Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 4:52

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
RAI 2007: Dure auto's populair... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht Re: RAI 2007: Dure auto's populair...
Retep968 schreef:
Zo heeft Maserati 32 wagens verkocht (29 Coupe's vanaf 165.000,- en 3 quattroporttes vanaf 160.000,-).

Lijken mij (van alle merken overigens) ongeloofwaardige (en vooral ook oncontroleerbare) cijfers :!:

Als ik de verkoopaantallen van Maserati er eens bij pak van de afgelopen vier jaar: :idea:
2006: 44
2005: 63
2004: 26
2003: 19
Tijd om alle showrooms op te doeken en nog maar één keer per jaar tijdens een (exclusieve) beurs (Auto-Rai/Miljonairsbeurs etc) deze auto's verkopen! :idea: :wink:

19 apr 2007 22:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: RAI 2007: Dure auto's populair...
Rob Herfst schreef:
Retep968 schreef:
Zo heeft Maserati 32 wagens verkocht (29 Coupe's vanaf 165.000,- en 3 quattroporttes vanaf 160.000,-).

Lijken mij (van alle merken overigens) ongeloofwaardige (en vooral ook oncontroleerbare) cijfers :!:

Als ik de verkoopaantallen van Maserati er eens bij pak van de afgelopen vier jaar: :idea:
2006: 44
2005: 63
2004: 26
2003: 19
Tijd om alle showrooms op te doeken en nog maar één keer per jaar tijdens een (exclusieve) beurs (Auto-Rai/Miljonairsbeurs etc) deze auto's verkopen! :idea: :wink:

Rob, gaarne contact opnemen met de redactie van 'De Telegraaf'....

19 apr 2007 23:01
Profiel
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Die jongens van wakker Nederland hebben gewoon klakkeloos een perbericht overgenomen! :wink:

19 apr 2007 23:04
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Nieuw model dat met veel lof is ontvangen. Ik geloof het wel.

Kijken we naar de verkoopcijfers van Alfa een paar jaar geleden in het topsegment (0) , zou je ook niet verwachten dat de 8C al snel overtekend zou zijn... :wink:

19 apr 2007 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
Citaat:
Het zijn geen vooroordelen wat mij betreft maar gemeenplaatsen, en die gelden per definitie dus niet voor iedereen

Bij mij zeiden ze vroeger in de straat: je jippie lekker maar je verhaal deugt niet :wink:

20 apr 2007 0:02
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Ik heb ook een Cayenne besteld (gewoon bij PCR), na in zeer veel verschillende merken SUFFIES uitebreid getest te hebben.
Een paar jaar geleden vond ik een Cayenne nog helemaal niks.. maarja inmiddels 3 kids en de zaken gaan goed...
De Cayenne is gewoon beter qua wegligging en andere prestaties.
Toch is ie totaal niet te vergelijken met een 911 of ander type Porsche.
Er ligt niet eens een Porsche motor in, maar eentje geleend van Volkswagen. Het geluid is ook niet echt heel geweldig te noemen.
Ondanks dat ik zeker weet dat ik de juiste keuze gemaakt heb, blijft het voor mij gewoon een praktische auto en niks meer.
Al dat geleuter over de PC Hooftstraat... :ass:

20 apr 2007 0:04
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ben niet zo op de hoogte van het volkswagen gamme, maar waar gebruiken die dan die V8 :?:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 apr 2007 7:17
Profiel WWW
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
De V8 kan ik niet achterhalen, misschien dezelfde als de V8 in de Phaeton en de Touareg?
"In de basis-Cayenne zit de nieuwe 3,6-liter V6, die Porsche baseert op de 3.6 V6 FSI van Volkswagen." bron: autoweek.
Het gaat over de basis en de ingenieurs van Porsche zuullen wel het nodige aangepast hebben om ze "Porsche waardig" te maken. :D
Rijimpressie autoweek

Laatst bijgewerkt door Gert op 20 apr 2007 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.

20 apr 2007 10:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Bericht 
In de S and Turbo zit een door Porsche voor de cayenne zelf ontwikkelde V8. De V6 is later aan het gamma toegevoegd met de VW motor

20 apr 2007 12:39
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ben niet zo op de hoogte van het volkswagen gamme, maar waar gebruiken die dan die V8 :?:

Passat, Touareg,Phaeton

20 apr 2007 13:04
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Is die V8 van volkswagen niet een W8 :?:

Ik heb ooit tegen zo'n Passat gereden op de "Autobahn".
Die gaan niet slecht

Laatste update 22/10/2013

20 apr 2007 13:50
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Laatste keer dat ik er 1 tegenkwam was ik allerminst onder de indruk. Dikke 4 liter W8..., niet bijster veel vermogen (eerste type) en veel te zwaar blijkbaar.

20 apr 2007 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
GI996C schreef:
Ik heb ook een Cayenne besteld (gewoon bij PCR), na in zeer veel verschillende merken SUFFIES uitebreid getest te hebben.
Een paar jaar geleden vond ik een Cayenne nog helemaal niks.. maarja inmiddels 3 kids en de zaken gaan goed...
De Cayenne is gewoon beter qua wegligging en andere prestaties.
Toch is ie totaal niet te vergelijken met een 911 of ander type Porsche.
Er ligt niet eens een Porsche motor in, maar eentje geleend van Volkswagen. Het geluid is ook niet echt heel geweldig te noemen.
Ondanks dat ik zeker weet dat ik de juiste keuze gemaakt heb, blijft het voor mij gewoon een praktische auto en niks meer.
Al dat geleuter over de PC Hooftstraat... :ass:

Zal je absoluut geen spijt van krijgen! Mooiste suv in z'n segment. Het geluid vind ik trouwens wel mooi. Geweldige auto m.n. in de winter/regen. Ook qua inruil zit hij bij de top: Vandaag zo goed als zeker ingeruild: 40 % waardeverlies in 3,5 jaar. ( niet slecht voor een "PCHoofttractor").

20 apr 2007 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Citaat:
Het zijn geen vooroordelen wat mij betreft maar gemeenplaatsen, en die gelden per definitie dus niet voor iedereen
Ik ken jou niet Ger en jij mij niet (denk ik). Dus een oordeel over jou - en je al of niet blonde vrouw - KAN ik dus niet hebben.

Wat wel opvallend is, jij en anderen proberen een Cayenne te vergelijken met een 911. Moet eerlijk zeggen dat ik de vergelijking omgekeerd nooit zou maken Of ieder geval te onderstrepen dat het echt wel een Porsche is: stelt iemand dat dan ter discussie?
Laat ieder model het best maar in zijn eigen waarde.

Wat ervaring met het rijden te maken heeft met mijn opmerking ontgaat me ook geheel. Maar ik heb er wel degelijk meer dan eens in gereden.

En dan natuurlijk nog het zwaaien: ik kan je verzekeren dat ik zelfs niet alle 911-rijders groet Zegt dat genoeg

Hoi Paul, niet alles even serieus nemen. Ik zat ook maar een beetje te stangen. Ik heb geen blonde vrouw (wel een hele mooie brunette) die ik zou beledigen als ik haar met de creditcard naar de PC zou sturen....

Ik vergelijk geen 911 met de Cayenne maar geef wel aan dat m.i. een Cayenne een echte Porsche is vanwege de rijervaring in vergelijking met de concurrentie (alhoewel het autovisie verhaal 911 vs Cayenne wel een aantal zaken naar boven bracht nl. dat de Cayenne echt een hele snelle auto is naar alle maatstaven gemeten).

Verder ben ik echt niet beledigd en kan ik zelf ook wel de humor in zien van al dit soort reakties.

Ik kan van veel heel veel auto's genieten. En dus ook van allerlei soorten Porsches. Het leuke aan Porsches is vaak dat ze in hun respectievelijke klasse toonaangevend zijn qua rijgedrag.

BTW in andere emails zag ik wat opmerkingen m.b.t. Volkswagen motoren.

M.i. is daar niks mis mee. De Cayenne zescilinder is sterk gemodificeerd door Porsche, de 8 cylinders zijn echte Porsche motoren en niet afkomstig van VW.

Groet,

Ger

20 apr 2007 23:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2