Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 18:33

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Sneeuwkettingen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
adu schreef:
Tja, zo zie je maar, alles wat je schrijft kan tegen je worden gebruikt :wink:

Ja, maar let op mijn formulering...

Heb ik gedaan, maar je was in de banden discussie zo "fel" dat ik het niet kon laten :wink: Daarnaast was je standpunt in de bandendiscussie zo stellig en principieel, dat ik de ommekeer bij de sneeuwkettingen niet begrijp, welke fromulering je dan ook bezigt.

12 jan 2006 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
adu schreef:

Heb ik gedaan, maar je was in de banden discussie zo "fel" dat ik het niet kon laten :wink: Daarnaast was je standpunt in de bandendiscussie zo stellig en principieel, dat ik de ommekeer bij de sneeuwkettingen niet begrijp, welke fromulering je dan ook bezigt.

Integendeel. Lees de discussie maar eens na, ik weet nl. zeker dat ik daar ook heb gezegd dat de N-codering als voordeel heeft dat je zeker weet dat de band geschikt is voor een Porsche, maar daar voegde ik aan toe dat ik dat geen groot voordeel vind.

Wacht, ik ga het voor je opzoeken...

12 jan 2006 13:01
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Devils son schreef:

Zie mijn reactie in het bewuste draadje van 4-9 om 7:53.

12 jan 2006 13:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
Devils son schreef:

Zie mijn reactie in het bewuste draadje van 4-9 om 7:53.

Ja doei, geloof het wel ... :roll: ...

On topic: Is er, vawege de bij een P vaak geringe afstand tussen band en binnenzijde wielkas, geen groter gevaar dat de ketting de wagen raakt? Hoewel ik tijdens de laatste skivakantie in Oostenrijk een inboorling rustig met een 996 turbo de enigszins besneeuwde bergweg op zag rijden (overigens zonder kettingen), zou ik er niet snel aan beginnen. De kans op brokken lijkt me relatief groot.

12 jan 2006 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
M'n pa heeft t ook jaren gedaan zonder kettingen, kwestie van de juiste snelheid, en je verstand gebruiken. Ook enige sneeuwervaring komt van pas. Maar je hebt gelijk, als er ijs op de weg ligt, of begint te schuiven... dan is er bijna geen houden meer aan op een hellingkje...

Gelukkig ligt er meestal naast die weg ook een muur van sneeuw (of een afgrond), niet al te schadelijk voor de auto. Reken er alleen liever niet op, muurtjes in de sneeuw zie je niet zo zitten, maar later zie je t wel terug op de auto :? zoals kennisen van mij hebben ondervonden (zet die honda legend hier maar tegen die berg sneeuw aan, dan glijdt ie tenminste niet verder weg...)

12 jan 2006 14:41
Profiel
Bericht 
adu schreef:

On topic: Is er, vawege de bij een P vaak geringe afstand tussen band en binnenzijde wielkas, geen groter gevaar dat de ketting de wagen raakt?

Ja. Vandaar dus die kleinere schakels...

12 jan 2006 16:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
adu schreef:

On topic: Is er, vawege de bij een P vaak geringe afstand tussen band en binnenzijde wielkas, geen groter gevaar dat de ketting de wagen raakt?

Ja. Vandaar dus die kleinere schakels...

Bij een niet al te handige vriend van mij is een sneeuwketting een keer losgeschoten. Gevolg: ketting slaat met grof geweld in de wielkas en tegen de buitenzijde (lak) ... :cry:

12 jan 2006 16:17
Profiel
Bericht 
adu schreef:

Bij een niet al te handige vriend van mij is een sneeuwketting een keer losgeschoten. Gevolg: ketting slaat met grof geweld in de wielkas en tegen de buitenzijde (lak) ... :cry:

Ja, maar dat lijkt mij niet alleen een probleem bij Porsche...

Ik heb overigens nog nooit sneeuwkettingen hoeven te gebruiken. Met winterbanden kom je heel ver. Maar je moet ze nu eenmaal bij je hebben en als je ze een keer nodig hebt is het wel handig. Volgens mij vervloek je sneeuwkettingen al bij het omdoen...

12 jan 2006 16:56
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik heb pas een slipcursus bij de ANWB gedaan. We moesten o.a. een spekgladde helling af. Ook met ABS en winterbanden breng je dan de snelheid nauwelijks terug. Alleen sneeuwkettingen helpen dan nog.

12 jan 2006 17:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Bericht 
...met winterbanden/C4 ook nog niet de kettingen nodig gehad. Heb ze inderdaad enkel gekocht omdat je geacht wordt ze mee te hebben. Niet zo veel behoefte om dan 475 euro neer te tellen terwijl deze even functioneel en veilig zijn. Kleine, smalle schakels en velgbescherming zijn eisen die niet alleen onder een Porsche aan kettingen worden gesteld...

Wellicht ten overvloede: winterbandjes zijn 255 breed terwijl wielkasten 285 kunnen herbergen. Voldoende winst lijkt me om, indien noodzakelijk, veilig kettinkjes om te leggen. Maar het idee dat je ze moet omleggen... vreselijk!

12 jan 2006 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht Re: Sneeuwkettingen
Heeft er nog iemand recente ervaringen met Autosock i.p.v. sneeuwkettingen?
Op Porsche of op andere auto, maakt niet uit.
Ben gewoon benieuwd of ze net zo effectief zijn.

Zie http://www.auto-sock.nl als je ze niet kent

27 dec 2009 23:10
Profiel
Cayenne Turbo S Boxster S (987)
Rotterdam
De AutoSock is een tractiehulp vervaardigd uit textiele garen die de frictie van de banden moet verhogen. In de test is vastgesteld dat het product weliswaar in de rijrichting krachten kan overdragen, maar dat dwarskrachten eigenlijk helemaal niet overgedragen kunnen worden.
De winterband bleek op sneeuw en ijs beter te presteren. De AutoSock is hooguit geschikt voor vlak terrein en voor regio\'s waar nauwelijks winterbanden gebruikt worden. In de test is de AutoSock afgewaardeerd op ijs en slijtage. Als een vervanger voor de traditionele sneeuwketting is dit product niet aan te raden.

bron: http://www.autobanden-wereld.nl/autoban ... den-tests/

en veel leesplezier: :salut:
http://www.snowtalk.nl/viewtopic.php?t= ... 7a29961dd8

28 dec 2009 1:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
De importeur van Autosock mailde me m.b.t. de wetgeving:
Duitsland en Frankrijk hebben de wet aangepast. Oostenrijk is al ruim 3 jaar bezig……echt de ambtelijke molen duurt lang. Ik heb echter nog nooit van iemand gehoord dat ze beboet zijn.

Ik heb de ANWB net 2 vragen gesteld per e-mail:
- ervaringen etc met Autosock?
- welke sneeuwketting beschadigt de alu velgen niet?

Ben benieuwd naar hun antwoord, maar andere tipgevers zijn welkom! :thumleft:

28 dec 2009 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Op marktplaats staat een set nieuwe Porsche sneeuwkettingen :D

28 dec 2009 16:39
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ik zie alleen maar een plastic zak. :mrgreen:

28 dec 2009 16:42
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Gert,
dat is op het randje wat de Porscheforum commerciteit betreft :!: :idea:

28 dec 2009 16:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Belgie
wolf schreef:
Ik zie alleen maar een plastic zak. :mrgreen:

Scroll eens naar beneden :mrgreen:

28 dec 2009 17:35
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
hmmpf. je moet ze weten te vinden, die sneeuwkettingen in die advertentie te hunner ere.

28 dec 2009 17:37
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ik zie geen moeilijke woorden 8) stukje gymnasium leert je fraaie zinnen uit te poepen :D wekt vaak wat haat op, ergo nog leuker :mrgreen:

28 dec 2009 17:52
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
wolf schreef:
....... stukje gymnasium leert je fraaie zinnen uit te poepen ............

Zeker niet afgemaakt..maakt niks...vivat gaudium, Wolf :?: :roll: :mrgreen:

28 dec 2009 20:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 c4, '91
ijskabelkettingen... hebben ze voor diverse brede maten, neem maar 5mm in beslag op de rand van je band, dus behoorlijk veilig :-)
Ik heb ze op de beemer zitten maatje 18 duim, 255-35
hier vind je ze...
barroc international, contact is harry... reuze service (betalen en pakketje geleverd met TNT) [email protected]
en ondanks dat het kabels zijn en geen kettingen werken ze prima in de sneeuw... reeds 2x met succes uitgetest in oostenrijk :-)

01 jan 2010 2:24
Profiel
PorscheForum Rakker
964 c4, '91
oooh en by the way (even vergeten, nog beneveld... :-) ) ze zijn overal goedgekeurd :-)

01 jan 2010 2:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende