Auteur |
Bericht |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Forummers die opeens verdwijnen...
Ik heb,sinds ik op PF kom gemerkt,dat er zeer veel "hit and run"topics gestart zijn! Eelco,BB76 enz.! Wat mij ook opvalt,is dat er forumleden zijn,die door een paar(of 1!) mensen het plezier ontnomen wordt om hier nog door te gaan! Wat ik zeer triest vind,want iedereen moet toch zijn mening kunnen uiten! Ik zeg verder niks,missen jullie niemand? Ik wel
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
06 nov 2008 3:07 |
|
|
mr.burns993
|
dat krijg je als er met enige regelmaat reacties van je worden geveegt, of worden genegeerd.
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
06 nov 2008 3:09 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Volgensmij cleanen de mods regelmatig PF-ers die lange tijd niets van zich hebben laten horen. Kijk maar eens naar je PF nummer, dat wil nog wel eens verschuiven. Hier wordt zeker naar gekeken.
Wat betreft het vertrek van trouwe bezoekers, is inderdaad al vaker voorgekomen. Of dit komt door dezelfde personen is voor mij een vraagteken. Het blijft erg jammer als een trouwe bezoeker ineens vertrekt vanwege een onenigheid of iets anders.
|
06 nov 2008 8:18 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Als trouwe bezoekers vertrekken om onenigheid is dat jammer. Deels komt dat door de betrekkelijke anonimiteit van een internetforum. Geschreven woorden komen soms toch anders over dan dezelfde zin in het echte leven waar het verhaal compleet wordt gemaakt door lichaamstaal. Ook is het makkelijker om veilig achter je toetsenbord je bewoordingen wat harder uit te drukken dan je normaal zou doen.
Voor wat betreft nieuwelingen die het na een paar posts al voor gezien houden: Ja, in sommige gevallen terecht, personen die lid worden en een domme vraag (ja, ze bestaan) stellen. Of die gelijk hoog van de toren blazen. Die zouden met dat gedrag ook in het echte leven al snel buiten de boot vallen bij een sportteam of iets dergelijks.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
06 nov 2008 8:52 |
|
|
horn
PF #57
|
ach ja, het forum is soms net de echte boze buitenwereld.
ik kan er echt niet mee zitten. van mij hoeft - bijna - niemand weg. als mensen zich hier gedragen, mogen ze wat mij betreft de rest van hun leven elke dag langskomen. als mensen zich misdragen, worden eerst betreffende posts aangepast of geveegd en in principe volgt er een pb waarschuwing cq uitleg. als er dan niets wijzigt kan idd een ip-ban worden 'opgelegd'. Gebeurt echt hoogstzelden, volgens mij gemiddeld nog niet eens 1x per jaar.
Het gebeurt natuurlijk ook dat mensen bij binnenkomst iets aantreffen wat ze niet verwachten. Dat kan voor iedereen anders zijn. Kerel schrikt zich de tandjes en komt niet meer terug. So be it
Verder heb ik hier voornamelijk mensen meegemaakt die uit eigen beweging verdwijnen. Lijkt me hun eigen keus. Er gebeuren ook zaken die niet openbaar op het forum gebeuren. Pb's, emails, persoonlijke ruzie's etc. Hebben wij meestal geen weet van, hou ik ook liever zo.
Ik begrijp niet precies op wie je doelt Arenarood, maar ik mis niemand vooralsnog. Op een forum als dit geldt 'mensen komen, mensen gaan' en dat zal altijd wel zo blijven.
Oja, Mr Burns - ik kan me niet heugen dat hier iemand vertrokken is omdat zijn posts steeds geveegd werden... Tenzij ze niet door de beugel kunnen.
Mocht ik het verkeerd zien, hoor ik het graag.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 nov 2008 9:01 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik begrijp niet helemaal waar je naar toe wilt. BB76 is een troll (mooi dat hij weg is dus). En ja: andere mensen stoppen met posten maar dat doen ze toch echt zelf!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 nov 2008 9:30 |
|
|
de klassieke 912
Porsche 912 1965 en 1969 Boxster 986S
|
Zelf ben ik ook moderator op het forum van het 912 register en moet zeggen dat we zelden ingrijpen. Dit omdat het gewoonweg niet nodig is (behalve racistische, seksistische taal en reclame) Nu weet ik ook wel dat de toon hier af en toe wat pittiger is als op ons forum, maar begrijp de ingrepen en slotjes niet altijd. Zoiets lost zichzelf m.i. meestal vanzelf op. Sommige mensen maken zichzelf belachelijk op een forum en zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Hebben wij ook nog eens wat leuks te lezen ...
_________________________________________ 912 Register Nederland - de site voor liefhebbers van de klassieke PORSCHE 912
|
06 nov 2008 9:46 |
|
|
cabrio wim
|
|
06 nov 2008 9:51 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Goh, de een zal langere tenen hebben dan de andere denk ik....
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
06 nov 2008 9:52 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
?Que pasa?
Geef dan tenminste openheid over de reden, nu is het allemaal erg onduidelijk
Wel jammer, vaak nuttige en leuke bijdragen.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
06 nov 2008 10:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Inderdaad. Geef gewoon aan wat er aan de hand is. Ik heb Zuug een mail gestuurd om hem te vragen wat er aan de hand is. En ik moet zeggen ik weet het niet. Openbaar (als in: op PF) is er volgens mij weinig gebeurd?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 nov 2008 10:31 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Veel mensen vormen een mening zonder alle feiten te kennen. In het hierboven genoemde geval heeft wel het een en ander gespeeld maar er is voor gekozen dat niet naar buiten te brengen. Persoonlijk interesseert me dat ook heel weining en is dat het goed recht van de betrokkenen en dat moet je respecteren. Dat iemand dan vervolgens zelf de keuze maakt weg te gaan is een geheel vrije keuze en daar kan je als buitenstaander slecht over oordelen.
Zoals Horn al zegt, het forum is een afspiegeling van de maatschappij en dus vind je ook hier allerlei pluimage mensen. En dat we allemaal Porsche gek zijn wil nog niet zeggen dat we allemaal hetzelfde in elkaar zitten (gelukkig).
Laat mensen vrij om te komen en te gaan en het is inderdaad aan de moderators om zo nu en dan de vervuiling tegen te gaan en in te grijpen wanneer discussies uit de hand lopen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 nov 2008 11:22 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Jammer dat het zo moet eindigen voor Zuug.
Dank voor je verduidelijking Maurice, nou weten we (deels) waar de schoen wringt.
Ik zal zijn mooie plaatjes wel missen !
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
06 nov 2008 11:38 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
he, da's nieuw voor mij
ik dacht eerst aan 911-lover maar dat is al een tijdje geleden maar zuugnappie, vreemd....
maar goed, forum is als het echte leven, met plezierige mensen erop en minder plezierige (net als de topics ).
weet niet wat voorgevallen is maar zie het te regelen middels een PB ofzo zodat de rest lekker kan blijven genieten van je geoha ed.
je was zeer actief hier dus dat geef je niet zomaar op lijkt me zo, kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er zoiets heftig is gebeurd wat je dit deed besluiten...ik wacht af zuug
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
06 nov 2008 11:40 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Wat je hier op het forum ziet zie je ook op andere forums, MSN, Hyves en zelfs mail, je mist bij discussie en geschillen een heel belangrijk deel van communicatie, namelijk de non-verbale. Opmerkingen worden volkomen verkeerd geinterpreteerd omdat men de geschreven tekst te letterlijk neemt of een heel ander verwachtingspatroon heeft bij hetgeen geschreven wordt. Het lijkt er soms op dat zowel mensen die een topic starten of erop reageren dat niet door hebben. Cynisme wat je in de echte wereld direct herkent komt op een forum soms regelrecht bot en onbeschoft over. En daar komt nog bij dat sommige mensen het zelfs leuk vinden om overal bot op te reageren
|
06 nov 2008 11:55 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja jammer dat hij weg is maar ja dat is zijn keus.het had waarschijnlijk anders gekunt.hij rijd zondag dan ook niet mee heb ik begrepen.
anton964
|
06 nov 2008 11:56 |
|
|
John
Cayenne
|
ik sta helemaal achter de woorden van Harald....
tis idd. hier net de gewone boze wereld..
Je vind het hier leuk of niet.......
Sommige mensen nemen de moeite om afscheid te nemen, hier een paar voorbeelden van redenenen van sommige die minder of helemaal niet meer actief zijn.
- Mensen die uit nieuwsgierigheid kwamen, en geen Porsche hebben
- puur 1 of 2 technische vragen stelden
- bij verkoop Porsche (grootste deel)
- afkicken vanwege forumverslaving
- geen tijd meer hebben
- en door het PF geblokkeerd, is in de afgelopen 5 jaar 3x voorgekomen, en geloof me dan hebbie het echt te bont gemaakt (bedreigingen, irriteren etc.)
Zelf stel ik me de topic vraag vaak....zeker mensen van het eerste uur mis ik, ik ken me zo een stuk of 10 forummers noemen die in den beginnen erg actief waren (we hadden wel is een meeting met 10 man, en dat was het hele forum) en met stille trom zijn vertrokken......jammer.
Het vertrek van Zuugnap is zijn keus, maar meneer heeft het bij enkele forummers niet makkelijk gemaakt, en ik weet ook nog niet alles.
|
06 nov 2008 12:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
zijn vaak mensen die heel snel heel veel gaan posten en dan teleurgesteld raken dat het forum toch anders is dan de echte wereld...
_________________________________________ oud is beter
|
06 nov 2008 12:24 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat is vaak het probleem Wolf. Mensen associëren het forum en andere digitale communicatiemiddelen vaak met de 'echte wereld'.
En zoals Peter 993 ook al schrijft, op een forum kun je moeilijk emoties overbrengen. En dat kan soms naar beide zijde verrassende effecten opleveren. Iemand de op het forum een gouden gozer is blijk je in het echt niet mee overweg te kunnen en mensen die op het forum heel bot kunnen overkomen blijken in het echt hele toffe mensen te zijn.
Daarom probeer ik ook altijd om niet te emotioneel op posts te reageren al jeuken de vingers soms
Ik vind het mensen echter wel sieren als zo om welke reden dan ook netjes afscheid nemen. Ik kan John zijn teleurstelling daarin wel begrijpen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 nov 2008 12:55 |
|
|
Wimpie77
|
Het zegt niet heel veel, maar met die leuke emoticons kan je vaak aangeven in welke hoedanigheid je het duidelijk maakt!
Met andere woorden:
"Zo wat een mooie Porsche "
"Zo wat een mooie Porsche "
Nogmaals het is niet alles, maar het zegt wel iets...
Vandaar dat sommige nog even benadrukken van er stond wel een achter en een !
_________________________________________ * * *
|
06 nov 2008 13:03 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Helaas worden zelfs de emoticons vaak verkeerd gebruikt of begrepen.
Dus het blijft opletten.
|
06 nov 2008 13:24 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
volgens mij heb ik iets gemist hiero, lees vrij frequent het forum (elke dag ) maar blijkbaar is/was er iets gaande...'hoezo niet makkelijk gemaakt ':?:
nu wordt ik toch wel een beetje nieuwsgierig, wellicht wat licht in de duisternis John:?:
voor de rest kan ik me in jouw woorden wel vinden al ben ik blijven hangen na mijn verkoop van de 3.2
ben je dan forumverslaafd of niet
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
06 nov 2008 14:54 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Off Topic: misschien een domme vraag, maarrehh..Wat is in 's hemelsnaam een troll? Ik neem aan dat hier niet zo'n klein lelijk mannetje bedoeld wordt, waar ze in zweden zo gek op zijn?!
On topic: Ik vind het erg jammer als "vaste bezoekers" afhaken om vervelende redenen, maar zolang ik niet alle details ken kan ik er niet over oordelen. Mij valt ook dat sommige actieve leden ineens verdwenen lijken te zijn (Torig?). Ik ga er dan maar vanuit dat ze daar hun redenen wel voor hebben, internet is nou eenmaal vrijblijvender dan een echte vriendschap.
|
06 nov 2008 14:57 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Behalve het forum is er ook nog iets "out there" en niet alles wordt hier op het forum uitgespeeld. Ik ken ook niet alle details en sterker nog, ik wil ze niet eens weten. En dat mensen er voor kiezen om dat verder niet breeduit op het forum te posten is hun goed recht en daar zul je respect voor moeten hebben. Ik denk dat het aan de betrokkene is om eventueel openheid van zaken te geven en niet aan de mensen die het niet vanuit de eerste hand kunnen in dit geval.
Voor smeuige verhalen klik hier
|
06 nov 2008 15:08 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ik bedoelde oa ook Torig,die altijd zeer actief op het forum was! Floep,weg
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
06 nov 2008 15:24 |
|
|