Auteur |
Bericht |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Enne, jullie weten het misschien wel, het is wat meer werk (zeker als je zoals ik een roll-over bar in je auto hebt ), de GPS ontvanger onder je hoede(n)plank voor de beste ontvangst.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
07 okt 2008 18:40 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja daar heb je met een Tomtom (naast alle andere voordelen ervan) geen last van .
Overigens Marino ook niet, want hij kan 'm gewoon onder (of in) de middentunnel plaatsen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 okt 2008 18:47 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Aah ja, Tom Tom (ik schud meewarig mijn hoofd) had ik ook op mijn PDA en los van al het geklooi met kabeltjes e.d. die niet fatsoenlijk en/of netjes weg te werken zijn werkte de TT ook nog eens regelmatig niet
En dan ook nog eens op het verkeerde moment, juist als je ergens af moest slaan en dan natuurlijk niet eerder dan tig km verderop pas kon keren
Nee hoor, geef mij maar een vast ingebouwde navi
En met het GAL signaal rekent deze ook nog eens de route verder door als je eens in een tunnel geen GPS bereik hebt.
Go go Becker Cascade go
|
07 okt 2008 19:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zalig zijn de onwetenden
Geen geklooi met kabeltjes met een TTGO. Het apparaat werkt bij mij al vele jaren probleemloos en véél beter dan de ingebouwde systemen die ik heb mogen ervaren (geen Becker). Intelligente routeberekening in geval van weinig of geen GPS-signaal zoals bijvoorbeeld in een tunnel werkt ook al járen uitstekend op een TTGO. Rijbaan assistentie is ook erg handig!
Daarnaast is het bijvoorbeeld ook erg handig als je kunt worden geattendeerd op flitspaallocaties en dat je het apparaat ook kunt gebruiken als je (tijdelijk) in een andere auto rijdt.
Ieder zijn meug.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 07 okt 2008 19:38, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 okt 2008 19:35 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Idd, laatste generatie TT werkt prima, in de Porsche, in de BMW, in de ...
En altijd de meest actuele kaartupdates, flitslocaties en fileinformatie.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
07 okt 2008 19:37 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Dat is allemaal wel zo, maar ik vind TT e.d. gewoon niet zo 'porsche', als je begrijpt wat ik bedoel. 'No offense' naar iedereen die er wel graag mee werkt, idereen moet uiteraard doen wat hij wil, maar ik wil graag proberen het interieur een beetje orgineel te houden (ik weet het, in '94 was er helemaal geen navi....). Ga als ik mijn auto (eindelijk ) vrijdag kan ophalen zo snel mogelijk naar mijn caraudio dealer toe om een keus te maken tussen de cascade en indy versie van B. Kan in de eventuele tussentijd nog gebruik maken van mijn garmin zumo die ik op de motor gebruik... wordt vervolgt!
|
07 okt 2008 19:58 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Heb de originele Porsche radio/cd speler erin en alleen als ik een "onbekende" route moet rijden gaat de TomTom mee. Da's in minder dan 20% van alle ritten. Veel origineler wordt het niet.
|
07 okt 2008 20:11 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
De foto is niet zo goed en laat ook nog het oude systeem zien, maar geeft een indruk. Heb er nu een TOM TOM met zuignap opzitten die ik op een plastic onderplaatje vastzet. Dit ondeplaatje zit weer gelijmd en met vier
schriefjes op de originele console net boven de telefoonhouder die weer aan de carkit is aangesloten. Het bevalt goed.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
07 okt 2008 23:08 |
|
|
horn
PF #57
|
aha... met schriefjes... dát had ik niet bedacht ziet er wel netjes uit. Ik doe als MarkS - af en toe de TTG erin en de rest van de tijd bekende routes rijden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 okt 2008 23:13 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Becker, alleen een Becker hoort in een Porsche....vind ik
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
08 okt 2008 0:14 |
|
|
zuugnap
|
wederom een bevinding is niet weerlegbaar ..... schuwelijke view zoon TAMTAM in de auto tegen de ruit genapt!! Yuk!! doe dan zoals Mr B of die tuner die ik voorbij zag komen ... laatst spotte ik nog een Aston met zon nap tegen de ruit HOE durven ze t! mja erger me echt niet maar verwonder mezelf!!
|
08 okt 2008 8:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dank je. Ook een nette oplossing inderdaad. Mijn carkit zit niet op zo'n "bult" dus in mijn geval kan dat niet. Ik niet en kan daardoor helaas ook geen Solisto gebruiken toch?
Of op een schijf die midden op het dashboard is gelijmd .
Ik ben het helemaal met je eens en dus heb ik het anders opgelost.
|
08 okt 2008 8:49 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ding hoeft niet tegen de ruit. Vriendin (of vriend) meenemen en die de TT in de hand geven.
|
08 okt 2008 13:33 |
|
|
zuugnap
|
zag er vanmorgen nog een vrouw mee rijden in weet ik veel wat voor een merk doos .... die had em bijna boven het dashboard hangen mag dat zomaar??? bedoel boven haar klokkies Maar ze reed al een jaar zo zonder problemen ... ik zei lekker blijven rijden zo dan toch niet dan? In mn eerdere box had ik een alpine met gewoon info in de display zelf geen toeters en de orginele radio heb ik hier nog liggen die becker ... zo'n klapding is ook niet Je v H ... en inderdaad er is genoeg ruimte om em weg te werken er zijn ook leuke dubbel dins .... mischien is dat iets
|
08 okt 2008 14:22 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Bij "Blik op de weg" stelden ze het gebruik en met name het plakken van zo'n Navi op de voorruit aan de kaak.
Aangetoond werd dat er een behoorlijke blinde vlek in het gezichtsveld van de bestuurder optreed.
Het werd zelfs gevisualiseerd en ik moet zeggen, het aangetoonde resultaat was wel een beetje schokkend om niet te zeggen rijp voor enige discussie.
Je zal maar als fietser van rechts komen, denkend dat je voorrang krijgt. De fietser was gedurende een flink stuk niet of nauwelijks zichtbaar.
Voorrang heb je, maar of je er wat aan hebt als je onder een auto ligt . . . .
|
08 okt 2008 17:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad.
Nogmaals: iedereen moet vooral het navigatiesysteem kiezen dat het beste bij zijn eisen/wensen past. Om echter aan te (blijven) geven niet voor een TTGO te kiezen, omdat je de plaatsing ervan tegen de ruit zo afschuwelijk vindt .
Meerdere personen in dit topic hebben een TTGO en (bijna) allemaal voor een alternatieve plaatsing gekozen, omdat (ook) zij het er allemaal mee eens zijn dat een zuugnap tegen de ruit is.
|
08 okt 2008 18:27 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Inderdaad
Heb zelf zowel ('n aantal) Becker(s) als 'n TT ...
TT (720T) doet z'n werk goed en naar behoren ....
Becker staat IMO veel beter in 'n Porsche - en is redelijk makkelijk in te bouwen en aan te sluiten ... software is (voor eigen gebruik) te copieren
TT is erg handig om mee te slepen - om evt. vanachter je bureau al 'n route te plannen ... als je van "mooie plaatjes" houdt is 'ie ideaal
|
08 okt 2008 19:06 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
|
11 okt 2008 19:53 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Heb ik ook, werkt bijna altijd feilloos (soms maakt hij er echt een puinhoop van).
_________________________________________ Ben ff weg....
|
11 okt 2008 20:14 |
|
|