aan de éne kant kant dit een goede koop zijn, mits beetje "opkuiswerk" kan het een plaatje worden voor een "schappelijke" prijs.
Aan de andere kant kan ik ook afwachten op een beter exemplaar naar mijn wensen, maar questie hoe lang moet ik hier nog op wachten ? Ik wil dit seizoen meerijden met alle ritten en heb dus geen zin om nog maanden te zitten zoeken als een gek. En beter kan het allicht altijd, als je maar voldoende $$$ neertelt.

Echt super miskopen kan allicht niet als je een beetje uitkijkt en een 993 houdt goed zijn waarde voor zover ik weet... als ik dan binnen x maanden of x jaar eens de ultieme zie staan, kan ik allicht mijn 993 steeds inruilen dan. Denk dat ik nog maar eens een mailtje stuur naar de verkoper om wat van de prijs af te dingen.... maar hoeveel is deze wagen waard hé ? Er is nog maar 1 iemand die er een prijs durfe op te plakken tot dusver. Wie zegt nog eens zijn gedacht :?:

23 feb 2007 0:01
Profiel Facebook 
Bericht 
In goede staat en net iets meer dan 120 k km's: rond 35000 euro. voor een 993 met 272 pk.

Maar ja,het is maar wat een gek er voor wilt geven.

23 feb 2007 0:19
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Als ik dit topic doorlees, dan is de teneur toch zeer duidelijk...LATEN STAAN.

Wachten is een mooie deugd en de zoektocht het mooiste van het hele Porsche bezitten. Eénmaal je hem hebt, went het snel...

23 feb 2007 0:38
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Steven,

Heb je al eens op www.mobile.de gekeken. Daar staan zowiezo al 20 exemplaren voor onder de 35,000 euro en ook met heel weinig km's. Volgens mij komt er voor Belgische import dan niet zo heel veel bij....

23 feb 2007 8:26
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik denk zelfs dat er niets meer bijkomt : je kan de BTW voldoen in Duitsland. Enige kost is misschien wat papierwerk bij de invoer. Al is heel het invoergedoe in mijn ogen ook niet te onderschatten !

23 feb 2007 9:34
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Steven schreef:
Ik wil dit seizoen meerijden met alle ritten en heb dus geen zin om nog maanden te zitten zoeken als een gek. En beter kan het allicht altijd, als je maar voldoende $$$ neertelt.

koop gewoon voor 1K een 924 en rij die ritten mee, terwijl je zoekt naar jouw auto. :idea:

23 feb 2007 9:38
Profiel
Uden
Bericht 
Carrera4s schreef:
Al is heel het invoergedoe in mijn ogen ook niet te onderschatten !

stelt in NL niks voor, maar als je bedoelt dat je 5x in duitsland bent wezen kijken, telkens een paar 100km diep duitsland in moet, ja dan wordt het gedoe, maar nog altijd minder ellende dan een gebakje kopen...

23 feb 2007 9:46
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:
Steven,

Heb je al eens op www.mobile.de gekeken. Daar staan zowiezo al 20 exemplaren voor onder de 35,000 euro en ook met heel weinig km's. Volgens mij komt er voor Belgische import dan niet zo heel veel bij....

Marcel,

M.b.t. de richtprijs van 35.000 euro dan heb ik het over een 993 bij een officiele Duitse Porsche dealer. Zie www.porsche.de .
Op de vrije particuliere markt worden ze uiteraard voor nog minder aangeboden.

Ik koop liever bij een dealer zodat eventuele gebreken direct verholpen kunnen worden.

23 feb 2007 10:01
Uden
Bericht 
dat bedoel ik, en het zijn ook nog eens richtprijzen, voor export kun je er nog wel 10% uitonderhandelen....

23 feb 2007 10:20
Profiel
Bericht 
Steven schreef:

Echt super miskopen kan allicht niet als je een beetje uitkijkt en een 993 houdt goed zijn waarde voor zover ik weet... als ik dan binnen x maanden of x jaar eens de ultieme zie staan, kan ik allicht mijn 993 steeds inruilen dan. Denk dat ik nog maar eens een mailtje stuur naar de verkoper om wat van de prijs af te dingen.... maar hoeveel is deze wagen waard hé ? Er is nog maar 1 iemand die er een prijs durfe op te plakken tot dusver. Wie zegt nog eens zijn gedacht :?:

Kijk eens even op www.porsche.de

Staat bij een Porsche dealer een 993 coupe van '93 met 150.000 km op de teller en 272 pk voor maar 35000 euro en ziet er goed uit. Heb je in ieder geval een idee hoeveel een 993 waard is :idea:

23 feb 2007 11:03
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
ECT schreef:
Een Porsche in Duitsland kopen is altijd goedkoper dan hier in NL. Wil je Duitse prijzen vergelijken kijk even op www.mobile.de dan heb je in ieder geval de Duitse richtprijzen en met wat onderhandelen (roestplekken, gladde banden, etc.) kun je met de prijs verder omlaag gaan.

Hmm, zoals al vaker gemeld, geldt alleen voor de 993 en jonger dan, 964 en ouder zijn over het algemeen duurder in Duitsland.

Roi

23 feb 2007 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Noch op Porsche.de, noch op mobile.de vind ik momenteel een 993 die min of meer aan mijn wensen voldoet voor minder dan 35.000 euro.

Er staan inderdaad enkele goedkopere exemplaren op, maar dit zijn dan schadebakken (staat er ook bij vermeld, dus wel eerlijk) of het is dan bijvoorbeeld een zwarte met knalrood interieur 8) etc...

En om zover te gaan zoeken, ik weet het niet, iedere keer zover rijden om even te gaan zien... en dan onderhandelen in het Duits :? en als het dan eens tegenvalt zal de goesting ook snel overzijn ! Mocht het verschil in prijs groter zijn, dan misschien ja...

Niemand hier op het forum anders die aan het twijfelen is om zijn 993 weg te doen trouwens ? Je mag mij steeds pb'ke sturen hoor :)

23 feb 2007 11:38
Profiel Facebook 
Uden
Bericht 
ik weet niet wast ouw wensen zijn anders dan een donkere auto, schuifdakje (is trouwens maar minimaal op een 993), en niet te veel km's maar ik zie er toch verscheidene staan op mobile.de. En inderdaad sommige hebben schade gehad, maar een kleine plaatschade hoeft heus geen probleem te zijn, en maak je wat dat betreft geen illusie bij een auto van 12 jaar oud...

Ik vrees het ergste voor je, je hebt te veel haast.....

23 feb 2007 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Die van mij had ook wat roest op de raamstijlen (wel minder dan deze), voor minder dan 300 euro moet je dat weer strak gespoten kunnen krijgen.

23 feb 2007 13:02
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
2000 gtv schreef:
Oh ja hij staat toch wat hoog en kan beter rijden....bilstein's met H&R veren (o.i.d) uitlijnen en-wegen o.i.d ca 3000,-

Of toch maar gelijk een 993 S kopen :idea:

23 feb 2007 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
molen934 schreef:
2000 gtv schreef:

Of toch maar gelijk een 993 S kopen :idea:

en dan komt de turbo weer in het (financieele) zicht :lol:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

23 feb 2007 16:03
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2