Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 8:57

Antwoord op onderwerp  [ 1052 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 43  Volgende
Toerrit Porsche en Ferrari - 30 maart 2008! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Veen
Bericht 
Bart,inderdaad,er zijn wel enkele bezitters superzuinig op hun bolide dat klopt.Op 30 Maart zullen we geen sneeuw,ijs of pekel meer op de weg hebben,dus ik kom beslist.Van eventuele regen deins ik niet terug.Als je je auto schoonmaakt wordt 'ie toch immers ook nat?
Nogmaal Bart,ik vind het jammer dat je er deze keer niet bij kunt zijn.Had je er graag bij gehad.We gaan zeer zeker binnenkort weer eens afspreken.Dan maken we er maar een mini Porsche/Ferrari meeting van.

Groeten van Arie.

14 feb 2008 18:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
We gaan dit weekend de rit uitzetten, Arie. Ik hoop dat hij medio volgende week op papier staat, zodat jullie hem kunnen uitproberen.

We zullen goed op de hobbels letten :lol:

Overigens loop ik ook direct even bij Mac en AC naar binnen om e.e.a. af te stemmen.

14 feb 2008 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Marcel B. schreef:
Albert, jij kunt wel gelijk aanschuiven bij de Ferrari's met dat rode ding van je :cherry:

Ja Ferrara rood :D

14 feb 2008 18:49
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Marcel B. schreef:
We zullen goed op de hobbels letten :lol:

Dank, ook namens de andere GT3 bezitters. :wink:

14 feb 2008 18:50
Profiel WWW
Bericht 
Thanks, Stephan. Er zijn ook nog aardig wat turbo's bij, dus we gaan het goed in de gaten houden :salut:

14 feb 2008 19:04
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Bwa, heb je in die omgeving toch een serieus probleem. De laatste paar jaren hebben ze er toch een flink aantal BIJ gelegd, bij degene die al aanwezig waren.

Ervaringen met het AC zijn perfectos, de Mac zou ik links (letterlijk) laten liggen in deze... :!:

14 feb 2008 19:38
Profiel Facebook 
Bericht 
We regelen verder niets, PaSCal. Iedereen moet voor zichzelf weten waar ze eventueel iets te eten of te drinken willen halen.

Ik ben gelukkig ook redelijk thuis in de mooie weggetjes in die contreien, dus we gaan met veel plezier ook deze rit uitzetten.

Laatst bijgewerkt door Marcel B. op 14 feb 2008 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.

14 feb 2008 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Veen
Bericht 
Marcel,een goed idee van je.Ik ga ervan uit dat de rit perfect uitgestippeld zal worden door jou. Niels en ik zullen dan met de Ferrari een proefrit gaan maken.
Graag wil ik toch hierbij alle Porscherijders die zich nog aan wilden melden voor deze meeting het advies geven zich toch op te geven dmv het aanmeldingsformulier dat Niels op zijn site heeft staan.Er komt dan in ieder geval een 'reservelijst'. Op volgorde van binnenkomst kunnen we dan altijd nog bekijken of er nog enkele rijders bij zouden kunnen.Dit zal dan wel in goed overleg met de organisatie gebeuren.

Het is wel fijn om te zien dat er zoveel interesse bestaat voor deze rit.

14 feb 2008 22:16
Profiel Facebook 
Bericht 
Op het Ferrariforum wordt het volgende vermeld:

Citaat:
Daarbij is het zo als een dergelijk evenement al dan niet op een openbare parkeerplaats gehouden gaat worden lijkt het mij om dan toch de gemeente even te waarschuwen en een vergunning aan te vragen zodat je (eventueel)een verkorte 1 dags evenementenverzekering kan afsluiten. Dit i.v.m. een eventuele aansprakelijkheidsstelling.

Volgens mij is op deze openbare parkeerplaats de Wegenverkeerswet van toepassing en heeft het geen zin om een evenementverzekering af te sluiten ivm aansprakelijkstelling.
Volgens mij is een vergunning ook niet nodig zo lang er geen hinder plaatsvindt van de openbare orde.

Kan iemand hier iets over roepen?

14 feb 2008 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Staat mij iets bij dat je voor een mannetje of 25 of meer bij elkaar al een evenementenvergunning nodig hebt. Vind ik op zich vreemd, want iedere keer als ik me met mooi weer op het strand van Scheveningen neetpoot en om me heen kijk.... "Zouden al die mensen een evenementenvergunning hebben aangevraagd???" :roll:

15 feb 2008 1:55
Profiel
Bericht 
Dit heb ik er nog over kunnen vinden bij een bepaalde gemeente over de omschrijving van een evenement waarvoor een vergunning nodig zou kunnen zijn:

Citaat:
Een evenement is kort gezegd het geven van een vertoning, het ten gehore brengen van muziek, het houden van een feest of wedstrijd of het houden van een braderie. Voorbeelden van Bloemendaalse grote evenementen zijn: gezamelijke strandfeesten, koninginnedag, Achmealoop, grote sportevenementen en de Jaarmarkt.

Het gaat om onder andere activiteiten die in de openbare ruimte worden gehouden of in voor publiek toegankelijk gebouwen en de daarbij behorende erven plaatsvinden. Of waarvan verwacht wordt dat de activiteit gevolgen heeft voor de openbare orde of voor de veiligheid of gezondheid, die vaak veel publiek trekt. Andere activiteiten die als klein evenement worden aangewezen zijn buitenactiviteiten die geluidsoverlast zouden kunnen veroorzaken en activiteiten waarbij straten kunnen worden afgesloten.

15 feb 2008 9:25
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Als we met z'n allen achter elkaar rijden sluiten we natuurlijk wel de straten af :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: en het zou natuurlijk wat geluidsoverlast kunnen geven met al die open pijpen. :wink: :wink:

15 feb 2008 10:11
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Heb een paar keer met de gemeentes gebeld (voor de jubi's) en het gemeld en gevraagd of je er een vergunning voor nodig hebt. Na de derde "ach, zolang u het verkeer of de openbare orde niet verstoord, heeft u geen vergunning nodig hoor meneer". Maar dan heb je het in elk geval gemeld. Gewoon notitie maken van het gesprek (incl. persoon waarmee je gesproken hebt), voorkomt gezeur achteraf toch?

En nee, files voor een parkeerterrein van mensen die komen kijken, verstaan ze niet onder verstoren van het verkeer ;)

Heb pas 1x een vergunning geregeld, en dat was voor het parkeren in Breda (op de Harleydag destijds). Was voornamelijk omdat je daar waar wij stonden zowieso niet mag parkeren :cheesy: (vergunning is toen overigens door de Harleydag geregeld!)

15 feb 2008 11:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
996 carrera 4S
Bericht 
paSCal schreef:
Heb een paar keer met de gemeentes gebeld......

misschien is het ook wel verstandig om het bij de plaatselijke Politie te melden. blijven ambtenaren hé

15 feb 2008 12:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Weten ze meteen wanneer ze de flitspalen moeten opstellen... :roll:

15 feb 2008 14:08
Profiel
PorscheForum Rookie
996 carrera 4S
Bericht 
GhostRider schreef:

dat weten ze ook wel als je niet belt :oops: maak je daar maar geen zorgen over

15 feb 2008 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 c2
beverwijk.
Bericht 
P.V.L. schreef:
GhostRider schreef:

dat weten ze ook wel als je niet belt :oops: maak je daar maar geen zorgen over

er zal vast 1 van de :twisted: KLPD :twisted: mee lezen voor een tv progamma
kunnen ze weer scoren.

15 feb 2008 18:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Bericht 
Naja...
Kunnen we weer kijken wie de hoogste bekeuring heeft, en wat de tussenliggende tijden van het flitsen zijn, net als vorige keer rondom Leusden... :roll: :twisted:

15 feb 2008 20:26
Profiel
Bericht 
Er is wel 1 verschil....Op de rotonde vóór het AC kun je drie kanten uit en ik ga natuurlijk niet vertellen welke kant en hoe de rit gaat lopen.

Heb geleerd van de afgelopen problemen (in de publiciteit) met het de wetsdienaars.

Ook in mijn eigen rit heb ik voor deze werkwijze gekozen.

15 feb 2008 20:48
Profiel
Bericht 
vanmiddag met Ingrid AC Meerkerk binnengestapt en een leuk gesprek gehad met de assistent-bedrijfsleider, die ook helemaal autogek is.

Het was geen probleem om onze meeting bij hen op het terrein te houden, maar we moesten zelf regelen dat we bij elkaar kwamen te staan. Dat is best lastig omdat alle klanten door elkaar parkeren.
Toen opperde hij dat de carpoolplaats aan de andere kant van de weg misschien een optie zou zijn voor de meeting. Op zondag staan er nagenoeg geen auto's.
We hebben even geteld en we kunnen er ca 80-85 auto's kwijt. De bezoekers kunnen dan parkeren op de parkeerplaats van het AC.

Hij zou zorgen voor wat extra personeel omdat er toch circa 200 mensen komen en ze waarschijnlijk ook wel wat willen nuttigen.

Gelijk gevraagd naar eventuele vergunningen. Daar had hij nog nooit over gehoord. Het is een openbare parkeerplaats met alle normale verkeersregels.

Daarna de rit uitgezet. We zijn ongeveer 10 keer omgekeerd in verband met (voor de Ferrari's) te hoge hobbels.
Volgens mij hebben we nu een leuke rit in elkaar gefreubeld, maar gezien het aantal malen dat we opnieuw hebben moeten beginnen met de kilometertelling willen we de rit eerst volgende week nog een keer rijden alvorens hem uit te zetten aan de Ferrari-boys om te testen.

Tot zover even de belevenissen van vandaag.

16 feb 2008 19:16
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Marcel B. schreef:
We hebben even geteld en we kunnen er ca 80-85 auto's kwijt.
:shock:
Niet zoals jij parkeert :cheesy:

(nee, zonder dollen, 80 auto's op dat terreintje? Of hebben ze het uitgebreid?)

16 feb 2008 19:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Sturen jullie mij ook even een routeboek? 8) :wink:

16 feb 2008 19:39
Profiel WWW
Bericht 
Terreintje is niet uitgebreid volgens mij, maar we hebben de parkeerplaatsen geteld.

Ennuhh...voor deze keer parkeer ik mijn auto op 1 parkeerplaats 8)

16 feb 2008 19:51
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Lekker breed parkeren net als bij het pannenkoekhuis. ff wat asfalt bij storten?? :D

:wink:

We zullen ons inhouden en wat strakker insturen :zwbl:

16 feb 2008 20:19
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
AvdT schreef:
Sturen jullie mij ook even een routeboek? 8) :wink:

Op sturen doen we niet, zorg maar dat je erbij bent, maar wel met een ferrari, want Porsches zijn er inmiddels in overvloed. Trouwens, volgens mij heb je een tijd geleden nog "vrienden"gemaakt die in het bezit zijn van een Ferrari, ze zijn van harte welkom. :pig:

16 feb 2008 22:41
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 1052 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 43  Volgende