Auteur |
Bericht |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Het grote winterbanden topic?
Maar veel passagiers kun je niet meenemen of het is een Kjen taxi?? Winterbanden zijn ook nodig zonder sneeuw. Maar de Boxster blijft bij slecht weer binnen en dan is het de onverslaanbare Audi Quattro met winterbanden die door de sneeuw ploegt.
_________________________________________ Last Rat standing
|
25 okt 2011 22:08 |
|
|
Erik997S
|
http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extreem-W ... aand.dhtmlEn vrijdag komen mijn wintersloffies er onder, als het sneeuwt denk ik er toch niet mee buiten te komen. Al dat zout en andere vuiligheid... brrr. Mvg,
_________________________________________ 997S
|
26 okt 2011 16:12 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Winterbanden?
Normaal verwissel ik met de overgang van zomer naar wintertijd ook altijd de wielen. Volgend weekend zit ik echter in Berlijn en eigenlijk wil ik nog ff genieten van de zomer Conti's en niet met 1 blik op de kmteller te kijken of ik al boven de 240 kom.
Wat is bij droog weer wijsheid? Als het vanaf donderdag k..weer is zet ik sowieso de wielen met winterbanden erop.
_________________________________________ Make the most of now!
|
30 okt 2011 20:08 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Ik heb ze er weer onder zitten maar vooral omdat het nu lekker weers is om ze te wisselen, Dat doe ik dus op straat vandaar.
@donkey tja is lastig een keus maken ik zou ze er leiver onder doen en niet te lang boven de 240 rijden Dan ze niet te hebben en sneeuw tegen komen.
_________________________________________ remmen is angst
|
30 okt 2011 20:24 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
vandaag 18 graden celsius.....
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
01 nov 2011 16:06 |
|
|
charles964
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classicArnhem
|
en de horror winter komt er aan
_________________________________________ Door het trekken aan het gras zal het niet sneller groeien.
|
01 nov 2011 18:58 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Dat 'wist' ik allang... voor mijn werk-planning hou ik diverse berichten ed.... maar ik hou rekening dat het over ong. 4 weken weer gaat vriezen en sneeuwen (net als vorig jaar)..... dus alles van de auto af (materieel, stenen & zand) en strooiers erop
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
01 nov 2011 19:41 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
als het zover is dan snij ik wel een setje slicks in
_________________________________________ Got coffee?
|
01 nov 2011 22:36 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Blijft toch wel heel leuk, en nog komt die niet van zijn plaats
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
05 nov 2011 1:46 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Ik rij door. De hardtop zit er al op. Volgende week gaan mijn winterwielen met winterbanden er op.
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
05 nov 2011 11:25 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik rij ook door
|
05 nov 2011 13:21 |
|
|
GoldenHands
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
|
Ik heb eind deze week mijn 4S en ga het gewoon weer zonder doen. Rij elke dag, Rain or shine. Een Porsche moet mi gewoon rijden...
_________________________________________ "Happiness is a choice that requires effort at times"
|
05 nov 2011 13:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik rij door. De hardtop is niet nodig en zit alleen maar in de weg. Over een paar weken gaan mijn winterwielen met winterbanden er op. Voorlopig lijkt het nog niet nodig en vandaag dan ook nog heerlijk motor gereden, helaas wel met zwart lint aan de spiegel
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 nov 2011 15:57 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Zwart lint? Simoncelli?
|
05 nov 2011 16:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, voor iemand die op de motor door een tegemoet komende auto die linksaf sloeg werd aan getikt en zich vervolgens tegen het enige huis in de omgeving dood reed . We hebben met ± 40 motoren de rouwstoet begeleid. Indrukwekkende ervaring.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 nov 2011 16:18 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
|
Dat was persoonlijk en nog erger! Sterkte.
|
05 nov 2011 16:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dank je! Huis gebouwd (net klaar), vriendin zwanger en het gebeurde op zijn verjaardag. Alle clichés samen Maakt je eens te meer bewust van Geniet en leef vandaag, morgen kan het over zijn!
|
05 nov 2011 22:37 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Leuk topic.....ik rij bijna 5 jaar non-stop door. Maar met zomerbanden kom ik niet eens weg met sneeuw. Dus heb ook ik een extra set winterwielen (de originele Carrera's) met Dunlop's. Ook afgelopen winter met die heftige sneeuw was het weer waaanzinnig leuk en lekker om in de sneeuw te rijden. Ook 2 x naar Zwitserland gereden, maar daar had ik ze niet zo nodig als in ons kikkerlandje. Dus als het sneeuwt: winterbanden. Voor de rest maakt het geen moertje uit....anticiperen, en hopen dat je niet door een ander van de weg wordt geschoven.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
05 nov 2011 23:04 |
|
|
GoldenHands
|
Ik rij sinds 2005 ook elke dag met de elkaar opvolgende Porsches (4 wiel aangedreven), gewoon op zomerbanden in de winter. Geen enkel probleem. Heb echter nooit een winterset gebruikt en kan er dus niet over meepraten. Maar met 4 wiel aangedreven is het ook in de winter gewoon lekker door karren...
_________________________________________ "Happiness is a choice that requires effort at times"
|
06 nov 2011 0:06 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
06 nov 2011 2:00 |
|
|
horn
PF #57
|
uiteraard kan dat best, onze ouders deden niet anders... maar als je veel km's rijdt, waarom zou je dan niet een extra setje wielen met winterbanden aanschaffen. Je zal vast niet ontkennen dat winterbanden veiliger zijn in winterse omstandigheden dan zomerbanden. En als je toch relatief veel rijdt, slijt je in een paar winters die winterbanden ook wel op. Deed het met de 911's nooit (2000-4000 km/jr, voornamelijk zomers), maar met de leasers (sinds '95) niet anders en totmbo's jeep heeft ook een wintersetje. Veiligheid voor alles. Maar wie betaalt bepaalt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 nov 2011 7:59 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Hier hetzelfde. Ik heb ze op de DD al jaren. Mede door het feit dat we zeker twee keer per jaar in landen komen waar het verplicht maar ook noodzakelijk is en ik op veiligheid niet wil besparen. Mensen die op zomerbanden in winterse omstandigheden de bergen inrijden beseffen niet hoe ze zichzelf en hun medeweggebruikers in gevaar brengen Op de Porsche heb ik ze overigens niet. Ik zoek dan de dagen uit dat de sneeuw geruimd is en de wegen gestrooid. De koude handen die ik krijg omdat ik na afloop grondig de auto afspuit neem ik graag voor lief. In zweden rijden de locals trouwens vaak op spijkerbanden, dat geeft nog meer grip
|
06 nov 2011 8:43 |
|
|
GoldenHands
|
Ik heb de velgen gevonden in Belgie ET47 18 inch voor de achterkant. Maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat de voorvelgen 7,5 inch breed waren en niet de 8 die ik eigenlijk wil... Ook Dunlop winterbanden gevonden , maar niet de N typering. Porsche Dealer adviseerde mij om eerst de banden te vinden omdat die bijna nergens meer te krijgen zijn. Over mer grip hebben jullie helemaal gelijk. Ik kom echter in de winter niet in het buitenland. (Tot dusver ) Misschein wacht ik gewoon totdat zij weer een setje hebben.... Op mijn tweede auto (Audi A6) wel winterbanden overigens.
|
06 nov 2011 12:19 |
|
|
GoldenHands
|
Ik heb net velegen gekocht van een forum lid voor 8-18 et50 achter 10-18 et 47 Precies voor mijn 4S gemaakt en Porsche originals Zitten ook nog Pirelli winterbanden met n codering op
|
19 nov 2011 19:09 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
En nu maar hopen op een winter ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
02 jan 2012 19:18 |
|
|