Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 21:02

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
BMW Z3 M Roadster 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
petjes boombox voor niet-kenners... :wink:

03 mei 2007 7:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
MarkS schreef:
Waardoor ik met name in de roadster geinteresseerd ben is de combinatie met het open rijden. (...) Laatst een dagje een nieuwe porsche boxster (overigens ook een hele fijne wagen) gereden.

MarkS schreef:
Porsche blijft mijn grote (jeugd)liefde op autogebied. Maar een eventueel volgende stap op porschegebied gaat richting 993 danwel (964)turbo en dat is financieel nog niet haalbaar.

Als ik zeg Porsche Boxster, zeg ik dan iets heel geks?
Je hebt het over de prijs/prestatie die voor de Z3 uniek is, maar is de Boxster zoveel duurder dan?

03 mei 2007 14:35
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
@Patrick911: Als je met een boxster qua prestaties in de buurt wilt komen dan moet je denken aan een S uitvoering. Die zit qua prijs (vanaf +/- 30/35k) volgens mij toch nog wel wat hoger dan de Z3 M. Daarbij komt ook nog dat het vorige model boxster qua uiterlijk (met name de voorkant) mij totaal niet aanspreekt. Het nieuwe model vind ik een enorme verbetering wat dat betreft. Echter nieuwer model ligt budgettair buiten mijn bereik. Overigens diverse tests (o.a. TopGear) wijzen uit dat de boxster idd, ondanks dat deze het tegen de Z3 M moet afleggen qua vermogen/acceleratie, wat overall rijeigenschappen betreft gewoon de betere auto is. Keuzes, keuzes ... Morgen eerst maar eens proberen, ben vooral benieuwd naar hoeveel (of hoe weinig) grip die Z3 M heeft (tov 911).

03 mei 2007 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
In dat geval zou ik toch ook eens serieus gaan kijken naar een Honda S2000. Onder de 30k moet je m.i. prima kunnen slagen, qua prestaties / fun factor vergelijkbaar met een M roadster, en ook nog eens betrouwbaar voor iedere dag.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3889512

Plus ik vind het meer een mannenroadster dan een Z3 :wink:

03 mei 2007 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
@ Mark S: ik deel je mening over de voorkant van de boxster van de vorige generatie, ziet er niet uit, maar dat heb ik al eerder elders geschreven.

Maar als ik dan toch zou moeten kiezen dan ging mijn voorkeur toch uit naar een boxster, auto is stylistisch toch langer "houdbaar" Een bmw wordt al snel oud qua looks. (sommige daargelaten, een oude 507 is weer tijdloos 8) )

Een honda s2000 moet je willen, vind het erg vermoeiend zo'n hoogtoerige viercylinder, qua looks echter lang houdbaar.

03 mei 2007 15:46
Profiel
Groningen
Bericht 
carrera32 schreef:
..qua prestaties / fun factor vergelijkbaar met een M roadster, ...

Vlotte auto zo'n S2000, maar qua prestaties niet echt vergelijkbaar met een Roadster M.

Da's een 3.2 vergelijken met een 996 3.6 C4 (om even het verschil in prestaties aan te geven). Nog los van het al eerder genoemde specifieke motorkarakter.

03 mei 2007 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Tuurlijk is een M roadster de snellere auto, ik geloof echter niet dat het verschil zo groot is dat de gemiddelde chauffeur dit in het dagelijks gebruik heel duidelijk merkt. Wat ik wel wil geloven is dat een S2000 een heel ander karakter heeft dan een M roadster. Om erachter te komen of dat je wel of niet aanspreekt moet je beide gewoon eens gaan rijden.

Maar nogmaals; als je naar de verhouding prijs/prestaties/fun/betrouwbaarheid kijkt vind ik de S2000 een prima optie, en idd langer 'houdbaar' dan een BMW

03 mei 2007 15:58
Profiel
Groningen
Bericht 
carrera32 schreef:
Tuurlijk is een M roadster de snellere auto, ik geloof echter niet dat het verschil zo groot is dat de gemiddelde chauffeur dit in het dagelijks gebruik heel duidelijk merkt.

Volgens die logica kan de topicstarter net zo goed de Z3 M van het lijstje schrappen en gaan kijken naar een BMW Z3 3.0i en van het verschil uitgebreid op vakantie gaan, of gaan kijken naar een recentere "gewone" Boxster.

03 mei 2007 16:05
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Tja, wat "houdbaarheid" betreft, snap wat jullie bedoelen, maar "smaak" speelt hierbij ook een grote rol. Persoonlijk vind ik de Z3 (Roadster én Coupé) nog prima kunnen. Daarbij vind je een model mooi of niet. Houdbaarheid is bij verkoop natuurlijk wel een belangrijk argument maar heb de indruk dat die Z3's niet over belangstelling te klagen hebben/krijgen. De roadster gaat ook inmiddels al weer 10 jaar mee. Verder verwacht ik niet dat ik over 10 jaar nog diezelfde auto rij. Mocht er een uitstapje naar BMW van komen, wat helemaal nog niet zeker is, dan verwacht/hoop ik toch op termijn weer terug te keren naar Porsche.

@Jort: Klopt, je gaat niet naar een M versie kijken als je ook voor een 3.0 zou willen gaan. De discussie wel of geen (boven)gemiddelde chauffeur wil ik hier maar niet opstarten. :wink: Waarom willen sommige P-rijders persé een turbo? Dat is een gevoel/afweging denk ik.

03 mei 2007 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...volg je hart...je komt niet voor niets uit bij de Porsche...als je portemonnee op dit dit moment de eerste keuze van je hart niet volgt, dan kom je met de Z3 ///M uit als aardig alternatief...zeker als tussendoor. En het verschil met S2000 is toch wel groot hoor...met alle respect...ex-collega van me heeft zo eentje...daar word je zenuwachtig van...onderin toeren heeft het geen koppel en als je wil inhalen moet je steeds 2 versnellingen terug...de ///M heeft power op elk moment!

MarkS...Als het duivelse gedrag van de wagen je kan bekoren, dan zal je je het nooit beklagen...geloof me vrij!!! :wink:

03 mei 2007 16:24
Profiel
Bericht 
MichM3 schreef:
MarkS...Als het duivelse gedrag van de wagen je kan bekoren, dan zal je je het nooit beklagen...geloof me vrij!!! :wink:

Ik was ook diegene die met die RUF BTR uit Friesland (ander draadje) is gaan proefrijden. :wink: Die viel toen echt af (behalve door de prijs) door de praktische (on)bruikbaarheid. Maar dat brute vermogen werkt wel heel erg verslavend. :twisted:

03 mei 2007 17:07
Profiel
PorscheForum Rookie
997 4S, ex Boxster S 3.2
Zoetermeer
Bericht 
MarkS,

Kijk ook eens op het Z3 forum (www.z3forum.nl). Daar zitten een groot aantal liefhebbers van de Z3M. Zij kunnen je alle ins en outs van deze auto vertellen. Ik heb voor mijn Boxster vijf jaar een Z3 2.8 gereden en heb ook nog even overwogen om ipv de Boxster een M Roadster aan te schaffen. Uiteindelijk vond ik vijf jaar Z3 voldoende en heeft in mijn ogen de Porsche toch veel meer uitstraling.

Jeroen

03 mei 2007 19:59
Profiel
Bericht 
Ooseboos schreef:
MarkS,

Kijk ook eens op het Z3 forum (www.z3forum.nl). Daar zitten een groot aantal liefhebbers van de Z3M. Zij kunnen je alle ins en outs van deze auto vertellen. Ik heb voor mijn Boxster vijf jaar een Z3 2.8 gereden en heb ook nog even overwogen om ipv de Boxster een M Roadster aan te schaffen. Uiteindelijk vond ik vijf jaar Z3 voldoende en heeft in mijn ogen de Porsche toch veel meer uitstraling. Jeroen

Heb ik al even gekeken. Staat best de nodige informatie. Website werkt wel wat minder gebruikersvriendelijk. :? Ben natuurlijk dan ook ons PF gewend. :wink:

03 mei 2007 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Mark, let op, waarschijnlijk weet je het al, maar er rijden (net zoals destijds met de Honda CRX VTec) veel schade M's rond. Het is nou eenmaal een auto die niet zo gemakkelijk in de hand te houden is....... :)
Waak ervoor dat je geen 'kromme' koopt.....

04 mei 2007 19:30
Profiel
Bericht 
Afgelopen weekend naar twee auto's gaan kijken.

Eerst naar een '97 er met bijna 100.000km in Maarn. Originele Nederlandse auto. Zag er gaaf uit. Binnenkant wat minder net, rommelig/stoffig, paar kleine beschadigingen. Interieur combinatie zwart/rood (niet mijn smaak). Buitenkleur zilvergrijs, zwarte kap. Zat ook een hardtop bij. Prijs 27.950. Terwijl ik had aangegeven in ieder geval ook in de auto te willen rijden bleek ter plekke dat hij nog in de showroom stond en dat hij niet naar buiten kon (stond een andere wagen achter en daarvan waren de sleutels niet beschikbaar). Knullig.

Daarna naar een '99 er, ook zilvergrijs, zwarte kap, interieur zwart leer. Vond deze combinatie beter eruit zien. Ongeveer 70.000km. Duits/Zwitserse import. De eigenaar (garagehouder) heeft de auto zelf vorig jaar geïmporteerd. Man is een liefhebber en haalt bijna ieder jaar zo'n auto naar Nederland. Auto zag er netjes uit. Prijs 27.900. Proefrit was geen probleem, zolang de eigenaar erbij kon zitten. Rijden was perfect. Wat een power! Totale ervaring met de auto was eigenlijk (naar verwachting) prima.

Maar nu begint het dillemma pas. BMW én Porsche is geen optie. Dus indien BMW, dan even geen Porsche. De pro's en con's tegenover elkaar zetten. De BMW heeft eigenlijk geen con's al zal de verzekering waarschijnlijk wat duurder uit gaan vallen. Het belangrijkste nadeel is dat de P eruit zal moeten. En dat is een gedachte waar ik even aan zal moeten wennen. :roll:

06 mei 2007 18:10
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Hoeft niet hoor... gewoon je 911 houden ! :lol:

Geen straf en minder afschrijving (con-BMW, pro Porsche)

06 mei 2007 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
MarkS schreef:
...Wat een power!...

...we hadden het voorspeld hé... :wink:...ben blij voor jou dat de proefrit meeviel.

Als je met een dilemma zit, moet je effe eerst daar zelf uit komen...vooraleer je overgaat tot een "verkeerde" koop :? ...daar kan spijtig genoeg niemand je bij helpen...voor elkeen zijn de afwegingen persoonlijk

06 mei 2007 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Wat dacht je van een z4, die is qua budget inmiddels ook binnen handbereik, welliswaar geen 320 pk onder de motorkap, maar een z4 3.0 met een handbak is ook niet te versmaden. En dat rijdt zeker niet verkeerd. 8)

Zelf ook wel eens gedacht om zoiets aan te schaffen, maar na lang wikken en wegen (je kan je muntjes maar 1 keer uitgeven) blijf ik mijn merk trouw en ga voor een 993 cabrio.

07 mei 2007 9:38
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Zou ik ook doen! :wink:

07 mei 2007 10:43
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik denk ook (ben bijna zeker) dat je spijt gaat krijgen (en blijven houden) dat je je P zou hebben weggedaan.

Laatste update 22/10/2013

07 mei 2007 11:16
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ben het met koen eens ik zou mijn 3.2 er niet op inruilen iig; maar dat weet je pas zeker als de zaak gedaan is
terugkopen kan altijd :idea:

07 mei 2007 11:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
P 993 C2+996 carrera 4
Meerssen (L)
Bericht 
Leuke auto zo'n m roadster, heb zelf een m coupe gehad :D maar dat was geen happy ending :wink: . Voor het geld koop je een mooie sportauto die messcherp stuurt, snel is (al voelt een Porsche zich meer thuis in hogere toerentallen) + redelijk zeldzaam. Denk ook dat zo'n M versie best wel waardevast is vergeleken met een Porsche boxster...

20 mei 2007 16:34
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Ik ben om. Heb vanmiddag mijn Seat Leon Turbo ingeruild tegen een Z3 coupe 2.8. bouwjaar 1999 met 58000 kilometer. kleur metallic zwart en 18` velgen. Banden passen net binnen de spatborden. bordeaux rood met zwart leder interieur.

Ga hem volgende week donderdag halen. Wordt mijn dagelijkse auto.

Wie volgt?

24 mei 2007 19:17
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Fijne auto.

Mijne had een AC Schnitzerkuurtje gehad in Aachen.

Afbeelding

24 mei 2007 20:02
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Jort schreef:
MarkS schreef:

En hoe zit het met snelheid (acceleratie) ten opzichte van een 3.2 / 964 / 993 ?

Flink sneller dan een 3.2, sneller dan elke 964 N/A (RS incluis), sneller dan 993 C2/C4, ietsje sneller dan een 964 Turbo (+ ontbreken turbogat uiteraard), ongeveer even snel als een 996 3.4 C2 en 996 3.6 C4.
996 3.6 C2 is marginaal vlotter, net als de 997 3.6 C2 en hetzelfde geldt voor de 993 TT. **

** Uitgaande van 2de type Z3 M en snelheden t/m 200 km/u.

In Autogids haalde hij nochtans maar (wel eerste generatie) exact dezelfde prestaties als de 993 C4 (272 dan nog!). 24,8s op de kilometer uit stilstand en 5,4 naar 100...
Wat wel natuurlijk nog niet slecht is :lol:

24 mei 2007 22:03
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende