Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 1:52

Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auto van de zaak 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht Re: Auto van de zaak
Master Ken schreef:
Max 5K, heb uiteraard mijn P nog en de Mini.

Mini verkopen en soortgelijke met bijtelling leasen?

Ik heb 1 jaar (het eerste van mijn zakelijk leven) met km vergoeding gereden en pak nu al 12 jaar met liefde de bijtelling. Lukt je niet om (in mijn geval) elke 2 jaar een nieuwe van voor de deur te zetten. Moet wel toegeven dat ik nimmer mijn budget volmaak om de bijtelling enigzins redelijk te houden. Zit nu wel in twijfel om dat een keer wel te doen....

24 okt 2010 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Als je in de 52% tarief zit (en daar hoef je geen grootverdiener voor te zijn in NL) wordt de bijtelling al snel een zuur verhaal. Zou je toch bijna een volle Prius overwegen maar dat rijd niet op de snelweg vind ik.
Dan kijken voor 20% bijtelling, kom je al snel op een BMW 320d ED (kaal of duur) uit, de rest heeft allemaal max 115pk of is van het formaat Golf.
Suggesties in 20% klasse(wil wel leer en elektrisch verstelbare zetels)?????

Een goedkopere (Onder de 40K) maar wel (beetje) comfortabele 25% bijtelling auto?? Dan is de keuze een C-klasse cdi, avensis d 150pk (hele fijne auto), Peugeot508, Passat.
Suggesties onder de 40K (wil wel leer en elektrisch verstelbare zetels)?????

Opel insignia diesel is erg lawaaig, C5 leuk maar moet je van houden bovendien met leer (alleen op luxere uitvoeringen) ook nog duur.

Moeilijk moeilijk moeilijk als je niet 400-500 Euro of meer per maand aan bijtelling wil betalen. Leuker kunnen we het niet maken wel duurder.

24 okt 2010 22:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
heb ook naar de 320D 20% gekeken, nadeel ben is de beperkte ruimte alleen sedan, nu kan ik nog naar de Ikea, citroen is er met 4,5K korting in Business, kon ook A6 oid bestellen, maar had er gewoon geen zin in om bv weer uit de bijtelling te houden auto is nu 400 Euri per maand vind ik wel redelijk voor zeer complete auto 18 inch navi sensoren voor en achter half leer etc. begrijp wel dat op Porscheforum Citroen vloeken in de kerk is, reed vroeger 5 touring , V70 etc, maar tis crisis :mrgreen:

24 okt 2010 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
De mercedes verkoper: Ahh joh die 100-250 Euro per maand meer aan aan bijtelling, wat tank je niet per maand met je Porsches, je houd toch van leuke auto's??

De Toyota verkoper: Ahh joh je hebt toch al mooie hobby auto's een volle Prius of een MB scheelt je 3600 Euro per jaar, over 4 jaar bijna 15000 Euro.
Kun je heel vaak een auto voor huren voor de wintersport of voor tanken??

Rationeel heeft de toyota dealer gelijk. Was de avensis hybride met diesel er maar........

24 okt 2010 22:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Mensen,

Vanuit mijn werk krijg ik deze vragen vaker. Een van onze partners, te weten FleetSupport heeft het volgende geschreven over het Persoonsgebonden Mobiliteitsbudget. Wellicht een leuke aanvulling.

Persoonsgebonden mobiliteitsbudget

Een mobiliteitsregeling gaat verder dan een autoregeling

Door de veranderende vraag naar werknemersvervoer wordt het persoonsgebonden mobiliteitsbudget steeds populairder. Maar wat is nou een mobiliteitsbudget?
Een mobiliteitsbudget wordt individueel per medewerker aangeboden. De medewerker kan kiezen uit een door de werkgever uitgezocht pallet van vervoersmodaliteiten.
Toepassing

Dit budget kan als volgt worden ingezet:
Een vast bedrag per maand, ter dekking van gereden kilometers. De (met eigen auto) gereden kilometers worden verrekend tegen € 0,19. Dit bedrag wordt van het budget gehaald. Het resterende deel van het budget wordt bruto uitgekeerd.
Een andere mogelijkheid is om het budget te gebruiken voor een leaseauto. Stel het budget is € 850,- per maand. De berijder kiest een auto voor € 750,- per maand. De berijder houdt dus
€ 100,- per maand over. Dit bedrag kan worden gebruikt voor overige vervoersmogelijkheden of bijvoorbeeld voor een flexplek onderweg. Bij geen of deelgebruik wordt het restant bruto uitgekeerd.
Beide toepassingen leiden tot een verlaging van het aantal kilometers. Door het privé-gebruik te verminderen, gaat het jaarkilometrage omlaag.
Indien de medewerker geen km-beperking wenst, kan hij kiezen voor een goedkopere auto. Dan houdt hij ook budget over.
Haalbaarheidsonderzoek

Het persoonsgebonden mobiliteitsbudget combineert kostenbesparing voor de werkgever met keuzevrijheid voor de werknemer. Snel overstappen, zult u denken! Maar niet alle vervoersmodaliteiten zijn voor iedere medewerker uitvoerbaar. Het is daarom van belang om (middels een scan) te kijken wat de herkomst is van de medewerkers, naar welke locatie zij reizen en op welke manier zij reizen. Daarom heeft Fleet Support het Haalbaarheidsonderzoek Mobiliteitsbudget ontwikkeld. Het onderzoek maakt inzichtelijk wat de tijdsbesteding en de kosten van uw werknemersvervoer zijn.

BRON: Fleetsupport

n.b.
Ons bedrijf heeft ook veel lijntjes met de fiscus aangaande coördinatie prive gebruik zakelijke auto. Een nieuwtje hierin is, dat de fiscus ook gegevens ter inzage krijgt van o.a. Rijkswaterstaat. De camera's bij matrixborden worden nu ineens ook gebruikt om frauderende "auto van de zaak rijders" op te sporen.

24 okt 2010 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
thomas993 schreef:
citroen is er met 4,5K korting in Business, .........................Porscheforum Citroen vloeken in de kerk is, reed vroeger 5 touring , V70 etc, maar tis crisis :mrgreen:

Tja heb C5 ook gereden, met schroefveren ook nog erg zacht geveerd maar oke, verder een hele leuke auto. Probleem is bij de business dat vol leer niet leverbaar is. Verder is deze bijna net zo duur als een C180 CDI business die naar ik meen ook makkelijk te tunen is tot niveau van de 220 CDI omdat het dezelde motor is. De business met avantgarde geeft een voordeel van 6000 Euro. Helaas met skiluik en nog wat extra's gaat ie dan ook richting de 40k. Overigens rijdt de mercedes niet beter dan bijv. een avensis, maar is wel veel mooier.

24 okt 2010 23:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
@ASW: Betreft de MINI. Is zeker een mogelijkheid. Alleen als ik het woord verkopen maar in mijn mond durf te nemen richting mijn vrouw. Ze vind de auto zo geweldig. Maar een big-size zou erg aantrekkelijk zijn voor de family. :mrgreen:

Maar omdat er zo veel ondernemers etc op dit forum aanwezig zijn. Had ik zeker creatieve verhalen verwacht zoals, bijv het ondeling verhuren van de auto, zelf een apart bedrijfje oprichten om je eigen auto aan te bieden als lease aan de werkgever etc.

24 okt 2010 23:57
Profiel
Sint-Niklaas (B)
dynamic schreef:
Een goedkopere (Onder de 40K) maar wel (beetje) comfortabele 25% bijtelling auto?? Dan is de keuze een C-klasse cdi, avensis d 150pk (hele fijne auto), Peugeot508, Passat.
Suggesties onder de 40K (wil wel leer en elektrisch verstelbare zetels)?????

Alfa 159? Smoelt goed, rijdt lekker, leuke opties genre bi-Xenon, Bose-audio etc. zijn "redelijk" geprijsd. Verhouding binnenruimte/buitenafmetingen is niet echt denderend evenwel.
Ik heb op mijn 159SW een schuif- kanteldak genomen ipv die electrische zetels (waarvan ik het nut nooit heb gesnapt tenzij je echt heel frequent van chauffeur moet wisselen)

24 okt 2010 23:59
Profiel
Moderator
PF #57
michelm1978 schreef:
Een nieuwtje hierin is, dat de fiscus ook gegevens ter inzage krijgt van o.a. Rijkswaterstaat. De camera's bij matrixborden worden nu ineens ook gebruikt om frauderende "auto van de zaak rijders" op te sporen.

Is hier al eerder besproken. Speelt volgens mij ook nog een rechtzaak over, daar deze gegevens hiervoor niet gebruikt zouden mogen worden. Evenals een zaak dat dergelijke beelden die de politie voor andere doeleinden maakt niet langer dan - ik meen - 48 uur bewaard mogen blijven. Zijn ook al voorbeelden van 'fraudeurs' die met die beelden gepakt zijn. Komt ook voor (of is wellicht inmiddels al voorgekomen) in de rechtbank.

25 okt 2010 6:03
Profiel
Moderator
PF #57
Master Ken schreef:
Maar omdat er zo veel ondernemers etc op dit forum aanwezig zijn. Had ik zeker creatieve verhalen verwacht zoals, bijv het ondeling verhuren van de auto, zelf een apart bedrijfje oprichten om je eigen auto aan te bieden als lease aan de werkgever etc.

Heel veel zelf al zitten bedenken. Rekent niet uit of weegt niet op tegen de pakkans en/of rompslomp. Je laatste voorbeeld heeft wel voordelen (je kan andere kosten ook op dat bedrijfje opvoeren o.a.) maar heeft ook een hoop nadelen. Vergelijkbare constructies als managementfee via eigen bedrijfje factureren aan werkgever ipv salaris van werkgever ontvangen. Veel van die trajecten worden, nadat iemand ze bedacht heeft, dichtgetimmerd of ernstig bemoeilijkt. Of jij voor een auto de administratie van een bedrijfje wil gaan (laten) doen? Maak de rekensom...

25 okt 2010 6:09
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ik heb ook al die mogelijkheden onderzocht, en de praktijk is nu dat ik privé m'n P rijd, (redelijk wat km vergoeding bereken, genoeg voor de brandstofkosten, geloof ik) en zakelijk een BMW GSA motorfiets heb (geen tot zeer geringe bijtelling). Alle kosten die ik vroeger zakelijk had van het autorijden (met 997 niet gering), heb ik nu als extra (bruto) inkomsten, samen met de km vergoeding voldoende om bv. een 964/993 van te kunnen rijden. Inmiddels heb ik mijn P wat ge-upgrade het laatste jaar, dus nu red ik dit niet meer, maar goed. Wat ik wilde zeggen is dat in mijn geval het goedkoper was om de 993 privé te rijden, dan hem zakelijk te berijden met de relatief gunstige bijtellingsregeling voor youngtimers.

25 okt 2010 7:47
Profiel
3.2S
010
Mijn buurman heeft een Peugeot 107 in de meest luxe uitvoering voor 13K in de Lease en kost hem 150 euries per maand (= 80 netto). Hij heeft geen zin om een KM administratie bij te houden. Daarnaast heeft hij een Range Rover van 10 jaar oud met alles erop en eraan gekocht. Zijn woon werk is dicht bij, dan neemt hij de 107 en voor de langere afstanden neemt hij de Range Rover.
Met veel zakelijke KM's zou ik niet voor die optie kiezen en zou ik voor de horn variant gaan.

Laatst bijgewerkt door barolo op 25 okt 2010 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.

25 okt 2010 8:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Het blijft rekenen en hoe de persoonlijke situatie is. Alles is wel zo'n beetje gezegd, maar ik heb nog 1 alternatieve variant. Ik wissel af. Het ene jaar bijtellen en het andere jaar niet.

Mijn tweede auto naast de Porsche is een oude Golf cabrio. Prima wagen voor dagelijks gebruik. Het probleem bij ons zit met name in de vakanties. Dat doe ik liever niet in een 20 jaar oude golf met 4 personen. In de praktijk betekent het dat ik in 1 kalenderjaar met de kerst en de krokusvakantie op wintersport ga en het andere jaar niet. In het jaar dat ik niet bijtel ga ik met het vliegtuig op zomervakantie.

25 okt 2010 9:01
Profiel
Moderator
PF #57
en dan moet je ook nog wel even met je werkgever checken of je je buitenlandse kilometers vergoed krijgt. In een vorige baan telde ik wel bij, maar moest alsnog mijn prive benzine in het buitenland zelf betalen... Daar ik toen nog 25-30K km's per jaar prive reed was het nog steeds interessant. Nu allang niet meer.

25 okt 2010 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
hmm niet met je eens...een goed onderhouden 300SE uit eind jaren 80 rijdt als een trein...ws. slechte schokbrekers of zo

Paul II schreef:
Zo'n grote MB, die 'nieuwste' rechts/lichtblauw vond ik een degelijke, luxe car en ben tig jaren terug eens gaan proefrijden (vraagprijs € 28.000).
Annelies wilde niet mee, wilde er niet in gezien worden.

Ze had wel beetje gelijk: wat een vreselijk deinbak :evil: Ben er helemaal van genezen :)

25 okt 2010 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Ik krijg inderdaad mijn benzine in het buitenland vergoed door mijn werkgever.

25 okt 2010 9:49
Profiel
‘64 Kever
De discussie is volgens mij al erg vaak gevoerd, en zal ook zo blijven. Ik moet zeggen, ik kijk met een schuin oog naar de Lexus CT200h. Vorige week in Parijs even goed bekeken, en ziet er best leuk uit. Vraag me wel af hoe het rijdt, maar wie weet.... Zelfs met het "Luxury Pack" (of hoe heet het), krijg je een auto van catalogus-veel, maar een netto bijtelling van 250 Euro/maand ;) (en je bent ook nog goed bezig voor het milieu! :cheesy: )

Denk dat de nieuwe 1-serie ook wel met 20% auto's in de diesels gaat komen, dus dan zijn er zeker extra dingen mogelijk volgens mij.

Voor mijzelf is het geen optie om niet bij te tellen. Ga toch regelmatig "uit mijn werk" ergens naartoe, dan zou ik OF mijn auto om moeten ruilen thuis, OF 's-ochtends met de prive auto weg moeten... Niet handig ;)

25 okt 2010 10:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Master Ken schreef:
@ASW: Betreft de MINI. Is zeker een mogelijkheid. Alleen als ik het woord verkopen maar in mijn mond durf te nemen richting mijn vrouw. Ze vind de auto zo geweldig. Maar een big-size zou erg aantrekkelijk zijn voor de family. :mrgreen:

Ik denk echt dat de oplossing is dat je een nieuwe Mini Countryman gaat leasen en deze gaat bijtellen. Je vrouw zal het offer van de huidige Mini verkopen echt wel willen brengen als ze (mee)beslist in het op smaak brengen van de nieuwe. Jij prive in de P en zij op die momenten jouw leaser onder haar kont :idea:

Succes man :thumleft:

25 okt 2010 11:00
Profiel
‘64 Kever
Heb je die nieuwe Mini al zien rijden? Ik zag er van de week eentje rijden voor een Golf-6.... Wat is die Countryman GROOT man... Daar is niks mini meer aan! Nu was de normale "Mini" al niet meer klein, maar deze is echt GROOT geworden hoor...
(LxBxH: Countryman: 4,09x1,78x1,56.... Mini: 3,72x1,68,1,40.... Golf-6: 4,19x1,77x1,47)...

25 okt 2010 11:06
Profiel Facebook 
3.2S
010
Targa 1977 schreef:

Het is de vraag hoe lang nog?

25 okt 2010 12:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
718 Spyder
paSCal schreef:
Heb je die nieuwe Mini al zien rijden? Ik zag er van de week eentje rijden voor een Golf-6.... Wat is die Countryman GROOT man... Daar is niks mini meer aan! Nu was de normale "Mini" al niet meer klein, maar deze is echt GROOT geworden hoor...
(LxBxH: Countryman: 4,09x1,78x1,56.... Mini: 3,72x1,68,1,40.... Golf-6: 4,19x1,77x1,47)...

Jawel, sterker; ik heb een offerte voor TOTMBO thuis liggen. Ik vind het een leuke hippe (en voor het eerst) praktische auto. Ik denk wel dat het weer een hit wordt met 'redelijke' waardevastheid (in hoeverre dat opgaat met een nieuwe auto). Wat mij persoonlijk nog laat twijfelen is de privecentjes die ik er weer in moet steken. Niet goedkoop in aanschaf. Als leaser voor Master Ken valt dit argument minder zwaar, temeer daar je een aantal opties achteraf kan doen.

25 okt 2010 15:45
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
barolo schreef:
Targa 1977 schreef:

Het is de vraag hoe lang nog?

Je hebt dezelfde werkgever?

:mrgreen:

25 okt 2010 18:38
Profiel
Moderator
PF #57
of wellicht IS Barolo de werkgever... :^:

25 okt 2010 18:49
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Dat was mijn 2e gok. :wink:

Overigens mijn leasewagen toen ze met 25% bijtelling kwamen uit de bijtelling gehaald. De afgelopen jaren dus een excel sheetje bijgehouden. Dat "bijhouden" viel reuze mee. Wel even privé afstemmen wie, wanneer welke auto nodig heeft maar ook dat is best te doen.

Leasecontract loopt januari af. Dus opnieuw gekeken naar keuze wel-niet bijtellen (prive gebruiken). Inmiddels besloten om toch de leasewagen weer privé te gaan rijden en eens over te stappen van BMW naar een Volvo (V60). Volvo viel me eigenlijk qua rijden, uitrusting en zitten (stoelen) 100% mee. Daarnaast voor de prijs van een kale BMW een compleet uitgeruste wagen (full options) en een 3 jarig contract (standaard 5 jaar).

Sommige werkgevers bieden naast een leaseregeling en vergoeding ook een zogenaamde cashoptie. Een vast bedrag, functie afhankelijk, dat de werknemer maandelijks bij zijn brutoloon erbij krijgt en waarvoor je dan je mobiliteit moet organiseren. Belangrijkste voordeel is dat je sowieso geen bijtelling hebt en ook 2e hands kunt kopen-rijden.

25 okt 2010 19:02
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Let op dat het al Dan niet bijtellen per kalenderjaar gaat en niet per auto.

25 okt 2010 19:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende