Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 17:56

Antwoord op onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Poetsen, Ja alweer :-) (Een overzicht) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
IK vind dit een verhelderende video over How to wash your car. :wink:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... wcargarage

05 nov 2007 23:59
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
@Wax-it.be: thanks. Maakt 't weer wat duidelijker.

paSCal schreef:
hoe lang zijn jullie bezig als je de wagen "mooi wilt poetsen" ?

Ik doe er (als ik het goed doe, en dat dan dus twee keer per jaar) twee dagen over. Zaterdag voorzchtig de zooi eraf en goed wassen. Dan goed drogen en dan gebruik ik de zondag om voor te behandelen, te kleien, te pre-waxen en vervolgens om te waxen.

Zaterdag doe ik ook het interieur stofzuigen en af met een doekje zodat ik zondag het interieur met het swissol spul kan behandelen. Het is wel wat werk, maar je hebt er uiteindelijk ook wel eer van.

De rest van het jaar is het een kwestie van voorzichtig afdoen met een doekje na afsproeien. Vooral in de zomer is het erg prettig dat je na een toerrit binnen 5 minuten alle vliegjes van je voorkant af hebt.

06 nov 2007 4:12
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Stone schreef:
Iemand ervaringen met Protech?

gebruik de zoekfunctie, trek een biertje open en ga een avondje zitten lezen. een aantal mensen hier zweert erbij.

06 nov 2007 6:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
patrick911 schreef:
@Wax-it.be: thanks. Maakt 't weer wat duidelijker.

paSCal schreef:
hoe lang zijn jullie bezig als je de wagen "mooi wilt poetsen" ?

Ik doe er (als ik het goed doe, en dat dan dus twee keer per jaar) twee dagen over. Zaterdag voorzchtig de zooi eraf en goed wassen. Dan goed drogen en dan gebruik ik de zondag om voor te behandelen, te kleien, te pre-waxen en vervolgens om te waxen.

Zaterdag doe ik ook het interieur stofzuigen en af met een doekje zodat ik zondag het interieur met het swissol spul kan behandelen. Het is wel wat werk, maar je hebt er uiteindelijk ook wel eer van.

De rest van het jaar is het een kwestie van voorzichtig afdoen met een doekje na afsproeien. Vooral in de zomer is het erg prettig dat je na een toerrit binnen 5 minuten alle vliegjes van je voorkant af hebt.

Misschien nog een goeie tip.

Tussen het wassen en het kleien droog ik nooit af.
Na het wassen gewoon goed afspoelen en direct kleien

Daarmee spaar je tijd, moeite, en ook quick detailer want je water zorgt al voor glijmiddel :)

Na het kleien kan het wel zijn dat ik de wagen nog vlug even was. Dit als er bij het kleien echt héél veel vuil is losgekomen.

http://www.wax-it.be
High performance Care Care

06 nov 2007 14:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Mick schreef:
Wax-it.be schreef:
Stone schreef:
Iemand ervaringen met Protech?

Protech heeft goeie marketing ....

En daarmee is alles gezegd IMHO :roll:

Die mening kan ik me vanuit jouw invalshoek goed voorstellen: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 132#290132 ;) :lol:

Goh, dat is helemaal niet alleen "mijn" invals hoek hoor ;)

Op detailingworld vind je honderden detailers, zowel professioneel als amateurs. Dit zijn echt freaks die testen alles wat er op de markt komt en zijn er dag in dag uit mee bezig.
Als zij dan unaniem negatieve commentaar hebben op bepaalde producten dan mag je ervanuit gaan dat er gewoon véél betere producten op de markt zijn :)

Ik wil niets of niemand afbreken en dat ga ik nu ook niet doen, maar lees er gewoon eens wat reviews van producten op na, en dan weet je zelf genoeg.

Ow, en review van die gewone autobladen laat je best achterwege, want die mensen hebben geen idee waar ze mee bezig zijn in vergelijking met detailers ;)

Ik wil hier niet tegen de stroom inlopen, maar wil gewoon "sensibiliseren".

Het is alsof iemand met een nissan gaat verkondigen dat hij de beste wagen heeft. Hij heeft misschien nog nooit van een porsche gehoord en er nooit mee gereden. Voor hem is dus een nissan de beste auto want het werkt en hij is er tevreden van. Een review in een magazine sprak er lovend over dus het zal wel waar zijn.
Nu, jullie weten wel beter hé ;)

Het is dus net hetzelfde met detailing :wink:

06 nov 2007 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wax-it.be schreef:

Ik bedoelde het niet persoonlijk, maar als invalshoek van jou en jouw vakbroeders. ;)

Stel nou dat je een Porsche hebt gekocht om mee te rijden en dat het liefste zoveel mogelijk doet. Uiteraard doe je dat het liefste met een schone, glanzende Porsche. Stel nu echter ook dat je een hekel hebt aan autowassen en zelfs een bloedhekel hebt aan het poetsen ervan. Daar zijn ook voorbeelden van hier op het forum aanwezig hoor :wink: . In dat geval wil je dus helemaal geen top-middeltjes die je met veel tijd en inspanning een perfect glimmende Porsche opleveren. Je wilt in diezelfde tijd rijden en dus iets dat er eenmalig voor je wordt opgebracht en dat er vervolgens langdurig voor zorgt dat je Porsche snel weer acceptabel glimt zodat je er mee kunt doen waar ze volgens Ferry Porsche voor bedoeld zijn :P . Als ik eerdere berichten hier op het forum lees is Protech voor die personen een goede keuze en is het geen alternatief voor degene die graag zelf poetsen (hobby) of daar hun geld mee verdienen (professioneel).

06 nov 2007 15:30
Profiel
3.2S
010
Bericht 
patrick911 schreef:
Zaterdag voorzichtig de zooi eraf en goed wassen. Dan goed drogen en dan gebruik ik de zondag om voor te behandelen, te kleien, te pre-waxen en vervolgens om te waxen.

Goede opmerking van Patrick om zaterdag het voorwerk te doen en zondag, als tie helemaal droog is, te waxen. 8) :wink:

06 nov 2007 20:11
Profiel WWW
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
barolo schreef:
IK vind dit een verhelderende video over How to wash your car. :wink:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... wcargarage

Edwin, dank voor deze tip...! best interessant

Privilege Beauty & more...

06 nov 2007 20:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Mick schreef:
Wax-it.be schreef:

Ik bedoelde het niet persoonlijk, maar als invalshoek van jou en jouw vakbroeders. ;)

Stel nou dat je een Porsche hebt gekocht om mee te rijden en dat het liefste zoveel mogelijk doet. Uiteraard doe je dat het liefste met een schone, glanzende Porsche. Stel nu echter ook dat je een hekel hebt aan autowassen en zelfs een bloedhekel hebt aan het poetsen ervan. Daar zijn ook voorbeelden van hier op het forum aanwezig hoor :wink: . In dat geval wil je dus helemaal geen top-middeltjes die je met veel tijd en inspanning een perfect glimmende Porsche opleveren. Je wilt in diezelfde tijd rijden en dus iets dat er eenmalig voor je wordt opgebracht en dat er vervolgens langdurig voor zorgt dat je Porsche snel weer acceptabel glimt zodat je er mee kunt doen waar ze volgens Ferry Porsche voor bedoeld zijn :P . Als ik eerdere berichten hier op het forum lees is Protech voor die personen een goede keuze en is het geen alternatief voor degene die graag zelf poetsen (hobby) of daar hun geld mee verdienen (professioneel).

Mick,

Protech doet helemaal niets anders dan de andere detailers zoals de swissvax centers en de meguiars centers ...

Hun merketing ivm lakverzegeling is goed opgebouwd.
Het verkoopt namelijk wat mensen graag willen horen, ik wil mijn wagen niet wassen.
Hoe mooi het ook mag klinken het klopt niet. Protech gaan gewoon een syntetische sealant aanbrengen. Dit gaat niet langer mee dan een nadere wax of sealant die voor lange beschermtijd ontwikkeld is. Hun jaren garantie is dus helemaal uit de lucht gegrepen.

Ik ken toevallig mensen die nog voor protech en andere gelijkaardige firma's gewerkt hebben. De zogenaamde "teflon" behandelingen zijn puur marketing, en ze gaan volgens die personen zelf minder lang mee dan een wax !

Ik heb al een aantal wagen van klanten moeten detailen die een zogenaamde teflonbescherming hadden gehad. Ze hadden al vogelpoep die in de lak was gegeten na 3 maanden.
Die klant had een mooi papiertje waarop stond "garantie van lak bescherming gedurende 5 jaar !"
Tot wanneer hij naar de dealer stapte.
Die zei gewoon, ja, we zullen dat wel voor u oplossen.
Ze hebben de wagen gepolierd op die plaats en terug wat sealant opgesmeerd.
Die wagen stond vol van de swirls en hologrammen !

Als dat hun garantie is dan zitten ze er toch wel goed naast !

Laat je dus niet verleiden, een wagen in concours conditie brengen en houden vergt moeite. Wil je de tijd en het materiaal er niet in investeren, ga dan naar een erkend detailer. Die zal met passie je wagen onderhanden nemen en in topstaat houden. :)

06 nov 2007 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Corvette C4 cabrio 1986 Corvette C5 Z06 2002 Camaro LT-1 1980
Bruinisse
Bericht 
Hoi Yohan,

Mijn complimenten over de hoeveelheid energie die je in dit topic hebt gestoken. Naast behoorlijk wat typ-werk zeker ook de tijd die je aan "research" hebt besteed is vermeldingswaardig.

Toch wil ik op onderstaande punt reageren.

Nadelen Meguiars:

• ’Vloeibare’ waxen in tegenstelling tot de vaste waxen van Swissvax.
• Na een keer wassen is zachtheid en gladheid al grotendeels weg.
• Afrader is de leerbehandeling van dit merk.

Als Meguiars dealer kan ik het volgende zeggen.
Van alle waxen uit de Meguiars range is er ook een pasta-versie verkrijgbaar, dit speciaal voor de oudere generatie poetsers die nog in termen van Commandant denken. Qua efficientie en duurzaamheid is er geen verschil. De vloeibare versie wrijft makkelijker in maar de pasta versie geeft een betere verdeling over de lak voor de minder geoefende poetser.

Wat betreft de zachtheid en de gladheid betreft. Lak maak je glad door deze na het wassen met klei te ontdoen van aangehechte verontreinigingen. Als de lak geheel gereingd is zal deze zacht en glad aanblijven voelen totdat de weer nieuwe verontreinigingen zoals boomhars zich hechten op de lak. Als de lak na het wassen niet meer glad aanvoelt heeft dit niet met het wassen te maken maar met de snelheid waarmee nieuw vuil zicht heeft af gezet.

Uit ervaring van ons zelf en klanten durf ik te zeggen dat er geen klachten zijn over de werking van de leerbehandelingsprodukten van Meguiars.
Er is keuze uit een 2 in 1 en 2 seperate produkten om leer te reinigen en te beschermen/voeden. Mocht jezelf of anderen waar je je info van hebt er niet te vreden over zijn is dat mogelijk maar geen waardeoordeel over het produkt. Ontevredenheid over een produkt vloeit meestal voort uit verkeerd gebruik van een produkt.

Zie deze punten als een aanvulling op je topic en niet als commentaar.
Mocht je extra input willen om een zo compleet mogelijk beeld over de produkten heen te kunnen schetsen help ik je graag wat betreft de Meguiar's produkten.

Zoals je in de begin post schreef is het jammer dat je de poetsclinics niet hebt bij kunnen wonen, echter geven wij regelmatic clinics ook aan andere autoclubs dus er is altijd wel een mogelijkheid om deze als nog eens te volgen bij ons in de shop.

