Auteur |
Bericht |
Jorn
Friesland
|
Lijkt mij een puik idee!
Edit: heb je daar een helm voor nodig?
_________________________________________ Porsche. There is no substitute
Sideways is also forwards
|
17 dec 2008 20:20 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Niet verplicht - maar wel verstandig
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
17 dec 2008 22:11 |
|
|
Jorn
Friesland
|
Ik zal is kijken, ga met de trein dus misschien een tikkie onhandig
|
18 dec 2008 8:38 |
|
|
Keezzz2Fast4You
Barneveld
|
CPZ is altijd erg leuk!
Als iemand een passagier kan gebruiken uit de omgeving Barneveld (Amersfoort of Ede) hoor ik het graag.
Gratis foto's KUCH
_________________________________________ http://www.keesbunk.nl
My flickr
Laatst bijgewerkt door Keezzz2Fast4You op 21 dec 2008 13:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 dec 2008 21:52 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Yes, net een accu geleend van een Porschemaatje en hij startte gewoon in 1 keer. Volgens mij is m'n oplader niet goed. Anyway, mijn accu staat nu bij hem en ik heb voorlopig zijn accu geleend dus er kan gewoon geraced worden.
Nog even een helm kopen of lenen.
Ik vertrek uit Zeist en rijd solo, dus als er iemand wil navigeren...
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
21 dec 2008 15:43 |
|
|
Jorn
Friesland
|
Thijs en ik zijn er op zeker bij, is er een mogelijkheid om op het pad te komen voor fotografen rond het circuit?
|
21 dec 2008 22:42 |
|
|
Wimpie77
|
Het is niet verplicht, maar wel aan te raden...
Wie neemt er allemaal een helm mee? En doet hem op tijdens het rijden op het circuit?
_________________________________________ * * *
Laatst bijgewerkt door Wimpie77 op 22 dec 2008 11:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 dec 2008 11:08 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
... niet alleen mee - ga 'm ook dragen
|
22 dec 2008 11:11 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Ik heb geen helm en eerlijk gezegd ook niet veel zin om met zo'n ding op mijn hoofd te rijden. Ik lees dat het wel is aan te raden, dat begrijp ik, maar over wat voor risico's praten we hier eigenlijk? Met autobahnrasen 270 rijden in een 16 jaar oude auto zonder airbags gaat tenslotte ook zonder helm
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
22 dec 2008 11:20 |
|
|
Patrick
|
Het is ook niet het rijden wat de reden is dat er geadviseerd wordt om een helm te dragen.........................
Eén van de nadelen van een helm is dat je al snel klem zit tegen je dak, tenzij je klein van stuk bent. Ik pas niet meer in mijn P met helm op.
|
22 dec 2008 11:24 |
|
|
amandus
Timeless
|
Me no helm , heb al een hoofd als een helm
_________________________________________ Timeless objects
|
22 dec 2008 11:26 |
|
|
Patrick
|
Zo hard ?
|
22 dec 2008 11:35 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Denk niet dat je die twee kan (& mag) vergelijken
|
22 dec 2008 11:52 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
als je geen hersens hebt, hoef je idd geen helm op
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 dec 2008 12:03 |
|
|
Wimpie77
|
Dan geen helm voor mij...
_________________________________________ * * *
|
22 dec 2008 12:06 |
|
|
amandus
Timeless
|
Zo glad
_________________________________________ Timeless objects
|
22 dec 2008 12:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Circuit en autobahn zijn inderdaad heel verschillend.
Draag op circuit altijd helm en gordel - beide bij NPC ook verplicht - hoewel het eerste inderdaad een nadeel heeft voor de bewegingsvrijheid, zeker met schuifdak 'bak' in het interieur.
Gaat naar mijn mening om een eventuele klap die je zou kunnen maken met je hoofd tegen bijv. deurstijl. En niet om iets als een koprol, dat heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 dec 2008 12:43 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Wat ik wil aangeven is dat het behoorlijk gevaarlijk kan zijn om met hoge snelheid over een druk stuk snelweg te knallen. Toch draagt niemand een helm, omdat we het heel gewoon vinden om zonder helm volgas te rijden op de Duitse snelweg.
Wat ik me afvraag is of het echt nodig is om straks op het circuit een helm op te zetten. Als we hard gaan rijden, met veel auto's tegelijk kan ik het me goed voorstellen en zet ik graag een helm op. Als we echter met 40 km/h met 400 meter tussenruimte achter elkaar aan gaan tuffen, zie ik het nut er niet van in. Ik lees vooral dat je een helm opmoet: "want dat moet nou eenmaal op een circuit".
Wat ik graag wil weten, is of het er inderdaad gevaarlijk aan toe kan gaan. Dit is gewoon uit interesse want ik heb nog nooit op een circuit gereden of een rijvaardigheidscursus gedaan en ben dus clueless op dit gebied, vandaar
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
22 dec 2008 22:27 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Neem van mij aan dat we niet met 40 Km/uur - en 400 meter afstand van elkaar - gaan rijden ....
Op de autobahn ga je inderdaad ook hard - en mss wel harder - maar dat is hoofdzakelijk rechtuit - of 'n flauwe bocht ....
't is per definitie niet zo dat je 'n helm op moet omdat het 'n circuit is ... 't is gewoon je eigen veiligheid .... tenslotte is bv de zijkant van je hoofd 'n stuk zachter dan 'n raam(stijl) ...
Ieder voor zich - maar zeg achteraf niet dat je niet gewaarschuwt bent
|
22 dec 2008 22:34 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
*zucht*. Gewoon helm op en gordel om. Je gaat tenslotte niet naar de supermarkt maar een correct stukje gassen.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 dec 2008 22:40 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Als je teveel naar Beth Hart luistert ook niet.....
|
22 dec 2008 22:43 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
... om dan zo op de foto te komen
|
22 dec 2008 22:45 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wees blij dat hij geen folie op de helm heeft
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 dec 2008 22:53 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
Heb ook geen helm, zou ook niet weten waar zoiets te koop is (nog niet in verdiept) wat voor model zou het moeten zijn, heeft iemand mischien een voorbeeld of.........zou die rooie muts ook genoeg zijn
|
22 dec 2008 23:04 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Knallen dus, ik ben benieuwd Moet nog wel een helm kopen, iemand nog een tip wat en waar ik het beste eentje kan scoren (rond A'dam)?
|
22 dec 2008 23:08 |
|
|