Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 dec 2024 17:02

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
996 prijzen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: 996 prijzen
Aircooler schreef:
Ja, Peter. Vrouwen houden meer van mannen-met-poken. Nog niet gemerkt? Nooit begrepen waarom de fabrikant P automaten op de markt heeft gebracht. Heeft het merk geen goed gedaan. Je ziet het ook in de prijzen terug. Hoewel bepaalde handelaren het klasseverschil volkomen negeren en voor een tiptronic de hoofdprijs vragen.

Wakker worden...Porsche verkoopt niet alleen auto's in Lutjebroek....hun grootste afzetmarkt ligt in de VS. Ze zijn daar dol op automaten dus dat heeft Porsche in ieder geval financieel goed gedaan. Aangzien Porsche een gewone (auto)fabrikant is zijn ze daar wel blij mee.....

28 jun 2012 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ja financieel doet pvag het wel goed. maar mijn box tikken ze niet meer.

28 jun 2012 17:10
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Peter 993 schreef:
Aircooler schreef:
Ja, Peter. Vrouwen houden meer van mannen-met-poken. Nog niet gemerkt? Nooit begrepen waarom de fabrikant P automaten op de markt heeft gebracht. Heeft het merk geen goed gedaan. Je ziet het ook in de prijzen terug. Hoewel bepaalde handelaren het klasseverschil volkomen negeren en voor een tiptronic de hoofdprijs vragen.

Wakker worden...Porsche verkoopt niet alleen auto's in Lutjebroek....hun grootste afzetmarkt ligt in de VS. Ze zijn daar dol op automaten dus dat heeft Porsche in ieder geval financieel goed gedaan. Aangzien Porsche een gewone (auto)fabrikant is zijn ze daar wel blij mee.....

En gek genoeg maken ze daarom de handbak in de 911 inmiddels juist voor die Amerikaanse markt.

28 jun 2012 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker

Ik kan je vertellen als een gave en een zeer goede 996 wilt kopen dat je heel wat meer kwijt ben dan die afgetrapte zooi van 12500€ die je laat zien , kijk foto's ! Ik ben bijna een jaar opzoek geweest naar een gave 996 er is een hoop kaf onder het koren , dat geld overgens voor alle porsche's !

28 jun 2012 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Tja de ééne 996 is de andere niet dat kan je ook bij 964's zien. Ik vind het echter erg dat mensen met ongeduld (of uit nood) de prijs zover laten zakken.
btw Lees 12500€ + +-10K achterstallig onderhoud. Een goedkope is soms niet de goedkoopste.

over luchtgekoeld vs watergekoeld:

Er zijn er velen die vergeten dat water veel sneller energie kan afvoeren dan lucht.
Waarschijnlijk is dat ook de reden geweest om op waterkoeling over te schakelen.

Voor een prijs van 15K€ is het moeilijk om bij een ander merk iets gelijkaardigs te vinden i.p.v. 996.
Je rijdt dan wel PORSCHE hé. :cheers:

De prijzen van die auto's dalen ook omdat de onderhoudskost, de brandstofprijs,
en wie weet komt er nog een vervuiltaks dit niet doen.
crisistijden...

Binnen enkele jaren hebben we Porsche's van 500pk die 1 op 3 rijden, een mooiere vermogensafgifte,
die veel beter sturen, meer rijplezier,...X harder remmen, kleinere onderhoudskost en minder belast worden.

28 jun 2012 19:49
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
het is niet rationeel erik. lucht is een gevoel. en een geur.

28 jun 2012 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Aircooler schreef:
Heel mooi, dat geel. Is op Marktplaats te vinden en staat in Bleiswijk. Helaas een automaatje, voor huismoeders dus.

Hahaha tja...ik heb inderdaad voor een tip gekozen, zodat meoders er ook in kon rijden ;)

Maar als ik me niet vergis, is juist vanaf de 996 alles eraan gedaan om iedereen erin te kunnen laten rijden, tip of schakel :roll:

28 jun 2012 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
Hallo Porsche Vrienden,

Ik heb zelf een 996 gehad en ik moet je eerlijk zeggen hij reed heerlijk en was echt niks mee. Maar toch mijn hart ging toch naar een luchtgekoelde na 2x een 964 en nu een 993. Maar ik blijf het zeggen het blijft een leuke wagen de 996 om mee te rijden :thumleft: .

Gr.Erwin :cheers:

28 jun 2012 20:06
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Erik997S schreef:
Tja de ééne 996 is de andere niet dat kan je ook bij 964's zien. Ik vind het echter erg dat mensen met ongeduld (of uit nood) de prijs zover laten zakken.
btw Lees 12500€ + +-10K achterstallig onderhoud. Een goedkope is soms niet de goedkoopste.

over luchtgekoeld vs watergekoeld:

Er zijn er velen die vergeten dat water veel sneller energie kan afvoeren dan lucht.
Waarschijnlijk is dat ook de reden geweest om op waterkoeling over te schakelen.

Voor een prijs van 15K€ is het moeilijk om bij een ander merk iets gelijkaardigs te vinden i.p.v. 996.
Je rijdt dan wel PORSCHE hé. :cheers:

De prijzen van die auto's dalen ook omdat de onderhoudskost, de brandstofprijs,
en wie weet komt er nog een vervuiltaks dit niet doen.
crisistijden...

Binnen enkele jaren hebben we Porsche's van 500pk die 1 op 3 rijden, een mooiere vermogensafgifte,
die veel beter sturen, meer rijplezier,...X harder remmen, kleinere onderhoudskost en minder belast worden.

Er is er in elk geval één die vergeet dat :mrgreen:

Het nadeel van waterkoeling ten opzichte van luchtkoeling, is dat een veel grotere, zwaardere een ingewikkeldere installatie nodig is voor waterkoeling,
waar bij luchtkoeling een ventilator vaak al volstaat. De watermantel geeft een bijkomende isolatie, waardoor watergekoelde motoren wel stiller zijn dan
luchtgekoelde, maar daardoor zijn ze echter ook zwaarder.

28 jun 2012 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
helaba :D

Ik ben niet contra-lucht hé.

Het is enkel de weg die Porsche is ingeslagen om mee te kunnen t.o.v. de concurrentie.
Tja als nadeel: weg met de lichtvoetigheid (daar heb je gelijk in). De extra kilo's worden niet opgelost met extra paarden .

Ik begreep vroeger nooit waarom die blazer achteraan niet zichtbaar was.
Héél bedenkelijk die blazer wegsteken, was dit niet luchtaandrijving zoals een hoovercraft. :drive:

28 jun 2012 21:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3