Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 20:42

Antwoord op onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Poetsen, Ja alweer :-) (Een overzicht) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
nog geen
Nieuwegein, Utrecht
Bericht 
Heb er soms nog nachtmerries van :lol: :lol: :lol: :lol:

11 jan 2008 19:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
EriC4C schreef:
Boyd schreef:
Zal vanavond nog wat toevoegen.

:res: ..... maar voor je (nog meer ;)) in herhaling valt: eerder al hier op het forum :idea: :salut:

Er is al veel over geschreven, maar Boyd vertelt het net weer eventjes anders dan de overige pogingen. Maak je verhaal af. Ik lees het met veel interesse en heb er zeker weer wat meer van opgestoken. :roll: :wink:

12 jan 2008 14:41
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Inderdaad een interessant verhaal en wat mij betreft er zeker mee door gaan, maar of ik zelf al die stappen toe ga passen :?:

12 jan 2008 14:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
nog geen
Nieuwegein, Utrecht
Bericht 
Ok, ik zal even ingaan op waxen. Wat iedereen kent.

Hier zijn een hele hoop producten voor te koop, maar ook bepaalde behandelingen bij dealers!. Laat ik die eerst even uit het leven helpen

De zogenaamde Teflon/pantser lagen (waxoil,FLON4000,waxguard etc). Dat is met name marketing/sales (met name de naam teflon,ik doe zelf ook die opleiding, maar dat staat er even buiten :lol:) Vaak proberen dealers deze optie te verkopen voor heel veel geld. Hier verdienen ze grof op naar mijn mening. Paar vrienden die ik van het poetsen ken en die deze behandelingen bij dealers doen spreek ik regelmatig.

De inkoop prijs is stevig maar dan nog zit er een hele flinke marge op. Ook verschilt de prijs van €250 tot 800+ voor een en dezelfde behandeling. Het meeste werk zit hem in de voorbereiding van de lak. Als dat niet goed gebeurt dan blijf je dat altijd zien. Eventuele hologrammen en swirls behoren dus proffesioneel weg gewerkt te worden voordat de lak beschermd wordt. Echter laat dit bij veel bedrijven de wensen over. Het moet allemaal snel snel in plaats van goed de tijd te nemen en een perfect resultaat af te leveren.

(De lak moet worden gepolijst en voorbereid op de beschermlaag. Zoals ik hiervoor al heb geschreven, echte glans en reflectie krijg je niet door alleen een wax maar door de voorbereiding. Als je voorbereiding niet deugt dan is het eindresultaat ook niet 100%)

Vaak worden deze behandelingen verkocht met een garantie voor 36 maanden voor nieuwe auto's of 24 voor 2e hands wagens. Enige wat je hoeft te doen is onderhouden met hun speciale shampoo's ed.

Het resultaat van die zogenaamde teflon lagen zijn prima, maar veel te duur voor een "sealant". Grappig detail van deze PTFE (PolyTetraFluorEthyleen oftewel teflon lagen), niets houdt er op, dus waarom zou het hechten op je lak?. Nu zal je denken maar mijn Tefal pan heeft dat ook!, klopt maar dit wordt onder hoge temperatuur ingebakken. En dat gebeurt niet op de laklaag van je auto. Dus bij mij is nog steeds het nut van een teflon behandeling (behalve commercieel) niet bewezen.... Heb al heel wat mensen gehad die deze laag eraf willen omdat ze niet tevreden zijn met deze laag. Even kleien of goede paintcleaner en de laag is eraf! Tevens vind ik dat je het mooiste resultaat behaald met een goede (carnauba) wax! Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur :wink:

Pre-wax
Een wax geeft niet de meeste glans, ik krijg veel te horen, jah ik heb mijn auto gewaxed en na een week ziet hij er al weer uit als een &($&$. Daar zit een kern van waarheid in. Als jij waxed over een vieze laklaag, welke weinig hechting biedt zal je minder lang schik hebben van deze laag. Je zal dus na een korte tijd al weer buiten staan, druk bezig met je auto. Wat tot ergenis kan leiden tot het vrouwlijk schoon waarmee je samen woont :lol:

Het belangrijkste zit hem in de voorbereiding van je laklaag voor een wax of sealant. De beste voorbereiding is helemaal het stappenplan te doorlopen. Dus kleien, paint clean(s)er & polish. Dan is de lak helemaal klaar om een goede beschermlaag te krijgen, en deze voor een langere tijd te behouden. Nou doe je dit niet elke week en kan je dus als je wilt bij een volgende beurt de lak met paint clean(s)er behandelen en dan is de laklaag weer klaar voor een beschermlaak. Een goede voorbereiding geeft de ware glans en bescherming van een laklaag
Producten die dat doen
-Swissvax Cleaner Fluid
-Meguiars Paint Cleaner
-Zymol HD Cleanse
-Dodo Juice Lime Prime - Pre wax

Sealant
Ik heb het net al even gehad over langdurige beschermlagen. Een sealant is een syntetische vorm van wax (om het even kort door de bocht uit te leggen). Deze hebben de eigenschappen om erg lange bescherming te bieden. Deze zogenaamde sealants bestaan uit polymeren en acryl. Hierdoor leveren ze een langdurig, glad en glanzend resultaat. Dit is handig voor de gene die niet veel tijd aan hun wagen willen besteden maar toch een mooi resultaat willen hebben.

Goede sealants zijn
-Wolfgang Deep Gloss
-Meguiars M21
-Carlack68

Wax
Dit is het punt wat iedereen kent! Waxen. Iedereen is begonnen met de groene schilden wax met gouden dop :wink: Of een andere vorm in de naam van valma of sonax. Op het gebied van wax zijn er de laatste jaren een hele hoop innovaties geweest.

Om bij de basis beginnen, je hebt vaste waxen (paste) en je hebt vloeibare. Mijn voorkeur gaat uit naar vaste waxen, maar dat vind ik. :wink: De basis van de waxen is de laatste jaren flink veranderd, maar het belangrijkste vooruit gegaan!. De beauty waxen, de schilden waxen ed laat ik buiten beschouwing omdat deze gewoon weg een kat in de zak zijn. Ik zie mijn buurman regelmatig hard boenen op een heel wit uitgeslagen auto, en dan sta ik altijd even hard te lachen. :twisted:

De mooiste resultaten krijg je met een wax waarin carnauba het hoofd bestandsdeel is. What the hack is carne nog wat!. Carnauba is een wax soort die uit de bladeren van een carnauba palm (Copernicia prunifera) komen. Die heb je in 2 harde vormen, witte en gele. Gele is de meest voorkomende, de witte is een gebleekte versie :wink: Ze winnen deze wax door op de bladeren te slaan, een intensief karwei, dus ook erg duur :cry:

Carnauba heeft de eigenschap om veel glans en bescherming te geven aan een oppervlakte. Het zit overal in! lipstick, eyeliners, hoop andere makeup, schoenpoets meubelpoets etc. Zelf op glazuren van taarten en snoep :wink: Voor auto lakken wordt deze wax gemengd met kokosnootolie,bananenolie,notenolie,bijenwas en nog veel meer vloeistoffen om zo nog betere glans en bescherming te creeren.

Een autowax met een hoog carnauba gehalte naar volume geeft in de theorie dus een nog betere glans en diepte perceptie. Met een bijbehorende bescherming. Het hoogste wat er nu te koop is op de markt, is een wax van 62% kost 15.000 euro. :wink: De hoge carnauba waxen (altijd in vaste vorm)kan je met je blote handen opbrengen! :P Vloeibare carnauba was kan nooit zo geconcentreerd zijn als een vaste wax :wink: vanwege de bestandsdelen die een wax vloeibaar moeten maken en houden. Dit hoeft niet te betekenen dat een vloeibare wax slecht is.

Je waxkeuze is dus erg belangrijk, wil je lange bescherming? Of wil je wel 1 keer in de maand even bezig zijn. Dat zijn allerlei keuzes die erg belangrijk zijn. Ik heb hier verschillende waxen staan, (9 uit mijn hoofd). Met elk een specifieke kenmerk. Maar meeste zijn in vaste vorm, en bezitten carnauba.

Merken die dit soort kwaliteit waxen leveren
- Meguiars
- Swissvax
- Zymol
- Collonite
- Dodo Juice
- Vele anderen

Mijn favo's
- Dodo Juice lijn - Hoge kwaliteits waxen met lange duurzaamheid en natte glans. Deze zijn er in harde en zachte vorm. De 4 types zijn afhankelijk aan het kleur type. (licht, warm, donker, allround)
- Chemical Guys Petes 53% Carnauba naar volume (hele natte glans, minder tot redelijk lang merkbaar
-Meguiars M16 (mooie glans, blijft redelijk lang merkbaar)
-Victoria Concours - Combinatie van bovenstaande)
-Swissvax lijn (zelf niet in bezit, maar weet heel goed wat het doet aangezien een vriend van mij niks anders dan dat gebruikt :wink: De prijs is voor mij te hoog )

Zo zijn er nog heeel heeeel veel merken! Het is belangrijk dat je je goed orienteerd, wat voor lak heeft je auto. En ook belangrijk wat voor kleur. Een zwarte kleur zal mooier worden met een bepaalde toevoeging van een bepaalde olie. Idem met metallic. Hiervoor zijn speciale exclusieve waxen te koop welke de gemiddelde poetser denk ik weinig kan schelen omdat die soms meer als 40 euro kosten dus ik zal daar niet verder op ingaan :wink: De kleurwaxen bij de allesverkopers zijn echt BS! en weggegooid geld. Ik kan daar nog heel ver op ingaan maar dat is niet de intentie. Het is btw ook een fabeltje dat een metallic laag weinig onderhoud nodig heeft, of een speciale wax. Een metallic lak heeft net zoveel onderhoud nodig als een uni lak.

Als je iets gebruikt waar je tevreden over bent dan moet je dat blijven gebruiken :P Een goede wax koop je niet bij een halfords, maar bij een shop waar mensen er verstand van hebben. Helaas zijn dat er niet veel... Gelukkig hebben we Leko ook hier op het forum.

Nu over tot de techniek van het aanbrengen
ZO MIN MOGELIJK!!!!!, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Alles wat wit uitslaat is eigenlijk residu wat niks doet en eigenlijk weg gegooid product is! Zonde, want je gebruikt maar heel weinig. Je kan beter 2 dunne lagen aanbrengen als 1 dikke ( en als je slechte wax gebruikt slaan je rubbers ook nog eens wit uit). Enfin, zo dun mogenlijk opbrengen.

Wat heb je nodig?
- Je wax of sealant
- Foam Applicator Pad of blote handen bij speciale waxen
- Microfiber doek

Ik zie veel mensen nog met een oud t shirt, of laken poetsen. FOUT! het neemt een hoop product op, en uiteindelijk komt er niet veel meer op je lak en je handen worden vies. Veel onregelmatigheden ed! :? Gebruik een foam applicator en je kan een even en mooie waxlaag opbrengen. Op een gegeven moment heb je voldoende wax of sealant in je pad zitten dat je niks extra meer hoeft toe te voegen en dus voordeliger uit bent!. Vloeibaar of vast, het moet er vasaline/doorzichtig uitzien!. Eventueel 2 lagen voor een nog betere laag!

Wanneer is mn wax/sealant klaar?
Je leest wel eens verhalen dat mensen hun wax wel een hele dag hebben laten curen. Dat klopt een wax moet curen. (polish, cleaners ed niet). Een waxlaag moet hechten als het ware, maar niet zo lang. Je pakt een schone vinger en haalt die over je gewaxte oppervlakte. Is het daaronder helemaal crystal helder en glanzend! Dan kan je je wax afnemen met een goede Microfiber doek. Is het smerend, beetje vettig dan moet de wax nog even curen!, en dan na een paar minuten weer dezelfde test doen totdat je wel het juiste resultaat hebt ;) Dan kan je het afnemen.

Koop goede doeken speciaal voor poetsen (meguiars, sonus,ed) Want die zijn daar voor ontworpen. Laten een stof en krasvrij resultaat achter, en nemen in verhouding tot action doeken veel meer op. Poetskatoen, oude lappen, doe het niet :wink: . Mf doeken kan je veelvoudig gebruiken. Even in de wasmachine! en ready to use again! :P

12 jan 2008 20:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
nog geen
Nieuwegein, Utrecht
Bericht 
Nog een how to lederen interieur reinigen en onderhouden

Er zijn voldoende producten om te kiezen, van goedkoop tot duur. Sommige werken echt, andere werken op je zenuwen. De meeste zijn echt rommel en laten een vettige smerige film achter welke eigenlijk alleen nog meer beschadigend vuil aantrekken.

Ik ga nu niet zeggen dat je van product moet veranderen, want als je iets gebruikt wat voor jou werkt dan moet je dat blijven gebruiken.

Waarom "clean and condition"?

Je achterste is geparkeerd op een duur en mooi uitziende stoel. Je zweet en schuurt er vuil in. Het verliest ook zijn natuurlijke olien door de effecten van zonlicht en airco systemen!. Laat je het ongemoeid wordt het droog, stijf en op den duur gaat het scheuren.

Wat ik zou kopen
Aparte Leather Cleaner
Aparte Leather conditioner

Gebruik:
Het geheim om het beste resultaat te krijgen, is simpelweg warmte. Koude stoelen zorgen ervoor dat een product eigenlijk waardeloos is. Je zal merken dat het leer de middelen niet absorbeert en er alleen op blijft zitten. Beste conditie is op een zomerdag, of stoelverwarming of als je lef hebt een fohn.

Stappenplan
* Stofzuig je stoelen, zorg dat al het vuil uit de naden en stiksels verdwijnt dmv een stevige kwast
*Neem de stoelen af met een terrytowel en warm water (als het echt vies is APC 1:20)
* Gebruik de cleaner, breng het op met een doek, en werk het in met een zacht nagelborsteltje. Niet schrobben, maar klein circulerend de cleaner in het leer werken (eerst teststukje doen om te kijken of je niet beschadigd)
* Laat het voor ongeveer 15 min zitten en neem het residu af met een vochtige doek. Dit blijf je herhalen totdat je doek niet meer viezer wordt en schoon achter blijft.
*Geef het de tijd om grondig te drogen.
* Breng de conditioner op (warm leer), met een terrytowel en werk het in. * Laat dit zitten met een minimum van een uur, met voldoende warmte in de auto.
*Afnemen met een vochtige doek - Job done
* Let op dat je met heldere producten werkt zodra je geperforeerd leer hebt. Anders ben je even bezig om dat weg te krijgen :wink:

Simpel als dat!, Onthoudt, het is niet een wipe on wipe off en rij maar weg product. De conditioner heeft tijd en warme nodig om geabsorbeert te worden. Hierdoor krijg je de OEM look van het leer terug.

Maak je leer 2 a 3 keer per jaar echt goed schoon, en condition het elke maand.

Zal binnenkort paar foto's toevoegen van hoe of wat!

12 jan 2008 20:08
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Bericht 
Thankx Boyd, was weer interessant om te lezen. 8) :wink:

14 jan 2008 17:56
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
Dat over warme stoelen klinkt logisch, heb er echter nooit zo over nagedacht. De volgende keer zal ik het ook eens zo doen. Bedankt.

14 jan 2008 18:01
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
drknauf schreef:
enthousiast

Afbeelding

waarvan van die miljoenen spinnewebben op de deur :shock:

Beeeeeeheeestjes.... nee.. dat was een combo van wasstraat en een ruk uitgevoerde protechbehandeling :D

14 jan 2008 18:45
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Boyd schreef
Citaat:

Er zijn voldoende producten om te kiezen, van goedkoop tot duur. Sommige werken echt, andere werken op je zenuwen. De meeste zijn echt rommel en laten een vettige smerige film achter welke eigenlijk alleen nog meer beschadigend vuil aantrekken.

Ik ga nu niet zeggen dat je van product moet veranderen, want als je iets gebruikt wat voor jou werkt dan moet je dat blijven gebruiken.

Ik heb een vraagje voor idereen : Ik heb van een klant , een spuitbus gekregen , Granger's Footware conditioner , voor het leer in de auto .
Is er iemand die het uit wil proberen :?: B.V. in een lease auto .
Als het goed werkt kan ik het voor weinig aanbieden . D.W.Z. kostprijs , ik hoef niets hieraan te verdienen .

14 jan 2008 19:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
nog geen
Nieuwegein, Utrecht
Bericht 
jeroenoop schreef:
Boyd schreef
Citaat:

Ik heb een vraagje voor idereen : Ik heb van een klant , een spuitbus gekregen , Granger's Footware conditioner , voor het leer in de auto .
Is er iemand die het uit wil proberen :?: B.V. in een lease auto .
Als het goed werkt kan ik het voor weinig aanbieden . D.W.Z. kostprijs , ik hoef niets hieraan te verdienen .

Voor wat ik zo terug vind is het speciaal voor wandelschoenen.??

http://www.bever.nl/artikelen/ecatalog/ ... onditioner

Ik zou er inderdaad eerst mee testen op een onzichtbaar stukje. Autoleer is totaal anders als banken en kleding. Belangrijkste is dat het de juiste olien weer terug in het leer worden gebracht.

14 jan 2008 20:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
@ Boyd , Mischien ben jij wel de persoon die het uit kan proberen , immers je woont in de buurt .

14 jan 2008 20:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
nog geen
Nieuwegein, Utrecht
Bericht 
jeroenoop schreef:
@ Boyd , Mischien ben jij wel de persoon die het uit kan proberen , immers je woont in de buurt .

Ik wil het best uit proberen, alleen wil ik het dan dmv een duurtest doen. Normaal test ik van alles op mijn 155 of de S60 van mn vader. Echter is de S60 niet meer. :cry: Dus ik heb even geen duurtest object om het te testen. Maar sta altijd open om iets uit te testen :P

16 jan 2008 17:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
nog geen
Nieuwegein, Utrecht
Bericht 
Dankzij Pieter het volgende in huis. Is hetzelfde als P21S maar dan met P naam erop :lol: P21S kan ik niet aankomen vanwege bepaalde regelementen :?

Afbeelding

17 jan 2008 17:58
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Edit: Volledige quote incl. afbeelding van direct bovenstaande post verwijderd. :idea:

En wat kun je hiermee?

17 jan 2008 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
nog geen
Nieuwegein, Utrecht
Bericht 
Velgenreiniger welke een erg laag zuurgehalte heeft maar toch de kracht veilig te reinigen :P

17 jan 2008 22:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Boyd, mooi stukje.

17 jan 2008 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
nog geen
Nieuwegein, Utrecht
Bericht 
Vandaag de Porsche 911 van Paul verzorgd. De wagen heeft in het verleden een behandeling gehad welke niet echt geslaagd was. Dit zag je terug in de vorm van hologrammen en swirls.

Vanochtend om 9 uur begonnen en ik was om half 4 klaar. Pieter (pvdh op dit forum) kwam nog even meehelpen waarvoor dank :P

Stappen van vandaag:
Velgen met Wheelbrightner
Banden met All Purpose cleaner
Wielkasten met All Purpose cleaner
Infoamen met Super Snow Foam/Hyperwash/M62
Wassen, 2 emmers, washmit
Afspuiten
Drogen met Miracle Dryer
Quick Clay icm Last touch
Nodige onderdelen demonteren (koplampringen ed)
Plastic delen tapen met 3M tape (3434 serie)
Rotary - SFX2 - Mezerna P91L
Exentrisch - Groene lake country pad - Dodo Juice Lime prime
Wax - 2x Dodo Juice Purple Haze
Ramen met Meguiars Glasscleaner
Banden en rubbers in Swissvax Pneu
Wielkasten met All Seasons Dressing
Leder interieur met Gliptone Cleaner en Conditioner
Foto's :P

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Wassen
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Voorbereiden
Afbeelding Afbeelding

Resten van een vorige beurt :?
Afbeelding

Demonteren
Afbeelding Afbeelding

Polijsten
Afbeelding Afbeelding

Pre wax
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Na waxen :P
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Thx voor het lezen :P

22 jan 2008 21:07
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Nou, dat ziet er in elk geval op de foto's smetteloos uit. :shock:

Kun jij in zilver ook zo'n diepe glans krijgen :?: :mrgreen:

22 jan 2008 21:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Holy smack wat een spiegel! Knap werk hoor.

22 jan 2008 21:23
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
PaulusdB schreef elders...
Citaat:
Ik ga je bellen, Boyd.
Er staat hier een glanzende 964 verscholen onder een minder geslaagde
'Teflon-behandeling'. Waarschijnlijk haal jij 'm d'r wel uit tevoorschijn.
Groet, Paul(us).

De complimenten aan Boyd, hij heeft 'm er vandaag inderdaad uit te voorschijn gehaald.

22 jan 2008 21:31
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Wederom super resultaat Boyd. (overigens zal ik nog even reageren op je PB) :wink:

23 jan 2008 1:05
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Super, geen woorden maar daden...... 8) :wink:

23 jan 2008 1:10
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
Een prachtresultaat en idd, 100 plaatjes zeggen meer dan 100.000 woorden. :mrgreen:

23 jan 2008 14:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
mag ik hier eens een vraag stellen ?

een week of 3 terug ben ik achteruit op de parking (speciale parkingsituatie) heel zachtjes tegen een gewapende betonmuur aangereden. De onregelmatige steentjes van die oppervlak maakten enkele kleine putjes in de bumper.

ik zou dit net voor de zomer laten herspuiten samen met mijn voorbumper en mijn voorste 'motor'kap die wat steenslag hebben van de afschuwelijk slechte belgische wegen.

nu, dit zou gedaan worden door de carrossier van de Ferrari garage. Eigenaar rijdt ook met een porsche. Alleen vraag ik mij af:

als ze dit herspuiten, ga je dan effectief goed kleurverschil zien met andere niet herspoten delen zoals de deur ofzo... ?

hier ben ik wel een beetje bang voor.

23 jan 2008 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
nog geen
Nieuwegein, Utrecht
Bericht 
Thx guys, I'll keep you posted :P

SPEEDMAN schreef:
mag ik hier eens een vraag stellen ?

een week of 3 terug ben ik achteruit op de parking (speciale parkingsituatie) heel zachtjes tegen een gewapende betonmuur aangereden. De onregelmatige steentjes van die oppervlak maakten enkele kleine putjes in de bumper.

ik zou dit net voor de zomer laten herspuiten samen met mijn voorbumper en mijn voorste 'motor'kap die wat steenslag hebben van de afschuwelijk slechte belgische wegen.

nu, dit zou gedaan worden door de carrossier van de Ferrari garage. Eigenaar rijdt ook met een porsche. Alleen vraag ik mij af:

als ze dit herspuiten, ga je dan effectief goed kleurverschil zien met andere niet herspoten delen zoals de deur ofzo... ?

hier ben ik wel een beetje bang voor.

Het ligt eraan. Zilver is erg moeilijk voor de spuiter om in de juiste kleur te krijgen. Zilver wordt namelijk door de ondergrond en dikte van spuiten bepaald. Uitnevelen kan helpen maar heeft niet altijd gewenste effect. Maar aangezien het de plaatwerker van Ferrari is zal dat wel goed zitten ;).

23 jan 2008 15:11
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende