Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 dec 2024 13:54

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
2de 944 bekeken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 2de 944 bekeken
Vorige weekend ben ik men 2de 944 gaan bekijken.

rode Porsche 944 type II
Bj 1988
158700Km
Telefoon velgen
Ingebouwd alarm (niet werkend)
Manueel geschakeld

De 3de en huidige eigenaar heeft de wagen nu 5 jaar in zijn bezit en is nog steeds gekeurdvoordagelijks gebruik. Hij gaat weg wegens te duur (tax, verzekering). Onderhoudsgeschiedenisis beschikbaar van 1ste eigenaar (steedss binnen geweest bij Porsche dealer) van de 2de eigenaar is er totaal geen historie beschikbaar (50000Km -> 118000km).

Op 118000Km izijn de distirbutieriem en voorremen vervangen. Remschijven en blokken achteraan dienen nog vervangen te worden. Tevens alle 4 banden binnen dit en een 2000Km.

De wagen heeft steeds binnen gestald gestaan en rijd nog zeer regelmatig.

Mankementen die ik opgemerkt heb:

- Achterbumper sluit niet helemaal aan op carrosserie

- Lak heeft toch wel wat aandacht nodig vrij veel kleine blutsjes en krasjes maar niet tot blanke laag.

-Ster in voorruit

-Servopmop is onderaan vettig, tevens de 2 leidingen van de pomp. Bij het volledige rondraaien van het stuur bij draaiende motor klinkt er een gierend geluid.

-In het koelvloeistofreservoir is er een geel-bruine aanslag op de wanden.

-Gaspompjes moterkap en koffer versleten

-Interieur: Bestuurderzetel beschadigd, barst in dashboard tussen contact en knob voorruitverwarming, vloermat passagier weg gesneden (niet nat), zonneklephouder kapot, Luchtblazer regelknop slipt door. Pookrubber kapot, kabel om motorkap te openen hangt los.

-Achteruitrijlichten werken niet, elec spiegels ook niet.

Heeft ook eens remvloeistof gelekt, waarneembaar aan kapotte lak onder remvloeistofreservoir.

Achteraan op de cardanas aangekoekte olie en uitlaat lekt.

Voor de eerste keer ook eens met een 944 gereden. Geen overdreven trillingen, niet in idle (900rpm) ook niet tijdens het rijden. Tijdens het op of af schakelen regelmatig 3 korte schokjes. Remmen deed hij nog meer dan behoorlijk, ondanks de staat van de achterremmen.

Prijs 3500euro onderhandelbaar, inclusief 2 fuch velgen.

Fotot's komen nog

Laatst bijgewerkt door herky04 op 04 dec 2008 22:34, in totaal 1 keer bewerkt.

04 dec 2008 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht Re: 2de 944 bekeken
herky04 schreef:
-Bij het volledige rondraaien van het stuur bij draaiende motor klinkt er een gierend geluid.

De hele tijd tijdens het ronddraaien, of als je het stuur volledig een kant op hebt gedraaid? Als je namelijk gewoon aan het einde bent, dan maakt hij dit geluid. (944s '87) Tenminste, volgens mij is dit normaal.

04 dec 2008 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Het geluid is er de hele tijd tijdens het draaien. Als je stopt met draaien, stop het geluid ook.

04 dec 2008 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Ik had ook direct het gevoel dat er nog héél wat kosten te maken zijn. Had ook een minder goede indruk dan de 1ste 944 die ik gezien heb, de kans is dan ook héél klein dat ik hem koop!

Hier toch nog de foto's:

http://users.telenet.be/jottier/

04 dec 2008 23:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Als ik zo de foto's kijk zit er idd nog wel wat werk aan. Mijn indruk is dat de auto gewoon 20 jaar gebruikt is, verder gewoon zijn onderhoud heeft gehad maar meer ook niet. De prijs is niet hoog maar persoonlijk vind ik hem te duur voor wat ik op de foto's heb gezien. Veel roest op de onderkant valt mij op. Verder het kapotte interrieur hebben een hoop. Ik ben er toen bij 5/6 wezen kijken en allemaal kapot interrieur. Veel roest en een heleboel werk. Maar als je maar geduld hebt dan is er ook is deze prijsklasse een goede 944 te vinden.

05 dec 2008 11:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Heb er ondertussen nog 2 staan om te bezichtigen.

Een gewone rode 944 van 88 met 102000Km. Steeds onderhouden bij porsche garage maar staat nu reeds 1 jaar stil. Wordt verkocht wegens overlijden door zoon (die zoals hij zelf zegt helemaal niets of niets van auto's afweet) Verklaard misschien de prijs die hij er voor vraagt 7000euro.

En nog een witte S2 met net nieuwe distributieriem en waterpomp (5750eur)

Ik ben benieuwd wat we te zien gaan krijgen

05 dec 2008 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Als de witte S2 aftermarket S2/turbo bumpers heeft (zie o.a. naden), laten staan. Is een bekend knutselproject.

05 dec 2008 22:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Re: 2de 944 bekeken
herky04 schreef:
Heeft ook eens remvloeistof gelekt, waarneembaar aan kapotte lak onder remvloeistofreservoir.

Meer waarschijnlijk lomp ontlucht of teveel bijgevuld en overgestroomd bij het terugdrukken van de remzuigers bij het vervangen van de blokken.

06 dec 2008 1:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Gerlderland
Bericht 
Is dit niets voor je?

http://www.stuurmanclassiccars.nl/index.php?id=2&uid_voorraad_details=1048&sorteer_op=&merk=22

06 dec 2008 15:48
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Wat een bruine zooi daar beneden. Heeft ie die 158K kms alleen maar in de winter gereden? :roll:

Als ik bij mijn garage eens een 944 op de brug zie staan valt mij meestal juist het ontbreken van roest op.

06 dec 2008 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 

Ik ben op zoek naar een Type II'tje. Misschien zelfs een S2.

07 dec 2008 19:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]