Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 1:36

Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Wel of geen navigatie 

Wat te doen?
Tom Tom kan echt niet. Dus navigatie af fabriek bestellen: 35%  35%  [ 34 ]
Tom Tom is prima (incl. zuignap) 50%  50%  [ 48 ]
Geen navigatie. Overbodige luxe: 15%  15%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 96

Wel of geen navigatie 
Auteur Bericht
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen navigatie
porschehenk schreef:
maar wil wel graag ook nog mijn af fabriek wisselaar kunnen gebruiken :scratch:

Porsche wisselaar is wss van Becker - en past dan vast ook wel op een van de vele Becker - DIN formaat - Navi's ..

porschehenk schreef:
Kan ik lekker weer de Ben Liebrand vrijdagavond mixen beluisteren :ba:

Die heb ik op CD en MP 3 ... :mrgreen:

Franz schreef:
.. en gebruik nog steeds mijn Garmin. Maar dat komt omdat ik er geen donder van snap hoe die Becker werkt. :mrgreen:

RTFM :!: Franz
:wink:

30 maart 2010 20:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Zit nu met dat vriendje in een restaurant.
Heb hem zojuist dit topic laten lezen.

Hij vindt de Cayman S leuker met o.a. Sportuitlaat, sportstoelen, volleder, verkorte schakelbak, etc.
Hij vindt het een "rijdersauto" en daarom navigatie minder belangrijk.
(20.000,- aan opties is inderdaad in de buurt)

(zuignap in asbak kan niet. Die zit nl in de tunnel :idea: )

30 maart 2010 20:14
Profiel Twitter 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Erick schreef:
zuignap in asbak kan niet. Die zit nl in de tunnel :idea:

Je moet de aangedragen oplossingen ook niet (te) makkelijk zo over willen nemen, maar ze gebruiken om zelf een creatieve oplossing te bedenken. :mrgreen:

Erick letterlijk schreef:
Is een Tom Tom toelaatbaar in een nieuwe Cayman S?
Paul II als eigen interpretatie schreef:
..... maar dan bespaart op de navi, dat is de vraag van Erick.

:scratch:

30 maart 2010 20:19
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ik kan me voorstellen dat je het niet doet, maar dat hangt ook een beetje af van je gebruik. Gebruik je hem dagelijks en zakelijk, dan zou ik het wel bij bestellen (hoef je niet continue op zoek naar je TT). Is het puur een fun auto, lekker geld uitgeven aan de andere (leuke) opties!

30 maart 2010 20:38
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Heb heel duidelijke ideëen over een rijdersauto Erick (en vriend), maar ik wil ook wel eens ergens héél gericht naar toe :mrgreen:
En dan is dat duidelijke kleurenscherm met supersnelle hardeschijf rekencapaciteit en aanwijzing in de toerenteller toch wel grappig 8)

Standaard geen PCM en ook niet besteld?...

30 maart 2010 20:38
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
thomas993 schreef:
Porsche is nog wel ok, bij Audi TT bijvoorbeeld is de dure Navi een dubbel din, na een paar weken ligt je raam eruit en rijd je navi ergens rond in een A3tje met dikke wielen :pale:

Vriend van me heeft een 159 met af fabriek navi. Nu zijn 2e :mrgreen: . De verzekering eiste er 1 met een los frontje. De eerste keer dat ik hem met zijn frontje zag dacht ik dat hij zijn laptop bij zich had....

30 maart 2010 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa
rij meestal zonder navigatie maar als ik deze nodig heb dan schuif ik de tomtom zo in de telefoonhouder, kabeltje beetje wegwerken en klaar.

album/album_pic.php?pic_id=44135

30 maart 2010 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 993 '94, 997 4s '06
Flevoland
Moet ook zeggen dat de oplossing van de TomTom zuignap op de klok van de 993 te plakken ook prima is. Past precies :)
Enne..op de TomTom zit ook een klokje :wink:

Maar als ik een tonnetje aan een nieuw P kon besteden had ik de navi toch wel aangevinkt in de optielijst

30 maart 2010 21:19
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
barrie schreef:
Moet ook zeggen dat de oplossing van de TomTom zuignap op de klok van de 993 te plakken ook prima is. Past precies :)
Enne..op de TomTom zit ook een klokje :wink:

Is inderdaad een goed :idea: voor degene die geen waarde hecht aan de waarschuwingslampjes die dan ook onzichtbaar zijn. :?

30 maart 2010 21:52
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
EriC4C schreef:
Is inderdaad een goed :idea: voor degene die geen waarde hecht aan de waarschuwingslampjes die dan ook onzichtbaar zijn. :?

Tis geen Alfa hoor!! Beetje vertrouwen in de Duitse techniek........... :mrgreen: 8)

30 maart 2010 21:58
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Paul II schreef:
Het punt blijft hier dat iemand een P. nieuw koopt met een hele vette post aan accessoires - stel 20.000 Euro - maar dan bespaart op de navi, dat is de vraag van Erick.

klopt zeer zeker.

Vanavond zei hij als de auto standaard met navigatie was geleverd en daarom 5.000,- duurder was geweest, dat hij hem dan ook had gekocht.
Het gaat hier uiteindelijk niet alleen maar om de centen.
Hij is gewoonweg niet handig met computers, en volgens hem kan die PCM gewoon teveel.
(heeft het geduld van een garnaal ;-) )

30 maart 2010 21:59
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Ik vind de keuze afhankelijk hoe je de auto gebruikt. Als rijders auto, in regio's waar je de weg weet, of dat je een internationale cruizer hebt (panamera) waarbij je vaak op vele lokaties moet zijn.

Ik heb voor werk en stages veel moeten reizen naar de meest uit eenlopende adressen, en moet bekennen toen navigatie erg handig was. Het allemaal uitzoeken met de kaart was ik uren verder geweest.

Uit Top Gear heb ik begrepen dat porsches navi wel heel prettig werkt, maar persoonlijk zou ik er dit bedrag er niet voor over hebben. Exclusief andere opties is navigatie 6% van de totaal waarde van de auto! IMO veelste veel.

30 maart 2010 22:47
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Voor duizend euro heb je een mooie dubbel-din met navi tegenwoordig. Prima alternatief voor af-fabriek.

Een tomtom op de voorruit plakken vind ik niets en bij een Porsche echt afbreuk doen.

30 maart 2010 22:58
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik zou trouwens die 20k aan opties weglaten en een kale 997 aanschaffen. :popcorn:

Echte mannen navigeren trouwens dmv de sterren of de zon en hebben verder geen opties nodig.

30 maart 2010 23:44
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Hier ook zo'n 'krentenkakker' die deze optie - voor dat geld - mooi in de folder zou laten liggen. Andere opties genoeg, ook zonder zuugnap.

31 maart 2010 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Zou de optie mooi weg laten, heb bij mijn nieuwe leaser de navi ook weggelaten. Tomtom werkt perfect en er zijn mooie oplossingen om een zuignap overbodig te maken.

31 maart 2010 7:30
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
De leukste dingen op vakantie ontdek je toch als je bent verdwaald :D

Natuurlijk is af-fabriek mooier, maar 5100 eur :shock: kom op zeg, dan zou zijn kostenpost voor accessoires met 25% stijgen. OK, je kunt dan ook audio- en videodvd's in 5.1 afspelen. Het is natuurlijk ontzettend handig om navi te hebben, maar eerst thuis even de route plannen en afdrukken werkt vaak net zo goed.

Handig van navi vind ik toch wel dat je de verwachte aankomsttijd ziet en hoelang je nog moet. Maar dat is in de DD, als ik in de P rij wil ik gewoon rijden.

PS - laatst met TomTom van m'n lief in de P gemerkt dat de km-teller een afwijking heeft van 10 km (in het nadeel van de werkelijke snelheid :( )

31 maart 2010 8:20
Profiel
PorscheForum Rakker
2006 Boxster S 3.4
Woerden
Wij zijn *erg* blij met onze af-fabriek navi en het hele PCM, werkt echt super en met de navigatie aanwijzingen via de boordcomputer display onderin de toerenteller zou ik de optie niet willen missen - ook al gebruik ik het niet voor iedere rit.

Echter, ik heb er vrijwel niets extra voor betaald bij de aanschaf van onze occasion, en om dit voor 5,1K aan te vinken bij de nieuwprijs... zou een moeilijke keuze worden!

31 maart 2010 8:42
Profiel
964.c4
assendelft
je kan een navi inlaten bouwen in je zonneklep,
of een binnenspiegel met navi

31 maart 2010 8:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex 996 C4 Tip 1999
Eindhoven
Of gewoon de verouderde 8-bit pcm er uit halen en een 2din aftermarket in de plaats zetten. Heb je meteen bluetooth voor je telefoon en tig andere handige extra's.
Tevens geen gedoe meer met verouderde kaarten, je kan gewoon via internet (of via de fabrikant als je € teveel hebt) de kaart updates downloaden.
Afbeelding

31 maart 2010 8:53
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Geen slechte oplossing maar vergelijk met origineel (997)

Afbeelding

Er wordt veel gerefereerd aan de genoemde prijs van 5100 Euro, voor een 911 kost de Navi optie met harde schijf en groot kleurenscherm echt de helft.

31 maart 2010 9:16
Profiel
Traveller69 schreef:
De leukste dingen op vakantie ontdek je toch als je bent verdwaald :D

:thumleft:

Citaat:
laatst met TomTom in de P gemerkt dat de km-teller een afwijking heeft van 10 km (in het nadeel van de werkelijke snelheid :( )

Dat is standaard beslist niet zo, snelheidsmeter altijd te optimistisch.
Heb je soms kleinere wielen door lagere banden bijv. :?:
Of er is iets kapot aan de meter/kabel/...

31 maart 2010 9:23
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
wat is er mis met een stratenboek ?

31 maart 2010 9:24
Profiel
Heb je dat in Frankrijk ook bij je :?: :wink:

31 maart 2010 9:25
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
niet nodig, spreek vloeiend francais :wink:

gewoon de zon volgen :lol:

31 maart 2010 9:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende