Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 dec 2024 12:40

Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Honda S2000 e.a. (roadsters) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
2006 Boxster S 3.4
Woerden
Bericht Honda S2000 e.a. (roadsters)
Edit: Honda S2000 e.a. :arrow: Discussie Overige Zaken :idea:

Ik weet niet hoe merktrouw mensen hier op het forum zijn (vast héél erg!) maar voor de aanschaf van onze Porsche hebben wij een aantal 2-zit roadsters overwogen, bijvoorbeeld:

Honda S2000
BMW Z4 (3.0 of M)
Nissan 350Z Roadster

Uiteindelijk gekozen voor de 987 Boxster S vanwege de looks, wegligging, uitsluitend lovende recensies en toch ook wel de merknaam, maar we hebben ook met de Honda S2000 gereden. Het blijft een opmerkelijke auto, die 2 liter 4 cilinder zonder turbo met 240 pk, de wegligging, het schakelen, en de looks (hoewel dat erg subjectief blijft). Ook de value for money tweedehands is volgens mij dik in orde.

Bekijk deze fraaie exemplaren eens van na de '04 facelift:

http://link.marktplaats.nl/295723877

http://link.marktplaats.nl/295983795

Hebben jullie wel eens een S2000 gehad of overwogen? Hebben wij de juiste keuze gemaakt (beetje vragen naar de bekende weg, maar goed :roll: )?

12 nov 2009 14:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Honda S2000
typische kappersauto's...nee nooit overwogen :mrgreen:

12 nov 2009 14:44
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
iedereen maakt toch voor zichzelf de keuze ? en of die terecht is zal blijken.Er bestaan minstens zoveel smaken als dat er auto's bestaan.En je kan altijd nog switchen. Geniet ervan ,dat is het motto, of dat nou in een lada is of in een porsche. Ieder zijn meuk.

12 nov 2009 14:47
Profiel WWW Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ja zeker overwogen. Overigens nooit als alternatief voor Porsche. Uiteindelijk voor Z3 Roadster (2 punt 8 6 cyl.) gegaan. Z3 M Roadster ook aardig alternatief.

Weinig mis mee met zo'n S2000. Ik vind het geen petjes auto overigens.

Laatst bijgewerkt door MarkS op 12 nov 2009 15:05, in totaal 2 keer bewerkt.

12 nov 2009 14:54
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Nadeel van de S2000 vind ik het interieur. In mijn optiek niet mooi en zonder enige vorm van aflegruimte. Ik heb er niet in gereden, maar in de meeste recensies wordt geschreven dat de auto pas echt wild wordt boven de 6.000 toeren. Dus nee, niet overwogen!

12 nov 2009 15:00
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Ken het model niet... maar vind het absoluut wel een mooie auto hoor!

Zal er op gaan letten, ben wel benieuwd wat ik er van denk als ik er één zie rijden.
Ik vond en vind nog steeds een Boxster geweldig mooi, met name de achterkant als je er achter rijdt, dat vind ik van de Z4 iets minder.
Daarbij vind ik en dat is natuurlijk MIJN mening dat Porsche wel meer emotie teweeg brengt dan bv Honda, zullen ongetwijfeld top auto's zijn, maar als ik iemands haar sta te föhnen en die verteld dat hij een Boxster heeft aangeschaft doet me dat meer dan dat het een Honda is... :lol: .
Ohh ja WIJ hebben natuurlijk ook een geweldig Forum :thumleft: .

Privilege Beauty & more...

12 nov 2009 15:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Honda S2000, vooral de eerste serie vind ik een mooie en tijdloze roadster. Tweede facelift serie vind ik minder. De mooiste is de eerste serie met de verbeteringen (o.a. glazen ruit in de softtop) van de tweede serie (slechts 1 jaar geleverd) Vind het gegil van de motor erg vermoeiend, je moet hem hoog in de toeren jagen/houden als je wat kicks wil beleven.

In een biemer kun je de eerste twee a drie jaren gezien worden, daarna wegwezen. Petjes auto. Maar de 6 cylinder van bmw m3/z4m is wel superrrrr. Sommigen zeggen dat de zes cylinder beter is dan de acht cylinder. Zeker qua brandstofverbruik. (maar daar koop je zo'n auto natuurlijk niet voor)

Vriend van me heeft een 350z. veel kicks voor niks, geen verkeerde auto. Maar dan wel de dichte versie, de open versie vind ik lelijk.

12 nov 2009 15:02
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
S2000 en de Z4 vind ik zeker mooie auto's. Een vriendin van me heeft een Z4 en daar heb ik een keertje een (te klein) stukje mee gereden. Rijdt heerlijk. Van de 350 vind ik de roadster niet mooi, de dichte wel.

12 nov 2009 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
S2000 is een heeeeeeele mooie auto,
maar haalt het bij lange na niet bij een Porsche.

Belangrijk verschil is de emotie er omheen.
Bij Honda hangt er (zeker na een paar jaar) een foute tuning / sjonnie sfeer om het merk.
Een Porsche is altijd chique, onafhankelijk van leeftijd en uitvoering.

Al doet het pijn om toe te geven maar wat kwaliteit betreft vrees ik dat Honda de betere is........

Maar dat is mijn mening.

12 nov 2009 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Heb wel naar de Z4 en de S2000 gekeken maar vond van beiden het interieur vrij krap. De 350z roadster heb ik een keer als huurauto gehad, slappe bak; de motor klinkt aardig maar wegligging is matig en ik was niet onder de indruk. Dan is een MX5 een veel betere roadster.

12 nov 2009 16:16
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
NB
toeval bestaat niet.....ga er zaterdag in een rijden :)

12 nov 2009 17:46
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Hopelijk is het droog zaterdag. :mrgreen:

Maar idd. zo weinig ruimte in het interieur qua vakjes/kofferbak dat het vervelend wordt.
Leuk voor een dagje; maar langer?

12 nov 2009 17:58
Profiel
Hans Luna schreef:
maar als ik iemands haar sta te föhnen en die verteld dat hij een Boxster heeft aangeschaft doet me dat meer dan dat het een Honda is... :lol: .
Ohh ja WIJ hebben natuurlijk ook een geweldig Forum :thumleft: .

Hans :mrgreen: :thumleft:
Citaat:
Duitsers niet tevreden over Duitse auto's
Duitsers zijn tevredener over hun Subaru, Mitsubishi of zelfs Dacia dan hun Porsches, BMW's en Audi's.

Bron RTLZ....

12 nov 2009 18:19
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Een roadster waarbij het pas echt leuk wordt bij toerentallen die de meeste auto's slechts een keer even kunnen draaien, is geen kappersauto; Not in my book 8)

Heb er nog nooit in gereden, maar reken er op dat het een strak sturende auto is :drive:

12 nov 2009 18:29
Profiel
3.2S
010
Nikx mis mee. Ik denk er wel eens aan als er weer iemand een oproep hier plaatst. Ik zoek een goede P, waar ik niet aan hoef te sleutelen en het mag niet meer kosten dan 10K..... :mrgreen:

12 nov 2009 19:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Heb ermee gereden gedurende een maandje, leenauto van een vriend/klant... Als je die kunt beheersen (de S2000), is het een sportwagen waar menig "dikke" sportwagens moeite mee zullen hebben. De wegligging is zoals een kart, de motor toerentalgeil en de sensaties zijn puur, ondanks het "playstation" dashboard. :D

Er zit een sper op, de 6 bak schakelt zeer precies en de wagen communiceert zoals het hoort.
En heren en dames, ik maak er geen reclame voor, ik werk dagelijks aan Porsches. Ik kan vergelijken.

En het is GEEN kappersauto. :evil:
Wel grote minpunt: Johnnybaktrekjes, maar die kunnen er niet mee rijden. :mrgreen:

RP Carrepair
www.rpcarrepair.be
voor alle onderhoud aan uw Porsche

12 nov 2009 19:27
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Ik vind het een stoere, pure auto met een heel indrukwekkende motor. Zeker in kleur zwart erg mooi. Mag er zelfs nog wel zo'n fout bordeel rood interier in.

En Sjonnies, petjes? Wel veel in een Civic/CRX/Prelude, maar niet in een S2000, die zijn toch nog net iets te duur denk ik.

Best een aardig alternatief voor wie een Boxster te lief vinden... :wink:

12 nov 2009 20:24
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Ik vind alleen deze Honda mooi, en de jufrouw ook een beetje :mrgreen:
Afbeelding

12 nov 2009 20:37
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
denk dat ik met alle twee in de problemen kom :scratch:

12 nov 2009 20:39
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Topgear discussie

12 nov 2009 20:46
Profiel WWW
Veghel
Een bekend forummer wybe heeft bij de 2008 TCR in de weggereden in een zilver/grijs S2000... moet overigens wel helaas vermelden dat er nog een best geluid in zit ook ... :bang: :thumleft: :wink: .

12 nov 2009 20:55
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Voor ik Porsche reed heb ik tweemaal een Lotus gehad. Persoonlijk zou ik als funauto de Elise/Exige prefereren boven de Boxster. Indien je de auto dagelijks inzet zou ik voor de Boxster gaan. Mooie auto, mooi merk! Komt S2000, Z350(roadster), SLK, TT, etc niet bij in de buurt. Z4M (komt ie?) zou ik wel in overweging nemen :drive:

12 nov 2009 21:41
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Jeroen C3.0 schreef:
Ik vind het een stoere, pure auto met een heel indrukwekkende motor. Zeker in kleur zwart erg mooi. Mag er zelfs nog wel zo'n fout bordeel rood interier in.

En Sjonnies, petjes? Wel veel in een Civic/CRX/Prelude, maar niet in een S2000, die zijn toch nog net iets te duur denk ik.

Met wat voor auto iemand rijdt zegt m.i. meer over hoeveel geld hij daaraan wil uitgeven dan over hoeveel geld hij beschikt...

OT - S2000 : erg fijn rijdende auto maar is qua tweedehands aankoop nu niet direct de meest betrouwbare Honda ooit gemaakt wegens voor Honda ongezien aantal ruilmotoren geplaatst. Tja als met een motor die 9.000 toeren draait niet echt met liefde en verstand wordt omgesprongen... zelf heb ik een namiddag kunnen testrijden met de Mugen-versie die opgevoerd was tot 270PK en waar de begrenzer bij 9.500 toeren zat, puur kippevel dat geluid.

oow ja, Ik heb naast mijn Alfa 159SW (daily driver) een 100% standaard Prelude 2.2VTEC als hobby-auto, zeer veel fun for the money :D

13 nov 2009 1:03
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
JMS schreef:
Afbeelding

Die motor gaat thuis een probleem opleveren, voor die dame geeft TOTMBO mij zo'n harde schop dat het mij de status van "Eerste Rotterdammer in de ruimte" oplevert... Heeft iemand haar telefoonnummer? :mrgreen:

13 nov 2009 1:20
Profiel
PorscheForum Rakker
2006 Boxster S 3.4
Woerden
RB911 schreef:
Bij Honda hangt er (zeker na een paar jaar) een foute tuning / sjonnie sfeer om het merk. Een Porsche is altijd chique, onafhankelijk van leeftijd en uitvoering.

Oei, dan ben ik in jouw ogen vast ook een sjonnie (geweest?) - gelukkig draag ik geen petjes en heb ook geen oorbellen en kettingen :mrgreen:.

Dit zijn foto's van mijn ex-auto, een Toyota MR2 Turbo met 280 pk. Middenmotor en achterwielaandrijving (hence de Boxster nu), dikkere intercooler, 3" uitlaat zonder cat, luchtfilter, complete wielophanging upgrades incl. 330mm remmen, etc. En inderdaad, ook een bodykit.

Afbeelding Afbeelding

Ik snap natuurlijk wel je opmerking, zeker als je "serieus" met tuning bezig bent ken je ook de "petjes" figuren die de hobby een nogal dubieus imago geven. En voor sommigen, waaronder jij waarschijnlijk, zal het geen klap uitmaken of je wel of niet "serieus" bezig bent: witte Japanse sportcoupe + gouden velgen = sjonnie :mrgreen: Grappig is wel dat een witte Carrera met blauwe of rode Fuchs ineens wél het einde is :wink:

Laatst bijgewerkt door Ilpoto op 13 nov 2009 10:23, in totaal 1 keer bewerkt.

13 nov 2009 10:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende