Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 dec 2024 11:44

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
wanneer proefrijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: wanneer proefrijden
ik kom er niet werken dan kan ik het me heel goed voorstellen, als ik hem eerst de centen moet laten zien word het niks meer,toch jammer dat ze mensen beoordelen op uiterlijk en met wat voor auto(van de bank) ze voor komen rijden .mischien een keer de centen in de zak steken en dan gaan kijken en dan laten zien als ze weer niet willen en dan loop ik weg.
moet nu eerst weer goed nadenken over de porsche bij motron, volgende keer gaan we naar Oss naar carlo daar staat ook nog een mooie 911 3.2 alleen jammer dat die van 89 is en dus niet belastigvrij is.

bedankt voor jullie reacties allemaal

08 jul 2012 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Succes bij de zoektocht :thumleft:

08 jul 2012 13:27
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Oh ja, nog een tip: als je een 89-er niet koopt omdat hij niet belastingvrij is dan moet je echt helemaal niet aan een Porsche beginnen. Dan rij je er in totdat je de eerste onkosten tegen komt :D :D
De wegenbelasting is echt een lachertje vergeleken bij de rest van de kosten. En wat denk je dat een tank benzine tegenwoordig kost :?: :idea:

08 jul 2012 13:32
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Proefrijden als je echte geïnteresseerd bent om de betreffende auto te kopen ... kan natuurlijk altijd op een of andere manier (zo) tegen vallen dat je besluit toch verder te (gaan) kijken (en rijden) :wink:

horn schreef:
En anders zeg je toch dat je graag met hem wilt rijden, hij het eerste stuk, beetje uitleg, beetje over Porsche praten en jij terugrijden waar hij naast zit.

Afgelopen Vrijdag ook zo zelf gedaan = het beste voor beide partijen :wink:

08 jul 2012 13:34
Profiel WWW Facebook 
Nieuwerkerk a/d IJssel
Verstandig dat je je eerst even hebt laten uitleggen hoe je in een 911 moet rijden, Olaf :mrgreen:

08 jul 2012 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
ik vind belastingvrije auto s een voordeel, heb er nu zelf al 4 allemaal belasting vrij en nog geen 400euro per jaar aan verzekering alle 4. de auto s worden allemaal goed onderhouden heb er 1 zelf compleet gerestaureerd en van binnen en buiten op nieuw laten spuiten en zoveel mogelijk nieuwe onderdelen. ze worden allemaal perfect onderhouden daar zal het niet aan liggen, vind het gewoon zonde als je belasting moet betalen voor een auto waar je mischien 10 a 20 keer per jaar mee gaat rijden. ik vind het een voordeel als hij belastingvrij is

08 jul 2012 13:46
Profiel
911 3.2 Carrera
Ik zou je toch willen adviseren om eerst een goede 911 te pakken te krijgen........en dan pas de belastingvoordeel mee te laten wegen in je aankoop.

Ik tank mijn 3.2 half vol..........of was het half leeg...........dus dat scheelt mij 1 maand wegenbelasting :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 08 jul 2012 14:02, in totaal 2 keer bewerkt.

08 jul 2012 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
ewout, volgens mijn dochter van 4 heet jij oscar en geen ewout, en er is geen speld tussen te krijgen

08 jul 2012 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
natuurlijk probeer ik eerst een goede 911 te vinden en als ik hem goed vind en graag wil zou het ook een voordeel zijn als hij belastingvrij is maar is geen must, een 993 staat ook op mijn lijstje(en staat hoog)

08 jul 2012 13:58
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Dan zijn we het met elkaar eens :wink:

08 jul 2012 14:02
Profiel
964 c2
Den Haag
w.w.doet. schreef:
ewout, volgens mijn dochter van 4 heet jij oscar en geen ewout, en er is geen speld tussen te krijgen

Maar Oscar is een mopperkont, en Ewout is altijd positief.. :wink:

08 jul 2012 14:09
Profiel
Moderator
PF #57
heel simpel. ik ga geen deal sluiten voordat ik in een auto mag proefrijden. ik kan in een gesprek uitleggen dat ik serieus ben, dat ik een akk ga laten doen en dat die investering van 250 euro mag aangeven dat ik serieus ben. als dat niet genoeg is, dan maar niet. Eerst een deal sluiten dan pas rijden? No way.

08 jul 2012 14:40
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
het lijkt mij ook dat rijden ene belangrijk element is om te beslissen of je de auto überhaupt wel wilt hebben. Eerst onderhandelen, dan rijden zou ik ook niet zo snel doen. Bij een particulier misschien wel...

08 jul 2012 15:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
gewoon lekker verder kijken en die zak met geld meenemen naar iemand die wel zijn auto wil verkopen en die jouw zijn auto gunt en jij hem jouw zak met geld. Er staan er per slot van rekening genoeg te koop!

Ik denk dat sommige bedrijven niet begrijpen dat de macht van het geld bij de klant ligt .....

08 jul 2012 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Het is de kunst van de verkoper te merken dat een koper serieus is of niet.
Als de koper met de auto wil rijden zal hij er mee rijden, de koper zal er hoe dan ook op aandringen.

Als je als verkoper dat nog niet wilt moet je je als verkoper maar afvragen of je de auto wel wilt verkopen.
Als het over een professioneel verkoper gaat, weet deze verkoper maar al te goed dat hij ook geen auto koopt zonder er mee te rijden.

Als je een particulier verkoper bent en je merkt dat het een serieuze koper is, maak dan duidelijke afspraken betr. testen prestaties, onderstel, ruitenwissers, koppelinggebruik, warmrijden, wat als er brokken zijn, waar, enz. . Het zijn taken die je best goed kan verdelen.

Te jonge kopers mijd ik sowieso. (ook al zijn het kopers, ze zullen met papa moeten terugkomen :mrgreen: )

08 jul 2012 16:24
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Hoi Wilco,

Ik weet niet precies wat je verteld aan de verkopers, maar misschien is de wisselvalligheid wel de reden waarom ze niet 'happen'. Tuurlijk mag een verkoper je niet op uiterlijk beoordelen, en ben er van overtuigd dat de goede verkopers dat ook niet doen. Maar misschien moet jezelf ook wat concreter in dingen zijn. Wil je een belastingvrije 911, of een goed onderhouden 993 4S? Laat die verkoper meedenken, en geef niet het gevoel dat je alleen een dromer bent..

Veel wijsheid en hopelijk laat die eerste proefrit niet lang op zich wachten! :salut:

09 jul 2012 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
Als ik nooit mag proefrijden zal het moeilijk kiezen worden, wil graag proefrijden in beide modellen zodat mijn keuze duidelijk word
vind de 993 4s de mooiste maar een 911 3.2 vind ik ook erg mooi en ze hebben allebei voor en nadelen.
de verkoper van motron weet dat van mijn keuze, en heeft bij mijn vorige bezoek gezegd dat ik het beste in 3 type s(993,964en 3.2) moest gaan proefrijden om er zo achter te komen welke voor mij de beste keuze is ben toen niet gaan proefrijden omdat hij toch geen auto van mijn keuze had staan lijkt mij eerlijk toch.
en nu had hij er een 3.2 targa staan die mij wel wat zou lijken en dan moet ik eerst de deal sluiten en dan proefrijden vind ik de verkeerde volgorde.
dus al met al ben ik nog steeds niets op geschoten met mijn keuze en als ze mij niet laten proefrijden zal het nog wel lang gaan duren.

groeten wilco

13 jul 2012 12:03
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Dan zou ik toch eens gaan kijken bij een andere garage.

13 jul 2012 12:44
Profiel
Moderator
PF #57
laten staan verder lopen.

13 jul 2012 13:11
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bel eens met Wolbert. Heb je in een ochtend alle modellen gehad. Zo moeilijk kan het niet zijn.

13 jul 2012 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
w.w.doet. schreef:
dus al met al ben ik nog steeds niets op geschoten met mijn keuze en als ze mij niet laten proefrijden zal het nog wel lang gaan duren.

Gnagna...lijkt wel een jochie van vijf. Houdt de wereld op bij Motron?

13 jul 2012 18:34
Profiel ICQ 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Dit topic komt sowieso een beetje kinderachtig over, en dan heb ik het niet (alleen) over de verkopers.

13 jul 2012 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
zouden ze je bij wolbert alle modellen laten proberen terwijl ze op het moment geen porsche hebben staan die me echt aanspreekt????

14 jul 2012 7:43
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
dat weet je pas als je belt.

14 jul 2012 8:26
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Waarom proefrijden in een auto die je niet aanspreekt?

Zonde van de tijd en moeite

14 jul 2012 9:10
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende