Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 20:41

Antwoord op onderwerp  [ 1182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 48  Volgende
Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Jaap, zie afbeelding. De beugel is dus het grote element waar de balansas (1) door gaat. Links onder op de beugel zie je de 2 "armen" waar de servopomp opgaat.
servopomp zelf staat er niet bij, maar ik hoop dat het duidelijk is. Vond in PET geen andere afbeelding en in de manual ook niet direct iets beter.
Als jij enkel je servopomp hebt vervangen, heb je deze beugel niet los gehad en moet je niks vrezen denk ik.

Afbeelding

03 jan 2012 19:15
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
kristof schreef:
[ Als er dus een bout waarmee die beugel vastzit los is / gebroken is, wat ik hierboven lees, dan komt er veel kans ook speling op de balansas, waardoor de riem dus idd kan vergaan.

dit is onmogelijk, het voorste ballansashuis zit separaat vast met 3 bouten, (is wel 1 geheel met de ophanging voor de pomp) daar heeft de bout van de spanner van de pomp, of de bevestiging van de pomp helemaal niets mee te maken, zelfs als de pomp afbreekt heb je nog geen last met de ballansas.

wat goed mogelijk is dat de riem 1 tand verkeerd gemonteerd is geweest (omdat het direct na het garage bezoek is begonnen)

03 jan 2012 19:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968CS - 1995
Tijnje
@ Kristof, bedankt voor de heldere uitleg en afbeelding. :thumleft:

03 jan 2012 20:02
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Citaat:
dit is onmogelijk, het voorste ballansashuis zit separaat vast met 3 bouten, (is wel 1 geheel met de ophanging voor de pomp) daar heeft de bout van de spanner van de pomp, of de bevestiging van de pomp helemaal niets mee te maken, zelfs als de pomp afbreekt heb je nog geen last met de ballansas.

ik had begrepen dat een bout van het balansashuis loszat en was afgebroken ! In het ander geval zit mijn uitleg er idd totaal naast !

03 jan 2012 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
was een bout van de stuurbekrachtigingspomp

maar t was lastig lezen, als er een bout van de behuizing afgebroken zou zijn ben ik het ook helemaal met je eens al denk ik dat het dan nog zo'n vaart niet zal lopen, t zal wel zorgen voor wat lekkage

04 jan 2012 1:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
Helaas heb ik niet mee info omtrent de balans-as/beugel stuurbekrachtigingspomp.

Nog even terug over het alarm:
Volgens PON is het alarm alleen in 1994 geleverd en gezien de aanmeld procedure is dit wel logisch. Ik had een nieuwe afstandsbediening aangeschaft en als service wilde PON deze er wel 'even' op aanmelden. Afgelopen dinsdag had ik even wat ruimte in mijn agenda en mocht ik ook langskomen bij PON of hem in te leren. In eerste instantie hadden ze een procedure voor een 993, daarbij moet er een kastje onder de bestuurdersstoel zitten, waarbij twee pinnetjes doorverbonden moeten worden alvorens begonnen kan worden met de daadwerkelijke procedure. Na het verwijderen van mijn bestuurdersstoel bleek er geen kastje te zitten.
Na navraag bij het magazijn, bleek er nog een andere procedure te zijn nl. voor een 944, 944 S, 944 S2 en 944 Turbo, maar een 968 schitterde door afwezigheid op deze lijst :scratch: Volgens deze documentatie is het hetzelfde alarm wat seriematig in de 993 MY 1994 werd gebouwd. Deze procedure stond op een fax (10 pagina's) die Porsche AG naar PON heeft gestuurd in 1995. Achteraf bleek dit overigens wel de juiste procedure te zijn.

Maar man! Wat is dit een onlogische procedure en ik kan me voorstellen dat diegene die dit heeft verzonnen op staande voet is ontslagen!
Het begint meteen al met drie minuten wachten (nadat je de deur ontgrendeld hebt). Dan auto op contact en 23 en een halve minuut! wachten.
Contact uit/aan
Wachten totdat totaal 32 en een halve minuut (totaal) verstreken is (dus 10 minuten wachten na de laatste handeling)
Contact uit/aan
Na 40 minuten totaal (7.5 minuut na de laatste handeling) moet de radio aan.
Wachten tot 41 en een halve minuut (1,5 minuut na de laatste handeling) verstreken is.
En nu kan de echte procedure beginnen. Maak je hier een foutje dan mag je helemaal overnieuw beginnen. En helaas, de wet van Murphy ging hier dus op en om 17:30 bij de één na laatste handeling draaide de monteur het contact net iets te ver door... Toen mocht de P een nachtje overblijven.
De volgende dag hebben ze in alle rust de procedure mogen herhalen en de auto werd netjes bij mij thuis afgeleverd (kosten vrij!)

Chapeau voor PCL!

Het betreft overigens teile nr. 000.044.900.01 Neu / Einbausatz Wegfahrsperre, Einbauzeit 340 ZE
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in deze procedure, PM me even en je krijgt een kopie.

14 jan 2012 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Voor de 968 lovers.... leuke CS gezien in Maastricht vandaag

Afbeelding

14 jan 2012 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
968CS - 1995
Tijnje
Te koop aangeboden door Porsche Centrum Groningen?

14 jan 2012 20:41
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Zou zo maar kunnen. Bijna alles wat daar stond was te koop.

14 jan 2012 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
Ben donderdag in een 911 Targa 3.0 naar het MECC gereden als hulpchauffeur voor de Gebr. Blankemeijer, waar destijds mijn 911 turbo '86 in onderhoud was en een deelrestauratie aan heeft plaatsgevonden. Mijn huidige 968 is daar ook in onderhoud voor ingewikkelde zaken (niet goedkoop wel uitstekend werk) .
( de 968 claxon was een verhaal apart)
Was weer wennen die stugge koppeling , pedalen anders, 4 versnellingen en de remmen.
Ik voelde mee weer even terug in de 911Tb tijd ( ik heb hem 7 jaar gehad), maar verkies toch veruit de 968.

Tijdens de opbouw van het hele circus heb ik even een rondje gemaakt tussen al het moois. Wolfs had ook nog een mooie blauwe 968 staan.
Bezoek is zeker de moeite waard.

Groet John P.

15 jan 2012 12:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
vreemde stickering, in alle geval niet origineel. Eerder geïnspireerd op de GT3-RS.
Doe mij maar het origineel (met dank aan Jeroen 914) :-)

Afbeelding

15 jan 2012 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Ik was niet de enige die vrijdag de rode 968 naar Maastricht had gestuurd:
Afbeelding
Untitled by Jasper Maters, on Flickr

15 jan 2012 21:15
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
die gele CS staat hier ook : http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=207154921

mooi ding en zo te zien met kuipstoelen en M030 (al dan niet af fabriek).

19 jan 2012 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
968CS - 1995
Tijnje
Inderdaad een K&W onderstel, wel originele kuipjes. Nu ook een rode CS in de verkoop bij zelfde P dealer

19 jan 2012 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat een afschuwelijke uitlaat, zou me kapot schamen :oops:

20 jan 2012 14:29
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
vanaf heden een nieuwe (actieve?) volger van het 968 draadje...

Heb nog niet zolang een 968 uit '92 en wil hem graag zoveel mogelijk terugbouwen naar origineel.

Mijn auto is voorzien van een sportuitlaat (redelijk goede staat, mag weg een een prikkie) een set volledig instelbare Bilsteins (wil ik graag ruilen voor een set originele of evt gele Koni's, als het maar wat meer comfort biedt :drive: ).

Iemand belangstelling?

Daarnaast: auto staat op een set banden van Barum, profiel bijna maximaal. Schijnt een B-merk van Conti te zijn. Leuk voor een track-day...

graag even een PB-tje als je belangstelling hebt..
:salut:
Groet

Tom

16 feb 2012 23:18
Profiel
964 c2
Den Haag
Welkom, 968Tom. :wink:

16 feb 2012 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
968CS - 1995
Tijnje
Welkom en veel plezier met je 968.

16 feb 2012 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Jaap911 schreef:
Te koop aangeboden door Porsche Centrum Groningen?

Wel grappig om te zien dat de 3L 4 cilinders niet zo hard afschrijven ;-) Je hebt tegenwoordig al een cayenne of Boxster voor een lagere prijs zie ik bij porsche centrum Groningen. Nu is een club sport natuurlijk wel iets zeldzamer en zijn dit zo te zien puntgave exemplaren, maar toch....

22 feb 2012 20:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Heren 968 rijders : bij deze wil ik jullie melden te overwegen mijn 968 CS te verkopen.
Een pure CS, met als eerste eigenaar : de Porsche Fabriek. Auto heeft gediend voor persvoorstellingen en heeft in diverse Duitse tijdschriften gestaan in 1992-1993.
M220 af fabriek en een radio, dat zijn de enige 2 opties. Dus met kuipstoelen en zonder achterzitjes.
In 2009 door mij gekocht met vooraan ongevalschade. Professioneel hersteld met originele onderdelen, buitenkant volledig herspoten (windows out) in originele kleur speed yellow, veel vernieuwd oa alle raam- en bumperrubbers).
Ondertussen ook voorzien van orignele M030 stabis met powerflex bussen, M030 wielnaven en remklauwen en nieuwe M030 remschijven en remblokken, nieuwe remleidingen en Ate dot 5 Blue racing remolie. Een set gereviseerde koni M030 dempers in de doos is erbij, maar dus nog niet gemonteerd. Banden zijn Toyo R1R.
+/- 135.000 km, met nieuwe distributieriemen, rollen en waterpomp op 100.000km (factuur aanwezig).
Vraagprijs 27.000 €
Waarom weg : ik merk dat ik hem eigenlijk bijna uitsluitend buiten haal voor de 2 à 3 circuitdagen die ik doe per jaar, terwijl ik het vroeger leuk vond met de 911 om die af en toe te gebruiken voor mijn dagelijkse verplaatsingen. Met de CS komt het er niet van, ook mede door het ontbreken van achterzitjes : gewoon al de 2 kinderen van school afhalen gaat niet.
Ik denk dus dat ik opnieuw naar een 911 ga zoeken (964 C2 dit keer) die mij het omgekeerde kan bieden (mits de juiste aanpassingen) : leuk om "dagelijks" te rijden en toch ook geschikt om af en toe die circuit-dag mee te doen.......tenzij ik me nog bedenk........ :wink:

09 maart 2012 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
968CS - 1995
Tijnje
Succes met de voorgenomen verkoop. Je hebt een hele gave CS.
Hou wel rekening met een 'spijt' gevoel naderhand..... :cry:
Zo mooi vind je ze bijna niet meer!

10 maart 2012 7:47
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Goedemorgen Kristof
In het 968 draadje geef je aan te overwegen je 968 (een CS nog wel) en je vraagt ons om advies... nou dat heb ik voor je . :lol:

Zou me wel 3 keer bedenken. Heb zelf een 993 gehad, maar vind de 968 (geen CS) toch vele malen praktischer om wat dagelijkse 'boodschappen' mee te doen. Je pakt hem gewoon veel sneller even mee.

Met je huidige 968 weet je wat je eraan hebt. Kun je hem niet voorzien van achterzitjes (Jaap heeft ze volgens mij in de aanbieding) en een set instelbare dempers. Kun je je op een track day toch lekker uitleven..

Succes met je afwegingen..

Thomas

Laatst bijgewerkt door 996Tom op 10 maart 2012 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.

10 maart 2012 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Uhm, Kristof wat denk je van een 968 Coupe erbij? Ik haal 2 maal per week de kids ermee van school: wat een feest. Regelmatig met het gehele gezin een weekend weg: geen centje pijn.
Afbeelding

Zo niet, succes met de verkoop.

10 maart 2012 12:42
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Hoi

Achterzitjes monteren is niet zo evident met de vaste kuipstoelen vooraan + heeft de CS een ander tapijt en ik zie het niet direkt zitten om daar gaten in te maken, of stukken te moeten aanpassen. Ok alles kan, zelfs vooraan andere stoelen monteren.
Ik heb nog een 1986 924S, die nu bijna klaar is en waar ik kan mee gaan bollen voor de "boodschappen" :-).
Maar dat is het ook net : wil ik er wel twee P's op nahouden ?
Ik weet dat de 968 veel praktischer is koffergewijs dan een 911. Ben ooit naar circuit vertrokken met nog een set extra wielen in de koffer : probeer dat maar eens met een 911 :wink:
Maar de 911 was mijn eerste liefde en blijft mij toch meer bekoren.
En zo is het altijd wat : De Carrera 3.0 heb ik destijds weggedaan omdat ik iets wilde dat beter werkte op circuit. Ik ben dan met mijn budget bij de 968 CS uitgekomen. Maar nu ondervind ik ook de "nadelen" van die keuze en dat voor 2 à 3 circuitdagen per jaar......

Kristof

10 maart 2012 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Even voorstellen hier: Rogier en vandaag de overeenkomst getekend voor de Midnight Blue 968 die voorheen van Esgigt was. Wat een werelds topic dit. Volgend weekend hopelijk :drive: in de eerste P!

En goed te lezen van de KZ (Kluszaterdagen), zijn deze voor alle forummers toegankelijk of moeten daar eerst ballotagecommissies hun oordeel over vellen?

17 maart 2012 22:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 48  Volgende