Auteur |
Bericht |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
zoeken op kenmerken van een plaatje op internet... Hoe? Wie?
Het schijnt dat er inmiddels een zoekprogramma is dat zoekt op kenmerken van een plaatje/foto/jpeg...
Je plaatst dan geen geschreven 'zoekterm', maar een foto van datgene wat je zoekt en het programma zoekt dan op het net naar vergelijkbare plaatjes.
Als je iets specifieks zoekt, is dat volgens mij een handige zoekoptie. Ik weet alleen niet welk zoekprogramma dat is.
Heeft iemand enig idee?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 jan 2010 16:09 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: zoeken op kenmerken van een plaatje op internet... Hoe? Wie?
O.a. Google Goggles (geschikt voor Android toestellen), of Kooaba (ook voor Iphone).
_________________________________________ Tjolk.
|
18 jan 2010 16:32 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Da's mooi dat het met mobieltjes kan, maar kan het ook via de pc? Dat zal toch wel?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 jan 2010 16:54 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
volgerns mij is Kooaba net zoiets als Shazam en Snapptell voor iphone, deze kunnen covers van CD, boeken en DVD's herkennen als je er een foto van maakt. Shazam herkent muziek. Ze leggen dan een link naar Amazone.com of Youtube.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
18 jan 2010 17:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb er nog nooit van gehoord, maar ik kan me ook niet voorstellen dat dat werkt. Ik gebruik site als Google afbeeldingen erg vaak en zoek dan op keywords. Maar als je ziet wat een zooi je krijgt omdat de kenmerken niet goed weergeven wat er op de foto staat en hoe vaak je goede foto's om dezelfde reden niet te zien krijgt, kan ik me niet goed voorstellen hoe een zoekmachine obv de kenmerken vergelijkbare foto's kan vinden.
Maar ik leer graag - dus als iemand weet hoe dit werkt en via welke site (en wat het voordeel is tov zoeken obv kenmerken die je zelf ingeeft), hoor ik het graag!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 jan 2010 17:17 |
|
|
Jort
Groningen
|
Hier wordt een aantal van dit soort engines besproken.
_________________________________________ Tjolk.
|
18 jan 2010 17:20 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
|
20 jan 2010 22:31 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
TinEye zoekt dezelfde foto, handig om te kijken of mensen foto's van je website hebben geplukt en ergens gebruiken op hun site. Handig trouwens, heb ik direct gebookmarked Wat Speedy bedoelt is dat je een foto uploadt van bijvoorbeeld een witte Porsche en dat je dan vergelijkbare maar andere foto's terugkrijgt. Zo'n zoekprogramma kan op verschillende manieren werken: met vormen, je krijgt dan foto's met vergelijkbare vormen erop (pas dus op met een close up van de koplampen van een klassieke 911, voor je het weet heb je thuis ruzie) of het programma herkent echt wat er op de foto staat en zet dat om in keywords om vervolgens vergelijkbare foto's te zoeken.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
22 jan 2010 8:37 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Foto's die ik zelf ook hier geplaatst heb, vind TinEye niet .
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
22 jan 2010 8:58 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
't heeft even wat tijd gekost ... en de meeste foto's kan het programma niet vinden ... maar heb er nu eentje met maar liefst 66 hits
|
22 jan 2010 19:51 |
|
|