Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 0:55

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Bericht Re: Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?)
Ik ben ook verzekerd via Multisafe (loopt van juni tot juni), heb alleen geen brief ontvangen :roll: . Goed moment om over te stappen :?:

20 apr 2009 11:42
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Zoiets gebeurt toch ook met brandstoftoeslag bij vakantie's.

In januari een vakantie boeken en 3 weken voor vertrek krijg je een brief dat je 25 euro pp extra moet betalen vanwege de olieprijs...

Heb eigenlijk nog nooit gezien dat iemand voor vertrek geld terug kreeg omdat de olieprijs opeens de helft gezakt was...

20 apr 2009 13:11
Profiel
Moderator
PF #57
Had hetzelfde met Transavia die ineens twee weken voor vertrek 50 euro toeslag ging vragen voor het meenemen van mijn golftas, terwijl ik de vlucht al maanden daarvoor geboekt had... "Ja meneer, nieuwe policy... dat recht hebben we overigens. Staat in de voorwaarden"
Dat kan wel zijn, maar echt netjes is het niet, heb ik tegengeworpen. Daar was hij het wel mee eens en 'hij zou eens gaan kijken wat hij kon doen'. Nadat ik hem 4 dagen gestalked had hoefde ik die 50 euro niet te betalen. Maar dat moest ik niet aan de grote klok hangen. Ach, ik heb 't alleen doorgegeven aan de 14 heren waar ik mee reiste... :twisted: :mrgreen:

20 apr 2009 16:52
Profiel
Mevrouw van Ryanair zegt: "inchecken aan de balie kost 10 euro PP extra! Via internet gratis!"
Ik zeg: "dan check ik wel via internet in! Waar kan dat?"
Mevrouw van Ryanair zegt: "dat kan op dit vliegveld niet..."
Dus met 10 man leggen we 10 x 10 euro op de balie!
Mevrouw Ryanair zegt: "cash is niet mogelijk! Alleen credit card!"
1 van ons geeft credit card.
Mevrouw van Ryanair zegt: "dat kan alleen bij ons kantoor in vertrekhal 3 en dat is 10 minuten lopen!"

Nekschot!

20 apr 2009 17:06
Profiel
Moderator
PF #57
Wimpie77 schreef:
Mevrouw van Ryanair zegt: "dat kan alleen bij ons kantoor in vertrekhal 3 en dat is 10 minuten lopen!"

"Oja, en die zijn trouwens over 5 minuten gesloten..." :evil:

20 apr 2009 17:10
Profiel
En dan geldt het "na sluitingstijd tarief" met een opslag van 300% alleen te betalen in Arena's...

20 apr 2009 17:37
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Vandaag heb ik contact gehad met mijn assurantietussenpersoon die de provisieverhoging doorvoert. Op die verhoging wilde dat bedrijf helaas niet terugkomen.
De beste oplossing lijkt mij nu om een andere assurantietussenpersoon te laten intermediairen. Ik krijg nu van een andere assurantietussenpersoon ter ondertekening een machtiging toegezonden om de polis via die ander te laten lopen. Zo ga ik dat hoogstwaarschijnlijk afwikkelen. Alles lijkt verder bij het oude te blijven, er is een kansje dat ik in de toekomst 10% collectiviteitskorting misloop, maar dat weegt niet op tegen de extra € 150 provisie die ik anders op zeker per jaar had betaald.
De andere assurantietussenpersoon heeft aangegeven niet met een maandelijkse provisiebetaling te gaan werken maar het bij de polispremie te laten. En aangezien we de laatste jaren met zijn allen minder schade zijn gaan rijden (even afkloppen) verwacht ik niet dat de jaarpremie anderszins gaat stijgen.

20 apr 2009 18:51
Profiel
Moderator
PF #57
wil die andere assurantietussenpersoon je dat zwart op wit geven? :?:

20 apr 2009 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Nicolò schreef:
De andere assurantietussenpersoon heeft aangegeven niet met een maandelijkse provisiebetaling te gaan werken maar het bij de polispremie te laten. En aangezien we de laatste jaren met zijn allen minder schade zijn gaan rijden (even afkloppen) verwacht ik niet dat de jaarpremie anderszins gaat stijgen.

Als je tussenpersoon dit werkelijk heeft aangegeven zit hij op een totaal andere planeet. Hij mag de komende periode ernstig na denken over zijn beloningsmodel. Het huidige model van provisies is "end-of life".

Helaas is je verwachting over het niet stijgen van de jaarpremie niet juist. De premies van autoverzekeringen zijn weer aan het stijgen. Kan ook niet anders met de huidige slechte technische resultaten.

20 apr 2009 20:04
Profiel
Rob997S schreef:
Als je tussenpersoon dit werkelijk heeft aangegeven zit hij op een totaal andere planeet. Hij mag de komende periode ernstig na denken over zijn beloningsmodel. Het huidige model van provisies is "end-of life".

Dat geldt alleen voor de complexe producten zoals hypotheken, beleggingsverzekeringen en levensverzekeringen en niet voor een simpele autoverzekering.

20 apr 2009 20:31
Profiel
horn schreef:

Vraag jij alle toezeggingen zwart op wit? Zo hoop ik nog steeds niet te hoeven werken.
Enne, bij de "oude" assurantietussenpersoon stond de prijs wèl zwart op wit (op de polis) en wat heeft dat me gebracht?

20 apr 2009 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Nicolò schreef:
Dat geldt alleen voor de complexe producten zoals hypotheken, beleggingsverzekeringen en levensverzekeringen en niet voor een simpele autoverzekering.

De ontwikkelingen gaan snel. Het verbond van verzekeraars heeft al aangegeven dat (de bgfo) ook voor "simple riks" te willen gaan doorvoeren. De volgende stap is om dit ook door te voeren voor schadeverzekeringen. Word al over gesproken hoe dat te implementeren.

20 apr 2009 21:42
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Precies Rob, daarom lijkt het me ook een lastig dat de bewering van zo'n tussenpersoon staande is te houden. Daarnaast is de tussenpersoon precies wat zijn titel al zegt en als de verzekeraars morgen besluiten een premieverhoging door te voeren wil ik wel eens horen of deze tussenpersoon gewoon alles bij het oude laat.
Koopjes in de verzekeringswereld bestaan simpelweg niet. En nu naar een ander rennen kan maar dan kun je mogelijk over drie maanden weer naar een ander overstappen.

20 apr 2009 22:26
Profiel WWW
Maurice,
Wat zou jij in dit specifieke geval doen waarin enerzijds een assurantietussenpersoon zonder overleg (dus eenzijdig) en tussentijds jou een maandelijkse provisie oplegt en die automatisch van je giro gaat incasseren èn anderzijds je een andere tussenpersoon hebt die aangeeft niet per 1 mei iets soortgelijks te doen en gewoon de lopende polis overneemt?

20 apr 2009 22:42
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Iedereen moet zijn eigen conclusies nemen en doen wat hem het beste lijkt maar als er één schaap over de dam is volgen er mee. De verzekeringswereld is best een harde zakenwereld en de beloften van vandaag blijken morgen ineens niks waard. Ik heb een soortgelijk iets ooit meegemaakt met een verzekering voor de motor waarbij de nieuwe tussenpersoon aanbood de polis 1 op 1 over te nemen voor de zelfde prijs met dezelfde dekking. Binnen drie maanden werden daar ook de nodige aanpassingen doorgevoerd aangezien de tussenpersoon door dezelfde verzekeraar andere polisvoorwaarden moest hanteren waardoor ik alsnog duurder uit was. Ik loop dus niet zo hard meer.

20 apr 2009 23:01
Profiel WWW
Okay, snap ik.
Maar als ik het ergens absoluut niet mee eens ben wil ik me niet als een mak schaap naar de slachtbank laten leiden (om in dezelfde beeldspraak te blijven).
Wat hier enigszins anders lijkt dan in jouw case, is dat het hier niet de wet- of regelgever en ook niet de verzekeraar is die de tussenpersoon dwingt gemaakte prijsafspraken eenzijdig open te breken. Het is een eigen actie van de tussenpersoon om zonder nader overleg met mij meer provisie te innen. En, maar dat is mijn gevoel, ik verwacht c.q. hoop nog steeds dat niet alle tussenpersonen zoiets doen.
Overigens, ik ben inderdaad niet de enige die hierdoor een andere tussenpersoon zoekt.

21 apr 2009 7:12
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Belangrijk aspect in deze is, althans voor mij, dat de verhoging (150 euro per jaar) relatief gezien veel geld is. :? Dat zou voor mij ook haast een principezaak worden.

21 apr 2009 9:12
Profiel
Moderator
PF #57
Nicolò schreef:
horn schreef:

Vraag jij alle toezeggingen zwart op wit? Zo hoop ik nog steeds niet te hoeven werken.

Rustig maar, het was maar een tip. Daar je dit pas net gehoord had, vroeg ik me af of hij dat wilde, temeer daar dergelijke zaken idd snel veranderen. En nee, ik vraag niet alle toezeggingen zwart op wit. Maar zulke wel. Door schade en schande wantrouwig geworden.

21 apr 2009 10:55
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Volgens mij speler er twee zaken:

1. de nieuwe verdienstructuur. Ik geloof graag dat dit niet iets is waar de tussenpersoon zich aan kan onttrekken. Dus tzt zal iedereen daarmee te maken krijgen. Dan zou je denken dat er ruimte is voor lagere verzekeringstarieven, maar het kan ook zo zijn dat de verzekeraars al lang en breed aan het knijpen waren bij de tussenpersonen en voorts verwacht ik ook wel dat met 2008 in het achterhoofd de verzekeraars niet genegen zullen zijn om de tarieven naar beneden bij te stellen (integendeel).

2. De handelswijze van de tussenpersoon. Natuurlijk kan hij nu op stel en sprong geld in rekening willen brengen, maar of dat commecieel handig is waag ik te betwijfelen. Klanten die nu weglopen komen niet snel terug, ook niet als ze over een half jaar bij een ander ook 12,50 per maand moeten betalen.

En gezamelijk komen we dan op de eindconclusie: verzekeren wordt gewoon weer duurder. Niets nieuws onder de zon dus.

21 apr 2009 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
DS zegt
Citaat:
maar of dat commecieel handig is waag ik te betwijfelen. Klanten die nu weglopen komen niet snel terug,

Klanten weglopen? Integendeel! Uitleg van de directeur van MultiSafe:
Citaat:
Wij zeggen gewoon wat er aan de hand is en merken dat zij begrip hebben voor deze actie. Dat blijkt wel nu een groot deel van onze klanten ook elders lopende polissen naar ons overzet.

Hele artikel staat hiero http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/multisafe-vraagt-particuliere-klant-om.81405.lynkx

21 apr 2009 15:59
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Is dat niet de commercietalk?

21 apr 2009 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
No doubt

21 apr 2009 16:10
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Reaktie van het intermediair zelf (bron: AssurantieMagazine) Het lijkt commercieel goed te werken gezien de opmerking dat relaties nu meer polissen bij hen gaan onderbrengen :roll: Verder kan ik erbij vermelden dat de € 12,50 gereduceerd tarief voor bestaande relaties is, nieuwe relaties gaan € 15,-- betalen!

“Wij ontvangen gemiddeld € 41 provisie per jaar per particuliere relatie“, zegt directeur Michael Mackaaij van MultiSafe. "Als je dit alleen al afzet tegen alle administratieve handelingen en schadebehandeling, lijden wij daar verlies op. In het verleden konden wij dit soms nog compenseren via de advisering van levensproducten en hypotheken aan zo'n klant." Door de wettelijke transparantie en het verbod op bonussen zijn deze mogelijkheden verdwenen.

"Ik zie nu dat collega's proberen hun particuliere portefeuille te verkopen, maar vind dat het beter is om klanten zelf te keus te laten. Wij zeggen gewoon wat er aan de hand is en merken dat zij begrip hebben voor deze actie. Dat blijkt wel nu een groot deel van onze klanten ook elders lopende polissen naar ons overzet."

21 apr 2009 19:48
Profiel WWW
Bakker Verzekeren, hypotheken en financieel advies meldt op haar site (http://www.bakkeradvies.com):

Provisie in 2009.
Voor complexe produkten zal vanaf 1 januari 2009 volledige provisietransparantie gelden. In de praktijk betekent dit dat vooraf aan de consument de exacte hoogte van de beloning zal worden verstrekt. Hieronder treft u al een algemene indicatie van de meest gebruikelijke provisiebedragen. Wilt u nu al een offerte van onze verdiensten m.b.t. uw verzekering dan verstrekken wij deze graag. U mag op onze dienstverlening rekenen gedurende de gehele looptijd van de betreffende verzekering bij gelijkblijvende omstandigheden. Tevens voldoen wij aan de inducementsnorm. De inducementnorm betekent dat onze beloning nooit meer zal bedragen dan dat wat in redelijkheid nodig is om de kosten van de dienstverlening te financieren.
Onze inkomsten (en dus uw kosten) zijn vaak onderdeel van de premie. Bij spaar- en beleggingsverzekeringen wordt er dus minder belegd dan de bruto premie die u aan de verzekeraar of bank betaalt. Vraag ons dus vooraf exact om de verdeling van kosten van de verzekering, onze inkomsten en de kosten van de verzekeraar. Tevens zal op 1 januari 2009 betaling van eventuele bonusprovisies door verzekeraars of banken aan bemiddelaars grotendeels niet meer toegestaan zijn.

Provisie levensverzekeringen
Globaal ontvangen wij per (individuele en/of collectieve) levensverzekering per jaar 3,5% - 7% provisie over de jaarpremie of koopsom. Bij sommige levensverzekeringen ontvangen wij alleen afsluitprovisie bij aanvang. Ook zijn combinatievormen mogelijk. Daarnaast ontvangen wij soms jaarlijks een doorlopende en/of incassoprovisie. Bij levensverzekeringen is meestal een “verdientermijn” van 5 tot 10 jaar van toepassing. Dit betekent dat pas na deze periode de gehele afsluitprovisie door ons is verdiend.

Provisie schadeverzekeringen
Bij schadeverzekeringen ontvangen wij globaal 5% tot 20% provisie over de premie. De hoogte is afhankelijk hoe arbeidsintensief een verzekering is bij het tot stand komen en beheer.

Indicatie van de inkomsten
Autoverzekering 20%
Zorgverzekering 3% op basis en 8% op aanvulling, alleen voor volwassenen
Woonhuisverzekeirng 25%
Reisverzekering 25%
Levensverzekering - Koopsom/premie 3,5% -7%
Levensverzekering - Direct Ingaande Lijfrente 1,5%
Overlijdensrisicoverzekering 170% eenmalig van de jaarpremie

21 apr 2009 20:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Ook ik heb contact gehad met Multisafe. Krijg het vermoeden dat het een soort van wanhoopsdaad van de directie is. Ze vonden het ook helemaal niet erg dat ik mijn verzekering bij een ander tussenpersoon zou gaan onderbrengen, ze stelden het zelfs voor :scratch: :scratch:

24 apr 2009 14:56
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende