Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 15:40

Antwoord op onderwerp  [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 46  Volgende
996: geplofte motor (+ reactie PON & AG) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Red Cabriolet schreef:
En jij gelooft dat ze je blok uitelkaar schroeven, niks bijzonders vinden en je toch maar voor de zekerheid een kompleet nieuw blok geven? :roll: ()

Speciaal voor Red Cabriolet :wink: en eenieder die wil zien hoe een(mijn oude) 996 3.4 blokkie er van binnen uit ziet.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

10 maart 2007 18:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Conclusie? Ovaal? Weet wel het e.e.a. maar kan uit de fotoos niets afleiden dus een beetje ondertiteling kan geen kwaad. Iig leuk dat je toestemming hebt gekregen om het resultaat zelf te mogen bekijken en zelfs fotoos te nemen :thumright:

10 maart 2007 23:17
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
:oops: Zie net dat je ook op de fotoos kan klikken om te vergroten!
Betekent de laatste foto dat daar idd het bekende uitbrekende stuk in wording is?

10 maart 2007 23:19
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Red Cabriolet schreef:
Conclusie? Ovaal? ()

Idd. Zoals ik op de vorige pagina schreef :arrow:
Bij mij was die (wand) van cilinder 5 op het BDP iets ovaal waardoor de zuiger daar wat speling had. Vandaar ´de tik´ volgens de dealer.

Red Cabriolet schreef:
Betekent de laatste foto dat daar idd het bekende uitbrekende stuk in wording is?

Dit zou het begin kunnen zijn. :arrow: nieuwe motor dus in mijn (garantie)geval.

10 maart 2007 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Beter voorkomen dan genezen in jou geval dus. :thumright:

11 maart 2007 1:27
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hier het verhaal van een 996 3,4 liter van 1998 met rond de 130000km op de teller.
Mijn tweelingzusje rijdt deze 996, en plotseling gaat de watertemperatuur oplopen. Auto direct aan de kant gezet en de motor af laten koelen. Vervolgens weer naar huis gereden, was vlabij gebeurd.
De Porsche is door Pon Porsche opgehaald voor onderzoek.
Daar hebben ze voor… schrik niet 2500 euro onderzoekskosten gehad. Kon verschillende oorzaken hebben. Uiteindelijke uitslag: scheur in de cilinder die er al geruime tijd had gezeten en langzaam verder was gegaan. Oeps…. Schrikken dus. Wat nu?
Pon adviseerde (!!!) en bood aan een nieuw 3,6 liter blok erin te doen! Gaan er nu belletjes rinkelen???? Waarom bieden ze geen nieuw 3.4 blok aan???? Zijn daar soms problemen mee? De monteur had aangegeven dat dit vaak voor kwam bij de eerste modellen van de 996!!!!

Wij weten inmiddels, en bij Porsche ook, dat er een probleem kan zijn met die eerste 3.4 blokken. Maar net als bij Rob….. geen coulance. (De auto is altijd bij Pon in onderhoud geweest.)
Nu staat de Porsche in de werkplaats en wordt er een nieuw 3.6 liter blok in gezet. Totale kosten hiervoor bedragen ongeveer 12000 euro!!! Toch een aardig centje voor een probleem die bij Porsche bekend is.

Ik hoop met dit verhaal ook weer een bijdrage aan het probleem “996” te geven.

Henk

29 maart 2007 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Als ik zoiets voorheb, verkoop ik 'm meteen :evil: Ik bedoel maar : 12000 euro ! Als je de verhouding tov de totale waarde van zo'n '98 996 bekijkt...

29 maart 2007 16:09
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Het is toch niet te geloven hé :cry:

Niet Porsche waardig dacht ik :evil:

29 maart 2007 16:14
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
wat een verhalen allemaal :?
hierdoor is een 996 3.4 toch van mijn toekomstige lijstje af... :roll:

29 maart 2007 16:43
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik blijf van mening dat het techniek blijft en dat alle ontwerpen constructiefouten kunnen bevatten, zelfs een Porsche.

Wel vind ik dat (aangezien dit een bekend probleem is bij Porsche) Pon/Porsche hier coulanter mee om zouden moeten gaan. Kan me wel verplaatsen dat men nou niet zit te springen om alles gratis te doen maar bied in ieder geval een mooie coulance regeling aan.

29 maart 2007 16:54
Profiel WWW
Haarlem e/o
Bericht 
Maar Maurice,

Komt de 996 er nog aan :?: :evil: :oops:

29 maart 2007 17:08
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik laat me zeker niet afschrikken door de verhalen over geplofte motoren. :wink:
Die 996 komt er natuurlijk gewoon, alhoewel een model 2002 met 3.6 ook binnen het bereik is gekomen inmiddels.
En inderdaad, gewoon Porsche garantie er bij nemen en in ieder geval wat zorgen minder.

29 maart 2007 17:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Carrera4s schreef:
Als ik zoiets voorheb, verkoop ik 'm meteen :evil: Ik bedoel maar : 12000 euro ! Als je de verhouding tov de totale waarde van zo'n '98 996 bekijkt...

Als je de auto van nieuw af gehad hebt, verder geen problemen mee hebt gehad en hij rijdt goed en lekker (quote van mijn zusje) dan houd je hem en heb je daarna een super nieuwe 3.6 achterin liggen. :roll:

Verkopen met een kapot blok????? wat denk je dat het dan op levert. of te wel geld weggooien???

Is hoop geld ja, maar het blijft haar auto waar ze van geniet
:bounce: :bounce: :bounce:

29 maart 2007 20:58
Profiel
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Blijft grappig de verschillende invalshoeken! :wink:

gast schreef:
zou ik willen aanraden gewoon 1 met Porsche garantie te kopen. Niets aan de hand.

maurice schreef:
gewoon Porsche garantie er bij nemen en in ieder geval wat zorgen minder.

Op de één andere vreemde manier blijf ik deze Porsche Garantie (1200 euro per jaar) vooral bij de 3.4 motoren gewoon zien als een jaarlijkse beloning voor maken een inferieur product! :? :wink:

Ik ben in ieder geval wel verbaasd door het verhaal van Henk dat men bij PON inmiddels zelf ook een 3.6 adviseren, want ze kennen toch geen probleem met de 3.4? :wink:
Wordt dit alleen geadviseerd als je het zelf moet betalen, of wordt dit ook de toekomst voor de mensen met garantie (of wel coulance)???
Harley kreeg toch weer een 3.4 in plaats van een 3.6......

Het is zo wel een interessant draadje aan het worden met veel informatie over de 996. :P

29 maart 2007 22:16
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Op de één andere vreemde manier blijf ik deze Porsche Garantie (1200 euro per jaar) vooral bij de 3.4 motoren gewoon zien als een jaarlijkse beloning voor maken een inferieur product! :? :wink:

Is dat niet met elke garantie zo Rob? Maar in weze heb je natuurlijk gelijk en zo bezien is €1200 dan ook ineens weer een hoop geld.

Rob Herfst schreef:
Het is zo wel een interessant draadje aan het worden met veel informatie over de 996. :P

Moeten uitkijken dat het straks niet omslaat in het AntiPorscheForum.nl :mrgreen:

29 maart 2007 22:20
Profiel WWW
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
maurice schreef:
Is dat niet met elke garantie zo Rob?

Heb je zeker gelijk in, het is een soort verzekering.
Ik hou wel van een risico(tje) en wil/hoef niet overal voor/tegen verzekerd te zijn, maar in het 3.4 geval kan je inderdaad bijna niet zonder, want de kans dat je hem nodig hebt....... :wink:

29 maart 2007 22:42
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
maurice schreef:
Is dat niet met elke garantie zo Rob?

Zeker niet Maurice :!:

Garantie krijg je normaal gesproken - vroeger :idea: :roll: :twisted: - ZONDER dat je daarvoor betaalde.

Nu mag je in zeg 5 jaar € 6.000 neerleggen voor de zielerust die de maker van het product je niet levert :!: :twisted: :roll:

29 maart 2007 23:11
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
gast schreef:
Geloof je het zelf? Dan begrijp jij niet hoe dat werkt bij een fabrikant Paul. :?

Ik snap best hoe het bij Porsche werkt:

Afbeelding

Theofiel zegt: "Kleine percentjes maken grote ventjes"

Want: Hoeveel duurder waren die ruilmotoren ook alweer geworden?
En als er teveel geclaimd wordt, dan gaat de prijs voor die 'garantie' ook omhoog, want ook hier staat de winst voorop.

30 maart 2007 0:02
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Citaat:
Om dat een beetje redelijk te houden is de garantie maar een paar jaar op auto's. (2 a 3 jaar )

Dat wordt dan dus een Kia want die leveren sinds kort auto's met 7 jaar volledige garantie (of 150.000 km)... :wink:

Kost een fractie van een Porsche, de nieuwe Kia's zien er -naar mijn bescheiden mening- nog best leuk uit ook en je komt 7 jaar lang niet voor financiële verrassingen te staan... :lol:

30 maart 2007 0:45
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat doen ze ook maar omdat ze die 3.4 motor niet hebben :twisted: :lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

30 maart 2007 0:59
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rob Herfst schreef:
..... het is een soort verzekering.
Ik hou wel van een risico(tje) en wil/hoef niet overal voor/tegen verzekerd te zijn, maar in het 3.4 geval kan je inderdaad bijna niet zonder, want de kans dat je hem nodig hebt....... :wink:

Ik betaal niet graag verzekeringspremie, maar als ...... dan het liefste premie voor een verzekering waarbij de kans groot is dat je er aanspraak moet maken. :idea: :wink:

Paul van Engelen schreef:
Garantie krijg je normaal gesproken - vroeger :idea: :roll: :twisted: - ZONDER dat je daarvoor betaalde.

Nu mag je in zeg 5 jaar € 6.000 neerleggen voor de zielerust die de maker van het product je niet levert :!: :twisted: :roll:

What's in a name. :roll:
Zie het dan zoals Rob als een verzekering, wat het in feite ook is. Probleem opgelost. 8)

30 maart 2007 11:35
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
Weet dat de 996 GT3 een sterker nog van de luchtgekoelde onderblok bezit :idea:
Maar hoe zit het met de 996 Turbo :?:
Daar hoor je tot op heden nog niet veel over :oops:

01 apr 2007 21:45
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Zelfde basisblok als de GT3 dacht ik.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 apr 2007 21:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
ppp 356 schreef:
Zelfde basisblok als de GT3 dacht ik.

Inderdaad, evenals de GT2.
Carrera's hebben het ene type (m96 of hoe dat maar heet)
En turbo's, gt3's, gt2's hebben een blok wat is afgeleid vd GT1 wat volgens mij weer afgeleid is vd 993.

01 apr 2007 23:55
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik dacht van de 964, de 993 is meer een overgangmodel geweest :mrgreen:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

02 apr 2007 8:03
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 46  Volgende