Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 0:41

Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Wel of geen navigatie 

Wat te doen?
Tom Tom kan echt niet. Dus navigatie af fabriek bestellen: 35%  35%  [ 34 ]
Tom Tom is prima (incl. zuignap) 50%  50%  [ 48 ]
Geen navigatie. Overbodige luxe: 15%  15%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 96

Wel of geen navigatie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Wel of geen navigatie
Paul II schreef:
maurice schreef:
Ik snap de prijs van Eur 5100 niet helemaal. Volgens mij zit de PCM voor iets meer dan de helft in de auto. En PCM is natuurlijk meer dan alleen navigatie.

Maurice meestal ben je véél beter geinformeerd :!: :wink:

1. Er zit geen PCM in een Cayman volgens de Configurator maar een CDR-30 CD radio met smal display, geen PCM.
2. Porsche Communication Management klinkt heel compleet (in een 911, mid-engines kennen die basis versie niet) maar betekent niet meer dan Tuner/DVD/Info functie's op groot display.
:idea:

RS-R schreef:
Ilpoto schreef:
Gaaf hoor, van harte! Straks wordt een middenmotor nog de norm :shock: :D

Even kijken, ik spot
19" Carrera S wielen
Bi-xenon
Sport Chrono pakket
Leren sportstoelen met stoelverwarming
Multifunct. stuur
Bose pakket
Alu interieur accenten

Mis ik nog wat? :)

19-Zoll Carrera S Rad
3-Speichen-Multifunktionslenkrad Glattleder (nur i.V.m. PCM)
Automatisch abblendende Innen- / Außenspiegel mit integriertem Regensensor
BOSE® Surround Sound-System inklusive CD-Ablage
Bi-Xenon-Scheinwerfer
CD-Wechsler CDC-4 (sechsfach)
Interieur-Paket Schalttafel Alu-Optik
Klima-automatik
ParkAssistent (hinten)
Porsche Communication Management (PCM) inklusive DVD Navigationsmodul
Sitzheizung
Sport Chrono Paket Plus
Telefonmodul für PCM
Vollelektrische Sitze

Bestaat wel degelijk Paul.

31 maart 2010 14:07
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
RS-R schreef:
Bestaat wel degelijk Paul.

Paul II schreef:
Maar is basis PCM wel standaard in die modellen dat was mijn vraag.
Dus het scherm met radio/cd/info maar geen navi, geen telefoon.
:?:

Dat zou het verschil verklaren.

EDIT: Inderdaad NIET dus. CDR30 radio CD speler is standaard :idea:

Vroeg me al steeds af waarom een 911 zoveel duurder is :D

31 maart 2010 14:14
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Paul II schreef:
Dat is wel de oude uitvoering.
Op de Configurator staat een duidelijk groter scherm, maar kleiner en anders uitgevoerd als de PCM-versie.

Dat wist ik dan weer niet...

Heb het inmiddels gezien, ziet er best goed uit, komt luxer over dan die MKI versie...

@RS-R: dit begint op miscommunicatie te lijken :scratch: . Wat Paul bedoeld (en Erick) is dat je PCM alleen kan krijgen in combinatie met navi. nergens staat (volgens mij) dat je PCM kan krijgen zonder navi. Standaard krijg je dus die CDR-30...

31 maart 2010 14:15
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
:popcorn:

31 maart 2010 14:20
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Eet smakelijk :mrgreen: of heb ik het verkeerd??

31 maart 2010 14:22
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Dank je, zit net te lunchen.

Verkeerd :?: Jij en Traveller, NEE :!: :wink:

31 maart 2010 14:24
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
soepkip 986 schreef:
@DS die van medion in één van de ventilatiegaten in het dashboard.
:sick:

Dat is bij BMW een tijdje een dealeroptie geweest schiet mij zo ineens te binnen... Maar nee, dat zou ik ook niet doen.

31 maart 2010 15:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Klopt ja bij die 1 serie. Heeft mijn zuster ook.

31 maart 2010 15:32
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Paul II schreef:
maurice schreef:
Dus ga ik er van uit dat ook de Cayman gewoon PCM aan board kan hebben.

Ik ook :!:

Ons verschil is, jij noemt de optie's, ik de standaard uitvoering :idea:

Zijn we het toch weer helemaal eens Paul :wink:
Nu ik jouw post nog even na lees snap ik hoe je het bedoelde.

31 maart 2010 17:44
Profiel WWW
981 Boxster GTS
In mijn 993 zit een Becker Cascade, kleuren scherm, blauwe tand, navi en speelt verder alles, ook gebrande cd's met MP3.

Navi wordt op CF geheugenkaart weggeschreven.

Kortom heerlijk apparaat met al het goede in één :wink:

Afbeelding

Voor mij dus geen TT kringen op de voorruit :bang:

31 maart 2010 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Wow 5100 is wel errug veel voor alleen navi. Is dat niet de prijs van een complete set inclusief handenvrij-telefoon, blaster-stereo incl subwaffers en RSE (zodat die badgasten achterin kunnen PS3-en, o nee achterin is lastig in Cayman) :?:

31 maart 2010 18:50
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
'T is heel simpel:

Wat is de levensduur van zo'n auto? toch minimaal wel 15 jaar dacht ik.

en wat is de levensduur van een navigatiesysteem? 2 jaar, misschien 3 of 4, daarna kun je geen updates meer krijgen, erger je eraan dat ie traag etc.

Ik zie een mismatch.... :scratch:

Het is geen goed idee een af fabriek navi te bestellen. je kunt beter een nette optie bedenken voor een aftermarket systeem, al dan niet in een radio of wat anders.

Tom tom achter de ruit is not done overigens...

31 maart 2010 20:53
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
En listig. Gebeurt in 020 toch regelmatig dat ze je ruit inslaan als ze zo'n zuignap zien zitten om de TT onder de stoel vandaan te trekken!

31 maart 2010 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwart
Zwolle
Een paar overwegingen.
- Hoeveel geld heeft iemand en hoeveel zorgen maakt iemand over zijn poen
- 5100 euro kan je een heleboel andere mooie zaken voor kopen. Horloge professionele spiegelreflex camera, goede vakantie etc.
- Navi's zullen nog wel doorontwikkelen. Navi's van 10 15 jaar geleden zijn echt prehistorisch en zou ik liever niet dan wel aantreffen in een 2dehands auto. De vraag is ontwikkelen die navi's zo dat over 10 jaar iedereen hetzelfde prehistorische gevoel heeft. Ik verwacht van niet.
- Worden die navi's na een tijdje niet meer ondersteund? :shock: Dus als je die auto 30 jaar wil houden dan heb je een electronisch geschiedenisboek in je auto. :(
- kan je na verloop van tijd nog een porsche navi inbouwen?
- kan je na verloop van tijd die standaard console nog plaatsen?

Laatst bijgewerkt door PieterPorsche op 31 maart 2010 22:32, in totaal 2 keer bewerkt.

31 maart 2010 22:29
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
No worries. Over 30 jaar doet die hele auto het niet meer om dat de electronica dan kapot is en niet gerepareerd kan worden. Be like Wolf: 100% analogue!

31 maart 2010 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Ghehe grappig topic. Mijn vader rijdt rond met een dubbeldin Pioneer navigatiesysteem. Machtig mooi ding... nadeel is alleen dat het ding geen touchscreen is. Dus hij plakt steevast een zuignap met tomtom tegen de voorruit :? Om 2 redenen voor 120 euro heb je heel Europa up to date en hij vind de bediening veel makkelijker :bang:

Ik kan het nog steeds niet goedkeuren, maar ik begrijp het wel. Hij gebruikt het scherm nog net niet om de tomtom aan vast te plakken :roll:

Maar ja er kan ook tv op gekeken worden, dat is ook nog nooit gebeurt. Het zat er nou eenmaal in bij aanschaf, en er uit slopen is ook geen optie

31 maart 2010 22:54
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Over 30 jaar (en eigenlijk 15 jaar) maak ik me geen zorgen. Tegen die tijd is het GPS satelliet netwerk niet meer in werking. Voorlopig word er door de VS niet in vervanging van de 24 satellieten geinvesteerd en ligt het europese navigatie netwerk al weer in de ijskast terwijl het huidige netwerk al aan het afsterven is.
Dus binnen een aantal jaren is de navi zoals we hem nu kennen einde oefening. Maar tegen die tijd is er vast weer iets nieuws en komen er op één of andere manier wel weer updates.
Zo maak ik me ook weinig zorgen over het feit dat de doelstelling is het wagenpark in Europa binnen 20 jaar voor 70% volledig van benzine af te hebben en je dus 300 km met de dan bejaarde Porsche moet rijden om nog aan benzine te komen.
Zo zijn er nog wel meer zaken waar ik niet over na ga denken
het feit dat internet tegen die tijd niet meer via een draad getransporteerd wordt en ik dus nu beter geen laptop meer kan kopen.
TV's alleen nog maar via Internet signaal ontvangen en tevens terug communiceren en ik nu dus beter geen tv kan kopen.
etc etc.
Leef en geniet van wat je nu in het leven hebt.

31 maart 2010 22:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwart
Zwolle
Zit wat in. Wie dan leeft wie dan zorgt. Nu lekker toeren met een nav dus.

01 apr 2010 0:24
Profiel WWW
Moderator
PF #57
911gt2 schreef:
Hij gebruikt het scherm nog net niet om de tomtom aan vast te plakken :roll:

Haha, vriend van mij doet dat wel. Heeft de duurste full option range rover en vindt de standaard navi van RR een ramp. Heeft op het schermpje een tomtom geplakt en is helemaal tevreden... :lol:

01 apr 2010 7:01
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Mooi draadje dit. Bij mijn DD kon ik een nav systeem alleen aanschaffen als ik een electrisch schuifdak en achteruitrijcamara nam. Dit werd namelijk allemaal aangestuurd door dat scherm. Kostte dan iets van eur 6500. Dus ik rekende maar weer eens uit; leasebak, na 4 jaar eruit, en de leasemij schrijft deze luxe lekker in jouw leasetermijnen af (in 4 jaar dus), en wat zijn de alternatieven. Ik vond deze in een smartphone met TT, kost niets want ook van mijn werkgever.

Dus in mijn DD een nette opbouw voor de smartphone (eur 100). In de porsche en andere auto's gewoon met de zuignap (daar wil ik geen opbouw, verpest de orginaliteit als ik de TT niet nodig heb). Zal er wel eens een doekje in leggen om de randen dan goed weg te poetsen. Goede tip!

01 apr 2010 7:39
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Maxfli schreef:
In de porsche en andere auto's gewoon met de zuignap (daar wil ik geen opbouw, verpest de orginaliteit als ik de TT niet nodig heb). (...) Goede tip!

Lees dit topic (nog) eens vanaf het begin voor nog meer goede tips! ;)

01 apr 2010 9:35
Profiel
Moderator
PF #57
laat morgen in de totmbo DD (2004 Cherokee) een Alpina 1Din klapscherm navi bouwen incl BT, Ipod kabel en kabeltje om bediening-vanaf-het-stuur te kunnen blijven gebruiken (120 euro - absurd :shock: ). Daar totmbo de plaatselijke Appie amper kan vinden zonder navi wordt de navi zoveel gebruikt dat dit de voorkeur heeft boven een plakker. In de Porsche gewoon een plakker voor die paar keer dat ik een navi nodig heb.

Afbeelding

01 apr 2010 10:58
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Persoonlijk zou ik, indien voldoende pecunia aanwezig voor nieuw, altijd voor af-fabriek kiezen. Die paar €€ extra boeit dan ook niet meer. Ik ken overigens wel lui die hun wagen uit D'land halen, daar alle opties incl lederen interieur eruit laten halen, importeren, en vervolgens weer terug laten bouwen om de belastingen wat te omzeilen. Scheelt een hoop.
Bij tweedehands kost, zoals Airhead al schreef, dezelfde wagen incl alle opties tegenwoordig nog maar weinig tot niets extra ten opzichte van kaal. Dus altijd net iets verder kijken dan uw neus lang is loont enorm.
Ook puur persoonlijk vind ik een af-fabriek systeem esthetisch veel mooier dan een losse frommel tegen de voorruit. Bovendien is het voordeel dat zo'n machine beter communiceert met je ingebouwde telefoon, TMC, en audio-oplossingen. Het valt natuurlijk ook wel allemaal after-marktet in te bouwen, maar een losse tomtom doet niks met mute op je radio of telefoon.
Over het algemeen vind ik een dus een losse tomtom echt niet mooi, zeker niet bij een nieuwere auto. Bij een wat oudere 911 zou ik ofwel een Becker navi erin laten zetten, of je navi-foon op een elegante wijze wegwerken zoals hierboven ook al is getoond door diverse forummers.
Afbeelding

03 apr 2010 17:48
Profiel
‘64 Kever
Ach, heb in de BMW het af-fabriek pakket besteld.... Betaalde (in de leaseprijs) 2.125 voor de navi incl. iDrive, 1.049 voor Bluetooth, 775 voor climate control (verplicht voor de navi).... Bij mekaar dus zo'n 4.000 Euro voor navigatie+BT. En elke dag weer is het het waard. Echter, da's in de daily driver.... (overigens, beter dan TomTom, gewoon altijd en overal signaal ;) )

In de 911 had ik een Becker zitten met navi, voor die paar keer per jaar dag ik het nodig had. Plakken in de 911 een paar keer gedaan, maar vond/vind het een drama met die draden en alles. Dus voor mij niet plakken... :cheesy:

04 apr 2010 19:00
Profiel Facebook 
964.c4
assendelft
horn schreef:
Daar totmbo de plaatselijke Appie amper kan vinden zonder navi wordt de navi zoveel gebruikt dat dit de voorkeur heeft boven een plakker.
Afbeelding

volgens mij zei ze dat maar tegen je omdat jij dan boodschappen doet, een soort van vriendelijke manier van orders uitdelen :mrgreen:

04 apr 2010 19:12
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende