Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 13:49

Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Mijn Porsche zit in elkaar. (schade) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
veel succes wim . ik had die mooie cabrio van jou graag eens gezien, maar wat ik zo lees wordt hij alleen maar mooier als hij klaar is

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

26 maart 2008 22:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
ships, wim. hier zijn echt geen woorden voor:

Weer een calibra met schade. :tongue: :tongue: :tongue:

nee ff zonder dollen. veel sterkte, jammer net voordat het zomer en meeting seizoen begint.

26 maart 2008 23:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Das ruim geen 'lauwe shit' :(

Sterkte gewenst.
Misschien heb je mazzel, Calibra rijders hebben geen goede reputatie.

CJ

26 maart 2008 23:19
Profiel
Bericht 
Afbeelding Afbeelding

Schade lijkt op eerste zicht meet te vallen, maar na inspectie op de brug is het volgende naar buiten gekomen.
Draagarm krom, wiel loopt duidelijk naar buiten, ophanging lijkt nog in tact maar word nagemeten.
Thermostaat + leidingen heeft opdonder gehad, leidingen geknakt.
Fusch velg beschadigt en stukjes uit.
Spatscherm naar binnen en boven onder de kap geplooid, daardoor gaat deur slecht open en dicht.

Calibra kon niet meer rijden, alle polyester zooi lag eraf en radiator kapot.

26 maart 2008 23:35
Bericht 
Auw! Dat doet pijn zo'n schade aan je Porsche. Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat het toch hoofdzakelijk oppervlakkige schade is. Sterkte er mee, Wim!

26 maart 2008 23:38
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
F*ck-a-d*ck, Wim.

Naar mijn mening betekent voor de Opel het van rechts komen niet dat je
op andermans kosten botsautotje mag gaan spelen. Er is ook nog zoiets
als het overige verkeer niet in gevaar brengen en kunnen stoppen binnen
het te overziene gedeelte van de weg. Dus iets van 50-50 schuld?

Veel succes met de beslommeringen die je er mee hebt.

26 maart 2008 23:43
Profiel
Bericht 
Afbeelding Afbeelding

Dit was dus de situatie, ik stond stil voor een auto van rechts voorrang te verlenen, toen die weg was zag ik niks meer en trok op, het enige wat ik daarna hoorde was een doffe klap, en dat was het.
Hij op de foto is het, stapt uit en gaat op zijn gemak een shagje draaien. 8)

Wat vinden jullie nu van de stand van de Calibra. :?:

26 maart 2008 23:57
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Calibra had wel zijn lichten aan :idea: Dat is mijn "worst nightmare", op een gegeven ogenblik een auto over het hoofd zien en vol in de zijkant geraakt worden. Vader van een vriend van mij is op die manier aan z'n einde gekomen tijdens een vakantie notabene :(

27 maart 2008 0:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
lijkt toch wel overzichtelijk kruispunt. reed die calibra erg hard?

27 maart 2008 0:09
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
De bestuurder lijkt wel een jochie van 16 :shock: Moet toch stevig doorgereden hebben, om na de aanrijding zover op het kruispunt te belanden!

27 maart 2008 0:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Klinkt misschien vreemd, maar bij het lezen van je topic en zien van de foto's bekruipt mij het idee dat de aanrijding misschien niet onopzettelijk is geweest. :roll:

Ookal heb je voorrang, je hoort een kruising met gepaste snelheid te naderen.

Sommige mensen doen dit om verzekeringsgeld op te strijken. Hun auto lappen ze daarna zelf op...

27 maart 2008 0:14
Profiel
Bericht 
wolf schreef:
lijkt toch wel overzichtelijk kruispunt. reed die calibra erg hard?

Dat is net het punt, die vrouw die bij Rita in de zaak geweest is vertelde dat hij als een gek van de Rabo parking weg reed.
Heeft het ongeluk niet zien gebeuren, maar hoorde kort na dit gezien te hebben (wegrijden van parking) de klap.

27 maart 2008 0:21
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Waar zijn de remsporen van de Opel?

Ik gok op: nergens.

"Roekeloze gozer raakt onschuldige voorbijganger."

27 maart 2008 0:51
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Zonde van je schade, maar dat komt vast weer helemaal goed...

Dat was trouwens de laatste originele Calibra ter wereld, zonder tupperware! Misschien wilde de bestuurder zo wat sneller sparen voor een voorspoiler?

27 maart 2008 1:56
Profiel
Bericht 
Tja, inderdaad een rare situatie, die Calibra zo ver op het kruispunt.

Oh, en voorrang héb je niet, hè, voorrang moet je krijgen ... Zo staat het letterlijk!

27 maart 2008 7:10
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Sterkte Wim, ziet er niet zo best uit. Vindt het wel een vreemde manier om je zoon aan het werk te houden :wink:

Gelukkig alleen blikschade, nu hopen dat alles op een keurige manier opgelost wordt. Succes :wink:

27 maart 2008 8:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Citaat:
Waar zijn de remsporen van de Opel?

Ik gok op: nergens.

"Roekeloze gozer raakt onschuldige voorbijganger."

Zag ik ook al. Helemaal geen remsporen?
Beetje vreemd gezien je bij een snelheid van 50 nog wel enigzins zou moeten kunnen remmen/slippen toch?(of zijn Calibra's met een dergelijk ABS uitgerust dat ze geen sporen achterlaten :roll: )

Citaat:
Klinkt misschien vreemd, maar bij het lezen van je topic en zien van de foto's bekruipt mij het idee dat de aanrijding misschien niet onopzettelijk is geweest.

Gebaseerd op het verhaal van ontbreken remsporen zou dit goed kunnen. Andere mogelijkheden die ik mij kan voorstellen:
1.Bestuurder Calibra trok hard op en had geen reactietijd meer om te remmen(roekeloos rijden wellicht?)
2.De bestuurder van de Calibra was bij het aanrijden op de kruising bezig met andere zaken dan op de weg te letten(lees: een sjekkie draaien, muziek aanzetten, etc.) en heeft jou daardoor simpelweg niet gezien.

Ik vind in ieder geval dat jij er zelf aardig rustig onder blijft en verder niet speculeert over jouw eigen gedachten wat betreft de oorzaak. Ik hoop dat het onderzoek goed gedaan wordt(dat mag je toch verwachten met de verzekeringspremies van tegenwoordig).

Ben benieuw naar de uitkomst enhoop dat deze niet te lang op zich laat wachten.

( Persoonlijk hoop ik dat jij de schade vergoed krijgt en dat je zoon dit mag opknappen, heeft uiteindelijke iedereen er benefit van. Je zoon een goed eerste project onder zijn eigenaarschap, jij een auto waarvan je zeker bent dat hij goed gemaakt is).

In ieder geval goed dat er niemand gewond is!

27 maart 2008 9:47
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Lydia schreef:
Oh, en voorrang héb je niet, hè, voorrang moet je krijgen ...

Hetzelfde gaat op voor "gelijk". :idea: :wink:

Jammer dat de politie inderdaad in dergelijke gevallen niet meer komt kijken. Ik hoop voor je dat de verzekering het op basis van de verklaringen en foto's uitzoekt, want de situatie ziet er wat mij betreft dubieus uit (geheel los van het feit dat het een Calibra betreft!!). Het feit dat je allebei dezelfde verzekering(smaatschappij) hebt is wellicht niet motiverend voor ze om er (veel) energie in te stoppen, dus ik zou zelf (via tussenpersoon?) aandringen.

27 maart 2008 10:44
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Met alle respect, maar die Calibra hád gewoon voorrang! Voorrang verlenen is een van de zwaarste verplichtingen die we kennen in het huidige verkeersrecht en verkeerspraktijk! De regel 'voorrang heb je niet, voorrang moet je krijgen' is er eentje die je veel hoort in de 'volkmond', maar is bezijdens de waarheid...

Om 'deelschuld' bij de Calibra-rijder neer te kunnen leggen, zul je het veronderstelde te harde rijden aan moeten tonen. Kun je dat niet aantonen, ben je -volledig- het haasje! En terecht, naar mijn mening!

Ik vind het nogal bout gespeculeer dat de Calibra-rijder de schade opzettelijk zou hebben veroorzaakt, te hard zou hebben gereden of anderszins aansprakelijk zou zijn voor het ontstaan van de schade...

27 maart 2008 10:54
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Hey Wim, zie dit topicje nu pas. Balen zeg :!:

Denk wel dat Speedy gelijk heeft - Calibra kwam van rechts op een gelijkwaardige kruising - jouw schuld. Helaas. Tenzij he dronken was of zo, maar zo ziet hij er niet uit op de foto.

27 maart 2008 10:59
Profiel WWW
Bericht 
Als je mijn eerste bovenaan leest schrijf ik ook dat ik zowiezo fout ben, hij komt van rechts. :idea:

Het punt is alleen op de manier hoe en wat, maar dat laat ik de verzekering uitzoeken, geluk is dat ik All riks verzekerd ben. :D

Druk maak ik mij er ook niet om, wat heb je daar aan, :roll: is gebeurd dus zal op de blaren moeten zitten. :lol:

Is verder al geregeld bij verzekering, dat de expertise bij Timo zijn baas gedaan word morgen, en hij de reparatie mag doen.

@EriC4C, dit vond dus mijn tussen persoon ook, en zal het proberen aan te vechten door de foto's.

27 maart 2008 11:52
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
tja het is zeker vreemd.jij reed al voor de straat en hij moet jou dus gezien hebben.het is een overzichtelijke kruising zo te zien.
sterkte met de hele handel.

gr anton964

27 maart 2008 12:03
Profiel
Bericht 
Echt klote! :cry: Succes met het weer opbouwen!

En als je opzettelijk schade wil rijden doe dit dan tegen een Fiat Multivlaai en niet tegen een P!!! :wink: (Niet dat ik hiermee bedoel dat er daadwerkelijk opzettelijk iemand is aangereden!!! 8) )

27 maart 2008 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Wim, ik vind het erg sneu voor je en zou het zelf niet willen meemaken; all risk of niet.
Ik hoop dat je wagen terug in de oorspronkelijke staat hersteld wordt. Ik heb hem nooit gezien maar het lijkt wel een beauty.

In Belgie is er nu een nieuwe wet, dat diegene die van rechts komt ALTIJD voorrang heeft, zelfs al is die eerst gestopt !! Als die terug vertrekt en jij rijdt door dan ben je nog de pineut. Vind het maar een rare regeling. Dus gewoon wachten en alles laten passeren wat van rechts komt :roll:

27 maart 2008 21:23
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
jampie schreef:
In Belgie is er nu een nieuwe wet, dat diegene die van rechts komt ALTIJD voorrang heeft, zelfs al is die eerst gestopt !! Als die terug vertrekt en jij rijdt door dan ben je nog de pineut. Vind het maar een rare regeling. Dus gewoon wachten en alles laten passeren wat van rechts komt :roll:

Heb me laten vertellen dat wij het enige land waren waar dit nog niet zo was.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 maart 2008 21:48
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende