Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 dec 2024 12:24

Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
hulp bij aanschaf 911 3.2 carrera. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Bericht Re: hulp bij aanschaf 911 3.2 carrera.
bully schreef:

Wel over de 340.000 km...

Beetje minder kilometers, minder makkelijke kleur en een SC stuur (toch?)...
*klik* Porsche 911 3.2 Carrera Coupe 1987 Groen 233.500 km € 19.911

15 sep 2010 19:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
en sc stoelen en pook :roll:

15 sep 2010 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Weet je 't zeker? Ik zie een reguliere G50 pook en knop... Stoelen lijken mij ook gewoon 3,2? Of bedoel je dat ik 't fout zie en dat dat stuur ook in een 3,2 leverbaar was...? Enlighten me :-)

15 sep 2010 20:24
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ik zal je verlichten. de pook zal wsch een afgezakt scrotum hebben. de re stoel heeft opklaphandletje midden. en ik zie elektrieke verstelling. dus het zal toch een 3.2 setje zijn. how nice :mrgreen:

15 sep 2010 20:45
Profiel
En het stuur zat in de SC en 84er 3.2 :wink:

15 sep 2010 20:58
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
heel goed Marc :thumleft: de mijne van "84
Afbeelding

15 sep 2010 21:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Rozzydale

Vanmiddag kon ik tussen twee afspraken door even een tussenstop maken in Markelo. Mijn bevindingen:
- PRACHTIGE lak. Echt geweldig mooi. Diepe glans, geen krasje, geen dutjes, laat staan roest. Op de neus moet je de steenslag met een loep zoeken. Hij oogt dus top. Onder regie van Lammertink / Porsche Centrum Twente is hij opnieuw gespoten n.a.v. voorschade een paar jaar terug. Hij heeft oa een nieuw voorscherm gehad. De schade is netjes gerepareerd; ook de binnenkant van de kofferruimte is netjes, wat duidt op een niet al te zware schade. De optiecode sticker onder de klep heeft deze operatie niet overleeft en ontbreekt. Wellicht is er een nieuwe kofferklep in gekomen? Ik kon het uit de rekeningen niet halen. Roest aan de slotplaten is afwezig (volgens een rekening vakkundig verholpen), net als op de andere kritieke plekken. Zelfs geen spoortje corrosie op de alu bumper delen.
- PRACHTIG interieur. Het leer op de (verwarmde) turbostoelen is vernieuwd voor € 1.800 en dat merk je. Zacht, soepel, mooi dof, diep donkerblauw en supernetjes. Fijnste Porsche stoelen waar ik tot nu toe in gezeten heb. De rest van het interieur is ook tamelijk netjes, aan
het stuur kun je de 250.000 km wel zien, maar dat stoort niet. Langs het schuifdak begint het hemeltje een beetje te wijken: da's wel jammer. Er zit een cheap Pioneer radiootje in, dat cassette bandjes lust.
- Zéér smakelijk setje turbo Fuchsen, geschoeid met Sport Conti rubber. Banden zijn nog redelijk goed. De velgen zelf ogen zeer fris, met hier & daar een krasje en wat lelijk plaklood. Achter de voorvelgen stralen je schone remklauwen tegemoet; over de staat van de remmen kan ik verder niks zeggen. Iets voor een AKK op een brug. Tijdens de proefrit werkten ze naar behoren.
- Motortje ziet er mooi fris uit mede door de blazer die al eens aangepakt is; er hangt een hagelnieuwe RVS pijp onder. Helaas met nogal een grote diameter uitgang, zodat hij (te) dicht tegen het mistlicht aanhangt. Zou mijn keus niet zijn. 't Blok was op het eerste oog droog, maar om dat grondig te beoordelen heb je toch een brug en zaklamp nodig. AKK item dus. Slaat meteen aan, walmt niet. Ik heb er niet hard mee of volgas mee gereden: de proefrit was te kort om hem helemaal grondig door en door warm te rijden. De oliedruk was goed.
- De bak is een echte 915. Beetje agrarisch, maar best trefzeker, synchros allemaal gezond. Overgang van 2 naar 3 is een beetje vaag,
maar dat hebben meer 915 bakken. Koppeling grijpt laag en soepel aan (de koppelingskabel zal netjes gesmeerd zijn), pedaal is heel licht. Prima dus.
- Onderstel was VEEL zachter dan het onderstel van de groene 3,2 die twee weken terug kort werd aangeboden door een verkoper in Druten. Daarnaast was het te merken dat er bredere Fuchsen onder zitten: gevoeliger voor spoorvorming / bolling van de weg. Denk dat de stuurstangetjes niet nieuw meer zijn. Voelde allemaal een beetje wollig. Ik zou denk ik de verleiding niet kunnen weerstaan om het HELE onderstel aan te pakken. De groene voelde aan als een precisie instrument, dat ontbrak bij deze jammer genoeg wel een beetje.
- Er zit een stapeltje rekeningen bij van de tijd dat de auto in Nederland is. Van voor die tijd zijn er alleen Duitse stempels in het boekje. De nieuwste rekeningen zijn een paar jaar oud. Eigenlijk ontbreekt er dus een stukje historie: dat komt omdat de vorige eigenaar een garagebedrijf heeft. Er zitten geen rekening bij van een (deel) motor- of bakrevisie. De taxateur schrijft dat de bak gereviseerd is, maar waar hij dat op baseert...?
- De optiecodesticker is in het boekje wel aanwezig. Hij heeft een sper af fabriek. Wel vreemd: de code voor het schuifdak ontbreekt, maar hij heeft er wel één. Dat heb ik al bij meer 3,2tjes gezien, oa bij een Amerikaan. Dat zou volgens de verkoper van die Amerikaan komen omdat een schuifdak in de VS standaard is. Maar dat gaat bij deze blauwe 3,2 niet op, want die is origineel Duits geleverd. Toch apart.

De 20 mille die genoemd wordt in de advertentie is dus grotendeels uitgegeven aan plaatwerk. Er staat wel het één en ander aan rubbers etc op de rekeningen. Om te achterhalen wat er nu exact gedaan is zou ik Lammertink / Porsche Centrum Twente moeten contacten. Maar die moeite ga ik niet nemen, want mij zint het gebrek aan aantoonbaar onderhoud van de afgelopen jaren niet. Daarnaast moet het onderstel - in ieder geval naar mijn smaak - aangepakt worden en dat maakt hem alsnog duur. De verkoper krijgt genoeg respons op dit moment, waardoor hij niet al te happig was op een laag bod.

17 sep 2010 21:06
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
mooi verslag :thumleft: ik zelf zou als prio een onderhoud zien van de laatste jaren ,is voor mij belangrijker dan dat er 15 jaar geleden nieuwe banden onder zijn gegaan my2cnts

17 sep 2010 21:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche carrera 911 3,2l '87
Maastricht
Zo dan, speciaal voor de mensen die interesse tonen voor deze Porsche :cheers:
Ik zou zo zeggen dat je met deze review van Freudeamfahren meer dan goed uit de voeten kan.....een soort van préselectie :thumleft:

17 sep 2010 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Rozzydale
Ik schrijf zo'n verhaaltje altijd als ik een auto ga bekijken. Helpt me mijn gedachten te ordenen. Als anderen daar iets aan hebben is dat alleen maar mooi meegenomen, al moet je toch vooral ook zelf een auto gaan bekijken om er iets over te kunnen zeggen. En ik ben geen techneut: de AKK blijft een must, vind ik.

17 sep 2010 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
@FreudeamFahren,

Ik begrijp je scepsis, maar je schrijft met enthousiasme over deze auto. Wanneer deze zo mooi is als je omschrijft waarom dan geen AKK ? Gebreken komen dan aan het licht. Goede auto zou mij meer waard zijn dan een aantal rekeningen.

18 sep 2010 0:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Rozzydale
Als de auto de afgelopen 3 jaar niet regelmatig bereden en aantoonbaar onderhouden is, is dat voor mij een zwaarwegend minpunt, da's één. Ten tweede: de auto is mij met deze kilometerstand zonder revisie het bedrag van AKK + aankoop auto + grote beurt + onderstel opfrissen + uitlaat wisselen + wat mogelijk uit de AKK komt niet waard. Let wel: ik zeg niet dat ik een revisie nodig acht, maar ik vind hem - in totaal - gewoon duur voor de kilometerstand.

Ik koop een auto altijd met een zeer kritische blik. Hij past me precies, of (net) niet. In dit geval past hij mij op dit moment net niet; een ander ziet dat wellicht anders, vandaar dat ik mijn mening over de auto hier post.

18 sep 2010 4:33
Profiel
FreudeamFahren schreef:
Als de auto de afgelopen 3 jaar niet regelmatig bereden en aantoonbaar onderhouden is, is dat voor mij een zwaarwegend minpunt,

Dus wat jaren niet gereden heeft of/en weinig km kost de hoofdprijs, en zou dan wel goed zijn.

Citaat:
de auto is mij met deze kilometerstand zonder revisie het bedrag van AKK + aankoop auto + grote beurt + onderstel opfrissen + uitlaat wisselen + wat mogelijk uit de AKK komt niet waard. Let wel: ik zeg niet dat ik een revisie nodig acht, maar ik vind hem - in totaal - gewoon duur voor de kilometerstand.

Ik denk dat deze prijs zoals jij hem omschreven hebt, een zeldzame verschijning is,
en dat er andere zijn met werk aan wat nog meer kost om hem perfect te krijgen.
En aanpassingen die jij wilt (onderstel enzo) zul je toch zelf moeten bekostigen.

Citaat:
Ik koop een auto altijd met een zeer kritische blik. Hij past me precies, of (net) niet. In dit geval past hij mij op dit moment net niet; een ander ziet dat wellicht anders, vandaar dat ik mijn mening over de auto hier post.

Dus met andere woorden, nog beter, dus eigenlijk een nieuwe, en nog goedkoper. :mrgreen:

18 sep 2010 7:38
PorscheForum Rakker
Rozzydale
cabrio wim schreef:
Dus wat jaren niet gereden heeft of/en weinig km kost de hoofdprijs, en zou dan wel goed zijn.
Nee, dat is niet wat ik bedoel. De kilometerstand vind ik an sich geen probleem (sterker nog, ik kick wel een beetje op goed onderhouden high milers, maar da's iets voor een ander draadje). En dat er de afgelopen jaren weinig mee gereden is eigenlijk ook niet; dat was bij de groene 3,2 niet anders. Maar die had wel netjes van ELK jaar van de afgelopen ACHT jaar bonnetjes van de onderdelen die hij er zelf op schroefde. Olie, filters, bougies, afentoe een setje kleppendeksel pakkingen als hij de kleppen had gesteld. Daar hecht ik waarde aan; het komt de duurzaamheid van het torretje op de lange termijn ten goede.
cabrio wim schreef:
Ik denk dat deze prijs zoals jij hem omschreven hebt, een zeldzame verschijning is (...)
Prima, ik heb de tijd ;-)
cabrio wim schreef:
Dus met andere woorden, nog beter, dus eigenlijk een nieuwe, en nog goedkoper. :mrgreen:
Eigenlijk moet ik niet happen, maar het is kennelijk mooi vis weer, dus toch maar even ;-) Nee hoor, nieuwer etc hoeft allemaal niet. Het gaat mij om de prijswaarde verhouding van het totale package en dat dan afgewogen naar mijn maatstaven. Wat anderen daar van vinden is me sowieso "ein bis'l Wurst" :mrgreen:

Eerlijk gezegd was advies over mijn aankoopmotiven ook niet echt waarom ik mijn bevindingen postte. Er zijn misschien andere potentiële kopers die ook interesse hebben in de auto en mijn interpretatie van prijs en waarde niet herkennen en bijvoorbeeld niet zo veel waarde aan het onderstel hechten. Die weten nu - hoop ik - een klein beetje wat ze aantreffen als ze ook gaan kijken in Markelo.

18 sep 2010 8:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Meteen doorrijden maar :?: :arrow: http://link.marktplaats.nl/378938921 Org NL targa uit 83 van 1e eigenaar

18 sep 2010 12:28
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
1e eigenaar? Waar lees je dat?

Laatste tenaamstelling was namelijk: 20-08-2002

18 sep 2010 12:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
:oops: Excoesie, 1e NL 3.2

18 sep 2010 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Rozzydale
Als een Targa een optie is, staan er nog twee kandidaten in *klik* deze advertentie...

18 sep 2010 17:24
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Die blauwe 3.2 voor bijna 19k is natuurlijk een vraagprijs. Heb er zelf ook wel eens 1 gezocht. Als ie er zo mooi uitziet en een AKK brengt niet heel veel bijzonders aan het licht en je weet nog een beetje te onderhandelen en je komt uit op 17 tot 17,5k uit denk ik dat je een auto hebt voor een faire prijs. Toen ik zocht vond je voor dat geld geen echte goede, en wilde ik een echt goede liep de prijs toch al snel naar +20k. Alle waar naar zijn geld is!!!

18 sep 2010 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Rozzydale
De verkoper van de blauwe zegt een bod van 17,5 te hebben en daar gaat ie niet voor weg gezien de vele reacties die de verkoper op dit moment krijgt. Ik was wel pas de 2e kijker...

18 sep 2010 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker

En ook al weer verkocht ... ging snel weg !

19 sep 2010 0:24
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Miischien oud nieuws: Gert te Lintelo, uitgever van o.a. Youngtimer Magazine verkoopt na 11 jaar zijn 3.2. Originele Nederlandse auto, zwart, beige leer voor de liefhebber en airco. Zie bovengenoemd blad, nummer 4

19 sep 2010 9:47
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Blad niet goed gelezen...is al verkocht!

19 sep 2010 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
audi a4 avant 1.8 t
Landgraaf
Ik wil alvast iedereen hartelijk danken voor het "meedenken"! :thumleft:
wegens extreme drukte op de zaak is het momenteel helaas niet mogelijk voor me om een paar honderd kilometer te rijden om een auto in levende lijve te bewonderen. Waarschijnlijk zal er volgend jaar pas iets van kunnen komen :(

20 sep 2010 8:57
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Maar dan zijn ze op :shock: :mrgreen:

20 sep 2010 9:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende