Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 dec 2024 22:53

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
verstelbare dempers 993S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht 
Ok, terug van A-point en dat brengt eindelijk duidelijkheid.
De auto is af fabriek verlaagd. Er zit geen M030 onder, maar M033. Dat brengt met zich mee, kortere veerweg en kortere dempers. Daardoor voelt hij stugger aan.

Tevens zitten er Bridgestone's onder 18" x 285 en dat maakt het er niet beter op.

A-point adviseert terug te gaan naar het standaard S onderstel en Conti's, maar dan ben ik er denk ik nog niet.

Misschien dat ik nog eens kontakt met Erwin opneem voor het standaard 993 onderstel.

27 jan 2005 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
De schokdempers van je M033 zijn versleten dit geeft een stug gedrag als gevolg.

Combineer de M033 veren met een goed stel schokdempers en je bent er : Verlaagd en redelijk comfortabel -in Porsche termen wel te verstaan.

27 jan 2005 18:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
:lol:
Weet ook nog wel een goed adres. :wink:

27 jan 2005 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht 
gcar schreef:
De schokdempers van je M033 zijn versleten dit geeft een stug gedrag als gevolg.

Combineer de M033 veren met een goed stel schokdempers en je bent er : Verlaagd en redelijk comfortabel -in Porsche termen wel te verstaan.

Dat is grappig, ik zeg tegen A-point: "Vreemd dat hij gewoon stugger is dan die 993-turbo waar ik vorige week in heb gereden" zegt hij, waarschijnlijk waren de schokbrekers van die turbo versleten.

Die van mij zit nu 52.000 km op. Lijkt mij niet waarschijnlijk dat orginele schokbrekers dan al versleten zijn.

27 jan 2005 19:00
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
@ mkt

Volgens mij is een M033 onderstel een erg gewild onderstel voor een 993. Ik zou op zoek gaan naar een ruil. Lijkt me financieel het meest interessant. Temeer daar ik ervan uitga dat een M033 onderstel af fabriek duurder is dan het standaard M030... :idea: :?:

27 jan 2005 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht 
Dat is geen optie. Er zit namelijk ook een heel uniek tip-pookje in :wink:

Nee zonder dollen. Ik ben hier zo druk mee, omdat deze auto nooit meer weg gaat. Maar dan wil ik 'm wel precies hebben zoals ik het prettig vind.

27 jan 2005 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
horn schreef:
@ mkt

Volgens mij is een M033 onderstel een erg gewild onderstel voor een 993.

Temeer daar ik ervan uitga dat een M033 onderstel af fabriek duurder is dan het standaard M030... :idea: :?:

M030 is op een 993 volgens mij niet standaard maar een extra. Heb zitten zoeken naar een M033-onderstel en kom niet verder dan dit: "033 Lowered chassis". M030 verlaagt ca 10 mm ten opzichte van standaard Europese uitvoering. Zou een M033 nog extra verlagen :?:

27 jan 2005 21:12
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
mkt schreef:
Dat is geen optie. Er zit namelijk ook een heel uniek tip-pookje in :wink:

Nee zonder dollen. Ik ben hier zo druk mee, omdat deze auto nooit meer weg gaat. Maar dan wil ik 'm wel precies hebben zoals ik het prettig vind.

Ik bedoelde geen ruil van auto, maar van onderstel. Iedereen is zo bezig met verlagen en 'verstuggen' dat een 993 rijder volgens mij liever het M033 onderstel heeft dan het M030 (dat duidelijk niet het standaard is, wist ik niet - klonk zo), dus dat jij je eigen auto houdt maar met een andere 993 van onderstel ruilt... :wink: 8)

27 jan 2005 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht 
ah ik begrijp wat je bedoelt. :idea: Dat klink inderdaad niet als een slecht idee, mocht iemand daar interesse in hebben, dan zouden we daar over kunnen praten.

Laat maar horen.... Ik heb begrepen dat een M033 t.o.v. standaard een verlaging van 15 tot 20 mm met zich meebrengt.

Ik moet alleen nog wennen aan de gedachte dat de P straks 2 cm hoger op z'n poten komt te staan. Maar jah, het leven is nou eenmaal een kwestie van keuzes.

27 jan 2005 23:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2