Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 dec 2024 14:25

Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuwe Porsche Cayenne ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Nieuwe Porsche Cayenne ?
heb m ook al even gezien bij Lammertink..best wel netjes maar wordt er niet direct wild van..

een g 55 amg is een meer bescheiden en verantwoorde keuze naar mijn mening.. met zo'n halve hybride gifbak in de rondte rijden is toch link hoor..politieke gedrochten..

en de "cel" waar de meeste energie uit vrij kan komen is nog altijd een benzinetank, pluto/neutronen etc buitenbeschouwing gelaten...

en wolf en maarten; wat vullen jullie elkaar toch mooi aan :wink:

01 jun 2010 9:41
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Hey Juul,

Welkom hier!!!
Ook ik denk dat Paul II (v.E.) het bij het juiste eind heeft.

Ook ik heb met de Cayenne (S) gereden en kan je melden dat het echt een geweldig rijdende auto is, met echt één van de mooiste dashboards. (Vind ik dan he.)

Gr,

Erick
(Erik K.)

01 jun 2010 9:47
Profiel Twitter 
981 Boxster GTS
Een goede vriend van mij heeft een KN Turbo waar ik destijds ernstig van onder de indruk was geraakt.

Met 4 man + bagage naar de Ring, ook op de Ring wezen knallen met de KN en vervolgens het off-road park ingegaan.
Best bizar, met hoge snelheid op de autobahn, presteren op de Ring en dan het terrein in. En dat alles met 1 en dezelfde auto en nergens een flaterfiguur slaan.

Jammer dat ze in NL alleen in de PC rondrijden.

En over de vormgeving, tja over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk vind ik 'm wel mooi.

01 jun 2010 10:18
Profiel
PorscheForum Rakker
+ 1

01 jun 2010 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Cayenne 4S Cabrio....Nu te koop in Essen in het Porsche Centrum :D
http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=47942

01 jun 2010 12:53
Profiel Facebook 
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
THE MUD schreef:
en als het dan toch een Cayenne moet zijn: Techart Magnum :mrgreen: .

Net gespot in een straat vlak bij m'n werk:
Afbeelding

Ach, smaken verschillen zullen we maar zeggen.... :mrgreen:

01 jun 2010 13:04
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
kwam deze tekst tegen in een review, vond em wel geestig

Citaat:
The front is shouting "I'm a 911!" And the back is shouting I eat 1000 donuts a year!

01 jun 2010 13:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 uit 84
Als ik dan toch een SUV moet rijden, dan idd een Cayenne (liefst Turbo uiteraard..) :mrgreen:

01 jun 2010 17:01
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
+1

01 jun 2010 17:23
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Vin de MKII mooier dan de nieuwe........... 8) 8)

01 jun 2010 19:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010
Regio Arnhem
Om terug te komen op je vraag.
Ik heb er onlangs in mogen rijden en persoonlijk denk ik dat ze de wagen nog weer wat beter hebben gemaakt. Rijgedrag is voor een SUV is subliem te noemen, en vooral de afwerking is top.
Of ik de nieuwe Cayenne mooi vind, weet ik nog niet. Bij de introductie van de Cayenne Mk1 zag ik er geen brood in. De mk2 was al een stuk mooier (of was ik er inmiddels aan gewend?). We hebben er 1 gekocht omdat we opzoek waren naar een SUV (Moest 3.500 kg kunnen trekken, ruim zijn en value for money). Na vergelijken met concurrenten hebben we een Cayenne gekocht, vooral om de rijkwaliteiten en afwerking. Dit zie ik ook weer terug in de nieuwe versie. Zakelijk rij ik een RR Sport maar als deze er uit gaat overweeg ik wellicht een Hybride uitvoering van de Cayenne. Dit is echter ook afhankelijk van verschil in aankoop prijs, afschrijving, onderhoud en verbruik. Deze info is er nog niet dus voorlopig wacht ik af. Doordat we twee grote wagens rijden kunnen we het verschil in rijdynamiek, bouwkwaliteit etc goed vergelijken en een Cayenne steekt hier met kop en schouders boven uit.

Ik ben een porsche liefhebber in hart en nieren, rij voor de fun in een 964 en we (ja ook mijn vrouw) rijden prive in de Cayenne. Een enorm fijne wagen. Smaken verschillen, niet iedereen vindt het een mooie wagen, pc hoofdtractor, etc. Maakt mij eigenlijk niet uit.

01 jun 2010 21:11
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Gelijk heb je Ricky. Enjoy :!:

Straks dus een Cayenne MKII prive en een nieuwe Hybrid zakelijk? En als je echt lol wil hebben pak je de 964 :thumleft:

01 jun 2010 22:38
Profiel
PorscheForum Rookie
GT3, 968cabrio, 944
Ricky, bedankt voor je heldere (en dappere) reactie. Dit zijn de antwoorden waar we op wachten. :thumleft:

01 jun 2010 22:42
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Dean schreef:
Ik denk dat een Cayenne rijder het meest verre van een Porsche rijder afstaat. Een auto gekocht op het embleem van P en niet omwille van zijn rijeigenschappen of sportief gedrag.

Denk dat je nog nooit echt in een KJN hebt gestuurd anders schrijf je dit niet.
Daarnaast denk ik dat dit niet alleen voor de KJN rijders geldt maar ook voor heel veel huidige 911 rijders.
Ook de nieuwe KJN stuurt subliem en al helemaal als je bedenkt dat ie het gewicht en zwaartepunt van een vrachtwagen heeft.
Ook in het terrein presteert de KJN opvallen goed en al moest ie ons vorige maand in Frankrijk in de Defender het nakijken geven in het zware terrein, ik ben diep onder de indruk wat er met deze PC traktor mogelijk is.
Qua afwerking sowiezo één van de beste SUV's in zijn klasse.

01 jun 2010 22:43
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
De Defender net als de G-klasse zijn dan ook echte terreinwagens en geen SUV's.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 jun 2010 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Ik was bij de introductie van de nieuwe KJN, en van binnen zeer fraai,
van buiten zag ik direct 1 spuuglelijk detail, en dat is de kunstof beschermstrip rondom de wielkasten, ....wat was dat een leijk plastic gezicht zeg, echt shame on de ontwerpers....

ik snap dat het praktisch is bij parkeerschade's maar echt,
het komt alleen op een spierwitte fraai uit, elke andere kleur doed dit kunstof echt zwaar afbreuk op de rest van de fraaie koets, jammer....

01 jun 2010 23:07
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Helemaal waar Paul. Maar was wel onder de indruk hoe ver de KJN mee kon komen. De andere SUV's en semi terrein auto's moesten het al veel eerder afleggen. De KJN was eigenlijk de enige die de Defenders en Landcruisers kon volgen.
Helaas voor de G-klasse die mee deed, die is verdronken :lol: Bestuurder maakte een foutje in de poel en kwam vast te zitten waarna de auto langzaam vol liep.

01 jun 2010 23:11
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Echt hard rijden kun je er niet mee, echt in het terrein kun je er niet mee, en op het circuit word je uitgelachen. Resteert de PC Hooft met een geblondeerde muts en een leren jackie. Een ordinaire benzinezuiper die the way of the Hummer zal volgen.

01 jun 2010 23:35
Profiel
Moderator
PF #57
wolf schreef:
Echt hard rijden kun je er niet mee

Die KN II turbo waarin ik meereed, hou jij met je gebakkie niet bij. Niet in optrekken, niet op een klaverblad en niet op een circuit...

Verder kan ik me in je opmerking volledig vinden.

02 jun 2010 0:12
Profiel
981 Boxster GTS
wolf schreef:
(1) Echt hard rijden kun je er niet mee . . . . .
(2) . . . . . en op het circuit word je uitgelachen . . . .

(1) Menig Porsche zal het tegen een KJN Turbo moeten afleggen, deze zet namelijk absoluut serieuze prestaties neer (0-100 in 5,6 sec en een topsnelheid van 266 kmu).

(2) En in handen van een begenadigd chauffeur (coureur zo u wilt) en Ring kenner, kan een KJN onbeschofd hard gaan.

Waar ik dit op baseer?
Wel, ik heb samen met een goede vriend van mij, een bezitter van een KJN Turbo en een GT3 Clubsport en in het bezit van een huis vlakbij de Ring voor een tweetal relaties van mij een soort van Nurburgring Incentive gemaakt.

D.w.z. op vrijdag met de KJN uit Nederland vertrekken, overnachten in een hotel (of gewoon in de privé woning, het werd het laatste), op zaterdag en zondag met de GT3 een aantal ronden meerijden op de Ring.
De reis naar de Nurburgring was al een openbaring, de "klik" was er tussen alle 4 de inzittenden en tendentieuze opmerkingen over de KJN werden gemaakt (de bekende vooroordelen dus) totdat er bij 180 echt gas werd gegeven. Toen werd het stil en klom de meter tot boven de 250.
1-0 voor de KJN Turbo dus.

Naast het meerijden met de GT3 hadden wij verder nog allerlei leuke nevenactiviteiten zoals terreinrijden bij Camp 4 Fun, de Suzuki's waren allemaal helaas bezet, dan maar met de KJN de blubber in waarbij mijn relaties ook zelf mochten rijden :thumleft:
En ook hier presteerde de KJN waar menig "echte" terreinauto niet toe in staat is.
2-0 voor de KJN.

Op het F1 circuit waren toevallig dat weekend klassieker en 944 cup wedstrijden, dus ook daar zijn wij wezen rijden. Kortom een supergezellig weekend.

Goed, de KJN Turbo op de ring dan maar. Op een gegeven moment kwamen wij in de situatie dat wij wilden terrein rijden en de kortste weg van uit Adenau was via de ring, dan maar met de KJN met 4 personen even een paar ronden gepakt.
De chauffeur, in bezit van racelicentie, en vele ronden Ring achter de rug stuurde de KJN beestachtig hard over de Ring.
Ging het echt hard? Ja, op diverse fora (toen ik op zoek ging naar actiefoto's als aandenken voor mijn relaties) was het commentaar niet van de lucht. Of iedereen ook die zwarte KJN Turbo zo hard hadden zien gaan?

Let wel, ik wil geen lans breken voor een KJN, maar de auto is m.i. absoluut ons Porsche logo waardig en wordt door velen zwaar ondergewaardeerd en dat verdient de KJN echt niet.

02 jun 2010 8:53
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
wolf schreef:
Echt hard rijden kun je er niet mee, echt in het terrein kun je er niet mee, en op het circuit word je uitgelachen. Resteert de PC Hooft met een geblondeerde muts en een leren jackie. Een ordinaire benzinezuiper die the way of the Hummer zal volgen.

Over het terrein kan ik niet oordelen, de 2 andere zaken, kunnen alleen maar neergeschreven zijn door een man zonder Cayenne Turbo ervaring. Als je dan nog eens de optie PDSC op de wagen laat monteren, en je gebruikt dan je ballen om te rijden en niet om te n*****, zal je aardig versteld staan van de Porsche tractor. Voor iemand die een Cayennen Turbo koopt, die ligt door de band meer wakker van de kleine benzinetank, dan van het verbruik.

Wat de nieuwe Cayennen betreft, ik persoonlijk vind hem achteraan spuuglelijk.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

02 jun 2010 9:02
Profiel WWW
Moderator
PF #57
ppp 356 schreef:
en je gebruikt dan je ballen om te rijden en niet om te n*****, zal je aardig versteld staan van de Porsche tractor.

Aha, dát was dus de reden dat ik zo onder de indruk was van die ritjes in die witte KN turbo... :mrgreen:

02 jun 2010 10:38
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Het zal ongetwijfeld een goede auto zijn maar hij appeleert niet aan mijn Porsche gevoel. En als ik zie wat voor een mensen er (meestal (!!)) in rijden dan denk ik dat de Cayenne de 928 richting opgaat.

02 jun 2010 13:16
Profiel
PF #911
België
ppp 356 schreef:
Wat de nieuwe Cayennen betreft, ik persoonlijk vind hem achteraan spuuglelijk.

Daar kan ik enkel maar mee instemmen. Ook wat betreft de prestaties van een Cayenne (Turbo of zelfs GTS) op circuit. Enkele jaren geleden had D'Ieteren enkele Cayenne Turbo's ingezet tijdens de Porsche Days Francorchamps en ik was diep onder de indruk van de snelheid (ook in de bochten) van die dingen!
Ex: Elise S1 111S

02 jun 2010 13:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 997 4S -ex 993C2-ex Cayenne S
0165
Maarten schreef:
En als ik zie wat voor een mensen er (meestal (!!)) in rijden dan denk ik dat de Cayenne de 928 richting opgaat.

Is dat afhankelijk van het model? Ik heb in 911's ook al hele rare mensen gezien. Zelfs ik heb er een...

02 jun 2010 14:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende