Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 dec 2024 8:38

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Voertuigvolgsysteem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Voertuigvolgsysteem
Van mijn verzekeraar "moet" ik een voertuigvolgsysteem inbouwen in m'n auto. Dit om de auto bij mijn huis gewoon buiten te mogen parkeren en de premie enigszins redelijk te houden.

Weet iemand wat de inbouw van een volgsysteem ongeveer mag kosten en welk abonnement het gunstigst is?

Ik heb al gezocht op eerdere discussies, maar het wordt mij niet helemaal duidelijk welke systemen nu wel en niet SCM goedgekeurd klasse 4 zijn.

Alvast bedankt!

31 maart 2011 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Re: Voertuigvolgsysteem
Deze zit er bij mijn 911-je in. :salut:

http://technocon.com/diensten?page=profile_view&type=product2&profile_id=100

31 maart 2011 10:40
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
topding :thumleft: . Ik zie dat ie momenteel bij je in de garage staat :wink:

31 maart 2011 10:41
Profiel WWW Facebook 
ex RS4
Dat hoop ik wel, ben nog niet in de garage geweest vandaag. :ass:

31 maart 2011 10:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex964;ex997; 3.2 '86 USA
AVL (.nl) (tegenwoordig Faringwell) is erg goed en kost voor 3 contactnummers (Security Service
en Emergency Call) €400 p.a.
In mijn huidige 997 is een systeem ingebouwd van securitas-telematics (.com). Ik heb de exacte
kosten nog niet ontvangen. Ik houd het ingbouwde systeem erin want een nieuw systeem
kost ongeveer €800 incl.
Maar volgens mij kun je ook je verzekeringsagent even bellen. Zij hebben meer ervaring
dan ik.
Succes.

31 maart 2011 10:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Thanks all,

Klinkt alsof dat technocon een aantrekkelijke optie is. Weet niet wat het systeem kost, maar abonnement van minder dan EUR 15 p/mnd klinkt goed.

Ik wil gewoon een zo goedkoop mogelijk systeem wat voldoet voor mijn verzekeraar - anders niets. Ik heb toch liever niet dat de auto wordt teruggevonden als ie wordt gestolen ;-)

31 maart 2011 11:32
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Heb in de P en de RR een systeem van Farringwell. Heb het systeem al 2 keer overlaten bouwen naar een volgende auto, dus weet niet meer wat het heeft gekodt. Het werkt wel god, als ik per ongeluk het alarm laat afgaan, bellen ze meestal binnen 1 minuut op!

31 maart 2011 11:46
Profiel
ex RS4
GJB schreef:
Thanks all,

Klinkt alsof dat technocon een aantrekkelijke optie is. Weet niet wat het systeem kost, maar abonnement van minder dan EUR 15 p/mnd klinkt goed.

Ik wil gewoon een zo goedkoop mogelijk systeem wat voldoet voor mijn verzekeraar - anders niets. Ik heb toch liever niet dat de auto wordt teruggevonden als ie wordt gestolen ;-)

Inbouw kostte 700,- in 2007
Abbo kost 264,- incl. BTW per jaar

31 maart 2011 11:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Ik heb systeem van cobra. Bij Cliffords kost jaarabo 300 incl. Kan ook minder maar dan heb je geen webapp (en zou ik door het raam moeten kijken of-ie er nog staat ;))

31 maart 2011 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
wat dacht je van een andere verzekeraar zoeken?
turien en co heeft die voorwaarde niet, tenminste niet voor de 3.2 die in een andere prijsklasse zit :mrgreen:

31 maart 2011 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Verzekeraar ben ik tevreden over. De reden dat ze het voertuigvolgsysteem eisen is gelegen in de prijsklasse van de auto en het feit dat ik hem thuis verzekerd buiten wil kunnen parkeren (dus niet achter slot en grendel). Het premievoordeel is ook interessant...

31 maart 2011 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Deze zgn. auto- volgsystemen zijn lastig te volgen, zeker in een geprepareerde zeecontainer :wink:

dus ik zie de meerwaarde, vanuit de verzekeraar gezien, niet :scratch:

In de praktijk wordt er minder dan 20 minuten met je gestolen auto gereden, linea recta in zo'n geprepareerde vrachtwagen....weg auto, dus zonde van de investering.

Ik persoonlijk zou een andere verzekeraar gaan zoeken, die niet zulke overbodige eisen heeft.

Als het echt zo'n goed en betrouwbaar systeem was, waren de auto's af abriek hier al wel mee uitgerust, tot nu toe zie ik slechts "vehicle tracking systeem voorbereid" bij de 997's die in de handel staan.

31 maart 2011 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Gents.

Ik waardeer jullie goedbedoelde adviezen, maar ik heb echt goed rondgekeken bij verzekeraars en degene die me vraagt het voertuigvolgsysteem te installeren is voor mij echt de meest interessante (=laagste premie) tot nu toe. Ik heb nauwelijks schadevrije jaren en ben daardoor wellicht niet 1-op-1 te vergelijken met jullie.

Ik kan verder moeilijk beoordelen hoe waardevol die volgsystemen zijn, maar ik heb eerlijk gezegd wel het idee dat verzekeringsmaatschappijen niet zomaar korting geven op je premie - die hebben hun zaakjes echt wel doorgerekend en gebaseerd op statistieken uit de praktijk.

Verder zou ik natuurlijk ook liever niet die uitgave voor een volgsysteem doen, maar als ie zich terugverdient met een veel lagere premie, kan het nooit kwaad dat ie er in zit. Ook als ik nog eens naar een andere verzekeraar wil overstappen of de auto wil verkopen, is een volwaardig klasse 5 alarm echt geen nadeel...

01 apr 2011 10:52
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Kijk ook eens naar TrakJack.

01 apr 2011 17:59
Profiel
Moderator
911 Carrera S
GJB schreef:
Van mijn verzekeraar "moet" ik een voertuigvolgsysteem inbouwen in m'n auto.

Welke eisen stellen ze daar aan :?:

SCM/TNO, gelijkwaardig of anders ... :idea:

01 apr 2011 18:22
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Toch nog een suggestie voor een andere maatschappij :wink:
(mogelijk nvtp voor jou)
maar een vriend heeft recent een 997 cabrio gekocht en hoefde tot mijn verrassing geen tracking te laten inbouwen van Centraal Beheer.

Voor de inbouwkosten en jaarpremie/-s er van kan je ook kiezen voor een wat hogere verz.premie..

Nadelen zijn er ook wel, aan achteraf ingebouwde 'kastjes' :idea:

En dat verzekeringsmaatschappijen hun zaakjes altijd op een rijtje hebben, nog een feit uit D.: daar wordt dit systeem niet/nauwelijks geeist.

01 apr 2011 19:13
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Werd voor circa een week geleden geconfronteerd met een automatische incasso door Faringwell die ca. 30 procent hoger was dan voorgaand jaar. Geen factuur of aankondiging gehad. Opgebeld en op buitengewoon onbeschofte wijze te woord gestaan. Vervolgens maar contact opgenomen met assurantietussenpersoon Assicuro (aanraden, echt altijd topservice!). Iets meer premie betalen en voertuigvolgsysteem is niet meer nodig. Ben blij dat ik verlost ben van de oplichtersbende van Faringwell. Daar doe ik in ieder geval nooit meer zaken mee.

07 jun 2012 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Als het maar is om in orde te zijn:

http://www.sitconsecurity.be/auto-gps-volgsystemen/gsm-gps-tracker.html

Geen abonnementskosten!

07 jun 2012 19:54
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
En als ie wordt gestolen: reken maar niet op hulp van de sterke arm der wet, die weten wel waar de auto is, maar gaan er echt niet achteraan om eventuele crimi's in de kraag te vatten.

07 jun 2012 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Ik werd gisteren ge-SMS-t door vrienden of het toch niet mijn P. was, die was gestolen op de Maliebaan.
In het AD van gisteren/zaterdag stond erbij dat het om Carrera 4S ging namelijk en omdat ik regelmatig op de Maliebaan ben, was het logisch dat ze dat dachten.
Gelukkig was het niet de mijne. Ik weet niet of de eigenaar op het PF komt maar je 'track en trace' abootje is weer terugverdiend.
We weten er het fijne niet van maar het lijken me geen profs als ze vanuit Utrecht gewoon naar het oosten rijden en zo van de weg kunnen worden geplukt. Maar goed deze keer loopt het goed af. Hopelijk niet al te veel schade en troep in de P.

15 jul 2012 12:02
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
marino schreef:
Heb in de P en de RR een systeem van Farringwell.

even off-topic: RR als in Rolls Royce???

15 jul 2012 12:17
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
sportwagon schreef:
Werd voor circa een week geleden geconfronteerd met een automatische incasso door Faringwell die ca. 30 procent hoger was dan voorgaand jaar. Geen factuur of aankondiging gehad. Opgebeld en op buitengewoon onbeschofte wijze te woord gestaan. Vervolgens maar contact opgenomen met assurantietussenpersoon Assicuro (aanraden, echt altijd topservice!). Iets meer premie betalen en voertuigvolgsysteem is niet meer nodig. Ben blij dat ik verlost ben van de oplichtersbende van Faringwell. Daar doe ik in ieder geval nooit meer zaken mee.

Zit bij mij er ook op, de vorige eigenaar (Gaston Starreveld) had geen garage en was dit verplicht.
Hij doet het super maar kreeg ook een fikse premie verhoging, was overgenomen en hing ook gelijk aan de bel.
Gaf aan dat ik hem er wel uithaalde, mocht dit ook van mijn verzekering :shock:
Maar toen ging de premie plots flink omlaag en hij zit er nog steeds in.
Wil strax een wat versere en zet hem denk over :idea:

15 jul 2012 12:19
Profiel
Moderator
PF #57
mbembe schreef:
marino schreef:
Heb in de P en de RR een systeem van Farringwell.

even off-topic: RR als in Rolls Royce???

Afbeelding :idea:

15 jul 2012 12:40
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
o zo :bang:
tja er zijn meerder honden die Fikkie heten :mrgreen:

15 jul 2012 13:53
Profiel
Moderator
PF #57