Auteur |
Bericht |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Volgens mij hebben ze er bij van Zweeden ook eentje. Als iemand interesse heeft kan hij altijd daar ook eens informeren.
_________________________________________ NPC 0577
|
16 maart 2007 19:41 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
heb ik niet nodig hoor , ik ben oud en wijs genoeg om dat alleen te kunnen , maar dat dacht ik idd ook dadelijk bij het lezen van de reactie van Eric.
zullen we maar denken aan dat verhaaltje van die pot en die ketel
En natuurlijk dat ik reageer als er op een post van mij wordt gereageert met een headbang smiley
Even ter vermelding , ik ben geen echte cabriolist (heb daarom de Schnitzer weer zeer snel weggedaan daar die me niet het plezier en gemak van de Baur gaf) maar met de Baur als de Targa en zelfs met een dichte wagen met schuifdak heb ik meer open gereden (95% van de keren dat ik met de wagen onderweg was) dan bijna elke cabriorijder.
Vandaar dat ik ook niet begrijpen kan dat de meeste (tenminste daar waar ik de laatste 21 jaar heb rondgereden) dicht rijden als het onder de 30° is .
En wat het aantal posts te maken heeft met het overal op reageren is mij niet echt duidelijk.
Dit heeft naar mijn mening meer te maken met een erg trouwe forummer zijn dan met nuteloos reageren.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 maart 2007 0:33 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 maart 2007 2:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 maart 2007 10:49 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Mooi gezegd, en zo is het!
|
17 maart 2007 11:40 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
On topic:
Leuke hardtop!
past alleen niet op mijn elfje!
Ik denk dat dit inderdaad een ideaal ding is voor een daily-driver cabrio. Maar het aantal dailydriver G-series cabrio wordt natuurlijk wel steeds minder...
Al met al: "Nice to have" denk ik, hoewel ikzelf als ik een G-cab. zou hebben mij niet al dat werk op de hals zou halen ieder jaar.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
17 maart 2007 12:48 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Waar ze hier allemaal van wakker liggen
Een cabrio die dicht ligt met mooi weer. Typisch voorbeeld van vooroordelen weer
Zal even een rijtje opsommen van mogelijkheden waarom, zonder dat de eigenaar en/of bestuurder geen echte cabriofan is.
Vind het niet leuk boven de 100km/u.
Passagier houdt niet van cabrio rijden.
Dak is stuk.
Kort ritje, waarbij je bij aankomst niet het dak wil dichtdoen (zakelijk bezoek).
Wagen is niet van hem/haar en heeft zelf een niet cabrio, omdat hij het niet leuk vindt.
Te warm.
enz.
Als je je nu al drukt moet maken omdat iemand met een cabrio dicht rijdt zou ik zeggen
GET A LIFE
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
17 maart 2007 12:58 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Heb er nog een: kale plekke kunnen wel erg pijnlijk duidelijk gemaakt worden.
Voor degene onder ons die flinke dakschade opgelope hebbe doorheen de jaren...
|
17 maart 2007 13:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Voorspelbare opmerking van een coupist, iemand die het liefste een vast dak boven z'n hoofd heeft, en dus weer .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 maart 2007 14:00 |
|
|
cabrio wim
|
Juist niet, want op het moment het schijnt, gaat bij mij het dak eraf, ook in de winter. Dus mag er niet aan denken, dat ik elke keer moet gaan sleutelen, terwijl het wel mijn hobby is.
Waar jij je over opwind, denk dat ieder voor zijn eigen moet weten en regelen, en wat je schrijft over dat een bestuurder geen echte cabriofan is, kijk maar over mijn eerder gepost antwoord, zijn meestal sjaaltjes mensen, of wat wij hier zeggen in het Zeeuwse, tis ne sinneklaasenear zeker
|
17 maart 2007 14:38 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Denk niet dat ik mij ergens over opwind
Maak me juist geen zorgen over wat andere mensen doen, en vel ook geen oordeel, laat staan vooroordeel.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
17 maart 2007 15:36 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Om Paul nog ff aan te vullen een aantal redenen voor de hardtop:
- de auto wordt er mooier van. Open is natuurlijk nog mooier maar ik vind een hardtop er beter uit zien dan een softtop.
- de wagen is stiller
- het risico dat een leip je dak opensnijdt wordt gereduceerd tot 0
Kortom, hier gaat de hardtop er op als het te koud wordt om open te rijden en gaat ie er elk jaar ritueel af op koninginnedag. Het is heerlijk om open te rijden maar dat hoeft voor mij echt niet bij elke mogelijke gelegenheid.
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
17 maart 2007 17:57 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik ben inderdaad in het gval van 911 een coupist, omdat ik dat zelf een mooiere lijn vind hebben. Ik bedoelde alleen dat je iets aan zo'n hardtop zou hebben als je echt veel km-tjes zou maken in de winter, daily driver dus. Maar als ik zelf een cab zou hebben, zou ik zo'n ding ook niet hoeven, vanwege de reden hierboven door cabrio wim gegeven. Indien mogelijk zo snel mogelijk open. Heb zelf wel eens in november met acht graden open gereden, dik jack aan, kachel op de voetjes, prima te doen !
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
18 maart 2007 14:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zoals al vaker geschreven: wie mooi(er) wil zijn moet "pijn" leiden inderdaad.
Als al jarenlang daily-driver-cabrioot zou ik geen enkel nadeel van de softtop weten dat mij voor montage van een hardtop zou doen kiezen. Zeker niet op een 911 t/m 993, waar het i.t.t. en een later model 911 of Boxster nogal een klus is.
|
18 maart 2007 17:11 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Moet toegeven dat tijdens de twee Italy toertjes een cabje af en toe welkom was geweest!
Hoewel, die laat je weer minder makkelijk tijdens het rijden van de ene bestemming naar de volgende tijdens bijv. lunchen of stadsbezichtiging achter op een parkeerplaats met alle bagage ivm. evt. opensnijden cabriodakje...
sprekende met JC: " Ieder voordeel heb zijn nadeel.... en omgekeerd!
Voordelen van een hardtop zouden kunnen zijn:
1. Minder windgeruis?
2. Cabriodak heeft minder te lijden van pekel etc?
Er moeten voordelen aan een hardtop verbonden zijn, anders werden ze niet verkocht. Maar ben met je eens dat het wel een hele tour is als je steeds eerst je softtop moet monteren/demonteren.
The size of their toys!
|
18 maart 2007 18:49 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Als je hem had kunnen monteren zonder de softtop te hoeven demonteren was het een leuke "aanvulling" geweest
|
19 maart 2007 13:46 |
|
|