Leen

10 nov 2007 14:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
ik heb mijn auto laten behandelen door een swissvax centre van ons in de buurt.

betere protectie dan protech, hoogste carnubawax procent in de wax (meer dan 50%) en een prachtig resultaaT.

heeft mijn velgen ook behandeld met autobahn, en deze blijven nu heel lang mooi.

... ik vind het ook raar die 'garantie' van 5 jaar.

11 nov 2007 5:05
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
quanta costa?

11 nov 2007 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
SPEEDMAN schreef:

betere protectie dan .....

Tja, die menselijke eigenschap om te geloven wat we graag willen geloven en behoefte om een eenmaal gemaakte eigen keuze (vaak tegen beter weten in) te bevestigen en te verheerlijken hè. :roll:

:arrowd: ;)

11 nov 2007 10:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Mick schreef:
SPEEDMAN schreef:

betere protectie dan .....

Tja, die menselijke eigenschap om te geloven wat we graag willen geloven en behoefte om een eenmaal gemaakte eigen keuze (vaak tegen beter weten in) te bevestigen en te verheerlijken hè. :roll:

:arrowd: ;)

Idd, "beter bescherming" is misschien niet de beste omschrijving, want WAT is beter hé

Je hebt iig een mooiere look. Qua beschermtijd zal het ongeveer gelijklopen denk ik.

Er zijn zoveel factoren die verschilllend zijn dat ieder voor zich moet uitmaken wat belangrijk is hé :)

11 nov 2007 11:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
LEKO schreef:
Uit ervaring van ons zelf en klanten durf ik te zeggen dat er geen klachten zijn over de werking van de leerbehandelingsprodukten van Meguiars.
Er is keuze uit een 2 in 1 en 2 seperate produkten om leer te reinigen en te beschermen/voeden. Mocht jezelf of anderen waar je je info van hebt er niet te vreden over zijn is dat mogelijk maar geen waardeoordeel over het produkt. Ontevredenheid over een produkt vloeit meestal voort uit verkeerd gebruik van een produkt.

Wel, ik heb dit wel al anders ervaren.

2 gevallen uit mijn persoonlijke ervaring met klanten.

Ik moet een nieuwe boxster behandelen. (1 maand oud)
Klant komt de wagen binnenbrengen en vraagt of ik even de zetels wil bekijken.

Blijkt geperforeerd leer te zijn, in elk gaatje zit er uitgedroogd product en maakt een wit stipje. Dus zijn mooie zwarte leren zetels zitten vol met witte stipjes !
Na een telefoontje blijkt hij Meguiars gebruikt te hebben.

Ik ben dus 2 uur bezig geweest dit met een tandenstokertje te corrigeren. Gaatje per gaatje !
Daarna met de Swissvax lederproducten behandeld en geen probleem gehad !
Ook zat er een glans op de zetels van het Meguiars product.
Een lederen zetels moet en matte zachte satijnen look hebben, en mag zeker niet blinken !

2de Incident:
Klant met een Audi RS4 B5
Komt toe en zegt, "je moet mijn lederen zetels niet behandelen, ik heb ze nog maar een paar weken terug gedaan"
Ik kijk en zie dat die zetels blinken en héél glad zijn !
Bij navraag bleek hij dus ook Meguiars gebruikt te hebben.
Ik heb ze dan maar even met Swissvax behandeld met een perfect resultaat als gevolg.
De klant kon werkelijk niet geloven wat een verschil het was, en ik quote. "precies of je hebt er volledig nieuwe zetels ingestoken !"

Het laatste wat je wil in een lederen zetels is dat je gaat schuiven, dus ze mogen zeker niet GLAD zijn :)

Ik wil Meguiars lederproducten niet afbreken, maar ik wil gewoon even wat ervaringen meegeven die ik (en mijn klanten) als gehad hebben met het lederproduct.

Een ander top product dat héél gelijkaardig is aan Swissvax is Gliptone Liquid Leather. Ik gebruik het ook héél vaak en andere top detailers ook :)

11 nov 2007 11:54
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat wordt oorlog. :mrgreen:

11 nov 2007 12:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Op een oorlog tussen leveranciers van schoonmaak/wax producten zitten we denk ik niet te wachten.... :?

11 nov 2007 12:07
Profiel
Bericht 
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Het kán een gunstig effect hebben op de prijs :wink:

11 nov 2007 12:12
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Er gaat hier een wereld voor mij open :roll: , ik heb nog nooit een auto gepoetst, wat is de zin hiervan? Of mis ik iets? :shock:

11 nov 2007 12:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
mike 93 schreef:
Er gaat hier een wereld voor mij open :roll: , ik heb nog nooit een auto gepoetst, wat is de zin hiervan? Of mis ik iets? :shock:

check voor en na ;)

http://www.wax-it.be/gallery/

11 nov 2007 14:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
WdePundert schreef:
Dat wordt oorlog. :mrgreen:

Nee, helemaal niet.

Maar ik deel gewoon enkele negatieve ervaringen met een product mee.
Er kunnen ook positieve zijn hé.

Zo had ik negatieve ervaringen met Swissvax Pneu.
Er is nu wel een nieuwe versie die beter is , maar het toont aan dat niemand perfect is. En dat het niet is omdat het Swissvax is en omdat zij het duurte product maken het ook het beste is.
Ik geef ook toe dat ik voor sommige zaken andere producten dan Swissvax gebruik omdat het gewoon beter of goedkoper is. Meestal gewoon beter prijs / kwaliteit.
Ik gebruik zelf producten van Meguiars, dus er zijn er ook zeker goeie bij ;)

11 nov 2007 14:34
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Het twaalfjarig bestand gaat nu in. :wink:

11 nov 2007 14:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Corvette C4 cabrio 1986 Corvette C5 Z06 2002 Camaro LT-1 1980
Bruinisse
Bericht 
Oorlog is onnodig. Maar elkaar van de juiste informatie voorzien kan zeer verhelderend werken. :wink: Daar wordt iedereen, zowel klant als dealer beter van.

Voor leren autostoelen met gaatjes patroon heeft Meguiars een speciaal produkt op de markt gebracht. Namelijk de Rich Leather Wipes. Dit zijn doekjes doordrengt met de Rich Leather lotion. Hiermee wrijf je over het leer en dus bovenlangs de gaatjes. Er komt dan geen produkt in de gaatjes terecht. Zelf uitgeprobeerd en het werkt prima! (Wat een engelen geduld moet je trouwens gehad hebben om de volgesmeerde gaatjes weer leeg te maken.)

Verder hebben we alle leer produkten van Meguiars in huis, en geen van die produkten maakt bij normaal gebruik de stoelen glad!
Maar ik heb hier ook wel eens een klant in de winkel gehad die vond dat hij een schitterend resultaat had gekregen met Meguiars. (Hij kwam er nog iets bijhalen en ik liep met hem mee naar de auto.) Toen ik vroeg
hoe hij aan die onnatuurlijk glanzende leren stoelen kwam, bleek hij er een produkt voor het dashboard op gebruikt te hebben. Dat was ook glad geworden. Op de vraag waarom hij dat had gedaan en of ik niet duidelijk was geweest in de uitleg van het produkt, was zijn teleurgestelde commentaar: "Vind je het niet mooi dan?"
Ik vraag me dan ook af of jouw klant ook wel een produkt voor het leer gebruikt had.

Ivonne

11 nov 2007 20:50
Profiel WWW
Bericht 
Swissvax Divine, kost € 1.900,00 per potje ...

11 nov 2007 21:27
PorscheForum Rookie
Bericht 
Lydia schreef:
Swissvax Divine, kost € 1.900,00 per potje ...

Divine wordt veel misbruikt in feite.

Divine wordt normaalgezien op maat gemaakt voor je wagen. Daarom is het zo duur.

Veel detailers gaan Divine gebruiken in hun details gewoon omdat ze dan kunnen zeggen dat hun wax zo duur is !

Persoonlijk vind ik de Concourso de betere wax nipt gevolgd door de Mystery.

12 nov 2007 10:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende