Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 22:40

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
Bericht Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
Citaat:
Deels waar, je merkt steeds meer dat mensen op zichzelf willen blijven wonen. Ik woon in een wijk waar je vanaf 0,5 mio een appartement kunt kopen en daarnaast ook zorg kunt inkopen.

Zit jij straks te wachten om op een zaal te zitten tussen al die anderen :roll: ik niet....

Dit is ook wat ik bedoelde. Ik zag een paar weken terug b.v. een oud bedrijfspand aan de rand van de veluwe op een schitterend landgoed waar ze allemaal appartementen in gemaakt hebben. Seniorenwoningen met zorg dichtbij, maar wel volledig zelfstandig wonen. Ik begreep dat de appartementen ca. € 200.000 kosten en dat ze zo weg waren. ;)
Lijkt me ook wel wat over een jaar of 40. :)

25 nov 2010 12:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
dynamic schreef:
Kun je als je particulier een huis koopt (voor de verhuur) om gebruik te maken van de hypotheek rente aftrek dan wel:
1. eigen vermogen van je bedrijf gebruiken??
2. bedrijfsmatig het pand afschijven??

Volgens mij kun je van de hypotheekrente-aftrek geen gebruik maken als je verhuurd. De aftrek geldt alleen als het je hoofdverblijf betreft (tenzij je in een overbruggingsperiode zit en tijdelijk 2 woningen hebt).

Eigen vermogen van het bedrijf kun je volgens mij altijd wel gebruiken, alleen dan wel in de vorm van een lening met marktconforme rente. Of dat aantrekkelijk is hangt af van de hoogte van de huur.

Bedrijfsmatig het pand afschrijven kan uiteraard alleen als je het pand ook daadwerkelijk in hebt gebracht in de onderneming. Afschrijvingen kun je volgens mij niet in privé van je inkomen aftrekken.

Wat overigens wel interessant kan zijn is om reeds verhuurde woningen van woningcorporaties te kopen. Dat gaat nu massaal in de verkoop omdat ze bijna allemaal geld te kort komen. De prijzen van verhuurde woningen liggen absurd laag, onderhoud hoeft niet duur te zijn (koop wel iets in goede staat). Als je ziet hoeveel geld er bij woningcorporaties wordt weggegooid moet met dit soort verhuur goed geld te verdienen zijn.

25 nov 2010 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
europarlement

25 nov 2010 13:52
Profiel
Nigel Farage

25 nov 2010 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 924 ex 911 3.2 ex 964 ex 997 audi a5 cabrio/bmw x5 op zoek 964/993(S)
Citaat:
Bully; Nigel Farage

HvanR, lijkt wel een "dood vogelke"!

Laten we maar een kleine eindejaars-rally maken naar 356 en dan is het "Finito".

Morgen toch maar even naar een 964 ('90 en zonder airbags) gaan kijken misschien geven ze me in deze "Barre Tijden" voor "kort geld" wel GELUK.

25 nov 2010 19:59
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Via Bloomberg:
Citaat:
Porsche Investors May Back Share Sale as Route to Cheap VW Stock
Nov. 30 (Bloomberg) -- Porsche SE will probably succeed in persuading preferred shareholders to support a 5 billion-euro ($6.9 billion) stock sale because the deal may offer the chance to buy into Volkswagen AG at a discount, investors said.

The Stuttgart, Germany-based company’s shareholders are voting today at an extraordinary meeting on whether to approve raising the funds, half of which would come from the Porsche and Piech families, who control the common shares. The proposal needs the approval of 75 percent of both common and preferred shareholders present at the meeting in order to pass.

Porsche is in the process of merging with Volkswagen, Europe’s largest carmaker. Porsche’s preferred shares have risen 28 percent this year, while Volkswagen’s preferred stock has surged 90 percent. Porsche shares closed at 55.88 euros yesterday, while VW traded at 124.30 euros.

“Porsche preferred shares are the cheapest way to get a slice of a joint company,” said Juergen Meyer, who oversees about 1 billion euros at SEB Asset Management in Frankfurt, including more than 1.4 million Porsche shares. “If Porsche doesn’t get the money, they’d have to sell their extremely profitable car business or their holdings in VW, and that can’t be in the interest of its investors.”

The sports-car maker, which plans to sell the shares in the first half of 2011, needs the money to help pay back a 2.5 billion-euro bank loan expiring on June 30.

The two car manufacturers agreed to merge in August 2009 after Porsche racked up more than 10 billion euros of debt in an unsuccessful attempt to gain control of VW. Volkswagen now holds 49.9 percent of Porsche’s car-making operations.

U.S. Lawsuits

“I don’t think the families will have any problem getting the level of acceptance that they want,” said Pierre-Alexis Dumont, a fund manager at OFI Asset Management in Paris, which oversees about $1.23 billion in stocks, including about 380,000 Porsche shares. “Most people who are invested in Porsche right now knew there’d be a share offering. They’re most interested in the value creation from the merger with Volkswagen and the end of the discount of their holdings.”

The combination, scheduled for completion in the second half of 2011, may stall until the resolution of tax-related issues in Germany and U.S. lawsuits, VW Chief Executive Officer Martin Winterkorn, who also runs Porsche’s holding company, said last month.

Fair Price

U.S.-based short sellers of VW stock have sued Porsche, claiming the carmaker secretly piled up VW shares and later caused them to lose more than $1 billion. A U.S. court will determine in January whether the case may proceed.

“I’m not going to touch the shares again until the uncertainties regarding the capital increase and the lawsuits have been dispelled,” said Stephan Thomas, a fund manager at Frankfurt Trust, which manages about 16 billion euros. “The holders of preferred shares are being made to pay for the integration process.”

Broad approval will depend on a fair price for the offering and the extent to which it will enable Porsche to repay debt, said Dumont, adding that a price between 45 euros and 55 euros would be justified, depending on the outcome of U.S. litigation. That would be as much as 24 percent less than Porsche’s share price yesterday.

“It doesn’t help shareholders if it’s done at a sharp discount to the intrinsic value of the business,” he said.

30 nov 2010 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Vorige week Bam en Ing aangekocht en vandaag op beide fondsen op 4,10 en 6,74 nog een flink aantal opgepakt.
Komen ze niet "los" dan bewaar ik ze voor 2011.
Gaan ze nog lager dan opnieuw inslaan is mijn devies!

Ps. We zitten hier alweer aan een "Dikke Sigaar".

30 nov 2010 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Hoe een kortetermijn speculatie uitmondt in een langetermijn belegging ;)

30 nov 2010 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Sandelow dat zou zomaar kunnen gebeuren maar als je tot die situatie gedwongen wordt doe het dan wel met geld dat je zeker twee jaar kunt missen!

30 nov 2010 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Als je toch bullish bent op huidige niveaus, waarom schrijf je geen put met een looptijd van een maand of 3? Als je niet heel zeker bent over het koersverloop op korte termijn kan je dat een kleine buffer opleveren met het risico dat je de aandelen uiteindelijk niet krijgt.

30 nov 2010 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Sandelow, jongen ik ben toch redelijk zeker van mijn "zaak" die ik gedaan heb.
Deze eerste dagen van de week had ik die verdere daling nog wel verwacht.

Ik denk dat eind van de week de omslag naar boven gestalte gaat krijgen en misschien eindigen we dit jaar nog op 356.

Maar je weet het in verleden etc. etc. etc.
Wat "risico" bevalt mij goed en slaap er geen minuut minder om.

30 nov 2010 13:32
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik hoop dat je gelijk krijgt, opa.
van een AEX van 329 wordt ik niet heel blij.

30 nov 2010 13:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ewout, dat hoop ik ook maar ik ben geen helderziende maar op basis van feiten en conclusies kan ik voor MIJZELF niet anders vaststellen dat we twee mooie beursjaren (2011/2012) tegemoet kunnen zien.
2010 is duidelijk een overgangsjaar geweest met heftige koersbewegingen.
Ook zullen die er het 1e halfjaar 2011 nog zijn waarna de rust terugkeert.

Geen garanties van mijn kant (So Be It) ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen en op TIJD winst nemen daar is ook nog nooit iemand slechter van geworden.

30 nov 2010 14:09
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Dat is niet mijn verwachting, ik verwacht dat de grote volatiliteit voorlopig aan houdt, zeker nog een jaar of twee. Verder verwacht ik niet echt een richting omhoog of omlaag. Dividend zal er wel niet inzitten dus met een long positie in aandelen alleen is niet veel rendement te behalen in 2011.

Actief handelen kan wat brengen, maar dat is niet mijn cup of tea

30 nov 2010 15:04
Profiel WWW
Timeless
bompa schreef:
Keerpunt AEX op 4/5 november as. met een flinke "Downswing" onder de 300!

OPA met zn voorspellingen ...

30 nov 2010 15:29
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Volgens mij is Bompa gewoon Royce Tostrams :mrgreen:

30 nov 2010 17:06
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
:thumleft: Bedankt voor de tips. Ik heb aankooporders voor BAM en ING geplaatst! :^:

30 nov 2010 17:15
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Dan hoop ik voor je dat Bompa ook een verkoopsignaal geeft....

30 nov 2010 17:18
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
http://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/3082131/market-comment-aex-test-325-punten-succesvol-zoekt-dieptepunt

30 nov 2010 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
ING vandaag nog een overtollig pakketje op 6,64 opgepikt en dit om 10 over vijf weer er uit gedaan voor 6,84. Ik kon het niet laten liggen en kon ze eigenlijk ook niet meer gebruiken maar ben ze nu ook weer kwijt.
De grote bulk Bam en Ing blijft nog even in mijn porto.

En nu een lekkere "Dikke Biefstuk" met champignons en een "koude" Warsteiner!

30 nov 2010 18:51
Profiel
Timeless
stik er niet in ... :wink:

30 nov 2010 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Hij is al weg en om 8 uur begint het on-line dft seminar misschien kun je nog aanmelden.(DFT)
Ik ben er om acht uur in elk geval weer bij slimmer kun je er niet van worden maar misschien ook niet stommer!

30 nov 2010 19:30
Profiel
Timeless
Dat was een klein biefstukje ..van de Aldi zeker

30 nov 2010 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
"Keurslager" vriendje!

30 nov 2010 19:46
Profiel
Timeless
Toe maar ...samen boodschapjes gedaan bij de keur ..

Afbeelding

30 nov 2010 20:03
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99