Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 1:44

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
(einde van een jongensdroom) 993 C2 1994 zwart/zwart
Bericht Re: Eenzijdige premieverhoging porscheverzekering (!?)
De polis overzetten via Turien is alleen interessant als je verder in zee wilt blijven gaan met Turien.
In mijn geval is dat niet zo: ik heb mijn verzekering per 1-11-09 opgezegd en wil vanaf deze datum van Turien af. In mijn geval is Turien niet meer zo schapppelijk om de polis over te nemen tot 1-11-09. Dit omdat men vanaf deze datum niet meer aan mij kan verdienen :evil: .

Heb al een intermediairswijziging doorgegeven, echter krijg dan weer te maken met de collectiviteitskorting, die voor Multisafe geldt.

Heb vandaag opnieuw mijn rechtsbijstand gesproken: omdat het om een gering bedrag gaat (mei t/m november 2009 x 12,50) was hun oplossing om schriftelijk (via internet) een klacht in te dienen bij Kifid.nl.

Ik reeds in een eerdere fase schriftelijk mijn bezwaar gemaakt richting Multisafe.
Heb als reactie heirop een brief thuis gekregen met dus .... "betalen binnen 30 dagen, anders zal 15,- extra administratiekosten in rekening worden gebracht".

Ga het nu dus toch maar proberen via Kifid en een klacht indienen

08 jun 2009 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 924-Ex 911 3.2 Carrera-Ex 911 3.0SC- Ex Boxster Ex Cayman 2.7 - Nieuw Cayman 981 2.7 PDK RacingYellow.
eindhoven
Vandaag mijn nieuwe polis rechtstreeks van Turien gekregen, waarop Muliti-Safe verwijderd is.

Alle condities zij gelijk.

Dus opgelost!
:D

10 jun 2009 12:03
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
+1 :lol:

10 jun 2009 12:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Toch is er bij Multisafe een soort willekeur, tot op heden heb ik die brief niet ontvangen (en er is niks van een rekening afgeschreven) :|

10 jun 2009 12:26
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
porschefan schreef:
Vandaag mijn nieuwe polis rechtstreeks van Turien gekregen, waarop Muliti-Safe verwijderd is. :D

+ 1

10 jun 2009 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 '84 carrera
Limburg
+1 :drive:

10 jun 2009 16:17
Profiel WWW
+1 :D

10 jun 2009 17:06
PorscheForum Rakker
Boxster
Cannes
Vandaag bevestiging dat mijn polis nu bij Turien is onder gebracht.

10 jun 2009 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Ik denk niet dat de uiteindelijke situatie al bereikt is. Vandaag ontving ik (en een aantal andere PF-leden die zich hadden gemeld bij vedb) van TP vedb (zie http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=591922#p591922) het volgende bericht:
Citaat:
Dames en heren Porsche Forum leden,

In vervolg op eerdere contacten rondom het collectieve Turien/Multisafe autocontract, informeren wij u als Porsche-bezitters nader aangaande de ontwikkelingen.

Inmiddels heeft ons kantoor plezierige gesprekken gevoerd met verzekeraar Turien. Turien heeft zowel bij ons als bij U en derden zoals Multisafe, grote belangen. Rode draad in onze gesprekken was dat Turien er veel waarde aan hecht, gemaakte afspraken en de zonder meer goede condities voor de Forumleden te willen handhaven.

Gaat dat niet linksom, dan maar rechtsom. Turien heeft ons bevestigd dat ons kantoor, het hoge servicelevel bij advies en schadeafwikkeling, maar ook de goed uitgeruste back-office ter ondersteuning van u als klant, van ruim voldoende kwaliteit zijn om het ledenbestand als dat van uw Forum, goed te bedienen.

Inmiddels zijn er nog een tweetal trajecten te lopen door de bedrijfsleiding van Turien, alvorens zij en wij naar buiten kunnen treden met een passende oplossing, mogelijk voor het totale Forum. Hierin wordt tevens ook nog overleg gevoerd met Multisafe.

Men heeft zich in ieder geval bereid verklaard de wensen van de klant te volgen en contracten op gelijke voorwaarden en (premie) condities naar ons kantoor te willen overzetten, alsof het nog immer een collectief zou betreffen.

Wij vinden dat voor u als groep niet de meest wenselijke handelswijze (het mag u tenslotte ook geen moeite of inspanning kosten uw contract te laten voortgaan) en willen graag nog enig geduld betrachten om op redelijk korte termijn mogelijk met een voor de gehele groep meest plezierige en passende oplossing te komen.

Uiteraard gaan wij u hierover bij voorrang en met gepaste spoed informeren zodra daar informatie over is.

Met het vertrouwen u tot zover voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij.

Met vriendelijke groet,

Van Eijk & De Boer
Kortom: dynamisch vakgebied dat verzekeren, geduld, en wordt vervolgd

10 jun 2009 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik heb Turien ook gevraagd hem (tijdelijk) in eigen beheer over te nemen. Hoop dat tzt het porscheforum initiatief wat concreets oplevert.

10 jun 2009 22:46
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Tja,
Lachen.

Vandaag gebelt door Turien. De exclusieve afspraak die Turien had met MS gaat er vanaf.

Ze zijn werkelijk platgebeld door tussenpersonen om de zaak over te zetten. Als volgt is het geval. Iedere tussenpersoon kan een account krijgen bij Turien, en de zelfde voorwaarden als MS de verzekering voortzetten. Dus geen unieke verhalen zoals bovenstaande reactie van tussenpersoon.

Even voor jullie info. Schadeafwikkeling e.d gaat via Turien. als tussenpersoon zijnde zijn we slechts de boodschappers. :wink:

10 jun 2009 23:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Jawel hoor de polis is binnen rechtstreeks van Turien met dezelfde voorwaarden en zelfde prijs.

11 jun 2009 16:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
De Wijk
Ik kreeg vandaag van Turien het volgende mailtje:

Beste Joost,

Wij nemen in principe geen polissen in eigen beheer. Indien een klant aangeeft dat hij niet tevreden met is met de beslissing van Multisafe om € 12,50 bijdrage per maand te vragen dan kan hij kiezen voor een intermediairwijziging. De enige uitzondering is als de klant aangeeft zo snel niet te weten naar welk intermediair ze toe kunnen. Wij zetten dan de polissen tijdelijk in eigen beheer en geven de klant de tijd om een ander intermediair te kiezen.

Wij waarderen je inzet op het Porsche Forum enorm aangezien er inderdaad een aantal klanten zijn geweest die dachten dat de eigen bijdrage door Turien & Co. was bedacht.

Met vriendelijke groet,
Turien & Co.Assuradeuren

@Jos Targa: Het is niet zo dat elke tussenpersoon in Nederland een agentschap van Turien kan krijgen, er worden, naast de wettelijke eisen door de AFM ook nog specifieke eisen door een maatschappij gesteld om te voorkomen dat een tussenpersoon alleen maar dat agentschap wil om één polis van één klant te kunnen administreren. Dat kan écht niet meer uit. Het heeft bij mij ook een tijd geduurd voordat ik een agentschap van Turien kreeg, ik ben nu wel één van de tussenpersonen die ook het MS tarief mag hanteren, zij het dan wel met dat iets verhoogde eigen risico. Mocht iemand niet weten waar hij zijn polis wil onderbrengen, dan kan dat via ons kantoor.

Er is bij Turien ook nog volop discussie over dit topic, dus: wordt vervolgd!

Met vriendelijke groet,

Joost Kam.

12 jun 2009 16:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster
Cannes
@ Joost, Hier klopt iets niet.....
Ik heb een aanvraag voor tussenpersoon wijziging ingediend bij Turien. Antwoord van Turien;

"Met referte aan uw schrijven dd 250509 delen wij u mede dat wij bovengenoemde polis niet kunnen overvoeren naar een ander agentschap omdat er een collectiviteit van toepassing is met een vaste agent.
Wij kunnen wel de poils op het agentscahp van Turien&Co plaatsen zodat uw premie niet wijzigt."

Heb ik dus gedaan en geen woord over tijdelijk danwel als ik geen tussenpersoon kon vinden :scratch:

Laatst bijgewerkt door RRW op 13 jun 2009 9:20, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jun 2009 23:31
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Joost,

Ik ben het deels met je eens. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen een account kan krijgen bij Turien. Uiteraard moet je beschikken over vergunningen. Ik kan je echter wel melden dat er naar mijn mening totaal niiet moeilijk werd gedaan. Binnen een uur na contact de formulieren per mail, en we hadden een aanstelling. :roll: Wij. tussenpersoon 2 personen werkzaam. zijn qua kantoor klein echter verkopen per jaar tussen de 6 en 800 autoverzekeringen, wellicht dat er daarom geen bezwaren waren. Inmiddels zijn wij op de hoogte dat wie wil de polissen van MS onder de zelfde condities kan overzetten naar een andere tussenpersoon, dus niet met het verhoogde risico, maar onder de zelfde voorwaarde als bij MS. Dit geld dus ook voor jou.

Waar ik mij een beetje aan stoor is het verhaal van andere TP die het nu doet voorkomen alsof zei zo enorm goed staan aangeschreven en daarom een agentschap van Turien hebben ontvangen, vanwege de schadeafwikkeling en bla bla. Turien is een volmachtverzekeraar en treed tevens op als Backoffice. Zij gaan dit soort zaken voor de tussenpersoon regelen.

Dus kortom nogmaals. Iedreen is vrij om bij iedere TP zijn polis onder te brengen.

Jammer want ook wij waren bezig om te kijken voor een exclusief product, dit is helaas niet gelukt via Turien. :wink:

Dus laat men zich a.u.b. niets wijs maken over exclusieviteit voor de forummers. Turien wil daar vanaf gezien de situatie met MS. en de polissen behouden bij Turien. Dus de klant staat bij Turien voorop.

Wel zo prettig eigenlijk voor de klant. Die kan dadelijk bij de TP terecht waar hij het beste gevoel bij heeft, en is niet meer afhankelijk van 1 of 2 TP die enkel en alleen deze verzekeringen konder verkopen. :thumleft:

13 jun 2009 7:25
Profiel WWW Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Vandaag de nieuwe polis, rechtstreeks via Turien, ontvangen. Verder identiek aan de oorspronkelijke polis.
Wat mij betreft is het probleem opgelost.
Wel even opletten of er misschien nog verdwaalde incassootjes van € 12,50 komen.
:wink:

16 jun 2009 18:25
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Nicolò schreef:
Wat mij betreft is het probleem opgelost.

:thumleft:

16 jun 2009 18:29
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10