Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 7:39

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
herspuiten 911 SC targa 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht Re: herspuiten 911 SC targa
Welkom Zoeff, en ik moet zeggen Macadamia Metallic vind ik een bijzonder mooie kleur.

Aangezien jouw auto in de basis ook al bruin is (niet van de roest :wink: ) hoeft het niet enorm storend te zijn indien je alleen de buitenkant laat spuiten.
Neem dan in ieder geval wel de portieren aan de binnenzijde mee aangezien dit bij openen en sluiten direct zichtbaar is.
Persoonlijk zou ik ook de koffer- en motorruimte laten spuiten maar dit werkt natuurlijk dan wel flink kosten verhogend.

En, zoals al eerder aangehaald, rubbers vervangen. Maakt het werk nu eenmaal af.

30 nov 2010 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Mijn eerste '76 2.7 targa was origineel deze kleur, die in de jaren 80 was overgespoten in de metallic versie van de kleur, dus van espresso zoals jouw wagen naar kupferbraun metallic.Fotootje van de Pelican Parts website: AfbeeldingAfbeelding

Je woont in Belgie. In Belgie ben je schijnbaar gelijkgesteld met een psychiatrische hakbeilmoordenaar indien je wagen niet donkerblauw metallic/zwart metallic/antraciet metallic/zilver metallic is.

Dus.... moeilijke beslissing tussen de financiele implicaties vs persoonlijke voorkeur(en). Voor de waarde (buiten Belgie) zou ik zeggen: origineel houden. Er zal wel een Helmut of een Arie zijn die een originele, mooi overgespoten 911 zoekt. Maar iedere andere Jan Piet of Peter in Belgie wil een zilveren of een anthraciet metallic. Indien je spijt krijgt, telkens als je de garagedeur opendoet, om naar een bruine 911 te kijken, sja....overspuiten: goedkoop. Goede, mooie en correcte kleur verandering: $$$ dus... your choice buddy!

Wat betreft imitatie en origineel rubbers: om een targa -soi disant- opnieuw te "verrubberen" kost het met officiele rubbers rond de 1300 euro. Met imitatie rubbers kost het je rond de 1100 euro. Voor 200 euros minder telkens een lekkende bruine en roestende badkuip van een targa te hebben wegens slecht zittende achterruit/voorruit/deurtop/targa dak rubbers enz enz :roll: => ik liever niet.

Groeten uit Engeland,

Bert

30 nov 2010 15:41
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
zoeff schreef:
Zit met een vraagje, heb een donkerbruine 911 SC Targa van 1979 en zou deze willen herspuiten in een nieuwere metalic bruin van de 911 turbo.
Doen of origineel houden?

Doe je dit omdat je dan de motorruimte niet hoeft te spuiten of omdat je de nieuwere Turbokleur echt mooi vindt? Als ik een andere kleur zou mogen kiezen dan lekker fel '70s (geel, blauw, groen, oranje...)

30 nov 2010 16:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt voor de tips, ga de rubbers in alle geval al nieuw bestellen, voor 200€ kan de geen risico's nemen.

De kleur weet ik nog niet, origineel bruin is misschien toch beter als ik die metallic bruine op de foto zie, ga zelf eens wat fotoshoppen

05 dec 2010 21:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2