Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 12:57

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Devils son schreef:

Ik zit in de politiek en waar jij het vandaan haalt dat ik geen lange-termijn denker ben ontgaat mij.

Voorlopig constateer ik dat jij niet schroomt om onware stellingen te poneren en als je daar dan op gewezen wordt ook nog met een grote mond tegen beter weten in net te doen alsof de ander gek geworden is.

Ik weet niet in welke kringen jij verkeert, maar ik ben niet anders gewend dan daar niet mee weg te komen.

Het verbaast me niet nu jij erkent dat jij in de politiek zit....CDA soms? :evil:

Het is niet persoonlijk bedoeld, maar helaas heb ik van politici geen hoge pet op. Het zijn draaikonten, hebben niks zinnigs te zeggen en ze hebben een ongezonde dosis eigendunk en een kwaadaardige vorm van tunnelvisie.

21 nov 2008 20:42
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Yep. En alle negers zijn lui :bang:

21 nov 2008 20:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
En als je helemaal niets kunt word je moderator.

:mrgreen:

21 nov 2008 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Faster schreef:
helaas heb ik van politici geen hoge pet op.

Ik begreep eerder al dat jij van collega-advocaten, OvJ's en rechters ook al geen hoge pet op hebt. En eigenlijk weet ik alleen dat je van jezelf een hoge pet op hebt.

Het mag hoor, maar zo langzaamaan klinkt het als "de hele wereld is gek behalve ik"...

Het zal best genuanceerder liggen, maar zo komt het op mij (en ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben) over en dat kan toch niet jouw bedoeling zijn?

Laatst bijgewerkt door Devils son op 21 nov 2008 21:03, in totaal 1 keer bewerkt.

21 nov 2008 20:59
Profiel
Timeless
Bericht 
Faster schreef:
Devils son schreef:

Ik zit in de politiek en waar jij het vandaan haalt dat ik geen lange-termijn denker ben ontgaat mij.

Voorlopig constateer ik dat jij niet schroomt om onware stellingen te poneren en als je daar dan op gewezen wordt ook nog met een grote mond tegen beter weten in net te doen alsof de ander gek geworden is.

Ik weet niet in welke kringen jij verkeert, maar ik ben niet anders gewend dan daar niet mee weg te komen.

Het verbaast me niet nu jij erkent dat jij in de politiek zit....CDA soms? :evil:

Het is niet persoonlijk bedoeld, maar helaas heb ik van politici geen hoge pet op. Het zijn draaikonten, hebben niks zinnigs te zeggen en ze hebben een ongezonde dosis eigendunk en een kwaadaardige vorm van tunnelvisie.

Het is moelijk jezelf te kennen :cry:

21 nov 2008 21:01
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
horn schreef:
Devils son schreef:
Een toontje lager zou jou passen.

bijval.

Gloeiend, horn, moeten we nu 2x BIJVAL roepen :?:

21 nov 2008 21:19
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
:pig: :pig: :lol:

21 nov 2008 21:22
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ben zelf de gelukkige eigenaar van 2 huizen, gisteren het oude huis kunnen verhuren
elk nadeel... :wink:

21 nov 2008 21:33
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
horn schreef:
Yep. En alle negers zijn lui :bang:

En van snacks en bier wordt je dik... :bang:

21 nov 2008 21:41
Profiel
Groningen
Bericht 
Faster schreef:
maar helaas heb ik van politici geen hoge pet op. Het zijn draaikonten, hebben niks zinnigs te zeggen en ze hebben een ongezonde dosis eigendunk en een kwaadaardige vorm van tunnelvisie.

Zeer treffend, ik ben nog aan het oefenen voor de spiegel :wink:

21 nov 2008 22:10
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Beurs +10% maar nu zijn volgens Bloomberg de huizenprijzen echt aan de beurt....

24 nov 2008 23:45
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Maarten schreef:
Beurs +10% maar nu zijn volgens Bloomberg de huizenprijzen echt aan de beurt....

Hetzelfde bericht als enkele weken geleden in de NL pers. Totale onzin. Er zijn enkelen die de vraagprijs verlagen en vervolgens zakt volgens het bericht de gehele huizenmarkt in.

De constatering rechtvaardigt de conclusie gewoon niet. Even afgezien van wat er nu wel en niet staat te gebeuren.

24 nov 2008 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht 
Had ook in een ander topic thuis gehoord
maar het erge is dat het precies zo gegaan is
http://nl.youtube.com/watch?v=mzJmTCYmo9g&feature=related

24 nov 2008 23:54
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Mee eens. Voorbeelden van dalende vraagprijzen in bepaalde regio's. Maar dalende vraagprijzen waren er ook een jaar geleden. Het ligt er maar aan welk huis je als voorbeeld neemt.
Dat wil nog niet zeggen dat de hele markt zakt.
Ik moet wel zeggen dat ik ook veel negatieve berichten over dalende prijzen hoor en dat makelaars duidelijk harder moeten vechten voor hun opdrachten, maar dit stuk is gebaseerd op de verkeerde feiten.

24 nov 2008 23:57
Profiel
Bericht 
Radtdi schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik ook veel negatieve berichten over dalende prijzen hoor en dat makelaars duidelijk harder moeten vechten voor hun opdrachten, maar dit stuk is gebaseerd op de verkeerde feiten.

Makelaars hebben het niet goed momenteel. Maar dat is vooral omdat het aantal transacties en met name in het hogere marktsegment fiks lager is.

Het marktsegment tot en met 350K lijkt vooralsnog niet in gevaar. Ook het type woning maakt uit. De regio. Enz. enz.

Vanzelfsprekende stijgingen zijn er vooralsnog uit. Maar een volledig inzakkende markt is er nog niet. En als de banken weer wat minder op de centen gaan zitten, de tarieven weer wat naar beneden bijstellen (die ruimte is er ook), dan ziet het er ook niet echt naar uit dat de huizenmarkt zal klappen over de gehele linie.

25 nov 2008 0:13
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
of de markt in elkaar stort weet ik niet. dat hij wel heeeeel erg stroperig wordt hoor ik van vele kanten. makelaars die vakantiedagen opnemen en normaliter in een werkweek een stuk of 20 bezichtigingen doen en er momenteel niet meer dan 2 a 3 in de week hebben...

Maatje van me heeft een erg mooi apartement in A'dam Centrum (Albert Cuyp) te koop staan sinds half september. Al één kijker gehad - en géén bod... :shock:

25 nov 2008 0:14
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Tja. Aan de Cuyp wonen is leuk volgens sommige mensen maar 6 dagen per week die ellende voor deur en het lawaai vanaf 5 uur 's morgen. En dan dat voor 5k per m2...

25 nov 2008 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Je moet ontzettend naief zijn, of in een permanente staat van ontkenning bevinden, om te geloven dat de huizenprijzen geen duikvlucht maken.

We hebben al jaren op de pof geleefd, met de hoogste hypotheken van het westelijk halfrond, en met nu een wereldwijde crisis, de banken houden hun handen op de knip, mensen hebben minder te besteden, het ergste moet nog komen, mensen vrezen voor hun baan, ze kunnen hun lasten niet meer opbrengen, en kunnen hun huizen aan de straatstenen niet meer kwijt: : dat kan nooit lang meer goed gaan. Ook hier zal de huizenmarkt instorten. Het is een logische optelsom en het werkt allemaal psychologisch. De feiten waaruit blijkt dat het mis gaat, is vaak achteraf. De crisis van nu is van een heel andere orde dan van ca. 5 - 10 jaar geleden.

Er is nu een wereldwijde systeemcrisis gaande: banken die eerst zijn omgevallen, vervolgens problemen met de reele economie, bedrijven in de problemen, etc. etc, Het vertrouwen van mensen in de economie neemt af. Terwijl het ergste nog moet komen volgens de analisten. Maak je borst maar nat.

Op zich een goede zaak de afkoeling van een overspannen huizenmarkt. Nu nog afschaffing van de HRA, zodat mensen geen onverantwoorde hypotheken meer nemen.

Voor de rest: droom lekker verder.

Laatst bijgewerkt door Faster op 25 nov 2008 0:30, in totaal 4 keer bewerkt.

25 nov 2008 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
horn schreef:
of de markt in elkaar stort weet ik niet. dat hij wel heeeeel erg stroperig wordt hoor ik van vele kanten. makelaars die vakantiedagen opnemen en normaliter in een werkweek een stuk of 20 bezichtigingen doen en er momenteel niet meer dan 2 a 3 in de week hebben...

Maatje van me heeft een erg mooi apartement in A'dam Centrum (Albert Cuyp) te koop staan sinds half september. Al één kijker gehad - en géén bod... :shock:

Ben je wel eens op de Albert Cuyp geweest? Dat is een en al verloedering. Daarboven op heb je de gehele dag overlast van de markt, van heel vroeg in de ochtend al tot aan het eind van de middag met allerlei rommel en troep bij je voordeur.

25 nov 2008 0:21
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Faster schreef:
Je moet ontzettend naief zijn, of in een permanente staat van ontkenning bevinden, om te geloven dat de huizenprijzen geen duikvlucht maken.

Duss... :roll:
Voorlopig maken ze nog geen duikvlucht. Zien = geloven.

Faster schreef:
Droom lekker verder.

Ik ga zo slapen. Bedankt alvast :wink:

25 nov 2008 0:27
Profiel
Bericht 
Faster schreef:

Niet sterk om een discussie te beginnen met de constatering dat iedereen die het niet met jou eens is een malloot is...

Citaat:
We hebben al jaren op de pof geleefd,

Nederland? Dus niet. De verhouding lenen/sparen is in NL juist goed.

Citaat:
met de hoogste hypotheken van het westelijk halfrond,

Daar staat ook waarde tegenover, NL is voor het overgrote deel stedelijk gebied, enz. enz.

Citaat:
en met nu een wereldwijde crisis, de banken houden hun handen op de knip,

Vooral van invloed op het aantal verkochte woningen en niet op de prijs. Niets kunnen kopen doet de prijs niet dalen.

Citaat:
mensen hebben minder te besteden:

O? Die moet je ook even uitleggen...

Citaat:
dat kan nooit lang meer goed gaan.

Je zou ook eens wat minder kunnen nablaten van de paniekzaaiers.

Citaat:
Ook hier zal de huizenmarkt instorten.

De situatie hier is niet gelijk aan de situatie in andere landen. NL is altijd al terughoudend geweest met het verstrekken van hypotheken. Daardoor is het aantal gedwongen verkopen laag. Zo'n 2000 per jaar momenteel en de meesten nog altijd als gevolg van een echtscheiding.

Tel daarbij op dat de werkloosheid nog steeds daalt, de rente op dit moment een neerwaardse beweging aan het maken is, die de banken tzt toch zullen door laten klinken...

en er is geen enkele duidelijke reden om aan te nemen dat de prijzen zullen inkakken. Zeker ook niet omdat er een tekort is aan woningen in NL.

Citaat:
Het werkt allemaal psychologisch.

Leg mij nog wel even uit waarom iemand die niet weg moet nu zijn huis voor fiks minder gaat verkopen?

Citaat:
Droom lekker verder.

Kom eerst maar eens met een overtuigend verhaal.

25 nov 2008 0:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Radtdi schreef:
Faster schreef:

Duss... :roll:
Voorlopig maken ze nog geen duikvlucht. Zien = geloven.

Dan kan het te laat zijn :mrgreen: :mrgreen:

Droom lekker verder.... :lol:

25 nov 2008 0:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Devils son schreef:
Faster schreef:

Niet sterk om een discussie te beginnen met de constatering dat iedereen die het niet met jou eens is een malloot is...

Citaat:
We hebben al jaren op de pof geleefd,

Nederland? Dus niet. De verhouding lenen/sparen is in NL juist goed.

Citaat:
met de hoogste hypotheken van het westelijk halfrond,

Daar staat ook waarde tegenover, NL is voor het overgrote deel stedelijk gebied, enz. enz.

Citaat:
en met nu een wereldwijde crisis, de banken houden hun handen op de knip,

Vooral van invloed op het aantal verkochte woningen en niet op de prijs. Niets kunnen kopen doet de prijs niet dalen.

Citaat:
mensen hebben minder te besteden:

O? Die moet je ook even uitleggen...

Citaat:
dat kan nooit lang meer goed gaan.

Je zou ook eens wat minder kunnen nablaten van de paniekzaaiers.

Citaat:
Ook hier zal de huizenmarkt instorten.

De situatie hier is niet gelijk aan de situatie in andere landen. NL is altijd al terughoudend geweest met het verstrekken van hypotheken. Daardoor is het aantal gedwongen verkopen laag. Zo'n 2000 per jaar momenteel en de meesten nog altijd als gevolg van een echtscheiding.

Tel daarbij op dat de werkloosheid nog steeds daalt, de rente op dit moment een neerwaardse beweging aan het maken is, die de banken tzt toch zullen door laten klinken...

en er is geen enkele duidelijke reden om aan te nemen dat de prijzen zullen inkakken. Zeker ook niet omdat er een tekort is aan woningen in NL.

Citaat:
Het werkt allemaal psychologisch.

Leg mij nog wel even uit waarom iemand die niet weg moet nu zijn huis voor fiks minder gaat verkopen?

Citaat:
Droom lekker verder.

Kom eerst maar eens met een overtuigend verhaal.

Wat voor kranten lees je eigenlijk?
Het lijkt erop alsof je op een of ander eilandje leeft afgesloten van nagenoeg alle vormen van communicatie.

Ik blaat niemand na, ik gebruik mijn gezonde verstand en kijk goed om me heen. Velen zagen dit al aan komen. Maar ja .... kop en zand verhaal.

Laatst bijgewerkt door Faster op 25 nov 2008 0:36, in totaal 1 keer bewerkt.

25 nov 2008 0:34
Profiel
Bericht 
Faster schreef:

Is het antwoord op die vraag van belang voor jou om een fatsoenlijke onderbouwing van jouw stelling te produceren?

25 nov 2008 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Devils son schreef:
Faster schreef:

Is het antwoord op die vraag van belang voor jou om een fatsoenlijke onderbouwing van jouw stelling te produceren?

Lees dan eens verder :idea:

25 nov 2008 0:37
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 99  Volgende