Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 10:01

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
porsche 356 b T6 graag jullie advies! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche 356 b T6 graag jullie advies!
Beste forum-leden.

al enige tijd ben ik aan het kijken voor een porsche 356
vandaag zag ik op internet een porsche 356 B T6 staan uit 01-1962
aangezien ik nog niet heel veel weet m.b.t de aanschaf van een 356 zou ik graag jullie advies/opmerkingen willen horen. de porsche staat in Marbella (Spanje) maar daar woon ik, dus dat is geen probleem. hierbij de site:

http://www.vip-marbella.com ga dan naar (our cars) dan komt je op spaanse autoscout uit en dan staat hij halverwege op de 2e pagina.
Porsche 356 B T6*MUY BONITO* (dit heeft ie al titel)
orginele motor-radio-historie tot vandaag bekend-perfecte staat
heeft in 2005 nog de expo classic in Monaco gewonnen.

EDIT by MOD: Klik hier om direct naar de advertentie op het Spaanse autoscout te komen :salut: O.

zijn er niet orginele dingen te zien?

Ik hoor graag van jullie.

Groet Jelle.

04 jan 2011 13:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht Re: porsche 356 b T6 graag jullie advies!
Niet echt verstand van een 356, maar hier staat ook een hele mooie. Volgens mij voor ongeveer dezelfde prijs, maar wel een stuk dichterbij.

kijken bij: classics

http://www.avsmiddelharnis.nl/actueel.html

04 jan 2011 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Mooie auto, al vind ik niet alle naden even mooi strak lopen. Ook vind ik de spiegels niet zo mooi op deze manier, maar dat is persoonlijk!

Blijft voor mij nog wel even dromen ben ik bang. :roll:

04 jan 2011 14:14
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Als dat aluminium GT-spiegels zijn, is dat wel een hele fraaie optie...

Ben je al eens in het Porsche Museum geweest? Als je ziet hoe destijds (in de jaren '50 - '60) de naden van auto's waren... :shock:

Die messneden van tegenwoordig vond je toen bij geen enkele auto.

Ik vind die naden bij deze auto dan ook alleszins acceptabel. Mooie kleur, mooie uitvoering...

04 jan 2011 14:21
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Marcel B. schreef:
Niet echt verstand van een 356, maar in Middelharnis staat ook een hele mooie. Volgens mij voor ongeveer dezelfde prijs, maar wel een stuk dichterbij.

Naast je kennis van de 356 is (b)lijkbaar je topografische kennis ook niet zo goed :mrgreen:

jelletrum03 (de topic starter) die in z'n openingsbericht schreef:
de porsche staat in Marbella (Spanje) maar daar woon ik, dus dat is geen probleem.

:salut:

04 jan 2011 14:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Speedy, laat ik beginnen te zeggen dat ik geen 356 expert ben. Dus ik zeg alleen uit mijn onervarenheid wat ik zie. :lol:

Ik kan me de naden van de auto's in het museum niet (meer) levendig voor de geest halen. Dus nogmaals wellicht gewoon wat onervarenheid van mij denk ik.

04 jan 2011 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Van belang, zeker in deze (forse!) prijsklasse, is dat er een matching nr. motor en liefst ook bak in de auto zit.
Er wordt gesproken over een authentieke Porsche motor maar niet gezegd dat deze ook matching is.

Het deurnaden gebeuren ziet er op het oog inderdaad niet raar uit maar je kan wel zien dat de naast liggende delen wat bol naar de naad toe staan. En dat kan duiden op het kloppend maken van restauratie of schadewerk.

Ongetwijfeld is deze auto al 1 of meerdere keren gerestaureerd en ik zou zeker in deze prijsklasse een expert inhuren om hem even goed te laten bekijken.
De kosten die je hieraan uitgeeft kunnen je behoeden voor hele nare en vaak kostbare ontdekkinkjes.
B-tjes zijn stijgers maar ik vindt de prijsstelling zeer ambitieus ....

04 jan 2011 14:50
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Zie ik kleurverschil op de rechterzijde tussen de deur en en het voorspatbord of lijkt dat maar zo?

Luchtfilters lijken niet origineel, dat moeten volgens mij dichte potten zijn van Knecht (maar ik ben geen expert)

Persoonlijk zou ik een vroeger model (betere looks) of een later model (betere rijeigenschappen) halen. Wel een mooie kar trouwens, ik snap dat je er warm voor loopt.

04 jan 2011 15:17
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
roondejong schreef:
Van belang, zeker in deze (forse!) prijsklasse, is dat er een matching nr. motor en liefst ook bak in de auto zit.
Er wordt gesproken over een authentieke Porsche motor maar niet gezegd dat deze ook matching is.

Het deurnaden gebeuren ziet er op het oog inderdaad niet raar uit maar je kan wel zien dat de naast liggende delen wat bol naar de naad toe staan. En dat kan duiden op het kloppend maken van restauratie of schadewerk.

Ongetwijfeld is deze auto al 1 of meerdere keren gerestaureerd en ik zou zeker in deze prijsklasse een expert inhuren om hem even goed te laten bekijken.
De kosten die je hieraan uitgeeft kunnen je behoeden voor hele nare en vaak kostbare ontdekkinkjes.
B-tjes zijn stijgers maar ik vindt de prijsstelling zeer ambitieus ....

Dit kan ik onderschrijven:

- Matching numbers bepaalt nog steeds (mede) de prijs
- Het gros van de 356's -zeker in deze staat- hebben al 1 of meerdere 'restauraties' achter de kiezen. Het is een gevaarlijke auto om gerestaureerd te kopen, want er wordt nogal eens geknoeid bij die restauraties (zo heeft een 356 natuurlijk geen losse voorspatborden, etcetera, maar is het een kuip uit een geheel). Ik zou dan ook willen weten of er een restauratieverslag bij is. Sowieso ook een goede magneet meenemen en met een doekje ertussen grondig het metaalwerk 'inspecteren'. 'Gerestaureerde' 356 willen nog wel eens dichtgesmeerd zijn.
- Van wat wijkende naden die niet volledig recht lopen zou ik niet wakker liggen. Wel zou ik willen weten of er body-reparaties hebben plaatsgevonden, welke reparaties dat dan geweest zijn en door wie uitgevoerd (als dat nog valt te achterhalen)
- Sowieso iemand met verstand van 356's meenemen.

04 jan 2011 17:20
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Olaf schreef:
Citaat:
Naast je kennis van de 356 is (b)lijkbaar je topografische kennis ook niet zo goed

:oops: :oops: :oops:

04 jan 2011 17:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964(92)Porsche 911 993 The Green Hornet
Waalre
Marcel B. schreef:
Niet echt verstand van een 356, maar hier staat ook een hele mooie. Volgens mij voor ongeveer dezelfde prijs, maar wel een stuk dichterbij.

kijken bij: classics

http://www.avsmiddelharnis.nl/actueel.html

Die ziet er heel strak uit, helemaal nieuwe

04 jan 2011 22:31
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
van de 356 in marbella:

jammer dat aan de achterkant de gaten voor de bumper zijn weggewerkt maar aan de voorkant niet.
de wagen mooi is opgebouwd maar niet meer origineel is en ok niet meer goedkoop origineel te maken is
de wagen er aan de buitenkant gerestaureerd uit ziet maar als ik naar de motorruimte kijk ik mijn twijfels heb

de witte:

moooooooie wagen, jammer van de US refectoren op z'n 'bips' die horen onder de bumper te zitten bij een EU uitvoering

04 jan 2011 22:57
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
bedankt voor jullie reacties..
denk toch dat ik hem laat staan!

Groet Jelle.

05 jan 2011 13:53
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
ben je nog gaan kijken?? Van de foto's dingen roepen geeft meestal niet de beste inzichten. Wel leuke andachtspunten om in real life te onderzoeken....

05 jan 2011 20:51
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
porsche 356 BT5 coupe en porsche 356 BT5 cabrio
putte
mocht je intresse hebben in een zwarte coupe 356 BT5 bj 1961 in nieuwstaat,ik heb er nog een staan en wil ik eventueel verkopen.
stuur dan een pb naar mij.
hoi ik heb mij net aangemeld op het porsche forum,lees al enkele maanden regelmatig het forum en vond dat ik mij toch maar eens aan moest melden ,ik ga proberen of ik een foto kan plaatsen van mijn porsche 911 en 356

08 jan 2011 13:52
Profiel
‘64 Kever
Ga je hem wegdoen Patrick? Nee toch zeker? Zonde man! ;).... Die in Marbella, als alles er nog bij zit (bumpers en dergelijke) en als alles matching is, een potentiele kandidaat hoor....

Enne, B'tjes stijgende? 5'jes wel, 6'jes iets minder (want koop dan een C :cheesy: )

11 jan 2011 23:25
Profiel Facebook 
Staat een leuke in het koopjestopic....klikhier.....

11 jan 2011 23:35
Profiel
‘64 Kever
Hoor net dat 356's veel te duur zijn ;)

Buiten dat, in de 356 wereld is het nog VEEL erger als in de 911 wereld: "If it looks too good to be true...". Wat niet wegneemt dat kijken niks kost, en als de kleurencombinatie je aanstaat, het zeker een optie is om te gaan kijken! 27.5 is een normale prijs voor een 356 die "in redelijke staat" is. Let wel, "in fatsoenlijke staat" zit je inderdaad al gauw op zo'n 35 (en, ja, da's weinig verschil in staat ;) )... En in mooie staat met een witte streep zijn ze heel duur :cheesy: ...

(heb dit topic verplaatst naar Gevraagd trouwens ;) )

16 jan 2011 13:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht porsche 356 tekoop bij The gallery brummen.
Nieuwe topic samengevoegd met een topic dat je eerder hebt gestart m.b.t. je vragen over een 356 :idea:

Hallo Allemaal,

Sinds kort hebben ze bij The Gallery in Brummen een 356 B T6 Super 90 binnen!
In mijn ogen ziet hij er op foto's goed uit..

Wat vinden jullie van deze prijsklasse en zien/zijn er op basis van deze gegevens nog op- of aanmerkingen? :drive:

Wellicht binnenkort een kijkje waard .

Dank.

27 mei 2012 11:41
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
http://www.thegallerybrummen.nl/nl_NL/autobedrijf/collectie/4386033/details.html

Ik neem aan dat je deze bedoelt?

27 mei 2012 11:56
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Tja. The Gallery.... Ik zou zeggen: neem iemand mee die er echt verstand van heeft.

27 mei 2012 11:58
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Maarten schreef:
Tja. The Gallery.... Ik zou zeggen: neem iemand mee die er echt verstand van heeft.

+1 heel goed kijken wat je daar koopt, het glimt prachtig, maar ondertussen. Samen met een maat van mij zin we keer 'weggestuurd' toen we iets te kritisch een 911 stonden te bekijken.......

27 mei 2012 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Wilde net naar de advertentie kijken:
'Este vehículo ya no está disponible. Por favor seleccione otro del listado.'
:shock:

Kwestie opgelost dus...... :wink:

27 mei 2012 13:23
Profiel
‘64 Kever
Matching numbers is alleen als de bak ook klopt... Anders is het met "matching motor".... Verder vind ik de prijs voor een coupe wel ERG fors.... Dan moet ie wel serieus 100% zijn... En het is de vraag waar hij gerestaureerd is.... US staat nu eenmaal niet bekend om hun vakwerk :cheesy:...

Neem iemand mee die verstand van zaken heeft en laat hem TIG keer controleren... Dit zijn geen bedragen om zomaar op iemands blauwe ogen te vertrouwen....

29 mei 2012 23:22
Profiel Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Maarten schreef:

Ik was een keer in de buurt en "moest" daarom natuurlijk ook even door The Gallery in Brummen. Sindsdien ben ik overtuigd dat je een auto dus niet op foto's kunt beoordelen. Ik ben echt geschrokken van wat daar stond.

30 mei 2012 11:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende