Auteur |
Bericht |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Is er trouwens verschil/advies tussen het behandelen van leer op het dashboard of de stoelen?
Ik gebruik voor de stoelen Meguiar's Gold Class Rich Leather (Cleaner/conditioner)
|
12 nov 2007 16:16 |
|
|
Master Ken
|
Iemand nog tips voor het wassen van de binnenruiten. Vooral de achterruit is best pittig
Vooral het advies om geen strepen te krijgen!!
Tevens zie ik ook nog graag een reactie op mijn vraag hierboven
|
19 nov 2007 13:25 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Leen/Ivonne en Wax-it.
Bedankt voor jullie bijdrage in dit draadje.
Ik heb inderdaad een aardig tijdje energie gestoken in dit draadje. Maar ik heb daarbij alleen ervaringen van anderen gebruikt. Voordat ik dit draadje schreef had ik nog nooit van kleien gehoord... (Toch weer wel, maar dan van een andere soort ) Ik heb intussen 1 keer de ervaring opgedaan met niet een door jullie genoemd product. Ik ben echter onder TL licht bezig geweest maar kan nou niet echt van mening zijn dat ik een gat in de lucht sprong van het eind resultaat. Wel mooi en glimmend, maar ik had meer verwacht. Alhoewel na het waxen regen er niet meer op blijft liggen....
Ik heb een tijdje het forum niet gevolgd en tot mijn verbazing is het weer nieuw leven in geblazen.....
Ik hoop de komende tijd het overzicht te kunnen aanvullen met jullie en de resterende input. (Nu de tijd nog even...)
@Master Ken.
Ik heb ooit een spray gekocht voor de ramen te doen wat na een minuut een soort schuim vormt. Dit kun je vervolgens afnemen met een doek. (Ik gebruik microvezel doekjes). Een prachtig resultaat... Op de ruiten !!!!
Echter de spray komt ook op de bekleding/dashboard etc. En om het dashboard etc te doen gebruik ik weer dashboard spray die de ruiten weer vies maken.... Kortom... Ik blijf ook klooien met de combinatie ruiten en dashboard/bekleding....
Is er een goed product voor het dashboard wat niet te veel glimd en je kunt smeren ipv een spray???? En ik ben ook benieuwd wat anderen gebruiken voor de ruiten....
En jij hebt een aardig stukje glas in de 993...
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
19 nov 2007 17:36 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
19 nov 2007 18:00 |
|
|
Wax-it.be
|
Een goeie ontvettende windowcleaner nemen
En een goeie tip is je ruiten binnen en buiten verschillende afwrijven.
bvb binnen vertikaal, buiten horizontaal.
Als je dan nog strepen hebt weet je of ze zich binnen of buiten bevinden
_________________________________________ Swissvax Center Oudenaarde
http://www.wax-it.be
High performance Care Care
|
19 nov 2007 19:10 |
|
|
Wax-it.be
|
Probeer eens poorboys natural look. Geeft een mooie matte look en het is een gel geen spray.
Als je toch wil gaan vernevelen kan ik je jeffs werkstatt aanraden. Geeft exact dezelfde look als porsche en audi af fabriek
mod by horn - bij voorkeur alleen de zin(nen) quoten waar je op wilt reageren ipv blind de hele post quoten. wordt er niet duidelijker op...
|
19 nov 2007 19:11 |
|
|
yohanv
|
Ik denk dat mijn voorkeur hier naar uitgaat.... Persoonlijk wil ik dus niet vernevelen.
Maar weer bedankt voor de input
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
19 nov 2007 23:18 |
|
|
SPEEDMAN
|
| | | | Wax-it.be schreef: Wel, ik heb dit wel al anders ervaren. 2 gevallen uit mijn persoonlijke ervaring met klanten. Ik moet een nieuwe boxster behandelen. (1 maand oud) Klant komt de wagen binnenbrengen en vraagt of ik even de zetels wil bekijken. Blijkt geperforeerd leer te zijn, in elk gaatje zit er uitgedroogd product en maakt een wit stipje. Dus zijn mooie zwarte leren zetels zitten vol met witte stipjes ! Na een telefoontje blijkt hij Meguiars gebruikt te hebben. Ik ben dus 2 uur bezig geweest dit met een tandenstokertje te corrigeren. Gaatje per gaatje ! Daarna met de Swissvax lederproducten behandeld en geen probleem gehad ! Ook zat er een glans op de zetels van het Meguiars product. Een lederen zetels moet en matte zachte satijnen look hebben, en mag zeker niet blinken ! 2de Incident: Klant met een Audi RS4 B5 Komt toe en zegt, "je moet mijn lederen zetels niet behandelen, ik heb ze nog maar een paar weken terug gedaan" Ik kijk en zie dat die zetels blinken en héél glad zijn ! Bij navraag bleek hij dus ook Meguiars gebruikt te hebben. Ik heb ze dan maar even met Swissvax behandeld met een perfect resultaat als gevolg. De klant kon werkelijk niet geloven wat een verschil het was, en ik quote. "precies of je hebt er volledig nieuwe zetels ingestoken !" Het laatste wat je wil in een lederen zetels is dat je gaat schuiven, dus ze mogen zeker niet GLAD zijn Ik wil Meguiars lederproducten niet afbreken, maar ik wil gewoon even wat ervaringen meegeven die ik (en mijn klanten) als gehad hebben met het lederproduct. Een ander top product dat héél gelijkaardig is aan Swissvax is Gliptone Liquid Leather. Ik gebruik het ook héél vaak en andere top detailers ook | | | | |
die boxster klant was ik dus
|
21 nov 2007 19:12 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ik ben even kwijt wat dit topic in Meetings&Evenementen doet...? Je zou verwachten dat we dus ergens met z'n allen gingen poetsen
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
21 nov 2007 20:36 |
|
|
Wax-it.be
|
Wie maakt het detailing subforum aan ?
|
21 nov 2007 20:51 |
|
|
Wax-it.be
|
| | | | SPEEDMAN schreef: | | | | Wax-it.be schreef: Wel, ik heb dit wel al anders ervaren. 2 gevallen uit mijn persoonlijke ervaring met klanten. Ik moet een nieuwe boxster behandelen. (1 maand oud) Klant komt de wagen binnenbrengen en vraagt of ik even de zetels wil bekijken. Blijkt geperforeerd leer te zijn, in elk gaatje zit er uitgedroogd product en maakt een wit stipje. Dus zijn mooie zwarte leren zetels zitten vol met witte stipjes ! Na een telefoontje blijkt hij Meguiars gebruikt te hebben. Ik ben dus 2 uur bezig geweest dit met een tandenstokertje te corrigeren. Gaatje per gaatje ! Daarna met de Swissvax lederproducten behandeld en geen probleem gehad ! Ook zat er een glans op de zetels van het Meguiars product. Een lederen zetels moet en matte zachte satijnen look hebben, en mag zeker niet blinken ! 2de Incident: Klant met een Audi RS4 B5 Komt toe en zegt, "je moet mijn lederen zetels niet behandelen, ik heb ze nog maar een paar weken terug gedaan" Ik kijk en zie dat die zetels blinken en héél glad zijn ! Bij navraag bleek hij dus ook Meguiars gebruikt te hebben. Ik heb ze dan maar even met Swissvax behandeld met een perfect resultaat als gevolg. De klant kon werkelijk niet geloven wat een verschil het was, en ik quote. "precies of je hebt er volledig nieuwe zetels ingestoken !" Het laatste wat je wil in een lederen zetels is dat je gaat schuiven, dus ze mogen zeker niet GLAD zijn Ik wil Meguiars lederproducten niet afbreken, maar ik wil gewoon even wat ervaringen meegeven die ik (en mijn klanten) als gehad hebben met het lederproduct. Een ander top product dat héél gelijkaardig is aan Swissvax is Gliptone Liquid Leather. Ik gebruik het ook héél vaak en andere top detailers ook | | | | |
die boxster klant was ik dus | | | | |
Héhé, wereld is klein
|
21 nov 2007 20:51 |
|
|
Master Ken
|
Is een Swissvax cliniq iets?
|
21 nov 2007 21:15 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ja, zoiets bedoel ik regel een grote hal, zet een hele lijn producten neer ter verkoop en laat ons onder begeleiding van de prof(s) onze wagens poetsen, ben je lekker bezig en veel moois te zien én je kunt nog lekker ouwehoeren en/of elkaar helpen.
|
21 nov 2007 21:18 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
M a r c, jouw auto is toch al gepoetst???
_________________________________________ "There is no substitude"
|
21 nov 2007 22:35 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ja, al 2x... maar is en blijft een leuke bevredigende bezigheid
|
21 nov 2007 23:07 |
|
|
yohanv
|
Het is in ieder geval niet de bedoeling geweest
Maar tzt een Swissvax icm Mequirs poetscliniq ... Wie weet ????
|
22 nov 2007 0:47 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Met Meguiars kan ik wel wat regelen. Maar dan hebben we alleen nog een goede overdekte lokatie nodig...
|
22 nov 2007 10:41 |
|
|
Counterstrike
Porsche 911 SC (A-series)Assendelft
|
Over de ruiten, hier een "Klazien uut Zalk" tip die ik kreeg van de oudere generatie. De ruiten scoonmaken met spiritus of een ander ontvettend goedje, en dan nawrijven met oude/nieuwe kranten. Deze verwijderen het laatste restje vet/vuil.
Probeer maar eens, werkt echt goed !
|
22 nov 2007 23:21 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Een poetsmeeting gaat er volgens mij dus niet komen... lauwe reacties in ieder geval
|
10 dec 2007 12:59 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Dit jaar hebben wij 2 poetskliniqs georganiseerd en voor volgend jaar staat er weer eentje op de agenda.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=12971
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
10 dec 2007 14:02 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
zet ons maar weer op de lijst voor een sessie
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
10 dec 2007 14:12 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ergens op 1 April komen wij met een voorstel.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
10 dec 2007 14:33 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Voor de schoonste ruiten gewoon na het wassen met een prop kranten over het glas wrijven. De Telegraaf schijnt het meest te glimmen.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
25 dec 2007 12:37 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Me2
|
25 dec 2007 18:51 |
|
|
Master Ken
|
|
28 dec 2007 1:30 |
|
|